IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Lord of the Rings #1 Vorige pagina | Volgende pagina
Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-10-2010 9:15 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 7 oktober 2010 9:10 schreef Staalman het volgende:
Baal nog altijd dat ze de zuivering van de Gouw weggelaten hebben...


Dat had er mooi ingekund, en dan alle scenes met Arwen eruit..

Dat is mijn enige probleem ook een beetje met die films. De eerste is het meest trouw aan het boek en is ook mijn favoriet, daarna zijn ze helaas steeds meer vrijheden gaan nemen met het bronmateriaal.

En dat Smaug de draak is weet ik nog wel, ja.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-10-2010 9:20 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 9:15 schreef Ralph het volgende:
De eerste is het meest trouw aan het boek


Niet echt. Het grootste probleem met Deel 1 is het feit dat Glorfindel vervangen is door Arwen. In het boek Is Glorfindel namelijk degene die Frodo red nadat hij dodelijk gewond is geraakt op Weathertop.

Weglaten ok, maar dingen compleet veranderen vind ik jammer. Dat is ook de voornaamste reden waarom ik Arwen als enige personage irritant vind in de films.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-10-2010 9:25 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 7 oktober 2010 9:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Niet echt. Het grootste probleem met Deel 1 is het feit dat Glorfindel vervangen is door Arwen. In het boek Is Glorfindel namelijk degene die Frodo red nadat hij dodelijk gewond is geraakt op Weathertop.


Joh. Maar verder is dat een van de weinige grote vrijheden die ze daar genomen hebben, en dan tel ik Bombadil even niet mee. In deel twee en drie waren er veel meer van dat soort WTF momenten; in ieder geval in mijn herinnering, en toen zaten de boeken ook nog vers in mijn geheugen.

quote:
Weglaten ok, maar dingen compleet veranderen vind ik jammer. Dat is ook de voornaamste reden waarom ik Arwen als enige personage irritant vind in de films.


Mee eens. En er is namelijk ook geen reden om dat soort dingen te veranderen. Die films draaien toch voor 95% op fan-service en het publiek komt toch wel. Daar doet Liv Tyler in dat opzicht niets aan af.



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-10-2010 10:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 9:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Niet echt. Het grootste probleem met Deel 1 is het feit dat Glorfindel vervangen is door Arwen. In het boek Is Glorfindel namelijk degene die Frodo red nadat hij dodelijk gewond is geraakt op Weathertop.

Begrijp, maar wel een beetje overdreven als je leest wat Tolkien zelf vond van Glorfindel in het eerste boek: "In The Return of the Shadow, Christopher Tolkien states that some time after the publication of The Lord of the Rings, his father "gave a great deal of thought to the matter of Glorfindel" in the book, and decided that it was a "somewhat random use" of a name from The Silmarillion that would probably have been changed, had it been noticed sooner."

Wiki


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-10-2010 15:20 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 10:03 schreef ZelThoR het volgende:
Begrijp, maar wel een beetje overdreven als je leest wat Tolkien zelf vond van Glorfindel in het eerste boek: "In The Return of the Shadow, Christopher Tolkien states that some time after the publication of The Lord of the Rings, his father "gave a great deal of thought to the matter of Glorfindel" in the book, and decided that it was a "somewhat random use" of a name from The Silmarillion that would probably have been changed, had it been noticed sooner."

Wiki


Prima, maar dat is een beetje hetzelfde verhaal als met bands die hun oude nummers opnieuw opnemen. Tuurlijk worden dan de foutjes eruit gehaald en klinkt de boel beter en misschien is die nieuwe solo wel veel sterker dan de oude. Maar als ik gewend ben aan het oude nummer krijg ik van de nieuwe versie bijna altijd een vieze nasmaak. Dat kan persoonlijk zijn natuurlijk maar zo zit ik in elkaar.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-10-2010 16:09 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 15:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Prima, maar dat is een beetje hetzelfde verhaal als met bands die hun oude nummers opnieuw opnemen. Tuurlijk worden dan de foutjes eruit gehaald en klinkt de boel beter en misschien is die nieuwe solo wel veel sterker dan de oude. Maar als ik gewend ben aan het oude nummer krijg ik van de nieuwe versie bijna altijd een vieze nasmaak. Dat kan persoonlijk zijn natuurlijk maar zo zit ik in elkaar.

Begrijp ik


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 16-10-2010 15:41 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-10-2010 16:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 15:41 schreef Count Usher het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/945/Film/article/detail/1170632/2010/10/16/Verfilming-The-Hobbit-komt-er-gaat-360-miljoen-kosten.dhtml


(Alleen dat 3D hoeft niet zo van mij)


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 17-10-2010 4:52 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik hoop heel erg dat er ook een normale versie komt. Ik heb nu tweemaal een 3D-film gezien en beide keren met barstende hoofdpijn de bioscoop verlaten. 'Snelle' scenes vind ik ook bijzonder moeilijk te volgen.


You have time. You are doing fine.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-10-2010 13:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Snap ook niet waarom het nodig is. In 2D kun je het toch ook wel spectulair krijgen?


I wish I was a butterfly


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 17-10-2010 14:19 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Terugkomend op de discussie over films vs boeken, in 80% van de gevallen gaat mijn voorkeur naar de films, omdat die zich tenminste op het verhaal richten. Tolkien heeft mij net te veel neiging om elk kiezeltje op een rotspad te beschrijven bij wijze van spreken. Ook vind ik Tom Bombadil onnodig afleidend.

Tolkien heeft een mooi verhaal gemaakt, maar jammer dat ie het niet kan vertellen/schrijven.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-10-2010 14:22 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 17-10-2010 14:26 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Hier, om bij te komen:


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-10-2010 14:32 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Tom is een held, EEN HELD ZEG IK JE!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 28-10-2010 10:14 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 28-10-2010 10:15]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 28-10-2010 10:14 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Is dit al eens voorbijgekomen?

http://www.bornofhope.com/

Ziet er wel leuk uit en is online te bekijken.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 28-10-2010 10:51 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 17 oktober 2010 14:19 schreef Yirroth het volgende:
Tolkien heeft een mooi verhaal gemaakt, maar jammer dat ie het niet kan vertellen/schrijven.


+1, al druk je het wat cru uit; ik roep het al jaren.. Echt lekker weglezend en enerverend geschreven leesvoer vind ik het ook niet. Gelukkig is het verhaal en de gecreëerde wereld zo fascinerend dat het weinig uitmaakt. Maar Tolkien was in eerste instantie een filoloog, professor en bedenker van verhalen en mythen; geen getalenteerd verhalenverteller en schrijver.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 31-05-2011 13:05 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Beter maar even een schopje:

quote:
The Hobbit-films krijgen titels

AMSTERDAM - De twee Hobbit-films van Peter Jackson hebben titels. Het eerste deel heet The Hobbit: An Unexpected Journey en deel twee heeft de titel The Hobbit: There and Back Again gekregen.

Dat schrijft het Amerikaanse filmblad Variety. De opnamen van de twee films zijn al twee maanden in volle gang.

An Unexpected Journey gaat in Amerika op 14 december 2012 in première en There and Back Again is vanaf 13 december 2013 te zien. Wanneer de films in Nederland te zien zijn, is nog onbekend. The Hobbit-films worden in 3D opgenomen.


Deze week werd bekend dat Orlando Bloom ook in deze Tolkien-verfilming te zien is als de elf Legolas. Elijah Wood, Ian McKellen en Cate Blanchett zijn in The Hobbit-films ook weer te zien als hun personages uit The Lord of the Rings-trilogie.


Ah, naast Frodo, Saruman en Legolas doet Galadriel ook weer mee. :')


You have time. You are doing fine.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 31-05-2011 13:08 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Let op, de film gaat uiteindelijk over Arwen!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 31-05-2011 13:10 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Als Liv Tyler opduikt in The Hobbit hoef ik 'm in de bioscoop alvast niet te zien.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 31-05-2011 13:11 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Aragorn leefde toen ook al! Beter zien we hoe ze elkaar leerden kennen en hoe alles opbloeide tussen hen!


You have time. You are doing fine.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 31-05-2011 13:12 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Kuthoer is het!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-05-2011 13:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2011 13:10 schreef Ralph het volgende:
Als Liv Tyler opduikt in The Hobbit hoef ik 'm in de bioscoop alvast niet te zien.


Voor vette fantasy, zie Game of thrones (en dat de hobbit ass gaat kicken ben ik ook wel redelijk van overtuigd)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 31-05-2011 13:18]


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 31-05-2011 13:23 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 31 mei 2011 13:16 schreef attila_de_hun het volgende:
Voor vette fantasy, zie Game of thrones


Is me al een aantal keren aangeraden, en daar ga ik nu inderdaad mooi eens de tijd voor nemen.

Wel ben ik nog steeds gruwelijk fantasy-beu, maar goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 31-05-2011 13:24]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-05-2011 13:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2011 13:23 schreef Ralph het volgende:
Is me al een aantal keren aangeraden, en daar ga ik nu inderdaad mooi eens de tijd voor nemen.

Wel ben ik nog steeds gruwelijk fantasy-beu, maar goed.


deze serie lijkt eerder op een serie als "Rome" dan op fantasy hoor. (en ze zijn niet zuinig met bloed en andere dingen die minder geschikt zijn voor jeugdigen) Er zijn natuurlijk wel fantasy-elementen maar tot nu toe zijn die miniem (maar eerlijk is eerlijk ze zijn wel van groot belang).


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen