IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Politie / justitie / rechtssysteem / wetgeving enzovoorts. Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-05-2007 18:36 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2007 18:23 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik snap dat je negatief kan staan tegenover contact tussen volkeren maar mijn punt is dat het een onvermijdelijk proces is. In Mesopotamië trokken nomaden naar de boeren in de vruchtbare streken om handel te drijven of te plunderen. Ook in de Oost-Europese steppe kwamen nomaden naar het Westen uit Azië omdat er simpelweg meer regen viel in 't Westen. Daar was ook een handels/aanvals patroon. Later gingen sommige van deze volkeren zich vestigen in Oost Europa (bv de Magyar) als een parasiterende elite omdat ze uitvonden dat boeren uitzuigen fijner was dan het harde nomadenleven.
En ook vikingen hadden een drang om te plunderen, te handelen en te koloniseren. Volgens mij is het een onvermijdbaar proces.
Kun je je er beter tegen verdedigen dan het geplunder van een ander volk te ondergaan. Of niet soms?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-05-2007 18:38 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2007 18:23 schreef Murdering Monk het volgende:
Sorry, misschien een beetje offtopic in deze topic, maar hier moest ik even op reageren.

Het NL leger staat misschien hoog aangeschreven omdat we als NL altijd het braafste jongetje van de klas willen zijn, dus altijd militairen op een missie mee zullen sturen, of we ze nu kunnen missen of niet.

Er zijn een paar onderdelen van de krijgsmacht die het erg goed doen, zeker in de ogen van het buitenland, maar over het algemeen zijn de meeste landmacht onderdelen maar een extreem slappe hap. de keuringen zouden gewoon weer strenger moeten, geen kwantiteit maar kwaliteit.
Ik kan me er in vergissen, maar is het probleem van het Nederlandse leger niet gewoonweg de te grote hoeveelheid generaals en de politiek die geen duidelijke voorschriften durft te geven? Ik heb begrepen dat de soldaat zelf tot de best getrainde soldaten van de wereld behoort.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 13-05-2007 18:39 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 13 mei 2007 18:23 schreef Murdering Monk het volgende:
maar over het algemeen zijn de meeste landmacht onderdelen maar een extreem slappe hap. de keuringen zouden gewoon weer strenger moeten, geen kwantiteit maar kwaliteit.

Hehe ik sprak laatst een man die als keuringsarts voor defensie werkt, en hij vertelde mij dat hij het meerendeel van wat er zich aanmeldt afkeurt. De computerspel generatie met kromme ruggen noemde hij het geloof ik

Oeh trouwens, hij werkte voor de marine. Misschien dat daar verschil in zit


Zenial


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 13-05-2007 18:43 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 13 mei 2007 18:38 schreef Misanthrope het volgende:
Ik kan me er in vergissen, maar is het probleem van het Nederlandse leger niet gewoonweg de te grote hoeveelheid generaals en de politiek die geen duidelijke voorschriften durft te geven? Ik heb begrepen dat de soldaat zelf tot de best getrainde soldaten van de wereld behoort.

De apparatuur en de uitrusting behoort zeker tot de beste van de wereld, ik spreek nu alleen over de landmacht, de rest heb ik geen ervaring mee.

De soldaat zelf zuigt apenballen, die keuringen zijn helaas echt niets meer, ongedisciplineerde bende.

En idd, de politiek moet ook meer duidelijkheid bieden, en de legerleiding ook, je kunt wel het beste spul ter wereld hebben, als je niemand hebt die er fatsoenlijk mee om kan gaan, of weet wanneer ie het mag gebruiken schiet je dr ook niets mee op.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 13-05-2007 18:49 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Een goed getraind leger maakt nog geen goed leger. Hoeveel voorbeelden zijn er niet uit de geschiedenis waar een gemotiveerd legertje met knuppels en stenen het goed uitgerustte ende zwaar getrainde leger versloeg?
Moed is alles, passie is alles, wilskracht is alles. Allemaal dingen waar het Nederlandse leger en ook het Nederlandse volk weinig tot niet over beschikt.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


de laar
Usericon van de laar
Posted 13-05-2007 19:10 by de laar Wijzig reactieProfiel van de laarQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2007 17:55 schreef Heiden het volgende:
Dat zou een in ieder geval een begin zijn. Iedereen ziet toch dat multicultuur conflict veroorzaakt? Haal die politiek correcte oogkleppen toch eens van jullie harses. En vergelijk me alsjeblieft niet nog eens met een racist, want dat is altijd de eerste beschuldiging als je iets over de multiculturele samenleving te melden hebt, ik heb juist het beste met iedereen voor. In een voetbalstadion moet je de fans toch ook niet samen op één tribune gooien? Verschil van cultuur, verschil van mening, verschil van achtergrond leid altijd tot conflict, dat is de aard van het beestje. En dat conflict ligt tegenwoordig aan de basis van zo ongeveer alle sociale problematiek.

Ho ho,
Ik ben met je eens dat een multiculturele samenleving alleen maar ellende met zich meebrengt en ik maak je niet uit voor racist.

Wat ik bedoelde is dat je er wel erg simpel over denkt.
Je bent tegen elke vorm van autoriteit maar verwacht wel dat iets of iemand bij machte is om die mensen terug te sturen.Die lui vertrekken echt niet zomaar.

Maar al met al zijn niet alle buitenlanders crimineel en niet alle criminelen buitenlander en ik denk dus niet dat het politiebeleid drastisch zal veranderen na een dergelijke opruimactie.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 13-05-2007 19:25 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2007 18:36 schreef Misanthrope het volgende:
Kun je je er beter tegen verdedigen dan het geplunder van een ander volk te ondergaan. Of niet soms?


Mis je het punt nou? Dat is namelijk dat contact goedschiks of kwaadsschiks altijd wel tot stand zal komen. Oorlog is ook contact.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 13-05-2007 19:26]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 13-05-2007 19:34 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 13 mei 2007 18:39 schreef Zenial het volgende:

Oeh trouwens, hij werkte voor de marine. Misschien dat daar verschil in zit


Ik weet iig zeker dat de onderzeebootbestrijdingsdienst van de marine tesamen met de engelsen en de amerikanen tot de beste 3 ter wereld behorn, ik heb zelf jaren in die tak gezeten. Over de rest van defensie kan ik niet oordelen.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 13-05-2007 20:56 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2007 17:37 schreef Heiden het volgende:
Je bent 16 man, als je één keer in Spanje bent geweest tussen alleen maar andere Hollanders zal het veel zijn.

Kanker toch op, lul. Buiten het feit dat ik 17 ben, is het natuurlijk een argument van niets. Al jaren ben ik op dagelijkse, zo niet toch zeker wekelijkse, basis in contact met mensen uit heel Europa en de wereld. Soms tijdens een simpel potje snooker, soms in (politieke) discussies op fora of MSN. Met mensen van amper 4, en mensen van in de 80. Nog nooit, nee, nog nóóit heeft iemand het Nederlandse leger slap genoemd, waar ik bij was. (Noot: alles dat ik zeg staat los van mijn persoonlijke mening aangaande het Nederlandse leger, maar betreft uitsluitend jouw opmerking over reacties van buitenlanders met betrekking tot ons leger.)
Met alle respect, maar volgens mij zóek je mensen met een specifieke mening. Als ik een Duitser zoek met een hekel aan IJslandse berggeiten van Kroatische afkomst, heb ik die waarschijnlijk binnen 5 minuten gevonden. Trek nu de parallel met jouw steekhoudende anti-legerverhaal, et voilá.
Je bent een beste vent, maar ik vind dat je af en toe enigszins doordrijft. Buiten dat ben ik nog steeds niet gecharmeerd van het gebruiken van mijn leeftijd als argument, als iets een drogreden is, is dat het wel. Dat zie ík namelijk als 'op de man spelen'.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-05-2007 1:04 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Wat nou lul?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


herrie
Usericon van herrie
Posted 14-05-2007 10:19 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2007 17:24 schreef Heiden het volgende:
Remember de Tweede Wereldoorlog? Overal ter wereld is het eerste wat je hoort dat we een laf leger hebben als je vertelt dat je een Nederlander bent. Lafheid is sowieso volksziekte nummer één in Nederland.


de jongens op de Grebbeberg hebben zich anders behoorlijk verzet met z'n 3000en tegen 20000 Duitsers. Helaas werd Rotterdam gebombarbdeerd, maar de Grebbeberg kwamen ze niet voorbij.

Makkelijk praten ook trouwens om de soldaten in de 2e wereld oorlog laf te noemen. Stond jij destijds ook in de frontlinie of stond (lees: sta) je soms aan de andere kant?

Nee, ben blij dat jij al je moed en bravour op dit forum ten toon weet te spreiden! Mag ik nu ook op je "te slopen" lijstje?


herrie
Usericon van herrie
Posted 14-05-2007 10:20 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

oh ja, on topic. kan altijd goed samenwerken met (wijk)agenten.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 14-05-2007 10:28 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

PLIESIE?????????????? WAAR??????


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-05-2007 10:36 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2007 1:04 schreef Heiden het volgende:
Wat nou lul?


Prachtig! Bravo!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 14-05-2007 12:00 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2007 1:04 schreef Heiden het volgende:
Wat nou lul?

Gewoon, lul.
Ga je nog reageren?


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 14-05-2007 13:04 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ff lief tegen elkaar, anders komt er een mod met z`n gummiknuppel en boeien ingrijpen


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-05-2007 13:29 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2007 12:00 schreef WhiteRider het volgende:
Gewoon, lul.
Ga je nog reageren?


Nee.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 15-05-2007 10:33 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

hai hai hai


Suck my piss


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 15-05-2007 11:12 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

Ging dit topic niet over de pliesie in NL?

On-topic dan:

De Nederlandse agenten zijn voor het grootste deel achterbakse, maten- en burgernaaiende, arrogante teringlijers.

In het geniep proberen weerloze burgers te pakken op een lullige overtreding, om ze vervolgens zonder pardon een vette boete te presenteren.

Criminelen leven hier als een God in Frankrijk, omdat de hermandad bang is voor deze personen en ze dus geen stro-breed in de weg ligt.

Probeer je vervolgens zelf de kleine criminelen aan te pakken, dan verdwijn je als rechtgeaarde in de bak.

Bang dat Nederland afglijdt naar het niveau van een bananenrepubliek? Sorry, daar zijn we al lang voorbij!

Zo, da's er weer uit! Next!

[Dit bericht is gewijzigd door Fat Bastard op 15-05-2007 11:12]


murtcelP
Joah!
Usericon van murtcelP
Posted 15-05-2007 11:29 by murtcelP Wijzig reactieProfiel van murtcelPQuote dit berichthttp://www.libithum.nl

quote:
Op 15 mei 2007 11:12 schreef Fat Bastard het volgende:
Ging dit topic niet over de pliesie in NL?

On-topic dan:

De Nederlandse agenten zijn voor het grootste deel achterbakse, maten- en burgernaaiende, arrogante teringlijers.

In het geniep proberen weerloze burgers te pakken op een lullige overtreding, om ze vervolgens zonder pardon een vette boete te presenteren.

Criminelen leven hier als een God in Frankrijk, omdat de hermandad bang is voor deze personen en ze dus geen stro-breed in de weg ligt.

Probeer je vervolgens zelf de kleine criminelen aan te pakken, dan verdwijn je als rechtgeaarde in de bak.

Bang dat Nederland afglijdt naar het niveau van een bananenrepubliek? Sorry, daar zijn we al lang voorbij!

Zo, da's er weer uit! Next!


Hmm, dat valt wel mee. Ben een paar keer in aanraking geweest met de politie, o.a. voor openbaar drinken en een paar keer voor geluidsoverlast. Nog nooit een boete daarvoor gehad. Het is maar net hoe je jezelf opstelt tegenover een agent.
En ook wat snelheidsovertredingen, natuurlijk zonde van je geld, maarja, ik bestuur de auto zelf en ben me volledig bewust van de verkeersregels dus daarover hoor je me ook niet klagen.

Dat ze de echte kleine criminelen te zacht aanpakken, ja dat ben ik zeker met je eens.



Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 15-05-2007 12:36 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

OK, oordeel zelf.

Een onverlicht plein in een stadje in NL, omstreeks 0:30 uur.

Op dit plein komen 5 wegen uit.
Ik rij op 1 van die wegen en besluit om links af te gaan.

Aan de overkant staat een politieauto geparkeerd, die optrekt als ik en de auto achter mij hem passeren.
1 tot 2 kilometer later wordt ik staande gehouden (evenals de auto achter mij).

De agent vroeg waarom ik de rotonde verkeerd om genomen had? Rotonde? Ik had er net 2 gepasseerd, maar allebei netjes volgens de verkeersregels.

Nee, het was de rotonde op het plein! Welke rotonde?

Blijkt dat er uiterst rechts van waar ik het plein ben overgestoken een paaltje staat met een rotonde bord. 's Nachts op een onverlicht plein is dit echter niet te zien.
In de straat op weg naar het plein staat geen bord dat aangeeft dat je een rotonde nadert.

Heel netjes gebleven tegen de agent, wat werd beloond met een boete van 50 euro (en ook 1 voor de auto achter mij).

Dus staan posten op een verkeersplein, waar je van weet dat het onoverzichtelijk is en waar dus veel verkeersdeelnemers onbedoeld de fout in gaan, dat vind ik lager dan laag.

Tel daarbij de berichten, van afgelopen weken in de kranten, van mensen die een boete krijgen voor fietsen op het trottoir, omdat de straat is opgebroken in Nijmegen. En dan die man die is opgesloten, omdat hij een inbreker zijn huis uit heeft geslagen.
En de ontelbare bewijzen, dat misdaad lijkt te lonen.

Dan zakt het respect voor onze politie tot het nulpunt!



murtcelP
Joah!
Usericon van murtcelP
Posted 15-05-2007 12:45 by murtcelP Wijzig reactieProfiel van murtcelPQuote dit berichthttp://www.libithum.nl

Ja klopt, dat zijn idd een paar voorbeelden waarbij de politie volledig de plank mis slaat.
Je moet maar net de goede treffen dus dus.



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 15-05-2007 14:00 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 15 mei 2007 11:12 schreef Fat Bastard het volgende:
De Nederlandse agenten zijn voor het grootste deel...

Jij hebt negatieve ervaringen, en meent hieruit te kunnen concluderen dat dit opgaat voor het grootste deel van de agenten? In andere woorden je bent net zo'n domme rukker als de gemiddelde nazi...


Zenial


de laar
Usericon van de laar
Posted 15-05-2007 18:47 by de laar Wijzig reactieProfiel van de laarQuote dit bericht

Jij bent zeker de gezelligste thuis?
Je zou het een en het ander ook kunnen weerleggen met positieve ervaringen i.p.v. iedereen verrot te schelden.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 15-05-2007 18:47 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Hou je bek homo


Zenial


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen