IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarisme / veganisme Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-10-2013 8:10 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 oktober 2013 7:39 schreef ElitE het volgende:
Planten hebben maar 1 cel?


Ik dacht meer richting bacteriën...

Geen idee waar de grens loopt. Veganisten zouden in ieder geval geen auto, fiets e.d. mogen rijden, de kans dat je een beestje dood maakt is behoorlijk groot.

Vraag me dan wel af hoe het zit met de trein. Die vangt behalve de walgelijke mensch ook veel vliegen denk ik.


Boeiender


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 04-10-2013 9:22 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

quote:
Op 4 oktober 2013 7:17 schreef bastianus het volgende:
Omdat het wel een goed onderwerp is. De excessen van de bio-industrie vind ik verschrikkelijk. Ik denk alleen niet dat vegetarisme de oplossing is.

De oplossing? Nee, maar wel een kleiner aandeel in de collectieve schuld, het uitoefenen van een kleiner kwaad en voor veel mensen een stap richting een bewuster bestaan.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-10-2013 10:07 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 4 oktober 2013 9:22 schreef Sisyphos het volgende:
De oplossing? Nee, maar wel een kleiner aandeel in de collectieve schuld, het uitoefenen van een kleiner kwaad en voor veel mensen een stap richting een bewuster bestaan.



Dat, en vegetarisme is een soort van 'protest' tegenover de industrie. Door geen gebruik te maken van de producten van die industrie, steun je het niet. Vandaar dat ik persoonlijk vegetarisme 'net niet' is en liever een stap verder ga. Enkel omtrent voeding, dus daar begint mijn gedachtegang al wat vaag te worden

En mooi meegenomen: door ermee bezig te zijn heb ik automatisch meer geleerd over voedingsstoffen in het algemeen. Heel interessant, imo.

edit: kutfoon

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 04-10-2013 10:10]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 04-10-2013 10:17 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Ik heb net 2 schnitzels op. Is iedereen nu pissig?


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-10-2013 10:26 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 oktober 2013 10:17 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Ik heb net 2 schnitzels op. Is iedereen nu pissig?


Nee, wel jaloers.


Boeiender


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-10-2013 10:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 4 oktober 2013 10:17 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Ik heb net 2 schnitzels op. Is iedereen nu pissig?

Ongelooflijk pissig. We komen je halen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-10-2013 10:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 oktober 2013 8:10 schreef MR. N het volgende:
Ik dacht meer richting bacteriën...



Ligt aan de opvattingen van de persoon. Meestal gaat het om het (mis/ge)bruiken van dieren. Dieren zijn per defintie allemaal meercellig.

(ik kan het niet laten om toch een beetje en uitzondering te geven. Er is een ziekte bij honden die ontstaan is vanuit een tumor, die nu eencellig en overdraagbaar is. Eigenlijk een eencellige gewervelde dus. Hetzelfde geval is zich aan het ontwikkelen bij Tasmaanse Duivels)

Het punt waar het om gaat is dat dieren bewustzijn hebben en planten niet. Vandaar dat je enkele primitieve meercellige dieren (sponzen enzo) ook nog uit zou kunnen sluiten omdat die dieren niet voldoen aan " bewustzijn" daartussen zit een heel grijs gebied waar niet duidelijk is of dieren slechts reflexmatig zijn of ook bewust zijn. En daar zitten een hoop verschillende meningen bij van mensen die de lijn ergens anders trekken.

De ene vind gewerveldheid het punt(maar octupussen zijn slimmer als de meeste gewervelden)

En dan heb je ook nog de aaibaarheidsfactor die meer met haar en grote ogen te maken heeft dan met intelligentie.
Ik vraag me altijd af of veganisten dan ook moeite hebben met het eten van het "kruidje-roer-me-niet" (Mimosa pudica) die zn blaadjes opvouwt bij aanraking.

Een groep veganisten die het een stap verder heeft genomen zijn fruitarians, die eten alleen spullen van de plant die de plant vrijwillig afstaat.

Dit is en dieet wat weinig mensen langer dan enkele jaren volhouden vanwege de flinke voedingstekorten die erbij komen kijken.

Steve Jobs was ook een tijdje fruitarian tijdens de periode dat het logo uitgevonden moest worden


quote:
Geen idee waar de grens loopt. Veganisten zouden in ieder geval geen auto, fiets e.d. mogen rijden, de kans dat je een beestje dood maakt is behoorlijk groot.

Vraag me dan wel af hoe het zit met de trein. Die vangt behalve de walgelijke mensch ook veel vliegen denk ik.


Er zit een groot verschil tussen moedwillig bijdragen aan dierenleed en het moeilijk kunnen voorkomen. (net zoals bij voetgangers er wettelijk gezien ook zo'n 18 jaar straf tussen kan zitten)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-10-2013 10:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 oktober 2013 10:07 schreef BenKnuckles het volgende:
Dat, en vegetarisme is een soort van 'protest' tegenover de industrie. Door geen gebruik te maken van de producten van die industrie, steun je het niet. Vandaar dat ik persoonlijk vegetarisme 'net niet' is en liever een stap verder ga. Enkel omtrent voeding, dus daar begint mijn gedachtegang al wat vaag te worden

En mooi meegenomen: door ermee bezig te zijn heb ik automatisch meer geleerd over voedingsstoffen in het algemeen. Heel interessant, imo.

edit: kutfoon


wat zijn je bezwaren tegen cochenille?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-10-2013 10:54 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 oktober 2013 10:39 schreef ElitE het volgende:
Ligt aan de opvattingen van de persoon. Meestal gaat het om het (mis/ge)bruiken van dieren. Dieren zijn per defintie allemaal meercellig.

(ik kan het niet laten om toch een beetje en uitzondering te geven. Er is een ziekte bij honden die ontstaan is vanuit een tumor, die nu eencellig en overdraagbaar is. Eigenlijk een eencellige gewervelde dus. Hetzelfde geval is zich aan het ontwikkelen bij Tasmaanse Duivels)

Het punt waar het om gaat is dat dieren bewustzijn hebben en planten niet. Vandaar dat je enkele primitieve meercellige dieren (sponzen enzo) ook nog uit zou kunnen sluiten omdat die dieren niet voldoen aan " bewustzijn" daartussen zit een heel grijs gebied waar niet duidelijk is of dieren slechts reflexmatig zijn of ook bewust zijn. En daar zitten een hoop verschillende meningen bij van mensen die de lijn ergens anders trekken.

De ene vind gewerveldheid het punt(maar octupussen zijn slimmer als de meeste gewervelden)

En dan heb je ook nog de aaibaarheidsfactor die meer met haar en grote ogen te maken heeft dan met intelligentie.
Ik vraag me altijd af of veganisten dan ook moeite hebben met het eten van het "kruidje-roer-me-niet" (Mimosa pudica) die zn blaadjes opvouwt bij aanraking.

Een groep veganisten die het een stap verder heeft genomen zijn fruitarians, die eten alleen spullen van de plant die de plant vrijwillig afstaat.

Dit is en dieet wat weinig mensen langer dan enkele jaren volhouden vanwege de flinke voedingstekorten die erbij komen kijken.

Steve Jobs was ook een tijdje fruitarian tijdens de periode dat het logo uitgevonden moest worden




Dank u. Ik heb nog nooit een goede, sluitende definitie gehoord van een veganist namelijk.

quote:

Er zit een groot verschil tussen moedwillig bijdragen aan dierenleed en het moeilijk kunnen voorkomen. (net zoals bij voetgangers er wettelijk gezien ook zo'n 18 jaar straf tussen kan zitten)

Sja, wat is dan moedwillig, als je in de zomer fietst is het aannemelijk dat er een vlieg dood gaat door jouw toedoen, dat is dan wel moedwillig toch?

*Ja, ik weet het, ik zoek het ver, maar ik snap de grenzen niet van het veganisme, al aardig wat discussies gehad met veganisten, die er ook zelf niet helemaal uitkomen. Ik respecteer ieders mening, zolang men het bij hun eigen mening laat. Oprechte verbazing valt mij in deze gevallen vaak ten deel*


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-10-2013 11:04 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 oktober 2013 9:22 schreef Sisyphos het volgende:
De oplossing? Nee, maar wel een kleiner aandeel in de collectieve schuld, het uitoefenen van een kleiner kwaad en voor veel mensen een stap richting een bewuster bestaan.


Ik eet, deels uit noodzaak want kinderen met intoleranties, al vrij veel zuivelvrij, suikervrij en scharrelvlees. Verder probeer ik groente en fruit zoveel mogelijk bij de plaatselijke boeren en van het seizoen te kopen. Binnenkort ga ik groter wonen en krijg ik een grote vriezer, dus ga ik ook vlees rechtstreeks bij de plaatselijke biologische en diervriendelijke boer inkopen. Dus een kwart scharrelvarken, dat zonder antibiotica en andere overbodige semi-groeimiddelen is opgegroeid. Die er dus een jaar over doet om te groeien, waar een varken in een varkensflat enkele maanden over doet.
Maar bij geen vlees en vis eten ligt voor mij echt een absolute grens. Omdat ons menu dan wel heel beperkt zou worden.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 04-10-2013 11:05]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-10-2013 11:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 oktober 2013 10:54 schreef MR. N het volgende:
Dank u. Ik heb nog nooit een goede, sluitende definitie gehoord van een veganist namelijk.


Sja, wat is dan moedwillig, als je in de zomer fietst is het aannemelijk dat er een vlieg dood gaat door jouw toedoen, dat is dan wel moedwillig toch?

*Ja, ik weet het, ik zoek het ver, maar ik snap de grenzen niet van het veganisme, al aardig wat discussies gehad met veganisten, die er ook zelf niet helemaal uitkomen. Ik respecteer ieders mening, zolang men het bij hun eigen mening laat. Oprechte verbazing valt mij in deze gevallen vaak ten deel*


Nouja veganisten zijn net mensen. Je hebt erbij die niet zo goed nagedacht hebben en andere die het wel weer wat beter doen.

Weinig mensen zullen ontkennen ergens in de wereld leed aan te doen met lopen eten. Er is een verschil met die impact op andere organismen zoveel mogelijk te beperken maar ook jezelf in stand te houden. En het ideaal dat je niets wilt beinvloeden (waarbij zelfs zelfmoord een effect heeft op bepaalde organismen) en het andere uiteinde is er nergens rekening mee houden omdat je toch wel iets beschadigd.

Daartussen zitten een enorme hoop keuzes en afwegingen, daar kun je moeilijk algemene uitspraken over doen.

Overigens is er nog altijd een verschil met bewust iets doen en onbewust iets doen. Bewust kun je proberen een vlieg te ontwijken, maar als het onbewust gebeurt heb je er toch ook minder schuld aan. De meeste veganisten zullen zichzelf vergeven als ze iets doodrijden zonder dat ze het door hadden. Dat jouw leven niet te leiden is zonder dood en verderf bij bepaalde organismen is nog geen aanleiding om dan maar bewust een slachtpartij aan te richten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-10-2013 11:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ vleeseters:

Wie heeft welleens een beest geslacht, en wie zou daar moeite mee hebben het zelf te doen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-10-2013 11:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 oktober 2013 11:12 schreef ElitE het volgende:
@ vleeseters:

Wie heeft welleens een beest geslacht, en wie zou daar moeite mee hebben het zelf te doen?
Ik heb veel beesten geslacht. Voornamelijk kippen, trouwens. En ik ben regelmatig bij het slachten van de koeien aanwezig geweest, die mijn moeder vroeger rechtstreeks bij de boer kocht. Ik vind, dat iedereen die vlees eet, daar verplicht eens bij moet zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-10-2013 11:16 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 4 oktober 2013 11:04 schreef bastianus het volgende:
Ik eet, deels uit noodzaak want kinderen met intoleranties, al vrij veel zuivelvrij, suikervrij en scharrelvlees. Verder probeer ik groente en fruit zoveel mogelijk bij de plaatselijke boeren en van het seizoen te kopen. Binnenkort ga ik groter wonen en krijg ik een grote vriezer, dus ga ik ook vlees rechtstreeks bij de plaatselijke biologische en diervriendelijke boer inkopen. Dus een kwart scharrelvarken, dat zonder antibiotica en andere overbodige semi-groeimiddelen is opgegroeid. Die er dus een jaar over doet om te groeien, waar een varken in een varkensflat enkele maanden over doet.
Maar bij geen vlees en vis eten ligt voor mij echt een absolute grens. Omdat ons menu dan wel heel beperkt zou worden.

Niet dat je iets bent met mijn mening, maar gewoon al weten hoe de zaken gaan vind ik ook al erg goed. Of je al dan niet vlees eet, bepaalt ieder voor zich. Sowieso is het alternatief waar jij over vertelt in mijn ogen al een veel beter alternatief dan de massa-industrie.

Motherfucker, ik klink als een hippie


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-10-2013 11:17 by bastianus Profiel van bastianus

Ik ben ook wel een beetje een hippie. Opgevoed door ontzettend milieubewuste ouders.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-10-2013 11:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 oktober 2013 14:55 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Ah, ok. Gaaf man. Wil je wel in NL/West-Europa blijven op de lange termijn, of ga je uiteindelijk liever echt een minder dichtbevolkt gebied op zoeken? (Oost-Europa? Noord-Europa? Alaska?)

Dit wordt trouwens ook weer enigszins off-topic, is er ook nog een Off the Grid-tipoc waar we heen moeten verkassen, of?


Nouja dat hangt van allerlei keuzes af. Het liefst woon ik zo goed als zelfvoorzienend. Aan de andere kant ben ik ook erg gebonden door werk (wat ik leuk vind). Dus heb je minder tijd en kan je niet ver weg wonen. Een andere grote factor is het sociale leven wat je bind. Daartussen zal ik mn keuzes moeten maken.

En de mogelijkheden om een eigen stuk land + flink huis met aanpassingen te maken zijn beperkt en botsen juist met je overtuigingen (veel geld verdienen om die dingen te bereiken).

Ik denk dus dat het bljift bij een huis net buiten de stad met grote tuin, iets wat veel mensen willen en dus veel kost


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-10-2013 11:38 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 4 oktober 2013 10:41 schreef ElitE het volgende:
wat zijn je bezwaren tegen cochenille?


Zeer goede vraag, het doet er mij tevens aan denken dat ik over additieven nog veel te leren heb. Maar mijn opinie is dat als het op een praktische en gezonde manier te vermijden of vervangen is, doe ik dat liever.

Dat doet me overigens denken aan B12. Ken je degelijke alternatieven om genoeg B12 binnen te krijgen en op te nemen? Ik weet dat het vaak in vlees- en zuivelvervangers zit, maar dan neemt je lichaam het niet voldoende op. Je kunt het ook in pilvorm of via inenting innemen, maar daar weet ik het fijne niet van.

En naar het schijnt heeft een teveel aan soja ook negatieve gevolgen voor het lichaam
Weet je daar wat meer over?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 04-10-2013 12:29 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 4 oktober 2013 11:16 schreef bastianus het volgende:
Ik heb veel beesten geslacht. Voornamelijk kippen, trouwens. En ik ben regelmatig bij het slachten van de koeien aanwezig geweest, die mijn moeder vroeger rechtstreeks bij de boer kocht. Ik vind, dat iedereen die vlees eet, daar verplicht eens bij moet zijn.


Daarin volg ik je ja. En net dat is een belangrijke reden voor mij om veel vegetarisch te eten: ik wil niet dat er voor mij dieren geslacht worden. Dat is een puur persoonlijke keuze natuurlijk. Ik heb het er moeilijk mee, maar ik veroordeel anderen niet omdat ze het daar niet zo moeilijk mee hebben. Ik vind het in elk geval ook belangrijk dat je het tenminste bewust doet. Want ik moet toegeven: wanneer ik vlees kocht in de supermarkt linkte ik dat niet meteen aan het dier. Absurd, ik weet het, maar dat is wat je krijgt wanneer vlees je altijd in een nette verpakking aangeboden wordt waarbij het lijkt alsof het iets is dat kunstmatig geproduceerd is. Heb zelfs al gehoord dat sommige kleuters niet meer weten dat hun vlees van dieren afkomstig is. Wanneer ik dan een slachting zag op tv besefte ik hoe hypocriet het was wel vlees te eten maar niet naar een slachting te kunnen kijken. Geen/weinig vlees eten is dan de enige manier om aan deze hypocrisie iets te doen. Maar als je goed weet hoe een slachting in zijn werk gaat en je eet toch vlees, dan is dat tenminste een zeer bewuste keuze.


Willekeur en dictatuur!


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 04-10-2013 12:36 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 4 oktober 2013 11:04 schreef bastianus het volgende:
Dus een kwart scharrelvarken, dat zonder antibiotica en andere overbodige semi-groeimiddelen is opgegroeid. Die er dus een jaar over doet om te groeien, waar een varken in een varkensflat enkele maanden over doet.
Maar bij geen vlees en vis eten ligt voor mij echt een absolute grens. Omdat ons menu dan wel heel beperkt zou worden.


Ik vind inderdaad ook dat er een groot verschil is tussen een varken eten dat op een normale manier geleefd heeft en een varken eten dat nooit zonlicht gezien heeft en in een veel te kleine ruimte geleefd heeft. Net dat bedoelde ik met dat 'het niet alleen op de producenten steken': de meeste mensen zijn niet bereid wat meer voor hun eten te betalen en nemen altijd het goedkoopste, maar staan dus niet stil bij de redenen waarom dat vlees goedkoper is.

Dat ons menu beperkter wordt klopt wel, is een keuze die je maakt natuurlijk. Al vind ik voor mezelf nu wel dat er prima vervangers bestaan. Voornaamste reden dat ik nog geen vegetariër ben geworden is dat ik nog niet zeker weet hoe het zit met tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Ik heb daar alleen nog maar tegenstrijdige dingen over gehoord.


Willekeur en dictatuur!


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 04-10-2013 12:37 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 4 oktober 2013 11:12 schreef ElitE het volgende:
@ vleeseters:

Wie heeft welleens een beest geslacht, en wie zou daar moeite mee hebben het zelf te doen?


Ik, een klein lief haasje met grote ogen. Tijdens een commando training. Het was kiezen of delen: of ik liet het schattige beestje weer los in de natuur of de veiligheid van de natie zou in gevaar komen. Makkelijke keuze dus. En erg lekker geworden, zo boven m'n zand-oventje.

En nu iets meer serieus: Ben, ga je ook de edge claimen? Dat zou ik waanzinnig knap vinden, helemaal in zo'n tripel walhalla als Gent.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 04-10-2013 12:41 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 4 oktober 2013 11:12 schreef ElitE het volgende:
@ vleeseters:

Wie heeft welleens een beest geslacht, en wie zou daar moeite mee hebben het zelf te doen?


Nog niet/nooit. Zou het weleens willen doen. Heb er denk ik weinig moeite mee, makkelijk praten natuurlijk vanachter een toetsenbord. Lijkt me erg interessant.
Wel een aantal keer gezien op tv/internet hoe dat bij moderne boerderijen/slacht gaat. Daar heb ik weinig moeite mee, ook daarom eet ik wel vlees. Jagen lijkt me ook wel tof.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 04-10-2013 12:46 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 4 oktober 2013 11:12 schreef ElitE het volgende:
@ vleeseters:

Wie heeft welleens een beest geslacht, en wie zou daar moeite mee hebben het zelf te doen?
Geen enkel probleem. Na 1 week ruikt het net als je piemel na 3 dagen.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 04-10-2013 12:46 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 4 oktober 2013 10:07 schreef BenKnuckles het volgende:

En mooi meegenomen: door ermee bezig te zijn heb ik automatisch meer geleerd over voedingsstoffen in het algemeen. Heel interessant, imo.




Niet dat dat altijd waar is, geeft me mooi de kans deze artikelen te delen, die ik afgelopen tijd tegen kwam.

http://www.vn.nl/Archief/Samenleving/Artikel-Samenleving/Groene-sprookjes-5-mythen-over-biologisch-eten.htm

http://www.mnn.com/food/healthy-eating/stories/5-misconceptions-about-following-a-raw-vegan-diet

http://www.mnn.com/health/fitness-well-being/stories/is-there-such-a-thing-as-vegan-medicine

http://www.realfarmacy.com/why-80-of-people-worldwide-will-soon-stop-eating-wheat/

Jammer dat Misanthrope al lang niet meer actief is. Die was altijd begaan in deze discussie. Of Chelman of Kwelgeest natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 04-10-2013 12:47]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-10-2013 12:49 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 oktober 2013 12:36 schreef Hérésie het volgende:
Ik vind inderdaad ook dat er een groot verschil is tussen een varken eten dat op een normale manier geleefd heeft en een varken eten dat nooit zonlicht gezien heeft en in een veel te kleine ruimte geleefd heeft. Net dat bedoelde ik met dat 'het niet alleen op de producenten steken': de meeste mensen zijn niet bereid wat meer voor hun eten te betalen en nemen altijd het goedkoopste, maar staan dus niet stil bij de redenen waarom dat vlees goedkoper is.

Dat ons menu beperkter wordt klopt wel, is een keuze die je maakt natuurlijk. Al vind ik voor mezelf nu wel dat er prima vervangers bestaan. Voornaamste reden dat ik nog geen vegetariër ben geworden is dat ik nog niet zeker weet hoe het zit met tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Ik heb daar alleen nog maar tegenstrijdige dingen over gehoord.
Ik vind dit ook moeilijk. We eten nu wel wat vaker zonder vlees, omdat de kinderen over veel allergieën (noten, pinda's, soja, sommige zuivel) heengegroeid zijn. Niet elke dag vlees eten kan sowieso niet veel kwaad, denk ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-10-2013 13:10 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 4 oktober 2013 12:37 schreef Count Steel het volgende:
En nu iets meer serieus: Ben, ga je ook de edge claimen? Dat zou ik waanzinnig knap vinden, helemaal in zo'n tripel walhalla als Gent.

Hehe... Natuurlijk niet, daarvoor zijn alcohol en nicotine nog te plezierig. We zullen nog genoeg trippels wegtikken

Straight edge vind ik een mooie levensstijl, maar gek genoeg spoort de mentaliteit erachter me niet aan om het ook te doen. Vegetarisme en veganisme daarentegen wel.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 04-10-2013 13:12]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen