IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarisme / veganisme Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-09-2006 10:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 september 2006 10:00 schreef spectre het volgende:
Wat vertel je dat toch weer erotisch
Jij verveeld je weer he


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-09-2006 10:12 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 19 september 2006 10:07 schreef FRNK het volgende:





Nee ik verveel me geenzins


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 19-09-2006 12:48 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

quote:
Op 18 september 2006 23:53 schreef Heiden het volgende:
Ik heb precies hetzelfde verhaaltje, alleen is dat van mij dan al een jaar of tien geleden.
Het gaat niet om ruggegraat, het boycotten van een uitwas van een smerig systeem is gewoon kansloos. We moeten het hele systeem dat zoiets kan voortbrengen aanvallen en niet alleen de vleesindustrie.



Dat ben ik ergens wel met je eens, over het aanvallen van het hele systeem. Het maakt voor een individu in principe weinig uit of je nu wel vlees eet of niet, er worden per dag zoveel kinderen geboren die binnen een paar jaar de lapjes naar binnen gooien, en er valt regelmatig wel een vegetariƫr of veganist van z'n geloof. Dit in acht genomen denk ik niet dat het fair nog steeds kritiek te uiten op iets als de bio-industrie als je er zelf aan bijdraagt door te blijven consumeren.

Uiteindelijk hebben wij als consumenten toch een macht, in collectief opzicht. In je eentje kan je weinig doen tegen een legbatterij van duizenden kippen (tenzij je hem in de fik steekt), maar als je het echt met de bio-industrie oneens bent en toch vlees blijft eten wat er afkomstig van is ben je onderdeel van dezelfde machinerie die je zegt te veroordelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 19-09-2006 12:49]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-09-2006 12:51 by spectre Profiel van spectre

Grappig is dat ik laatst een docu zag over die kipjes waarbij de eindconclusie was dat een batterijkip stukken beter legt en langer leeft dan een scharrelkip. En daarom ook stukken beter in zijn vel zit.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 19-09-2006 12:52]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 19-09-2006 13:35 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

naam van die docu?



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-09-2006 13:57 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 september 2006 12:51 schreef spectre het volgende:
Grappig is dat ik laatst een docu zag over die kipjes waarbij de eindconclusie was dat een batterijkip stukken beter legt en langer leeft dan een scharrelkip. En daarom ook stukken beter in zijn vel zit.

als ze jou aan een bed ketenen en volproppen met infusen voor voedingsstoffen, vitaminen, wat kalmerende middelen, een TV, internet en een stereotoren (plus voldoende muziek) zul je ook best lang leven.wat voor een leven heb is natuurlijk een tweede.....

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 19-09-2006 13:58]


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-09-2006 14:08 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 19 september 2006 13:35 schreef Phriar het volgende:
naam van die docu?
Ja dat ben ik dus vergeten, sorry

quote:
Op 19 september 2006 13:57 schreef attila_de_hun het volgende:
als ze jou aan een bed ketenen en volproppen met infusen voor voedingsstoffen, vitaminen, wat kalmerende middelen, een TV, internet en een stereotoren (plus voldoende muziek) zul je ook best lang leven.wat voor een leven heb is natuurlijk een tweede.....
Een leuk leven

Je moet natuurlijk niet kippen met mensen gaan vergelijken he! Dat valt me trouwens wel meer op bij de tegenstanders.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-09-2006 14:08 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 19 september 2006 14:08 schreef spectre het volgende:
Je moet natuurlijk niet kippen met mensen gaan vergelijken he!


IDD.

...damn, je zegt weleens verstandige dingen!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-09-2006 14:10 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Omi
Duivelsgebroed
Usericon van Omi
Posted 19-09-2006 15:33 by Omi Profiel van Omi

quote:
Op 19 september 2006 13:57 schreef attila_de_hun het volgende:
als ze jou aan een bed ketenen en volproppen met infusen voor voedingsstoffen, vitaminen, wat kalmerende middelen, een TV, internet en een stereotoren (plus voldoende muziek) zul je ook best lang leven.wat voor een leven heb is natuurlijk een tweede.....


Waarschijnlijk als je dit vanaf de geboorte doet, en niet in aanraking komt met de buitenwereld, en in je omgeving iedereen dit heeft, zal je hem niet hooren klaagen. Hij weet dan gewoonweg niet beter. Zo is het ook met die kippen.


Groeit op voor galg en rad.


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-09-2006 15:34 by spectre Profiel van spectre

Met patat en appelmoes!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-09-2006 15:35 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 september 2006 15:34 schreef spectre het volgende:
Met patat en appelmoes!
JIJ ALTID MET JE PATAT EN APPELMOEAAAASSS!


(daar zat je op te wachten he)


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-09-2006 15:46 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Goed, sinds een maand of 3 eet ik ook regelmatig vegetarisch en ik moet zeggen dat ik er weinig mee mis. Mijn vriendin is overtuigd vegetarier en als we samen eten koken dan is daar geen vlees bij. De vleesvervangers die bij de AH te koop zijn, smaken me uitstekend en ze vullen prima. Laatst nog burrito's gemaakt en i.p.v. kip er gekruide vegetarische blokjes doorheen gedaan. En dat smaakte uitstekend. . Enige nadeel voor mij is dan dat vegetariers vaak komkommer, aubergine, courgette en andere zaken eten waar ik niet van hou maar die laten we er dan altijd maar buiten.

Wat me nu wel meer opvalt is, hoe beperkt de keuze voor een vegetarier is als hij/zij eens buiten de deur gaat eten. In veel restaurants staat er vaak maar 1 vegetarisch voor- of hoofdgerecht op de kaart of worden zoals op Baroeg Open Air de vegaburgers op dezelfde bakplaat en in hetzelfde vet als de braadworsten gebakken




Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 19-09-2006 15:48 by Argus Profiel van Argus

Er is toch geen schattig beestje voor dood gegaan? Dat was toch het hele punt?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 19-09-2006 15:49 by Dodo Profiel van Dodo

quote:
Op 19 september 2006 13:35 schreef Phriar het volgende:
naam van die docu?




ik heb het ook gezien, keuringsdienst van waarde was het.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 19-09-2006 15:52 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 19 september 2006 15:48 schreef Argus het volgende:
Er is toch geen schattig beestje voor dood gegaan? Dat was toch het hele punt?


Nou nee, niet alleen dat volgens mij. Een vriendin van mij wilde ook geen sla eten, waar shoarma tegenaan had gelegen. Voor veganisten is dat vrij logisch, die eten niets waar dierlijke producten in zijn verwerkt, maar voor vegetariers lijkt me dat ook niet zo heel veel uit te maken idd.


..."Hate can only create more hate"...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-09-2006 15:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Denk meer dat het gaat uit een principe ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2006 15:54 by Snaack Profiel van Snaack

Als je nooit dierlijk vet binnen krijgt is dat anders maar wat ranzig.. Je proeft het gelijk, en als je pech hebt (bepaalde hoeveelheid binnen krijgt) krijg je nog flink last van je spijsverteringsstelsel ook..


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-09-2006 15:57 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 september 2006 15:53 schreef Jenje het volgende:
Denk meer dat het gaat uit een principe ...
De dierlijke vetten zijn dan toch ruimschoots op de bakplaat aanwezig als er al tig hamburgers en braadworsten op gebakken zijn. Ik kan het me prima indenken dat iemand die geen vlees eet ook geen trek in dierlijke vetten heeft. Doe het dan goed als vreetkraam of helemaal niet. Net alsof je Hertog Jan en Heineken uit dezelfde tapkraan laat komen



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 19-09-2006 15:57 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 19 september 2006 15:57 schreef Judge M. het volgende:
Net alsof je Hertog Jan en Heineken uit dezelfde tapkraan laat komen




Ik moet er niet aan denken!!




(Serieus niet.)


..."Hate can only create more hate"...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-09-2006 16:01 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 september 2006 15:57 schreef Judge M. het volgende:
De dierlijke vetten zijn dan toch ruimschoots op de bakplaat aanwezig als er al tig hamburgers en braadworsten op gebakken zijn. Ik kan het me prima indenken dat iemand die geen vlees eet ook geen trek in dierlijke vetten heeft. Doe het dan goed als vreetkraam of helemaal niet. Net alsof je Hertog Jan en Heineken uit dezelfde tapkraan laat komen


Vind het ook uit hygiƫnisch oogpunt trouwens nogal ranzig ... (zowel dat van het bier als de hamburgers), en kan me voorstellen dat vega's er ook nog gewetensbezwaren tegen hebben. Als het een thuissituatie zou zijn geweest zou ik zeggen: jouw keuze dan moet je ook maar zorgen voor eigen bakplaat of iets dergelijks, maar als je als comm. instelling vega aanbied, doe het dan goed .. kun je net zo goed een wortel in een hamburger rossen en em als groenteburger verpatsen


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-09-2006 16:02 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 september 2006 15:57 schreef Immortella het volgende:


Ik moet er niet aan denken!!




(Serieus niet.)
Mooi, mijn punt is duidelijk



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 19-09-2006 16:05 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 19 september 2006 16:02 schreef Judge M. het volgende:
Mooi, mijn punt is duidelijk


Dat is 'ie ook. Datzelfde is inderdaad wat die vriendin van me destijds ook zei, maar dat was ik even kwijt (mede doordat ik het destijds allemaal niet zo interessant vond, want 't was 1 van haar vele bevliegingen).

Edit:OT: Ik ben een echte vleeseter, ik vind 't dan ook heerlijk en zou niet zonder willen. Ik ben overigens niet de traditionele 'lapjeseter', al gaat een schnitzel of een lekker gemarineerd varkenslapje er op z'n tijd wel in. Ik verwerk ook vaak verschillende soorten vlees in wokgerechten, pasta's of ovenschotels.
Ik eet overigens geen rundvlees, maar dat is uit gezondheidsoverwegingen en omdat ik het vaak gewoon niet lekker vind.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 19-09-2006 16:08]


..."Hate can only create more hate"...


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 19-09-2006 16:16 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

quote:
Op 29 augustus 2005 16:49 schreef BARABAS het volgende:
Pas op met soya:
http://www.westonaprice.org/soy/soy_brochure_nl.html




Je weet toch hopelijk wel dat de Weston price foundation een actiegroep is en absoluut geen bonafide wetenschappelijk instituut.


SCUM FUCK


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-09-2006 16:31 by jbassist Profiel van jbassist

De soja vla en blokjes smaken er niet minder om


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen