IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Formule 1 2009 Vorige pagina | Volgende pagina
Nob
Nobodie
Usericon van Nob
Posted 12-05-2009 13:38 by Nob Wijzig reactieProfiel van NobQuote dit bericht

Ik vind het wel mooi dat de Brawn GP snel een goed gaan maar ik zie Sebastian Vettel het liefst boven aan xD dat ventje is dem goed


Rock On!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-05-2009 14:53 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

dem?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 12-05-2009 16:33 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Damn, toch?


Nob
Nobodie
Usericon van Nob
Posted 12-05-2009 23:29 by Nob Wijzig reactieProfiel van NobQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2009 16:33 schreef Lionheart het volgende:
Damn, toch?


officiël is het damn maar om op mijn taalgebruik te letten schrijf ik dem


Rock On!!


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-05-2009 1:22 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Ferrari: "Regels aanpassen of wij stoppen"

Ferrari dreigt er nu ook officieel mee uit de Formule 1 te stappen als de geplande budgetbeperkingen worden doorgevoerd. De Italiaanse renstal verstuurde een persbericht na een spoedvergadering.
De wereldbond FIA wil dat de renstallen vanaf 2010 nog maximaal 45 miljoen euro uitgeven. Als de teams zich niet aan die regel houden krijgen ze minder technische vrijheden voor de motor en de aerodynamica.
"Als de FIA die regels niet aanpast, zijn we niet meer geneigd ons in te schrijven voor het volgende F1-kampioenschap", laat Ferrari weten. Dat moet voor eind deze maand.

De budgetten van de renstallen voor dit seizoen zijn niet openbaar, maar schommelen tussen 100 en 450 miljoen euro.

Ferrari, dat sinds de wieg van de F1 in 1950 deelneemt, is niet het enige team dat tegenkanting biedt. Ook Toyota en Red Bull dreigden al met opstappen.


Zat eraan te komen. De enige constructeurs die tot nu toe akkoord gaan met een budgetlimiet zijn Brawn, Force India en Williams.


Faustian Spirit of the Earth


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-05-2009 6:46 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Idd... en mijn inziens terecht ook.
Het slaat nergens op om binnen 1 sport twee pakketten regels te gaan hanteren.

Dat is ook hetgeen waar ze tegen zijn alhoewel dat uit veel koppen boven dergelijk berichten niet wordt gesuggereerd... Maarja, sensatiepers.

Formule 1
"Ferrari dreigt met vertrek
Team ziet budgetplafond niet zitten"

Bron onbekend (citaat van een citaat zonder bron dus)
"Ferrari bevestigd terugtrekking uit Formule 1"



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 13-05-2009 6:49]


 


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2009 8:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2009 19:41 schreef Dark_Prince het volgende:
Aaah F1 fans

Ik vermoed dat er bij Massa een probleem was met de tankinstalatie (dat is in verleden ook al meer voor gevallen)
Maar is spijtig

Ik ben het eens, Dominicalli is geen leider!
Je hebt iemand nodig als Brawn, Todt, Schumacher en zelfs Paul Stoddard (misschien moeten ze hem bij Ferrari halen )
B.S. het team heeft gewoon verkeerde beslissingen gemaakt want ze wisten precies hoeveel brandstof hij gebruikte tijdens te race.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-05-2009 15:32 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

En nu dreigt ook Renault er officieel mee om de F1 te verlaten.


Faustian Spirit of the Earth


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-05-2009 16:52 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Het is makkelijker om te zeggen dat er tot op heden slechts 3 teams zijn die akkoord zijn wat de FIA in de planning heeft.

Brawn, Williams en Force India


 


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-05-2009 16:57 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Beide kampen zijn hypocriet bezig, veel is er al niet meer over om kapot te maken.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-05-2009 19:52 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Misschien wel, maar twee regelgevingen binnen 1 kampioenschap is vragen om problemen.

Had de FIA zelf ook kunnen bedenken.

Buiten dat is de eenzijdigheid van de FIA een punt van kritiek van diverse teams.
Wat men wil, als FOTA, is meer overleg en inspraak.



 


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-05-2009 20:10 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Dat het kostenplaatje flink naar beneden moet ben ik het mee eens, maar de FIA pakt dat totaal verkeerd aan. Een budgetcap valt totaal niet te controleren.

Door het aanpassen van de technische reglementen kun je veel beter de kosten laten drukken.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-05-2009 20:27 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Controle zal inderdaad niet makkelijk zijn, maar zoals gezegd twee regelementen in 1 kampioenschap is ook niks.
Formule 1A en 1B.

Technische beperkingen drukken wel de kosten, maar dan creeer je weer een eenheidsworst a la A1GP.
En dat willen de teams, imo terecht, ook niet.

Formule 1 heeft altijd gestaan voor ontwikkeling en dat wordt met standaardisering om zeep geholpen.

Budget is dan het meest voor de hand liggend. En men schijnt nu ook het windtunnel gebruik te kunnen controleren, dus met de kosten is het misschien toch makkelijker als we (of iig ik) denken...



 


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-05-2009 20:37 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

De aerodynamica moet sowieso aan banden worden gelegd, laat de motoren helemaal vrij qua regelgeving, enige beperking is een brandstof limiet. Alleen motormanagement nog toestaan op het gebied van elektronica. De LMP1 klasse is een veel geschikter platform voor nieuwe technologie, de F1 moet gewoon weer een piloten-kampioenschap worden zoals het van oudsher was.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-05-2009 21:49 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Alleen is de LMP1 verder niet in trek dus stukken minder interessant.


 


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-05-2009 21:54 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Interessanter maken dus voor de grote jongens, zoals het geval was met de oude Groep C klasse, de voorloper van LMP1 klasse. De oude Groep C klasse was op een gegeven moment zelfs populairder dan de F1.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-05-2009 21:58 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Ook voor het publiek?

Dan heb ik in al die jaren dat ik F1 kijk daar weinig van gemerkt.


 


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-05-2009 22:32 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Jazeker.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 16-05-2009 0:52 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
FIA en teams bereiken nog geen oplossing

De vergadering tussen FIA-voorzitter Max Mosley en de teams in Heathrow heeft nog geen oplossing opgeleverd voor de crisis waarin de F1 zich momenteel bevindt. De FIA wil volgend seizoen een budgetlimiet van 45 miljoen euro invoeren en dat is niet naar de zin van vele teams. Bovendien krijgen teams die zich aan de limiet houden meer technische vrijheden dan de teams die zich er niet aan houden. Dat aspect lijkt vooral het grootste struikelblok te zijn. Ferrari, Renault, Toyota, Red Bull en Toro Rosso hebben er al mee gedreigd zich niet in te schrijven voor volgend jaar. De teams moeten zich inschrijven voor 29 mei.

Ferrari gaat nu zelfs een stap verder. Het Italiaanse team trekt naar de Franse rechtbank om de regels voor 2010 ongeldig te laten verklaren. Volgens Ferrari heeft het geen andere keus, aangezien de FIA voorlopig niet lijkt toe te geven aan de dreigementen.

Volgens Mosley verliep de meeting nochtans in een goede sfeer en heeft de FIA de teams voorgesteld om zelf met een oplossing voor de dag te komen.

"De teams moeten nu maar zelf een alternatief vinden voor de budgetlimiet en dan kan er verder gepraat worden. We hebben wel van Ferrari vernomen dat ze naar de rechter trekken. Als zij vinden dat ze dat moeten doen gaan we ze niet tegenhouden. Ik betwijfel wel sterk of ze hun dreigement om uit de sport te stappen serieus menen", zei Mosley na de vergadering.

Voorlopig is er dus nog helemaal niks veranderd aan de situatie en beloven het nog spannende weken te worden tot 29 mei.


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-05-2009 22:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ferrari heeft de FIA voor de Franse rechter gedaagd nadat het een gerechtelijk bevel indiende tegen de plannen van de internationale automobielfederatie om verder te gaan met de regels voor 2010.

De Italiaanse renstal zegt dat het een technisch veto heeft op wijzigingen in het technisch reglement, iets wat de FIA verbrak door eenzijdig de budgetlimiet van 40 miljoen pond door te voeren.

De gerechtelijke stappen kwamen er nadat Ferrari-president Luca di Montezemolo van de raad van bestuur van Ferrari de toelating kreeg om alles te doen wat mogelijk was om de belangen van Ferrari te verdedigen.

Ferrari-teambaas Stefano Domenicali weigerde het specifieke bestaan van het technisch veto te bevestigen, maar naar verluidt is het al in voege sinds 1998.

"Ik kan niet op de details ingaan, er zijn bepaalde zaken die in de rechten vervat zitten en niet meer dan dat," aldus Domenicali.

FIA-president Max Mosley zegt in de tussentijd dat het veto van Ferrari simpelweg niet meer bestaat.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-05-2009 22:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Aston Martin heeft nu twijfels over haar deelname aan de Formule 1 voor volgend seizoen omwille van de controverse over de budgetlimiet. Dat heeft de baas van Prodrive, David Richards, verklaard.

Prodrive is eigenaar van Aston Martin en had enkele jaren terug al plannen om met een nieuw team in de Formule 1 actief te zijn. Die plannen werden terug uit de koelkast gehaald omdat de FIA voor 2010 op de proppen komt met een budgetlimiet.

Maar doordat de grote teams er nu mee dreigen de Formule 1 te verlaten, zegt Richards dat hij nog even wacht met de inschrijving van zijn team.

"We zijn heel bezorgd over de controverse die deze voorstellen heeft gecreëerd bij de bestaande teams en de onzekerheid die daaruit voortvloeide," vertelde Richards aan GPWeek.

"Het is belangrijk voor ons en onze partners dat er stabiliteit is in de sport met een brede groepering voor de toekomstige richting van de Formule 1 en dit zal een kritiek punt zijn in ons beslissingsproces of we al dan niet ons zullen inschrijven."

Normaal gezien worden de inschrijvingen voor 2010 afgesloten op 29 mei, maar de FIA lijkt bereid te zijn laattijdige deelnames te aanvaarden mits de nodige vergoeding.


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 21-05-2009 1:42 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Ferrari verliest rechtszaak tegen FIA

De rechter in Parijs heeft de aanklacht van Ferrari tegen de FIA afgewezen. Ferrari probeerde langs de juridische weg de invoering van het budgetplafond tegen te houden door zich te beroepen op een vetorecht dat de Italiaanse autofabrikant zou hebben inzake veranderingen in het technisch reglement.

Volgens de FIA is dat recht verlopen en de Franse rechter heeft de internationale autosportfederatie hierin gelijk gegeven. Vorige week vrijdag kwamen FIA-president Max Mosley en de teams nog bij elkaar op vliegveld Heathrow om met elkaar te vergaderen over de regels voor 2010. Enkele teams, waaronder Ferrari, hebben aangegeven zich niet in te schrijven voor volgend jaar wanneer de regels voor de budgetlimiet die de FIA wil invoeren, niet drastisch worden aangepast.

Het resultaat van deze vergadering was dat de dubbele reglementen waarmee volgend jaar zou worden gewerkt, worden geschrapt. De FIA wilde nieuwe teams enkele technische voordelen geven, zodat zij mee zouden kunnen komen met de bestaande teams, maar zij had daarbij niet voorzien dat enkele bestaande teams zich ook aan het plafond van 44 miljoen euro wilden gaan houden. Die laatste groep teams zou daarmee onredelijk veel voordeel verkrijgen. Ferrari lijkt echter in zijn geheel af te willen van de budgetlimiet, maar op dit punt houdt Mosley voet bij stuk. Ook van een verhoging van het plafond wil de Brit niets weten.

De teams werken naar verluidt nog aan een alternatief plan, maar hier is nog niets over bekend. De klok begint inmiddels wel te tikken, want de deadline voor de inschrijvingen voor 2010 is op 29 mei. Mocht er voor die datum geen akkoord zijn bereikt tussen de teams en de FIA, dan dreigen Ferrari, Renault, Toyota en Red Bull zich niet in te schrijven voor volgend jaar. Teams kunnen zich overigens ook na deze datum nog aanmelden voor 2010, maar zij kunnen dan wel rekenen op een boete en lopen bovendien het risico dat de grid dan reeds volledig gevuld is met nieuwe teams. Zo hebben USF1, Prodrive, Litespeed GP, Lola en nog enkele andere partijen al laten weten een gang naar de Formule 1 serieus te overwegen.

En er mogen in 2010 maximaal 'maar' dertien teams op de grid staan.


Faustian Spirit of the Earth


aastVGL
Usericon van aastVGL
Posted 21-05-2009 13:28 by aastVGL Wijzig reactieProfiel van aastVGLQuote dit bericht

Er staat op Nu.nl dat ecclestone ferrari " absoluut niet kwijt wil"...

Ze gaan wel een oplossing vinden, anders kunnen ze de F1 opdoeken


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 21-05-2009 13:48 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 21 mei 2009 13:28 schreef aastVGL het volgende:
Er staat op Nu.nl dat ecclestone ferrari " absoluut niet kwijt wil"...

Ze gaan wel een oplossing vinden, anders kunnen ze de F1 opdoeken


Ach, Ferrari kunnen ze ook wel opdoeken als ze uit de F1 stappen. Nou ja, opdoeken misschien niet, maar de F1 is wel veel te belangrijk voor ze. Beide partijen hebben elkaar nodig, beide partijen weten dat ook en daarom wordt er aan allebei de kanten zo hard gespeeld.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


aastVGL
Usericon van aastVGL
Posted 22-05-2009 22:21 by aastVGL Wijzig reactieProfiel van aastVGLQuote dit bericht

Er zou vandaag toch nog een bespreking tussen de FIA en de team bazen zijn? Ik weet niet meer waar ik dat gelezen had en ik zie er ook in het nieuws niks van terug...

Weet iemand hier meer over?


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen