IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Formule 1 2009 Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-03-2009 13:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

das waar, ze zijn zielig
net als hun voetballers
echte mannen tot aan de kleine baklijn, en dat zijn het jeanetten die de vallende ziekte hebben,


maar Britten zijn (buiten Damon Hill) arrogant als de pest. Herinner al de accidenten van Coulthard, en Canada '91 Mansell al zwaaiend in de laatste ronde... motor laten afslaan :')


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-03-2009 13:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm, vind Hamilton ook niet echt een goede coureur. Die rijdt goed omdat ie een goede kar heeft, zie races waarin hij achteraan moet starten, geen mooie acties puur alleen inhalen op snelheid of door pitserij.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 30-03-2009 16:05 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2009 1:30 schreef cataclysm child het volgende:
Jammer dat Vettel bestraft werd, om iets wat 10 jaar geleden sowieso als race-incident geklasseerd zou zijn...

Voorts mooie prestatie van Brawn GP, ik had niet verwacht dat ze écht zo snel zouden zijn.

En Ferrari... tsja zwak weer. Massa kon zichzelf weinig verwijten, maar Kimi stelde weer enorm teleur. Kan die nu nooit eens een foutloze race rijden?


Nuchter niet nee.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-03-2009 16:35 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2009 13:20 schreef bastianus het volgende:
Men zou ook kunnen stellen dat de "saaiere" rijders als Schumacher en Hamilton ook de betere en vooral slimmere rijders zijn. Ik kan me van een wedstrijd herinneren dat Schumacher ook de safety car-situatie in zijn voordeel wist te benutten door de boel achter zich tegen te houden.
Als Trulli geen stuurfout had gemaakt was hij ook nooit ingehaald. Hamilton was slim, en Trulli had beter zijn Italiaanse temperament wat kunnen beheersen. Italianen zijn ook gewoon sukkels vaak die hun driften wat minder onder controle hebben. Ik kan me nog een handjedruk-wedstrijd herinneren die ik won van een Italiaan op vakantie. De rest van de vakantie bleef hij me lastig vallen dat hij weer wilde handjedrukken. Zielig volk.

Schumi is niet saai, Schumi is koelbloedig.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-03-2009 16:35 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2009 13:26 schreef Hypnos het volgende:
maar Britten zijn (buiten Damon Hill) arrogant als de pest.

Ik vond Herbert anders ook niet zo arrogant overkomen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-03-2009 16:38 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2009 12:31 schreef Forever After het volgende:



Ik vraag wat Schumacher ermee te maken heeft want die rijdt niet meer.


Hiermee illustreer je precies mijn punt. Het gaat er niet om of hij nu wel of niet meer rijdt. Het gaat om het type rijder. Al leefde hij in het jaar 534 voor christus. Lekker belangrijk.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-03-2009 16:42 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2009 21:57 schreef Forever After het volgende:
Wat heeft Schumacher hier nou weer mee te maken?

Maar je doelt op Monza al weer wat jaartjes terug, waar Button het ook niet nodig vond om op te letten en nog niet wist wat veilig afstand houden betekend?


ik doelde op Schumacher versus Villeneuve een aantal jaren geleden, waar hij villeneuve de baan af reed en daarmee zijn eigen kampioenschap veilig stelde.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-03-2009 16:44 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Schumi heeft ook Hill er wel eens afgereden, en eenmaal geprobeerd en gefaald.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-03-2009 16:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

pardon? was het niet zo dat Villeneuve toen kampioen werd en Schumacher al zijn punten kwijt was?


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-03-2009 16:45 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2009 12:31 schreef Forever After het volgende:
Mark suggereerd dat Schumacher mensen de grindbak in rost.
Ik vraag wat Schumacher ermee te maken heeft want die rijdt niet meer.


Dat is dus totaal irrelevant. Ik reageerde op mottigheard die Hamilton's actie een naaistreek noemde. Daarop zei ik dat ik dat nou niet berpaald een naaistreek vond maar gewoon niet zo slim rijden van Trulli, en dat ik bij naaistreek eerder denk aan acties van schumi in jhet verleden.

Snap je het nu?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-03-2009 16:46 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2009 16:44 schreef Hypnos het volgende:
pardon? was het niet zo dat Villeneuve toen kampioen werd en Schumacher al zijn punten kwijt was?


Kan ook, ik herinner het me niet precies meer, maar het was in elk geval een naai-actie.

[edit]En sowieso ben jij uberhaupt al niet objectief als het op Hamilton aankomt, Hypnos

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 30-03-2009 16:46]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-03-2009 16:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Grand Prix Formule 1 van Europa 1997
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
De Grand Prix Formule 1 van Europa 1997 werd gehouden op 26 oktober 1997 op de Jerez.

Inhoud [verbergen]
1 Situatie voor de race
2 Verslag
2.1 Kwalificatie
2.2 Race
3 Na de race
4 Uitslag
5 Wetenswaardigheden
6 Statistieken



[bewerken] Situatie voor de race
Michael Schumacher en Jacques Villeneuve vochten voor de wereldtitel. Schumacher leidde voor de Grand Prix met 78 punten, Villeneuve had er 77. Om kampioen te worden moest Villeneuve in de punten rijden en Schumacher voorblijven. Schumacher werd wereldkampioen als hij Villeneuve voorbleef of wanneer Villeneuve geen punten zou scoren.


[bewerken] Verslag

[bewerken] Kwalificatie
Drie rijders zetten dezelfde tijd neer: Jacques Villeneuve, Michael Schumacher en Heinz-Harald Frentzen. Villeneuve mocht vanop de eerste plaats starten, aangezien hij de tijd eerst neerzette. De vierde startplaats voor de regerende wereldkampioen, Damon Hill in de Arrows.


[bewerken] Race
Schumacher vertrok beter dan Villeneuve en haalde hem al in voor de eerste bocht, net als Frentzen. In de achtste ronde liet Frentzen Villeneuve voorbij. Schumacher maakte zijn eerste pitstop in de 22ste ronde, Villeneuve kwam de volgende ronde binnen. Beide behielden hun posities. Tijdens de eerste pitstops wisselden David Coulthard en Mika Häkkinen van positie, Frentzen viel terug achter hen. Na de tweede reeks pitstops, in de 43ste en 44ste ronde, bleef de rangorde dezelfde. Villeneuve kwam wel al dichter bij Schumacher.

In de 48ste ronde reed Villeneuve minder dan een seconde achter de Duitser. Hij probeerde in te halen in de Dry Sac bocht en sloeg erin, door later te remmen, de betere lijn te houden. Schumacher draaide naar Villeneuve toe waardoor hij een botsing uitlokte. Villeneuve kon echter doorrijden, terwijl Schumacher in de grindbak moest opgeven.

Er moesten nog 22 ronden gereden worden. Villeneuve werd nog ingehaald door beide McLarens. Häkkinen had dankzij team-orders Coulthard kunnen inhalen en won zijn eerste race. Villeneuve werd derde en werd wereldkampioen.


[bewerken] Na de race
De marshalls van de race hadden de botsing tussen Villeneuve en Schumacher geklasseerd als een race-incident, maar Schumacher moest zich toch nog verantwoorden voor de FIA. Die besliste dat Schumacher gediskwalificeerd werd in het wereldkampioenschap. Schumacher verloor zijn tweede plaats in het eindklassement, hoewel hij wel alle overwinningen, punten en pole-positions mocht houden. Ferrari ging wel vrijuit, net als de marshalls die een foute beslissing hadden genomen.


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-03-2009 16:53 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nou, een naai-actie die niet goed uitpakte dan, maar dat was mijn punt dus niet

mijn punt was dat ik Hasmilton's actie niet juist bestempeld vond als naai-actie. Mag je zelf een beter voorbeeld gaan zoeken. Happy?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-03-2009 17:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Het was inderdaad een klote-actie van Schumacher,

volledig terecht gediskwalificeerd en punten weg

hij gaf het ook grif toe en schaamde zich



Feit is dat Hamilton gewoon doorhad dat hij verkeerd deed, hij het niet zelf rechtzette tijdens de race, nog eens profiteert van de situatie ook en nu nóg arroganter kan gaan rondrijden

beetje jammer

ik vind hamilton een beetje een Cristiano Ronaldo ja



signature


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 30-03-2009 17:11 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2009 16:44 schreef ghoulliette het volgende:
Schumi heeft ook Hill er wel eens afgereden, en eenmaal geprobeerd en gefaald.


Bedoel je de seizoensfinale in Adelaide '94?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-03-2009 17:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja, dat was niet zo lief


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-03-2009 17:16 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2009 17:02 schreef Hypnos het volgende:
Feit is dat Hamilton gewoon doorhad dat hij verkeerd deed, hij het niet zelf rechtzette tijdens de race, nog eens profiteert van de situatie ook en nu nóg arroganter kan gaan rondrijden



Zo arrogant rondrijden zal wel meevallen, de McLaren bolides doen het momenteel nou niet al te geweldig. Ik heb die "Christiano ronaldo"-achtige arrogantie nog niet echt kunnen ontdekken tot dusverre, behalve in jouw bevooroordeelde geest Ik herinner me nog een uiterst geemotioneerde uitbarsting eind vorig seizoen?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-03-2009 17:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2009 17:11 schreef Lionheart het volgende:
Bedoel je de seizoensfinale in Adelaide '94?

Ik weet echt niet meer wanneer dat was. Ik meen mij vaag te herinneren dat hill toen bij Wiliams reed... maar of dat klopt?

Ik dacht overigens dat Schumacher helemaal geen spijt had, (omdat je alles moet doen voor een overwinning) misschien spijt dat het niet gelukt was?
Ik dacht dat hij dat had gezegd in een programma met die gast van Top Gear. Het programma ging over persoonlijkheden die passen bij beroepen als Piloot en F1 coureur.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 30-03-2009 18:05 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2009 17:55 schreef ghoulliette het volgende:
Ik weet echt niet meer wanneer dat was. Ik meen mij vaag te herinneren dat hill toen bij Wiliams reed... maar of dat klopt?


Dan is het idd Adelaide '94, de actie van Schumacher leek in eerste instantie mislukt, maar Hill moest even later opgeven met een verbogen wielophanging zodat Der Schumi alsnog wk werd.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 30-03-2009 18:10 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht



6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 30-03-2009 18:12 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

En nummer 2:



[Dit bericht is gewijzigd door 6sic6 op 30-03-2009 18:16]


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 31-03-2009 0:58 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2009 16:45 schreef Mark het volgende:
Dat is dus totaal irrelevant. Ik reageerde op mottigheard die Hamilton's actie een naaistreek noemde. Daarop zei ik dat ik dat nou niet berpaald een naaistreek vond maar gewoon niet zo slim rijden van Trulli, en dat ik bij naaistreek eerder denk aan acties van schumi in jhet verleden.

Snap je het nu?


Ja hoor, dit is een prima uitleg.


 


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 31-03-2009 1:05 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2009 18:10 schreef 6sic6 het volgende:



Toch wel vergelijkbaar met Vettel/Kubica, alleen kreeg Vettel een straf en Hill toen niet.

Was destijds toch raar. Hill reed die race aggresiever als ie in het hele seizoen gedaan had. Verder zag ie dat Schumacher voor zijn neus even van de baan geweest was, al dan niet met schade, maar toch kon hij het niet laten om zijn Williams er al in de bocht tussen te frotten. Dan moet je niet klagen natuurlijk. Er bestond toen iig nog de regel dat degene die voorop rijdt zijn lijn mag houden.

En als het al een klote streek van Schumacher was dan heeft Hill in 95 zijn gram gehaald door Schumacher er zowel op Silverstone als op Monza vanaf te rijden. Zichzelf trouwens ook.


 


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 31-03-2009 1:38 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Ik ben eens benieuwd voor volgend weekend, want dan is het alweer zover. McLaren heeft in ieder geval nog minder vertrouwen dan in Australië zeggen ze zelf en met Ferrari zal het ook nog niet meteen beter gaan. Eigenlijk verwacht ik gewoon dezelfde teams opnieuw vooraan.


Faustian Spirit of the Earth


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 31-03-2009 12:22 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Ik denk dat je niet ver van de realiteit zit.


 


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen