IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Formule 1 2009 Vorige pagina | Volgende pagina
6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 18-03-2009 13:24 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Wat is dit voor een belachelijke regeling Word dit vanaf race 1 seizoen 2009 toegevoegd?


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 18-03-2009 16:51 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ja.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 18-03-2009 16:55 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Ja, godverdomme wat een kutregel zeg. Nu wint misschien niet de meest stabiele (en dus de beste) coureur, maar eentje die een aantal races flink kan pushen om er vervolgens de helft van het seizoen weinig van te bakken.

Jammer, volg de F1 nu zo'n 8 jaar fanatiek, maar door alle regeltjes die er in de loop der jaren bij zijn gekomen wordt het er niet leuker/spannender op.


..."Hate can only create more hate"...


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 18-03-2009 16:57 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2009 16:55 schreef Immortella het volgende:
maar door alle regeltjes die er in de loop der jaren bij zijn gekomen wordt het er niet leuker/spannender op.


+1....


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 18-03-2009 16:59 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

wacht nou eerst eens af...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 18-03-2009 17:01 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2009 16:59 schreef Spirit In Black het volgende:
wacht nou eerst eens af...


Nee!

Gewoon lekker vooraf zeiken en dan zien hoe het loopt!


Maar serieus, ik denk echt niet dat het spannender wordt door dit soort regels in te voeren, want mijns inziens kan het dan zo zijn dat de beste coureur van het seizoen niet perse wint. En dat is erg, erg jammer.

Van mij mag het ergens wel weer terug naar hoe het een jaar of zes geleden ging. Vroegah!


..."Hate can only create more hate"...


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 18-03-2009 17:09 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

jaar of zes geleden was het juist kut....er was maar één winnaar. Mensen vragen om mooie spannende circuits als Francorchamps, Monaco (in de regen) en willen ongelukken zien, weliswaar geen doden of zwaargewonden, maar wel heftige actie. Van mij mogen ze banen natspuiten op een 'willekeurig' vantevoren vastgesteld tijdstip...action guaranteed.

Als je niet kunt inhalen omdat de vuile lucht de grip van de wagens haalt krijg je dus optochten als Magny Cours & Hongarije...


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 18-03-2009 17:14 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2009 17:09 schreef Spirit In Black het volgende:
Van mij mogen ze banen natspuiten op een 'willekeurig' vantevoren vastgesteld tijdstip...action guaranteed.


Weer een kunstmatigheid om de F1 weer spannend te maken, niks meer dan symptoombestrijding.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 18-03-2009 17:16 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2009 17:14 schreef Lionheart het volgende:
Weer een kunstmatigheid om de F1 weer spannend te maken, niks meer dan symptoombestrijding.


nee, het is nóóit spannend geweest. Niet in de tijd van Moss, Prost, Senna, Schumacher....mensen willen heroiek, waaghalzerij, dat is wat anders dan spanning.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 18-03-2009 17:19 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2009 17:16 schreef Spirit In Black het volgende:
nee, het is nóóit spannend geweest. Niet in de tijd van Moss, Prost, Senna, Schumacher....mensen willen heroiek, waaghalzerij, dat is wat anders dan spanning.


Wat versta jij dan wel niet onder spannend?


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 18-03-2009 17:23 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

het geheel of samenwerking van factoren in een gebeurtenis waardoor de aandacht gespannen blijft...


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 18-03-2009 17:25 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ja, lul je er maar onder uit.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 18-03-2009 17:26 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

oftewel, het is juist fun als iets afbreekt, iemand de bocht niet haalt, de bezinenslang blijft hangen, een coureur finisht een ronde te vroeg, coureurs weten niet wie er nu 5de of een ronde achter ligt, ben ook voorstander van loopings in de baan, hehe. Alle teams met hetzelfde vaste budget en een technisch reglement waaraan ze moeten voldoen, etc.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 18-03-2009 17:33 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2009 20:18 schreef Lionheart het volgende:
http://www.flabber.nl/linkdump/video/lewis-hamilton-en-de-rc-office-grand-prix-1214




overigens


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 18-03-2009 20:02 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2009 17:09 schreef Spirit In Black het volgende:
jaar of zes geleden was het juist kut....er was maar één winnaar. Mensen vragen om mooie spannende circuits als Francorchamps, Monaco (in de regen) en willen ongelukken zien, weliswaar geen doden of zwaargewonden, maar wel heftige actie. Van mij mogen ze banen natspuiten op een 'willekeurig' vantevoren vastgesteld tijdstip...action guaranteed.

Als je niet kunt inhalen omdat de vuile lucht de grip van de wagens haalt krijg je dus optochten als Magny Cours & Hongarije...


Ik heb het dan ook niet over Schumacher en zijn tijdperk, maar meer over de regels die er destijds golden. Ik wil ook graag spannende races en actie zien, dus inderdaad regenraces, etc. vind ik als liefhebber ook gaaf. Er zijn ook wel een paar goede regels bij gekomen in de laatste paar jaar, maar dit puntensysteem slaat alles hoor. Ik vind het (tot nu toe) niets.



..."Hate can only create more hate"...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-03-2009 20:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

races in de vroege jaren tachtig... dikke heersch

en Indycars jaren 94 95- 96 ... man, wat een races


signature


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 18-03-2009 20:49 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2009 20:33 schreef Hypnos het volgende:
races in de vroege jaren tachtig... dikke heersch

en Indycars jaren 94 95- 96 ... man, wat een races


mid- en eind jaren zeventig, ik was er wel, maar niet meegemaakt, de tijd van rook, vuur, vlammen en échte playboys. Alhoewel Nick Heidfeld met zijn ongeschoren kop komt aardig in de buurt.

Ik zou graag weer eens een race uit die periode integraal uitgezonden zien worden.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 18-03-2009 23:48 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2009 20:49 schreef Spirit In Black het volgende:
Nick Heidfeld




Die man is stoer.


..."Hate can only create more hate"...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-03-2009 23:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2009 20:49 schreef Spirit In Black het volgende:
mid- en eind jaren zeventig, ik was er wel, maar niet meegemaakt, de tijd van rook, vuur, vlammen en échte playboys. Alhoewel Nick Heidfeld met zijn ongeschoren kop komt aardig in de buurt.

Ik zou graag weer eens een race uit die periode integraal uitgezonden zien worden.


zalig is me dat

op de betaalzenders heb je zo een zender die dat soms doet




signature


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 19-03-2009 0:13 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Formule 1 op tv wordt opgeleukt
Meer graphics en volledige toegang tot teamradio's
[18-03-2009] De televisiekijker kan dit seizoen veel meer vertier verwachten. Er komen meer data dan ooit beschikbaar om de spanning van de races op te voeren. Zo kan de fan dit jaar genieten van al het gepraat over de radio.

In 2009 moet de kijker beter weten wat die mannen daar toch uitvoeren.Graphics van de brandstofstrategie van teams en de lijn die coureurs in bepaalde bochten aanhouden, voorspellers van pitstops en toegang tot al het radioverkeer dat plaatsvindt bij de teams. Het is een handgreep uit de foefjes waarmee het Formula One Management (FOM) dit jaar de Formule 1-minnende televisiekijker wil plezieren.

Eerder deze maand vroeg de FOTA de FOM om meer gebruik van graphics te maken. De televisiekijker zou meer informatie moeten krijgen, zodat een race een nog grotere show zou worden. Volgens Autosport neemt de FOM dat verzoek ter harte.

FOM-baas Bernie Ecclestone vertelt dat hij al eerder over leuke informatie voor fans beschikte, maar dat er teams waren die zeiden dat hij dat niet mocht gebruiken. ,,Complete nonsens”, oordeelt Ecclestone nu. ,,We zitten in de entertainment business, dat vergeten deze teams.”

Dat de gegevens nu wel beschikbaar komen, is volgens Ecclestone een teken dat de teams wakker beginnen te worden. Of, om met McLaren-teambaas Martin Whitmarsh te spreken: de kijker zal dit seizoen de grote winnaar zijn.



Ben benieuwd wat dit gaat inhouden. Of het het daadwerkelijk 'opleukt' en informatie verschaft, of dat het bloedirritante, onbegrijpelijke info gaat zijn die constant door het commentaar heen geroepen wordt.

Ik zie het al voor me, Mol die om de 5 seconden onderbroken wordt door een teamradio!

Anderzijds kan het misschien leuke info verschaffen over strategieën e.d.


..."Hate can only create more hate"...


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 19-03-2009 1:14 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Ja, dit is dan wel weer een goede zaak


Faustian Spirit of the Earth


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 21-03-2009 1:48 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
FIA wil nieuw puntensysteem uitstellen tot 2010

De FIA is van plan om de introductie van het nieuwe puntensysteem in de Formule 1 uit te stellen tot 2010 omwille van de ontevredenheid bij de teams.

Eerder vandaag verklaarde de vereniging van F1-teams (FOTA) dat het de geldigheid van de reglementswijziging die afgelopen dinsdag werd gestemd in vraag stelt. Die reglementswijziging stelt dat de wereldtitel nu niet meer naar de rijder met het meeste aantal punten zal gaan, maar die met het meeste aantal overwinningen.

De FOTA verklaarde dat het in de internationaal sportieve code staat geschreven dat de regels in deze late fase voor de start van het kampioenschap niet kunnen veranderd worden zonder de unanieme goedkeuring van de teams.

De FIA antwoordde op de beweringen van de FOTA, zeggende dat het World Motor Sport Council voor de wijzigingen had gestemd omdat het onder de indruk was dat de teams ook achter het voorstel van Bernie Ecclestone stonden.

De verklaring van de FIA las: "Op 17 maart verwierp het FIA World Motor Sport Council unaniem de voorgestelde wijzigingen aan het puntensysteem van de FOTA. Het 'winner takes it all' voorstel van de commerciële rechtenhouder, aan wie verklaard werd dat de teams dit voorstel steunden, werd vervolgens goedgekeurd."

"Als, voor welke reden dan ook, de F1-teams niet akkoord gaan met het nieuwe systeem, zal de implementatie ervan uitgesteld worden tot 2010."


Nu maar hopen dat ze tegen 2010 dit systeem stilletjes vergeten...

Maar goed nieuws dus


Faustian Spirit of the Earth


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 21-03-2009 16:13 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Wat een slap gelul van de FIA dat ze dachten dat de teams achter het voorstel stonden van Ecclestone. De teams kwamen niet voor niets met een eigen voorstel betreffende een nieuwe puntensysteem wat wel mijn goedkeuring kon wegdragen.

Enige punt van kritiek op het 12-9-7-5-4-3-2-1 puntensysteem van mijn kant is dat het verschil in punten tussen de nummer 2 en 3 evenveel is als het verschil tussen de nummer 3 en 4, wat niet helemaal in verhouding is.

Mijn alternatief is een 12-8-5-3-2-1 puntensysteem waar dus alleen de eerste zes punten krijgen en een podiumplaats extra wordt beloond.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-03-2009 15:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dat reglement is dus niet meer van kracht hoor ik!!

oja

De Duitser Nico Rosberg (Williams) heeft de eerste en de tweede oefensessie van de Grote Prijs van Australië gewonnen. Ook het nieuwe Brawn GP presteerde niet slecht. Lewis Hamilton eindigde twee keer in de tweede helft van het klssement. (belga/gb)

Eerste vrije oefensessie:
1. Nico Rosberg (Dui/Williams) 1:26.687
2. Kazuki Nakajima (Jap/Williams) 1:26.736
3. Kimi Räikkönen (Fin/Ferrari) 1:26.750
4. Rubens Barrichello (Bra/Brawn GP) 1:27.226
5. Heikki Kovalainen (Fin/McLaren-Mercedes) 1:27.453
6. Jenson Button (GBr/Brawn GP) 1:27.467
7. Felipe Massa (Bra/Ferrari) 1:27.642
8. Timo Glock (Dui/Toyota) 1:27.710
9. Adrian Sutil (Dui/Force India) 1:27.993
10. Fernando Alonso (Spa/Renault) 1:28.123
11. Nick Heidfeld (Dui/BMW Sauber) 1:28.137
12. Jarno Trulli (Ita/Toyota) 1:28.142
13. Robert Kubica (Pol/BMW Sauber) 1:28.511
14. Giancarlo Fisichella (Ita/Force India) 1:28.603
15. Sébastien Buemi (Zwi/Toro Rosso) 1:28.785
16. Lewis Hamilton (GBr/McLaren-Mercedes) 1:29.042
17. Mark Webber (Aus/Red Bull) 1:29.081
18. Nelsinho Piquet (Bra/Renault) 1:29.461
19. Sébastien Bourdais (Fra/Toro Rosso) 1:29.499
20. Sebastian Vettel (Dui/Red Bull) 1:32.784

Tweede vrije oefensessie:
1. Nico Rosberg (Dui/Williams-Toyota) 1:26.053
2. Rubens Barrichello (Bra/Brawn-Mercedes) 1:26.157
3. Jarno Trulli (Ita/Toyota) 1:26.350
4. Mark Webber (Aus/Red Bull-Renault) 1:26.370
5. Jenson Button (GBr/Brawn-Mercedes) 1:26.374
6. Timo Glock (Dui/Toyota) 1:26.443
7. Kazuki Nakajima (Jap/Williams-Toyota) 1:26.560
8. Sebastian Vettel (Dui/Red Bull-Renault) 1:26.740
9. Adrian Sutil (Dui/Force India-Ferrari) 1:27.040
10. Felipe Massa (Bra/Ferrari) 1:47.064
11. Kimi Räikkönen (Fin/Ferrari) 1:27.204
12. Fernando Alonso (Spa/Renault) 1:27.232
13. Giancarlo Fisichella (Ita/Force India-Ferrari) 1:27.272
14. Nick Heidfeld (Dui/BMW-Sauber) 1:27.317
15. Robert Kubica (Pol/BMW-Sauber) 1:27.398
16. Sébastien Bourdais (Fra/Toro Rosso) 1:27.479
17. Heikki Kovalainen (Fin/McLaren-Mercedes) 1:27.802
18. Lewis Hamilton (GBr/McLaren-Mercedes) 1:27.813
19. Nelson Piquet Jr (Bra/Renault) 1:27.828
20. Sébastien Buemi (Zwi/Toro Rosso) 1:28.076


signature


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 27-03-2009 22:48 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht



Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen