IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Formule 1 2009 Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-03-2009 12:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

De tijdsstraf van 25 seconden die Jarno Trulli na het einde van de Grand Prix van Australië opgelegd kreeg, zal waarschijnlijk nog een staartje krijgen. Toyota is namelijk van plan in beroep te gaan tegen de beslissing van de stewards.

De derde plaats van Jarno Trulli werd gisteren plots een twaalfde nadat de stewards oordeelden dat de Italiaan zijn concurrent Lewis Hamilton illegaal inhaalde tijdens een safety car-situatie.

Trulli reed op een derde plaats toen de safety car naar buiten kwam in de slotfase van de race, maar hij viel terug tot achter de McLaren-piloot toen hij even naast de baan terechtkwam.

"Trulli nam zijn plaats terug onder de safety car," zei McLaren-teambaas Martin Whitmarsh op het moment van het onderzoek naar de situatie.

De stewards volgden de redenering van Whitmarsh en promoveerden Hamilton naar de derde plaats. Maar Jarno Trulli ging daarmee niet akkoord, zeggende dat hij de Brit enkel passeerde omdat die "plots vertraagde en langs de kant van de weg voor mij plaats maakte".

"Ik dacht dat hij een probleem had," zei Trulli, "dus ik haalde hem in omdat ik niets anders kon doen."

Bij dergelijke situaties laten de regels het inhalen toe onder safety car-situaties.

Het probleem bij Toyota is echter de onontvankelijkheid van het beroep voor de tijdsstraf van 25 seconden die na de race werd gegeven, omdat als het incident eerder in de race zou hebben plaatsgevonden, de straf gegeven zou zijn in de vorm van een drive-through, iets waarvoor geen beroep mogelijk is.

Toyota heeft haar beroep echter via een achterpoortje ingediend, door het niet te overhandigen aan de stewards maar aan de lokale klerk van de race.

Het team heeft nu twee dagen om haar beroep schriftelijk te 'formaliseren'.

Als de procedure het toelaat, staat het FIA Court of Appeal een moeilijke beslissing te wachten. Aan Speed TV zou Hamilton namelijk hebben gezegd dat - nadat hij Trulli paseerde toen die van de baan ging - er hem werd verteld "om hem terug voor te laten".

Hamilton zou zich vervolgens aan de kant hebben begeven en vertraagd zijn, wat zou stroken met de verklaring van Trulli dat hij Hamilton enkel inhaalde omdat "hij niets anders kon doen".


signature


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 31-03-2009 13:29 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2009 1:38 schreef cataclysm child het volgende:
Ik ben eens benieuwd voor volgend weekend, want dan is het alweer zover. McLaren heeft in ieder geval nog minder vertrouwen dan in Australië zeggen ze zelf en met Ferrari zal het ook nog niet meteen beter gaan. Eigenlijk verwacht ik gewoon dezelfde teams opnieuw vooraan.


Schijnt behoorlijk te gaan regenen met de GP van Maleisië, tenzij Ecclestone de weergoden omkoopt.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 31-03-2009 15:41 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2009 13:29 schreef Lionheart het volgende:
Schijnt behoorlijk te gaan regenen met de GP van Maleisië, tenzij Ecclestone de weergoden omkoopt.
ah beter. Dat vind ik toch altijd wel de leukste races Beetje spanning en sensatie. Tenminste... als the SC niet om de 7 rondes hoeft uit te rukken dan.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 31-03-2009 17:35 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

@Hypnos:

Mooie aanvulling op wat ik 2 pagina's terug al postte:

quote:
Op 29 maart 2009 13:32 schreef Forever After het volgende:
Dit waarschijnlijk:



Bron

Ik ben absoluut geen Trulli fan, maar hier is hem gewoon iets misselijks geflikt en ik hoop dat het beroep geaccepteerd wordt.

En anders moet ie maar een keer last hebben van de laagstaande zon als Buisman er in zijn McLaren voor zit.


 


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 31-03-2009 17:37 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2009 17:35 schreef Forever After het volgende:
@Hypnos:

Mooie aanvulling op wat ik 2 pagina's terug al postte:


Ik ben absoluut geen Trulli fan, maar hier is hem gewoon iets misselijks geflikt en ik hoop dat het beroep geaccepteerd wordt.

En anders moet ie maar een keer last hebben van de laagstaande zon als Buisman er in zijn McLaren voor zit.


Jazeker, rammen met die hap.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 01-04-2009 1:37 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2009 13:29 schreef Lionheart het volgende:
Schijnt behoorlijk te gaan regenen met de GP van Maleisië, tenzij Ecclestone de weergoden omkoopt.


Kan leuk worden, als het al donkerder begint te worden

[Dit bericht is gewijzigd door cataclysm child op 01-04-2009 1:38]


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-04-2009 11:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Lewis Hamilton is gediskwalificeerd in de officiële uitslag van de Grote Prijs van Australië. De wereldkampioen en McLaren verliezen daarmee de derde plek en de bijhorende zes punten. Volgens de stewards van de FIA hebben Hamilton en zijn team "misleidend" bewijs geleverd na de GP van Australië.

Zodadelijk meer...




signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2009 11:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-04-2009 12:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Jarno Trulli is tevreden dat de FIA de beslissing herzien heeft om hem te bestraffen met 25 seconden te bestraffen na afloop van de Australische GP.

De Toyota-rijder werd van een derde plek naar een twaalfde gedegradeerd omdat hij Lewis Hamilton onder de safety car inhaalde. Die straf werd nu geannuleerd en Hamilton werd gediskwalificeerd in de resultaten van de race in Melbourne. De wereldkampioen zou misleidende informatie gegeven hebben. Trulli krijgt daarmee zijn derde plek terug.

Trulli is steeds blijven beweren dat hij Hamilton alleen maar ingehaald had omdat de McLaren-wagen erg vertraagde.

"Ik ben blij omdat ik gerechtigheid wilde, en ik ben tevreden dat ik dat ook gekregen heb," begon de Italiaan. "Ik ben blij voor mezelf, voor het team, en ik moet de FIA bedanken omdat het niet vaak gebeurt dat ze iets herzien."

"Het moet echt moeilijk geweest zijn voor hen, maar ze hadden de wil om echt te proberen te begrijpen wat er precies gebeurd is. Ik ben altijd eerlijk geweest en dat wordt nu beloond," aldus Trulli.

Hij vertelde ook dat de beslissing om het incident te herzien volledig door de FIA genomen werd, aangezien Toyota besloten had om de opgelegde straf niet aan te vechten.

"We gingen niet in beroep. We hebben niets gedaan, en ik ben er ook niet meer op teruggekomen. Ik denk dat de FIA slim genoeg was de situatie te begrijpen. Het was voor hen een heel druk einde van de race met veel incidenten, en nu hadden ze meer bewijs om het voorval te begrijpen," ging Trulli verder.

"Dus ze wilden ons opnieuw horen, en dat gesprek bevestigde gewoon wat er in Australië gebeurd was, want ik heb mijn verklaring niet gewijzigd. Ik weet niet wat hen uiteindelijk van mening deed veranderen."


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-04-2009 12:55 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Goed dat de FIA hun fout toegeeft en dat rechtgezet heeft.



 


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 02-04-2009 13:03 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Dubieuze beslissing, de stewards hebben toegang tot allerlei data en komen er nu mee dat Hamilton zou hebben gejokt en dat is dan ook de reden dat hij nu bestraft wordt.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-04-2009 17:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

De FIA is ervan overtuigd dat McLaren en Lewis Hamilton de internationale automobielfederatie misleid heeft tijdens de meeting met de stewards na de GP van Australië.

Hamilton verloor vandaag zijn derde plaats in Melbourne, terwijl Jarno Trulli zijn derde plek terugkreeg. De FIA is van mening dat de Italiaan "onterecht bestraft" was voor het inhalen van Hamilton onder de safety car.

McLaren-teambaas Martin Whitmarsh ontkende eerder vandaag dat het team gelogen heeft tegen de stewards. De FIA komt echter met bewijzen aandraven die de verklaringen van Whitmarsh tegenspreken.

"Tijdens ons gesprek, dat ongeveer één uur na het einde van de race doorging, hebben de stewards en de racedirecteur Lewis Hamilton en zijn teammanager David Ryan ondervraagd. Er werd specifiek gevraagd of Hamilton een instructie gekregen had om Trulli voorbij te laten," zei de FIA in een officiële verklaring.

"Zowel de rijder als de teammanager beweerden dat er geen dergelijke instructie gegeven was."

"De racedirecteur vroeg Hamilton of hij aangetoond had dat Trulli hem terug mocht inhalen. Hamilton zei dat hij dat niet gedaan heeft," aldus de verklaring van de FIA.

Zoals je in het afschrift van de communicatie kan lezen (vorig bericht), is het duidelijk dat McLaren wel instructies gegeven had aan Hamilton om Trulli voorbij te laten.



dikke zwanzers dus

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 02-04-2009 17:58]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-04-2009 18:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Team: OK Lewis, you should need to make sure your delta is positive over the safety car line. After the safety car line the delta doesn't matter but no overtaking. No overtaking.

Lewis Hamilton: The Toyota went off in a line at the second corner, ..., is this OK?

Team: Understood, Lewis. We'll confirm and get back to you.

LH: He was off the track. He went wide.

Team: Lewis, you need to allow the Toyota through. Allow the Toyota through now.

LH: OK.











McLaren heeft besloten om niet in beroep te gaan tegen de diskwalificatie van Lewis Hamilton in de GP van Australië.

Hamilton werd vandaag uit de raceresultaten gediskwalificeerd omdat de FIA-stewards van mening waren dat hij en het McLaren-team op opzettelijke wijze misleidende verklaringen hadden afgelegd aan de stewards.

Na het ontdekken van nieuw bewijsmateriaal moesten Trulli en Hamilton vandaag terug hun verhaal doen bij de stewards. Daarbij werd de oorspronkelijke beslissing - het bestraffen van Trulli met 25 seconden - teniet gedaan en werd Hamilton uit de raceresultaten geschrapt.

McLaren zei dat het "niet nodig is dat het team opnieuw discussieert met de stewards." Het team verklaarde dan ook dat het niet in beroep zal gaan tegen de uitsluiting van Hamilton.

"De FIA-stewards hebben hun beslissing van zondag 29 maart 2009 herzien en hebben de Vodafone McLaren Mercedes-rijder Lewis Hamilton geschrapt uit de resultaten van de Australische GP van 2009," begon een verklaring van McLaren.

"Vodafone McLaren Mercedes begrijpt dat de stewards hun beslissing genomen hebben op basis van het onderzoeken van de radiocommunicatie tussen de rijder en het team. Het team was fout toen het dacht dat de radioberichten zondag al beluisterd werden door de FIA. Daarom vond het team het niet nodig om nu nog te discussiëren met de stewards."

"Nu heeft het Vodafone McLaren Mercedes Team spijt dat ze dat niet gedaan hebben. Toch aanvaardt het team de beslissing van de stewards en zal er niet in beroep gegaan worden."


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 02-04-2009 18:28]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-04-2009 22:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 03-04-2009 1:41 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Tja, gewoon oerdom en een zeer terechte straf. Moesten ze maar niet liegen he


Faustian Spirit of the Earth


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-04-2009 8:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Te milde straf. Hamilton en McLaren worden steeds onsportiever, dat moet imho bikkelhard aangepakt worden.
Maar goed, gaat er iig naar uit zien dat Hamilton dit jaar door de mand gaat vallen. Mooi zo


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-04-2009 18:17 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

"Deze situatie is de ergste die ik heb meegemaakt in mijn leven. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld," aldus Hamilton.


puber



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-04-2009 18:37 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Om dat te verzinnen heeft ie wel een hele week nodig gehad.


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-04-2009 0:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Fernando Alonso heeft laten weten dat hij niet verbaasd is met het feit dat McLaren de FIa stewards heeft misleid. Volgens Alonso heeft het McLaren team al meermaals leugens verteld aan de stewards. De tweevoudig wereldkampioen reed gedurende een controversieel seizoen bij McLaren waar zijn relatie met de rest van het team verzuurde en hij op het einde van dat seizoen het team verliet.

Alonso zegt dat de situatie hem doet terugdenken aan de Grote Prijs van Hongarije in 2007. Toen was er veel oproer rond het oponthoud van Alonso in de pits op het einde van Q3, een oponhoud dat Hamilton verhinderde nog een snelle ronde te rijden. Dit resulteerde in een straf tegen Alonso.

"Natuurlijk doet het me denken aan 2007!" begon de Renault piloot, "Het is niet de eerste keer dat ze naar de stewards moeten en in hun gezicht liegen, het zat er aan te komen dat daar wel eens een straf op zou volgen. In 2007 speelden ze een vuile truk met mij en dat kostte mij de titel!" Aldus een schijnbaar gefrustreerde Alonso.



oja


Lewis hamilton heeft een boete van €900 gekregen voor het te snel rijden in de pitsstraat. Dit gebeurde vandaag tweemaal tijdens de vrije trainingen. Dat maakt dat de Brit nu inmiddels al twee keer geconfronteerd is geweest met de stewards na amper één race en twee vrije trainingen.

Een andere rijder die vandaag in de prijzen viel was Robert Kubica, hij houdt er echter geen straf of boete aan over. Kubica negeerde tijdens de eerste vrije training een aantal gele vlaggen en plaatste twee snelste sector tijden. Dit is een milde overtreding van de reglementen en Kubica kwam er dan ook van af met een reprimande.







In Melbourne had ik een geweldige race, en van zodra ik uit de wagen kroop, kreeg in de camera's in mijn gezicht, en ik gaf hen meteen een goed overzicht van wat er gebeurde in de race," vertelde Hamilton.

"Onmiddelijk daarna werden we bij de stewards geroepen, en terwijl ik op hen wachtte, vertelde mijn teammanager me om informatie achter te houden, en dat heb ik gedaan. Ik wil me daarom oprecht verontschuldigen bij de stewards voor het verdoen van hun tijd. Ik voel heel veel spijt voor de situatie: voor mijn team, voor Dave omdat hij al jaren een goed lid is van het team en terwijl ik niet denk dat het zijn intentie was ... hij is een goede jongen."

"Ik ging naar de meeting. Ik had niet de intentie om ... Ik wilde gewoon het verhaal vertellen en zeggen wat er gebeurde. Ik werd misleid en zo gebeurde het. Ik wil graag sorry zeggen aan al mijn fans die in me geloofden en die me jaren gesteund hebben, aan wie ik getoond heb wie ik ben, en dit is hoe ik ben. Ik ben geen leugenaar, ik ben geen oneerlijk persoon. Ik ben een teamspeler."

"Ik realiseer me dat ik een gigantische fout heb gemaakt en ik zal er van leren. Het vergt een heel grote tol. Ik wil me verontschuldigen bij jullie (de journalisten, red.). Ik sprak niet met jullie gisteren, maar er was veel gaande. Ik ben hier om me aan iedereen te verontschuldigen en ik verzeker je dat het niet opnieuw zal gebeuren."

Toen gevraagd werd of hij bezorgd was over de mogelijkheid dat er verdere sancties zullen genomen worden door de FIA, zei hij: "Ik ben er zeker van dat de FIA juist zal reageren en op de goede manier. Ik weet niet wat er nog zal gebeuren in de toekomst. Nu moet ik me enkel concentreren op de race en vooruit kijken, hier van leren en groeien."


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 04-04-2009 1:46 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Ferrari leek toch al wat meer snelheid te hebben, nu hoop ik maar dat ze dat kunnen bevestigen in de kwalificatie.


Faustian Spirit of the Earth


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-04-2009 7:47 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
De diskwalificatie van Lewis Hamilton in Australië krijgt mogelijk nog een staartje voor McLaren. De FIA bekijkt momenteel of het mogelijk is de hele zaak naar de World Motor Sport Council (WMSC) te sturen, waarna wordt bekeken of het team mogelijk nog meer wordt gestraft wegens het "opzettelijk misleiden" van de wedstrijdleiding.

De kans dat Hamilton zelf nog wordt bestraft, lijkt klein, aangezien hij publiekelijk excuses heeft aangeboden voor alles wat gebeurd is en volgens de FIA weinig keus had. "We hebben kennis genomen van de moeite die Lewis heeft genomen om de lucht te klaren. Het lijkt erop dat hij in een onmogelijke positie was geplaatst", aldus een woordvoerder van de internationale autosportbond.

"We wachten nu op rapporten van de waarnemer van de FIA en de wedstrijdleiding voor we beslissen of de acties van het team verder zullen worden onderzocht. We kunnen niet uitsluiten dat het bewijsmateriaal vervolgens naar de WMSC zal worden gestuurd."

McLaren heeft zelf al stappen ondernomen door sportief directeur Dave Ryan op non-actief te stellen. De Nieuw-Zeelander was verantwoordelijk voor het misleiden van de wedstrijdleiding in Australië.


Bron: GP Update

Wordt tijd dat ze die leugens de kop in te drukken


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-04-2009 7:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Het was ook echt subtiel gedaan van hen,
Nog goed dat die Trulli zo als heilig Italiaans boontje aangzien wordt, anders
was er zeker niet zo een gevolg aan gegegeven


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-04-2009 8:08 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Ach, dat ze er bij Moan Dennis in het team maar wat op los fantaseren was bij het spionageschandaal al overduidelijk.

Het ene moment: "Nee FIA, wij wisten van niks. Hij alleen was het."
En het volgende moment wisten ze het in ene wel.
Selectieve Altzheimer...

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 04-04-2009 8:08]


 


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-04-2009 8:21 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik heb de race niet gezien, maar door al het gekonkel en gedraai en geneuzel rond regels heb ik het al wel weer gezien zo.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-04-2009 8:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

De regels zijn niet zo veranderd hoor, Mc Laren probeert ze alleen te buigen ..


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen