IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : La topiq des nouvelles (nieuwstopic) neu neu neu Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-03-2009 15:25 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 maart 2009 15:21 schreef chriz het volgende:
1 geval is al te veel dus het maakt niet uit hoeveel precies



bedoel je?

Bastard


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-03-2009 15:38 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 6 maart 2009 14:11 schreef ZelThoR het volgende:
De wettelijke definitie van moord staat niet toe dat iemand op dat moment ontoerekeningsvatbaar is. Met voorbedachten rade houdt namelijk wel in dat iemand er daadwerkelijk goed over kan nadenken, precies datgene wat door ontoerekeningsvatbaarheid wordt uitgesloten.

Verder zijn dingen als moord/doodslag enzovoorts slechts juridische termen met duidelijke definities die bedoeld zijn om makkelijker te kunnen praten binnen het rechtssysteem en moet je er niet teveel emotionele waarde aan verbinden. Jij kunt alle varianten gewoon moord vinden en dat is prima, maar in discussies over het rechtssysteem is het zinloos om daar over te beginnen. Het gaat erom dat er adequaat gereageerd wordt op wat er gebeurd is, niet dat iets moord wordt genoemd of niet.


Ik geef aan dat -ik- het maar vreemd vind gezien de daad, dat is een mening. Die kerel snijdt een ander compleet aan gort, vreet delen op, stopt delen in zijn zakken en de rest pleurt ie door de bus en dan zegt men.. ja ach, hij is psychisch niet in orde, huppakee vrijspraak. Dat is toch op z'n minst opmerkelijk te noemen.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 06-03-2009 15:40]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-03-2009 15:40 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 maart 2009 15:38 schreef MMayo het volgende:
Ik geef aan dat -ik- het maar vreemd vind gezien de daad, dat is een mening. Die kerel snijdt een ander compleet aan gort, vreet delen op, stopt delen in zijn zakken en de rest pleurt ie door de bus en dan zegt men.. ja ach, hij is psychisch niet in orde, huppakee vrijspraak. Dat is toch op z'n minst opmerkelijk te noemen.

Jemig, anders lees je over alles heen wat ik zeg.

Je kunt zo'n totaal gestoord persoon beter in een gevangenis gooien dan hem in een psychiatrische instelling opsluiten, bedoel je te zeggen?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-03-2009 15:41 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 6 maart 2009 15:40 schreef ZelThoR het volgende:
Jemig, anders lees je over alles heen wat ik zeg.

Je kunt zo'n totaal gestoord persoon beter in een gevangenis gooien dan hem in een psychiatrische instelling opsluiten, bedoel je te zeggen?


Nee dat zeg ik niet.
En ja heb je teksten gelezen, prima als het zo werkt hoor maar naar mijn mening blijf ik het maar vaag/apart vinden. Vraag me ook wel af wat een behandeling in Canada zal inhouden, hier in NL heb je TBS.. maar daar? Geen idee.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 06-03-2009 15:48]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2009 15:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 maart 2009 15:12 schreef ZelThoR het volgende:
Ik had het ook niet exclusief over dit geval

Er zijn zeker zulke gevallen.

Heb jij enig idee hoeveel het er zijn? En hoeveel daarvan terecht zijn? Ik niet in ieder geval Dat 'genoeg' zegt namelijk bijzonder weinig
Dat zal ook vast gebeuren, ja. Zelfde vraag met betrekking tot hoeveelheden Dat 'heel hip' zegt namelijk bijzonder weinig

edit: graag geen tegenargumenten met "1 geval is al te veel dus het maakt niet uit hoeveel precies". Niet dat ik denk dat jij dat snel zou zijn, maar er is vast iemand die denkt daarmee te kunnen scoren


hehe jah gaat me behoorlijk wat tijd kosten om zulke specifieke informatie op te zoeken hehe. Probleem zit hem vooral in dat het allemaal zo ontastbaar is, en de grenzen van ontoerekeningsvatbaarheid zo verschrikkelijk vaag zijn. Ik neem alleen niet de moeite dat zelf uit te zoeken, daarvoor vind ik het niet interessant genoeg.(voorlopig natuurlijk, ik ben nog niet toegekomen aan mn geplande massamoord)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-03-2009 15:52 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 maart 2009 15:41 schreef MMayo het volgende:
Nee dat zeg ik niet.

quote:
Op 6 maart 2009 15:41 schreef MMayo het volgende:
Nee dat zeg ik niet.


Niet letterlijk nee.

Jij vindt dat wat hij gedaan heeft moord is. De wettelijke consequentie van moord = gevangenisstraf. Maar jij vindt blijkbaar niet dat hij naar de gevangenis moet, maar naar een psychiatrische instelling. Dat conflicteert met elkaar, want de wettelijke consequentie van in dit geval ontoerekeningsvatbaar zijn (en dus niet voor moord veroordeeld worden) = opsluiting in een psychiatrische instelling.
quote:

En ja heb je teksten gelezen, prima als het zo werkt hoor maar naar mijn mening blijf ik het maar vaag/apart vinden.

Dat begrijp ik ook wel, maar het is gewoon niet zo handig in discussies Je moet niet teveel emotie verbinden aan een juridische term. Het is maar een labeltje dat een specifiek doel dient.
quote:
Vraag me ook wel af wat een behandeling in Canada zal inhouden, hier in NL heb je TBS.. maar daar? Geen idee.

Da's een andere discussie en daar weet ik helemaal weinig van


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-03-2009 15:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 maart 2009 15:46 schreef ElitE het volgende:
hehe jah gaat me behoorlijk wat tijd kosten om zulke specifieke informatie op te zoeken hehe.

Ohja, dat verwacht ik ook eigenlijk niet van je, maar ik verwacht meestal wel als mensen iets als probleem beschouwen en zeggen dat het op (relatief) grote schaal gebeurt ze minstens ergens gelezen hebben dat het daadwerkelijk om een significante hoeveelheid gaat
quote:

Probleem zit hem vooral in dat het allemaal zo ontastbaar is, en de grenzen van ontoerekeningsvatbaarheid zo verschrikkelijk vaag zijn.

Yup, dat is het ook.
quote:
Ik neem alleen niet de moeite dat zelf uit te zoeken, daarvoor vind ik het niet interessant genoeg.(voorlopig natuurlijk, ik ben nog niet toegekomen aan mn geplande massamoord)

Hehehe.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-03-2009 16:03 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 6 maart 2009 15:52 schreef ZelThoR het volgende:
Niet letterlijk nee.

Jij vindt dat wat hij gedaan heeft moord is. De wettelijke consequentie van moord = gevangenisstraf. Maar jij vindt blijkbaar niet dat hij naar de gevangenis moet, maar naar een psychiatrische instelling. Dat conflicteert met elkaar, want de wettelijke consequentie van in dit geval ontoerekeningsvatbaar zijn (en dus niet voor moord veroordeeld worden) = opsluiting in een psychiatrische instelling.


Klopt, ik vind dat moord ja.

Ik vind dat hij hulp nodig heeft, lijkt me duidelijk. Of hij naar gevangenis moet of naar een inrichting is weer wat anders en ligt ook wat anders. Tegenwoordig heb je namelijk afdelingen binnen de gevangenis speciaal voor dit soort patienten (anders dan TBS). Maar goed, dat is weer iets nieuws en nog in ontwikkeling en in NL. Dan hou je dus wel dat je de daad bij woord kunt benoemen, moord is dan moord. Er zit nog een groot grijs gebied tussen gevangenis en inrichting, wat dat betreft wel een goede ontwikkeling bij justitie en psychiatrie.

quote:
Op 6 maart 2009 15:52 schreef ZelThoR het volgende:
Dat begrijp ik ook wel, maar het is gewoon niet zo handig in discussies Je moet niet teveel emotie verbinden aan een juridische term. Het is maar een labeltje dat een specifiek doel dient.


Veel emotie komt er niet bij kijken, het is maar een mening en die kerel hoeft wat mij betreft niet dood of opgeknupt aan zijn leuter in de stadsgracht ofzo. Ik vind het gewoon wat apart, de manier van berichtgeving en qua uitspraak en that's it.

quote:
Op 6 maart 2009 15:52 schreef ZelThoR het volgende:
Da's een andere discussie en daar weet ik helemaal weinig van


Dat is jammer, wel nieuwsgierig naar hoe ze het daar regelen. Nederland schijnt wat dat betreft achter te lopen op gebied van zorg en behandeling.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-03-2009 16:07 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 maart 2009 16:03 schreef MMayo het volgende:
Klopt, ik vind dat moord ja.

Ik vind dat hij hulp nodig heeft, lijkt me duidelijk. Of hij naar gevangenis moet of naar een inrichting is weer wat anders en ligt ook wat anders. Tegenwoordig heb je namelijk afdelingen binnen de gevangenis speciaal voor dit soort patienten (anders dan TBS). Maar goed, dat is weer iets nieuws en nog in ontwikkeling en in NL. Dan hou je dus wel dat je de daad bij woord kunt benoemen, moord is dan moord. Er zit nog een groot grijs gebied tussen gevangenis en inrichting, wat dat betreft wel een goede ontwikkeling bij justitie en psychiatrie.


Ah, dat laatste (over afdelingen binnen de gevangenis) wist ik niet; interessant

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar ik zie zelf niet zo het probleem om het iets anders dan moord te noemen. Als zo'n persoon maar adequaat behandeld/aangepakt wordt. Maar goed, dat mag nu wel duidelijk zijn
quote:
Dat is jammer, wel nieuwsgierig naar hoe ze het daar regelen. Nederland schijnt wat dat betreft achter te lopen op gebied van zorg en behandeling.

Succes met uitzoeken dan maar


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 06-03-2009 16:20 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Het lijkt er op dat 'The Most Hated Family in America' is geland in het door hun zo gehate Nederland. De gristenfundi's die vinden dat al het leed op de aarde een straf van God is voor homoseksualiteit / het accepteren van homoseksualiteit zouden op dit moment zomaar in Amsterdam of Haarlemmermeer kunnen verblijven. Dat concluderen we uit de aankondiging van de Koninklijke Marechaussee, die laat weten morgen extra alert te zijn tijdens de herdenking van de vliegtuigcrash op Schiphol. Die herdenking zouden de mensen achter Godhatesfags.com namelijk willen verstoren zo meldden we eerder. De gemeente heeft een noodverordening ingesteld, de ME is in paraatheid gebracht en ook politiepersoneel heeft hun vrije zaterdag in moeten leveren om de Jezusfreaks in bedwang te houden. Welnu, wat zou er morgen kunnen gebeuren? 1. De demonstranten worden vroegtijdig afgevoerd en niemand heeft verder last van ze. 2. De demonstranten komen opdagen, doen hun ding en worden vervolgens alsnog in een busje gestopt vanwege ordeverstoring of iets dergelijks. 3. Het vliegtuig van de familie Phelps stort nog voor de landing neer, de helft van de demonstranten is dood en de overgebleven familieleden mogen de komende maanden in de media uitleggen hoe we deze daad van de schepper nu precies moeten interpreteren. In het geval van optie 3. zal uw redactie zich overigens massaal bekeren, wordt GeenStijl een gristenblog en zal PowNed opgaan in de EO. Want dan kunnen we er niet langer omheen: Hij bestaat gewoon!

Aldus Geenstijl


Against God and Government


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-03-2009 16:23 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 maart 2009 16:07 schreef ZelThoR het volgende:
Ah, dat laatste (over afdelingen binnen de gevangenis) wist ik niet; interessant



Zoals gebruikelijk heb ik ook daar weer mijn twijfels bij. Ik heb hier op Zembla volgens mij een documentaire over gezien. TBS is altijd behandelingsgericht, maar is ook een vrij dure bezigheid. Met toch het uiteindelijke doel om mensen weer te reïntegreren in de maatschappij of in ieder geval hun gedrag te verbeteren.
Er is echter een groep TBS-ers die niet te verbeteren is. En men wil die niet meer een relatief dure behandeling geven, maar definitief in de gevangenis houden, en er geen dure psychiaters of andere behandelaars naar laten kijken. En deze groep gevangenen gewoon goedkopere dagbesteding geven, b.v. productiegerichte dagactiviteiten onder leiding van begeleiders/bewakers die niet zo duur zijn.
Zelf vind ik er echter wel wat voor te zeggen om zelfs deze idioten zo deskundig mogelijk te begeleiden. Omdat het voor de wetenschap een interessante groep is waar veel van geleerd kan worden, maar ook om zelfs deze mensen nog iets van levenskwaliteit te laten ervaren. Maar dan wel buiten de "normale" maatschappij. Dus in principe is het idee wel o.k., maar bezuinigingen moeten niet de achterliggende reden zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 06-03-2009 16:27 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 6 maart 2009 8:38 schreef MMayo het volgende:
Canadese busmoordenaar ontoerekeningsvatbaar
Uitgegeven: 5 maart 2009 19:39



OTTAWA - De man die ervan verdacht wordt een medepassagier in een Canadese bus op gruwelijke wijze te hebben vermoord, is niet schuldig aan moord wegens schizofrenie.

Een rechter in Canada bepaalde donderdag dat de 41-jarige man ontoerekeningsvatbaar is, meldde de BBC. De Chinese immigrant gaat naar een beveiligde psychiatrische instelling voor behandeling.

De slachtpartij vond in juli plaats in een nachtbus op het traject Edmonton-Winnipeg in het midden van Canada. Vince Li zaagde het hoofd af van de 22-jarige Tim McLean, die naast hem lag te slapen, en stak hem vijftig tot zestig keer.

Ook zou hij de ogen en een deel van het hart van zijn slachtoffer hebben opgegeten. McLeans tong, neus en een van zijn oren stak Li in zijn zak. De organen van het slachtoffer lagen verspreid in de bus.


Overmeesteren

De andere passagiers en de chauffeur ontvluchtten het voertuig. Het duurde meer dan drie uur voordat de politie de verdachte kon overmeesteren, omdat de slachtpartij op een afgelegen plek plaatsvond.

Li bekende eerder dat hij het slachtoffer had gedood, maar pleitte onschuldig inzake moord.

Hij zei dat hij stemmen had gehoord. God zou hem hebben geïnstrueerd McLean om te brengen.


Krachten

Li sneed het lichaam in stukken, omdat hij vreesde dat McLean bovennatuurlijke krachten had en vanuit de dood kon herrijzen om wraak te zoeken.

Daarom was het niet voldoende hem alleen te doden, meldden psychiaters die de dader onderzochten


Best bizar dit.



Mooi script voor een horror film.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-03-2009 16:27 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 maart 2009 16:23 schreef bastianus het volgende:
Zoals gebruikelijk heb ik ook daar weer mijn twijfels bij. Ik heb hier op Zembla volgens mij een documentaire over gezien. TBS is altijd behandelingsgericht, maar is ook een vrij dure bezigheid. Met toch het uiteindelijke doel om mensen weer te reïntegreren in de maatschappij of in ieder geval hun gedrag te verbeteren.
Er is echter een groep TBS-ers die niet te verbeteren is. En men wil die niet meer een relatief dure behandeling geven, maar definitief in de gevangenis houden, en er geen dure psychiaters of andere behandelaars naar laten kijken. En deze groep gevangenen gewoon goedkopere dagbesteding geven, b.v. productiegerichte dagactiviteiten onder leiding van begeleiders/bewakers die niet zo duur zijn.
Zelf vind ik er echter wel wat voor te zeggen om zelfs deze idioten zo deskundig mogelijk te begeleiden. Omdat het voor de wetenschap een interessante groep is waar veel van geleerd kan worden, maar ook om zelfs deze mensen nog iets van levenskwaliteit te laten ervaren. Maar dan wel buiten de "normale" maatschappij. Dus in principe is het idee wel o.k., maar bezuinigingen moeten niet de achterliggende reden zijn.


Bovenstaande twijfels lijken mij de juist bij dit soort initiatieven, ja.

Wat gebeurt er nu uberhaupt als iemand nooit meer gereintegreerd kan worden?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 06-03-2009 16:27]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-03-2009 16:59 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 maart 2009 16:27 schreef ZelThoR het volgende:
Bovenstaande twijfels lijken mij de juist bij dit soort initiatieven, ja.

Wat gebeurt er nu uberhaupt als iemand nooit meer gereintegreerd kan worden?

Zo iemand zit nu nog meestal in een soort TBS-inrichting, hetzij onder justitie of onder zorg van het GGZ. Voor de verplicht gestelde duur krijgt zo iemand dan een behandeling, en als de behandelaars het niet verantwoord achten om iemand te laten reïntegreren kan de duur van de behandeling tot het eind van zo iemands leven verlengd worden.
Ikzelf ken iemand die zo gestoord is dat hij zelfs niet op bezoekverlof mag, waarschijnlijk zijn hele leven niet. En zal naar alle waarschijnlijkheid zijn hele leven gewoon binnen de vier muren van een TBS-instelling van de GGZ moeten slijten. En daar ben ik blij om, omdat door zijn stoornissen hij gegarandeerd, ook op een bezoekverlof, meteen iemand iets aan zal gaan doen.
Binnen de instelling voelt hij zich echter heel veilig, en wordt er door de dienstdoende behandelaars alles aan gedaan om zijn leven nog enige kwaliteit te geven. En terecht vind ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-03-2009 17:04 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 6 maart 2009 16:59 schreef bastianus het volgende:
Binnen de instelling voelt hij zich echter heel veilig, en wordt er door de dienstdoende behandelaars alles aan gedaan om zijn leven nog enige kwaliteit te geven. En terecht vind ik.


Maar ben jij van mening dat je zo´n persoon dan de rest van zijn leven allerlei dure behandelingen moet laten ondergaan waarvan de werking nihil is? Ik ben van mening dat zo'n persoon binnen een TBS kliniek niet op zijn plek zit, maarja er is weinig anders momenteel en juist voor die doelgroep is men bezig met het ontwikkelen van nieuwe verblijfsomstandigheden. Hier krijgt men wel behandeling, dus niet zoals jij net beschreef goedkope dagbesteding. Zelfde als met gehandicaptenzor/jeugdzorg eigenlijk, daar zitten voor sommige doelgroepen ook een fiks groot grijs gebied, waardoor clienten eigenlijk terecht komen waar ze niet behoren te zijn bij gebrek aan beter.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 06-03-2009 17:33 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 6 maart 2009 16:20 schreef Rotzak het volgende:
Het lijkt er op dat 'The Most Hated Family in America' is geland in het door hun zo gehate Nederland. De gristenfundi's die vinden dat al het leed op de aarde een straf van God is voor homoseksualiteit / het accepteren van homoseksualiteit zouden op dit moment zomaar in Amsterdam of Haarlemmermeer kunnen verblijven. Dat concluderen we uit de aankondiging van de Koninklijke Marechaussee, die laat weten morgen extra alert te zijn tijdens de herdenking van de vliegtuigcrash op Schiphol. Die herdenking zouden de mensen achter Godhatesfags.com namelijk willen verstoren zo meldden we eerder. De gemeente heeft een noodverordening ingesteld, de ME is in paraatheid gebracht en ook politiepersoneel heeft hun vrije zaterdag in moeten leveren om de Jezusfreaks in bedwang te houden. Welnu, wat zou er morgen kunnen gebeuren? 1. De demonstranten worden vroegtijdig afgevoerd en niemand heeft verder last van ze. 2. De demonstranten komen opdagen, doen hun ding en worden vervolgens alsnog in een busje gestopt vanwege ordeverstoring of iets dergelijks. 3. Het vliegtuig van de familie Phelps stort nog voor de landing neer, de helft van de demonstranten is dood en de overgebleven familieleden mogen de komende maanden in de media uitleggen hoe we deze daad van de schepper nu precies moeten interpreteren. In het geval van optie 3. zal uw redactie zich overigens massaal bekeren, wordt GeenStijl een gristenblog en zal PowNed opgaan in de EO. Want dan kunnen we er niet langer omheen: Hij bestaat gewoon!

Aldus Geenstijl

Hopelijk is de ME een beetje hardhandig voor ze. Omdat ze stemmen hoorden natuurlijk. Ze konden er niets aan doen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 06-03-2009 18:19 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Mugabe zit er vast achter.

quote:
HARARE, Zimbabwe (CNN) -- Zimbabwe's new prime minister, Morgan Tsvangirai, has been hospitalized after his car collided with a large truck, officials with his party and his spokesman told CNN on Friday.


Morgan Tsvangirai was rushed to hospital after a car accident.

"Yes I can confirm that he was involved in a car accident along Harare-Masvingo road," said Tsvangirai's spokesman, James Maridadi.

"He has been brought to Harare and doctors are looking at him at a hospital."

Maridadi would not say how serious Tsvangirai's injuries are as a result of the head-on collision. Tsvangirai was in the car with his wife, an aide, and the driver, he said. All four are being assessed by doctors.

They were en route to Tsvangirai's hometown of Buhera, south of the capital, Harare, when the accident occurred, Maridadi said.

Tsvangirai, Zimbabwe's main opposition leader, took office last month under a power-sharing deal with President Robert Mugabe.

Don't Miss
Magistrate arrested in Zimbabwe; activists freed
Attorney: Release of Mugabe opponent unlikely
Mugabe hosts lavish party as Zimbabwe faces crisis
The unity government agreement was reached in September between Tsvangirai and Mugabe after months of squabbling about the results of elections earlier in the year.

The presidential runoff in June 2008 was marred by more than 200 deaths, mainly those of opposition supporters.


CNN.com

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 06-03-2009 18:19]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-03-2009 23:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 maart 2009 17:04 schreef MMayo het volgende:
Maar ben jij van mening dat je zo´n persoon dan de rest van zijn leven allerlei dure behandelingen moet laten ondergaan waarvan de werking nihil is? Ik ben van mening dat zo'n persoon binnen een TBS kliniek niet op zijn plek zit, maarja er is weinig anders momenteel en juist voor die doelgroep is men bezig met het ontwikkelen van nieuwe verblijfsomstandigheden. Hier krijgt men wel behandeling, dus niet zoals jij net beschreef goedkope dagbesteding. Zelfde als met gehandicaptenzor/jeugdzorg eigenlijk, daar zitten voor sommige doelgroepen ook een fiks groot grijs gebied, waardoor clienten eigenlijk terecht komen waar ze niet behoren te zijn bij gebrek aan beter.

Als de behandeling goed is maakt het niet uit of zo iemand in de gevangenis of ergens anders zit nee. Maar wat ik in de gehandicaptenzorg/jeugdzorg dus merk, is dat er vaak eerst beloofd wordt dat de mensen uit het grijs gebied aanvankelijk een goede behandeling krijgen, maar dat er al heel gauw als eerste op scholing en deskundigheid van personeel, en personeel zelf bezuinigd wordt als er minder geld binnen komt. Als ik alleen al kijk hoe slecht er met LVG+-jongeren wordt omgegaan door ondeskundig of gewoon te weinig personeel in de gehandicaptenzorg. En al het goede personeel gaat vaak elders werken omdat dat beter betaalt.
Met name in de gehandicaptenzorg zijn de salarissen belachelijk laag, terwijl de doelgroep steeds moeilijker wordt. Het zou me niks verbazen als zoiets uiteindelijk ook in de gevangenissen gaat gebeuren als de economische crisis een beetje doorzet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-03-2009 7:40 by MMayo Profiel van MMayo

Zou kunnen gebeuren ja.

En wat betreft scholing en dergelijke, denk dat dit niet overal zo is. Bij ons moet je minimaal mbo 4 hebben gedaan met jaarlijks aanvullende trainingen wil je er blijven werken. Wel gaan ze steeds meer met leerlingen werken, goedkoper. Maar aan de andere kant, als je die goed begeleid dan heb je met wat geluk ook een goede assistent. Wat die beloftes betreft, daar hebben ze inderdaad een handje van. Maar goed dan zou de ouder/verzorger eigenlijk moeten eisen waar ze recht op hebben. Men laat teveel toe. Maar om nu ieder initiatief op verbetering af te wijzen op resultaten uit het verleden, neuh.. eerst maar eens zien.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 07-03-2009 7:42]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-03-2009 8:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 maart 2009 7:40 schreef MMayo het volgende:
Zou kunnen gebeuren ja.

En wat betreft scholing en dergelijke, denk dat dit niet overal zo is. Bij ons moet je minimaal mbo 4 hebben gedaan met jaarlijks aanvullende trainingen wil je er blijven werken. Wel gaan ze steeds meer met leerlingen werken, goedkoper. Maar aan de andere kant, als je die goed begeleid dan heb je met wat geluk ook een goede assistent. Wat die beloftes betreft, daar hebben ze inderdaad een handje van. Maar goed dan zou de ouder/verzorger eigenlijk moeten eisen waar ze recht op hebben. Men laat teveel toe. Maar om nu ieder initiatief op verbetering af te wijzen op resultaten uit het verleden, neuh.. eerst maar eens zien.

Da's waar. Toen ik begon in mijn werk kregen we ook veel aanvullende trainingen en cursussen, maar dat is helaas veel minder geworden. Wij werken ook met leerlingen, en dat gaat prima.
Maar wij werken ook veel met vrijwilligers, en daar ben ik minder over te spreken. Vooral omdat die vaak taken krijgen waar ze niet capabel toe zijn naar mijn mening.
En als begeleider baal ik ervan dat ik binnen mijn uren steeds meer taken erbij krijg, b.v. formulieren invullen, administratie bijhouden, financieën regelen en stagiaires begeleiden zonder hier extra tijd voor toegekend te krijgen.
Maar goed, in het gevangeniswezen gaat het misschien meevallen. Vooral omdat de geldstromen daar ook veel groter zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-03-2009 8:12 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 7 maart 2009 8:08 schreef bastianus het volgende:
En als begeleider baal ik ervan dat ik binnen mijn uren steeds meer taken erbij krijg, b.v. formulieren invullen, administratie bijhouden, financieën regelen en stagiaires begeleiden zonder hier extra tijd voor toegekend te krijgen.
Maar goed, in het gevangeniswezen gaat het misschien meevallen. Vooral omdat de geldstromen daar ook veel groter zijn.


Wij werken niet met vrijwilligers, gelukkig niet op de groepen waar moeilijk verstaanbaar gedrag voorkomt. Wel op de groepen voor EMB clienten maarja dan gaan ze wandelen en koffie inschenken en that's it.

En ja het is vervelend als begeleider zijnde zoveel bijtaken te hebben en steeds meer te krijgen, loop ik zelf ook tegenaan. Binnen wonen krijgt men hier een minimaal aantal uren voor, op dagbesteding helemaal niks. Er wordt aan alle kanten aan je getrokken, het liefst hebben ze dat je overal tegelijk aanwezig kan zijn lijkt het wel.

Gevangeniswezen is overheid he, denk dat het daar inderdaad wel mee gaat vallen. Maar ik juich het wel toe dat men nu serieus kijkt naar verbetering en onderzoek doet naar doelgroepen die net buiten "de boot" vallen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-03-2009 8:17 by MMayo Profiel van MMayo

Chileen spalkt been met coke
Uitgegeven: 6 maart 2009 14:35

AMSTERDAM - De Spaanse politie heeft woensdag op de luchthaven van Barcelona een 66-jarige Chileen aangehouden die een gebroken been had gespalkt met ruim twee kilo cocaïne.

Verstopt in zijn bagage vond de politie nog bijna drie kilo van het poeder.

De Spaanse politie is wel vaker op cocaïne gestuit dat in gips verwerkt zat, maar dit was de eerste keer dat er een gipsverband werd gevonden dat geheel uit samengeperste coke bestond, in dit geval 2,2 kilogram.

Opzet

De politie sluit niet uit dat de fractuur in het scheenbeen van de man met opzet is toegebracht om het helemaal echt te laten lijken.

Nadat de spalk verwijderd was werd de smokkelaar naar een ziekenhuis gebracht om zijn been in echt gips te laten zetten

creatief wel


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-03-2009 9:02 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 7 maart 2009 8:12 schreef MMayo het volgende:
En ja het is vervelend als begeleider zijnde zoveel bijtaken te hebben en steeds meer te krijgen, loop ik zelf ook tegenaan. Binnen wonen krijgt men hier een minimaal aantal uren voor, op dagbesteding helemaal niks. Er wordt aan alle kanten aan je getrokken, het liefst hebben ze dat je overal tegelijk aanwezig kan zijn lijkt het wel.



Klote is dat, ja.
Dat gebeurt mij in het bedrijfsleven ook steeds, dat ik zomaar taken moet uitvoeren die eigenlijk niet in mijn taakomschrijving staan.

Dat zou verboden moeten worden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-03-2009 10:56 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 maart 2009 18:19 schreef ghoulliette het volgende:
Mugabe zit er vast achter.
Dat was ook mijn eerste gedachte...



SQT
Usericon van SQT
Posted 07-03-2009 11:04 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Wat ik hoorde leek het toch meer op een echt verkeersongeluk met een vrachtwagen, en dat dat ook bevestigd was door of Zvangirai, of een woordvoerder? En ik dacht gisteren ook al gehoord te hebben dat zijn vrouw was overleden?
Aan de andere kant, ik stond ondertussen af te wassen, dus ik heb het niet helemaal mee gekregen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen