IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opeth Vorige pagina | Volgende pagina
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 28-07-2005 9:39 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

hij is inderdaad iets minder zwaar, maar dat vind ik nu juist het mooie aan opeth, loodzware stukken met uber gave riffs die vloeiend vlekkeloos overlopen in ingetogen super mooie stukken. ik vind dit echt een van de betere opeth platen. (niks verslaat Blackwater Park... maar dat terzijde)

Fantastisch is ie, ik ga voor de winkel liggen eind augustus.


I Find That I Am Not There...


Vork
Usericon van Vork
Posted 29-07-2005 11:52 by Vork Profiel van Vork

Luister em nu voor de 2e keer en het bevalt me prima!

Met name Ghost of Perdition (alleen dat Toolish achtig stukje vind ik wat vervelend), The Baying of the Hounds en The Grand Conjuration klinken zeer prettig!

Wat alleen wel wat gemist wordt is het sfeertje van de oudere Opeth, was toch net ff wat vuiger/beukender. Dit neigt wat meer naar de progressieve kant.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 29-07-2005 16:02 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

opeth's platen zijn wel platen waar je stilletjes aan moet wennen , toen ik blackwater park kocht vond ik hem ook niet meteen super , maar na een paar maand luisteren vond ik hem fantastisch


Faustian Spirit of the Earth


valfar
Usericon van valfar
Posted 29-07-2005 17:17 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

Maar jij hebt dan ook Dimmu Borgir in je avatar

Maar on topic. Hij begint me toch steeds beter te bevallen. Maar hij is zeker niet beter dan de laatste 3 albums, ook al staan er wel een paar hele sterke nummers op. Ik vind alleen de rustig nummers Atonement, Hours of Wealth en Isolation Years vind ik wel mooi, maar het is te vaak hetzelfde (tokkel) stukje herhalen, er had iets meer afwisseling in die nummers mogen zitten vind ik.



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 30-07-2005 22:28 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

hhm, het is even wennen, maar dit is toch weer een mooie plaat geworden. Vind de rustige stukken dus wel erg passend. Beetje een combi van Damnation & Deliverance.
Hoe dan ook, het blijft een topband!


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 30-07-2005 22:32 by Malekith Profiel van Malekith

Blegh, ik kan amper wachten tot ie officieel uit is...

Wel jammer dat ze nu toch geen black metal-getint plaatje hebben gemaakt, blijkbaar. Had 'k wel eens willen beluisteren, zou leuk geworden kunnen zijn.


"Obras son amores y no buenas razones"


Hamer
Nog liever
Usericon van Hamer
Posted 31-07-2005 12:10 by Hamer Profiel van Hamerhttp://www.HammerArts.cjb.net

quote:
Op 20 juli 2005 15:14 schreef Vork het volgende:
Hehe dit gaan dan toch ook wel weer wat te ver :




hihihihihhihihihihihihihhi



valfar
Usericon van valfar
Posted 31-07-2005 13:21 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 30 juli 2005 22:32 schreef Malekith het volgende:Wel jammer dat ze nu toch geen black metal-getint plaatje hebben gemaakt, blijkbaar. Had 'k wel eens willen beluisteren, zou leuk geworden kunnen zijn.


Ga je mond uitspoelen met zeep. Opeth en blek metal, het moet niet gekker worden



rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 31-07-2005 15:28 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

euh, meneer valfar....

op de lamentations dvd, zegt mikael akerfeldt toch echt zelf dat ie dat graag zou willen doen, een black metal opeth plaat.... dus....

het mag van mij wel gekker worden!



I Find That I Am Not There...


valfar
Usericon van valfar
Posted 31-07-2005 16:14 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

Ja dat klopt, maar ik hoor opeth nog geen black metal plaat maken. Lijkt me helemaal niet leuk. Of het moet een ander soort black metal worden dan het normale heel snel aanslaan van akoordjes.

Oja, het album bevalt me trouwens steeds beter! Ik vind de keyboard in de muziek echt gaaf! ik vraag me af hoe ze die in de oudere nummers gaan gebruiken. Of staat per er dan maar gewoon wat voor de zeik bij? Maar die keyboard kan sommige stukken echt heel sfeervol maken (nog sfeervoller!).

[Dit bericht is gewijzigd door valfar op 31-07-2005 16:17]



rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 31-07-2005 16:26 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

het lijkt me juist wel tof als opeth een snoei hard snel album gaat maken. Met snelle solo's zoals in het nummer Beneath The Mire. das de eerste snelle solo van Opeth die ik ken. als ze dat gaan doen zal het vast wel geen tr00 ende Grimm black metal zijn....

Oh en dat keyboard werk van Per is werkelijk gaaf op dit labum, zeer zeer sfeer verhogend... mee eens!


I Find That I Am Not There...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-07-2005 16:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Alsjeblieft niet zeg ... kracht van Opeth zit em in de variatie en de sfeer .. als ze dan zoiets prutserigs als blek erin gooien is alles kaput


needled
Usericon van needled
Posted 31-07-2005 16:30 by needled Profiel van needledhttp://www.hymir.nl

Blackwater Part blijft mijn favoriet!


valfar
Usericon van valfar
Posted 31-07-2005 16:32 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 31 juli 2005 16:30 schreef needled het volgende:
Blackwater Part blijft mijn favoriet!


*kuch* die heb ik op LP



Malekith
Usericon van Malekith
Posted 31-07-2005 17:25 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 31 juli 2005 16:14 schreef valfar het volgende:
Ja dat klopt, maar ik hoor opeth nog geen black metal plaat maken. Lijkt me helemaal niet leuk. Of het moet een ander soort black metal worden dan het normale heel snel aanslaan van akoordjes.

Oja, het album bevalt me trouwens steeds beter! Ik vind de keyboard in de muziek echt gaaf! ik vraag me af hoe ze die in de oudere nummers gaan gebruiken. Of staat per er dan maar gewoon wat voor de zeik bij? Maar die keyboard kan sommige stukken echt heel sfeervol maken (nog sfeervoller!).
Ik had ze het wel eens willen zien doen. Gewoon uit nieuwsgierigheid en uit m'n appreciatie voor een bepaalde selectie BM-bands.

Met de sfeer, melodie, epiek, en typische Opeth-sound die Opeth bezit zouden ze volgens mij toch echt een schitterend BM-getint album neergezet kunnen hebben (ja, getint, want pure BM zou 'k ze niet zo zien doen. Past niet bij hen).

Maar deze plaat zal me ook wel weten te bekoren neem ik aan!


"Obras son amores y no buenas razones"


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 31-07-2005 18:13 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black


quote:
Op 31 juli 2005 16:32 schreef valfar het volgende:
*kuch* die heb ik op LP


me too..


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 31-07-2005 19:46 by chrishetmetaalhoofd Profiel van chrishetmetaalhoofdhttp://www.error-band.tk

quote:
Op 31 juli 2005 16:32 schreef valfar het volgende:
*kuch* die heb ik op LP


dus?


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-07-2005 19:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 juli 2005 16:32 schreef valfar het volgende:
*kuch* die heb ik op LP

Wow ...


Neuken?


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 31-07-2005 22:49 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

Zit even de nieuwe plaat te beluisteren voor de eerste keer en hij klinkt erg veebelovend. Zoals met alle Opeth platen groeien ze per luisterbeurt(althans voor mij). T'is gewoon weer een Opeth plaat met afwisselende elementen en veel dynamek. De keyboards zijn een coole extra laag die het zeker nog interessanter maakt.

Overigens meen ik me te herinneren dat Akerfelt het over een black metal project had op de Lamentations DVD en niet dat hij met Opeth een blackmetal plaat wou gaan maken, maar ik kan het mis hebben. En als ie het dan toch doet, dan liever als project want ik vind Opeth nou juist zo goed in de stijl die ze spelen.


But there is no real me: only an entity, something illusory................


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 01-08-2005 9:38 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

Hoor ik in het nummer Reverie/Harlequin Forest niet wat TO BID YOU FAREWELL?? prachtig nummer!


I Find That I Am Not There...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 01-08-2005 9:49 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

offtopic:

Rutger check Frantic Bleep !!! Volgens mij echt een bandje voor jou, correct me if I'm wrong


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 01-08-2005 9:52 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

i will! i will!


I Find That I Am Not There...


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 01-08-2005 15:27 by Babylon Profiel van Babylon

Wat een prachtig album! Deze vind ik zo op het eerste gehoor beter dan alle vorige platen. Een nog beter evenwicht tussen heavy en soft en lekker cachy riffs.

The Baying of the Hounds vind ik tot nu 't beste nummer. Opeth heerst!

Nu wachten tot ie uit is


zo kan ie wel weer


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 01-08-2005 19:13 by Chantalie Profiel van Chantalie

zoals bij ieder Opeth album dat ik voor 't eerst hoor moet ik eerst nog ff wennen: in 't begin denk ik altijd: hmm, ze hebben betere platen gemaakt. En dan gebeurt 't ineens na een paar luisterbeurten: in de trein/bus met m'n koptelefoon op (vanmiddag dus) ineens kippenvel op m'n arm zie verschijnen: 't kwartje is dan dus gevallen. Of ik dit beter/slechter vind dan (naar mijn mening dus) de twee topplaten My Arms, Your Hearse en Blackwater Park? Da's iets wat de tijd uit zal moeten gaan maken, eerst dit album maar eens goed leren kennen.
Overigens vind ik dit een van de beste zangprestaties die ik 'm tot nu toe heb horen maken: in de cleane stukken vind ik 'm behoorlijk gegroeid.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 01-08-2005 19:18 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 1 augustus 2005 19:13 schreef Chantalie het volgende:
zoals bij ieder Opeth album dat ik voor 't eerst hoor moet ik eerst nog ff wennen: in 't begin denk ik altijd: hmm, ze hebben betere platen gemaakt. En dan gebeurt 't ineens na een paar luisterbeurten: in de trein/bus met m'n koptelefoon op (vanmiddag dus) ineens kippenvel op m'n arm zie verschijnen: 't kwartje is dan dus gevallen. Of ik dit beter/slechter vind dan (naar mijn mening dus) de twee topplaten My Arms, Your Hearse en Blackwater Park? Da's iets wat de tijd uit zal moeten gaan maken, eerst dit album maar eens goed leren kennen.
Overigens vind ik dit een van de beste zangprestaties die ik 'm tot nu toe heb horen maken: in de cleane stukken vind ik 'm behoorlijk gegroeid.
ZO loopt het bij mij ook altijd, en ben nu dus nog benieuwder dan voorheen!


"Obras son amores y no buenas razones"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen