IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opeth Vorige pagina | Volgende pagina
blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 01-11-2007 16:39 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 1 november 2007 16:25 schreef XXL het volgende:
Bovendien is Opeth nou echt een band die het moet hebben van lekker muziek maken en niet van knallende shows en efecten die de aandacht van muzikale vaardigheden afleiden.

Maargoed, dat is blijkbaar niet voor iedereen wat een concert tot een GOED concert maakt.




Precies, ik hou niet zo van bands die de nummers live exact zo spelen als op cd, zonder verdere show. Ik mis de live energie dan.

Wel knap dus, maar niets voor mij. Op cd blijven ze echter Heerschen.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-11-2007 16:45 by XXL Profiel van XXL

hehehe.

Ik zie dat als datgene wat je in de studio in elkaar knutselt ook op een podium waar kunnen maken.
Iets wat ik bij veel bands nogal eens mis


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 01-11-2007 17:02 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 1 november 2007 15:42 schreef Ethereal het volgende:
Daar was ik ook, was idd een briljant concert! Geloof dat Mikael de toegeworpen Wuppie niet helemaal begreep


Hij was er toch harstikke blij mee?
Volgens mij heeft hij hem toen nog boven op z'n versterker gezet toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 01-11-2007 17:02]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 01-11-2007 17:26 by LLphotograph Profiel van LLphotographhttp://www.LLvizion.com

K heb ze nog nooit live gezien... Wel op fillempies van youtube en dat vond ik niet zo heel indrukwekkend... Maar een CDtje van Opeth kan ik zowat altijd wel horen!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2007 17:52 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 november 2007 15:42 schreef Ethereal het volgende:
Geloof dat Mikael de toegeworpen Wuppie niet helemaal begreep


Zo'n wazig oranje pluisballetje met oogjes, sja. En inderdaad een geniaal optreden was dat in Rijssen. Geile stem ook die Mikael

quote:
Op 1 november 2007 17:02 schreef Metalhead22 het volgende:
Hij was er toch harstikke blij mee?
Volgens mij heeft hij hem toen nog boven op z'n versterker gezet toch?


Ja klopt


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-11-2007 17:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 1 november 2007 16:39 schreef blonde rockgod het volgende:
Precies, ik hou niet zo van bands die de nummers live exact zo spelen als op cd, zonder verdere show. Ik mis de live energie dan.

Wel knap dus, maar niets voor mij. Op cd blijven ze echter Heerschen.
Hmm, je wilt dat ze de nummers verkeerd spelen? Opeth is gewoon geen muziek voor spielerei op het podium. Ik heb ze nou twee keer live gezien en een genot om te aanschouwen, vind de sfeer in de nummers live zelfs beter overkomen.

EN hij is gortdroog die gast ..


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2007 17:57 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 november 2007 17:54 schreef Jenje het volgende:
EN hij is gortdroog die gast ..




blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 01-11-2007 18:23 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 1 november 2007 17:54 schreef Jenje het volgende:
Hmm, je wilt dat ze de nummers verkeerd spelen? Opeth is gewoon geen muziek voor spielerei op het podium. Ik heb ze nou twee keer live gezien en een genot om te aanschouwen, vind de sfeer in de nummers live zelfs beter overkomen.

EN hij is gortdroog die gast ..


Hmm, je hebt je leesbril weer eens niet op Jenje?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-11-2007 18:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Precies, ik hou niet zo van bands die de nummers live exact zo spelen als op cd


Staat er toch duidelijk ..


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 01-11-2007 18:27 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 1 november 2007 18:26 schreef Jenje het volgende:
Staat er toch duidelijk ..


Nog steeds je leesbril op Jenje?

Er staat namelijk wel iets achter.....



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-11-2007 18:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Maar een show verandert toch niets aan het nummer?

Een nummer bestaat uit een lading riffs, noten en lijnen. Daar kun je geen show omheen bouwen, het nummers anders spelen end an zeggen: Joa, ey, maor dis wel da nummer euj.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 01-11-2007 18:30 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ik denk dat ie eerder bedoelt dat er totaal niets te zien is op het podium behalve een aantal geweldige muzikanten.

Ik vind het op cd geweldig, live geen ruk aan, ik wil wat meer zien op het podium, wat meer beweging, daar leent de muziek van Opeth zich helaas niet voor.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-11-2007 18:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Juist Koen, die laatste conclusie klopt. Als ik een Opeth tijdens de nummers een dansje zie doen vind ik dat niet passen, het is ingetogen muziek, daar horen imho geen tierelantijntjes bij.

Maar de keren dat ik ze gezien heb, heb ik enthousiast spelende muzikanten gezien die echt niet continue stil stonden.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 01-11-2007 18:33 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 1 november 2007 18:29 schreef Jenje het volgende:
Maar een show verandert toch niets aan het nummer?

Een nummer bestaat uit een lading riffs, noten en lijnen. Daar kun je geen show omheen bouwen, het nummers anders spelen end an zeggen: Joa, ey, maor dis wel da nummer euj.


Meneer-ik-wil-het-verkeerd-begrijpen, we hebben het hier over live optredens van een band... Als je jouw redenatie volgt, kan er net zo goed een zwart doek voor het podium hangen, dat maakt jou dus helemaal niets uit...


Mij wel...


Zie verder ook MM's post...



Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 01-11-2007 18:35 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 1 november 2007 18:32 schreef Jenje het volgende:
Maar de keren dat ik ze gezien heb, heb ik enthousiast spelende muzikanten gezien die echt niet continue stil stonden.


Ik zeg niet dat ze compleet stil staan, maar ik ben meer van de shows van Venom enzo, van de foute poses, hehe.



True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-11-2007 18:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 1 november 2007 18:35 schreef Murdering Monk het volgende:
Ik zeg niet dat ze compleet stil staan, maar ik ben meer van de shows van Venom enzo, van de foute poses, hehe.


Hmm, ja, dat vind ik dus driewerf gay ..

Smaakverschil


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 06-02-2008 2:24 by Stoerbaard Profiel van Stoerbaard

van Blabbermouth:

OPETH have set "Watershed" as the title of their forthcoming album, due out on June 3 via Roadrunner Records (one day earlier internationally). The CD, recorded in the band's native Sweden and produced by frontman/guitarist Mikael Åkerfeldt and Jens Bogren, is a masterwork that follows the time-honored OPETH tradition; its modern yet timeless, progressive yet paying homage to the sounds of classic rock.

"Watershed" track listing:

01. Coil
02. Heir Apparent
03. The Lotus Eater
04. Burden
05. Porcelain Heart
06. Hessian Peel
07. Hex Omega

All the songs were written by Åkerfeldt apart from "Porcelain Heart", which was co-written with new guitarist Fredrik Åkesson. One additonal track, "Derelict Herds", was also recorded and this was written by Mikael Åkerfeldt and Per Wiberg. On top of this, three cover songs were recorded. "Bridge of Sighs" from ROBIN TROWER's 1974 LP of the same title, "Den Ständiga Resan" (sung in Swedish) by MARIE FREDRIKSSON as well as the classic ALICE IN CHAINS song "Would?"

The album was recorded at Fascination Street studios during November 1 and December 13. Some additional recording was done between January 3 and January 7.

Says Mikael Åkerfeldt: "I've worked so hard with these songs for quite some time now, I've listened to 'em a zillion times. I don't hate them just yet! The album sounds great sonically and I think I can hear us evolving as the record plays on. It is taking us somewhere musically and I don't know where. It's very exciting to say the least! I can't remember having enjoyed a recording this much ever before."

The cover was (as usual) designed by Travis Smith in co-operation with Åkerfeldt.


Inter faeces et urinam nascimur


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 06-02-2008 2:29 by LLphotograph Profiel van LLphotographhttp://www.LLvizion.com

Over opeth gesproken... Ik heb vandaag mijn stagebegeleider black waterpark eens laten horen... Aan het begin vond hij het wel 'erg heftig' Maar hij heeft wel de hele cd afgeluisterd en hij begon het zelfs al een beetje te waarderen! Echt cool


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 06-02-2008 9:59 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Had de info over het nieuwe album ook al gezien, waanzinnig benieuwd!! Ook naar hun cover van Would? overigens, erg benieuwd wat ze daar van hebben gemaakt!

Nu nog tut juni wachten


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 06-02-2008 11:05 by Sorceress Profiel van Sorceress

Klinkt veelbelovend, ben heel erg benieuwd!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-02-2008 11:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Die AiC cover klinkt me erg interessant


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-02-2008 11:35 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 6 februari 2008 11:09 schreef Jenje het volgende:
Die AiC cover klinkt me erg interessant
Aan het nummer kan het iig niet liggen


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 06-02-2008 11:38 by Filth Lucre Profiel van Filth Lucre

quote:
Op 6 februari 2008 9:59 schreef Ethereal het volgende:
Had de info over het nieuwe album ook al gezien, waanzinnig benieuwd!! Ook naar hun cover van Would? overigens, erg benieuwd wat ze daar van hebben gemaakt!

Nu nog tut juni wachten


Same here! Juni duurt nog te lang . Tot die tijd Blackwater Park en Ghost Reveries maar regelmatig aanslingeren. (De rest mag er overigens ook zijn en wordt hier echt vergeten.)


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-02-2008 12:26 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Ik ben benieuwd. Niet dat ghost reveries slecht is, integendeel maar ik hoop dat de nieuwe wel even anders is. Ik zet ondertussen nog even my arms your hearse op



Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 06-02-2008 12:32 by Sorceress Profiel van Sorceress

Ik vind Ghost Reveries juist vrij geniaal, dus ik zou het niet erg vinden als het nieuwe album dezelfde richting opgaat, integendeel!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen