IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opeth Vorige pagina | Volgende pagina
Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 17-08-2005 22:52 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 17 augustus 2005 22:37 schreef WMP het volgende:
Krijg een nekschot, smerige parasiet.


Kalm aan, knul. Als hij uit is koopt ie 'em toch wel. Net als ik.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-08-2005 23:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 16 augustus 2005 9:23 schreef rvanderholst het volgende:
het druipt er vanaf dat je niet bent opgegroeid met Opeth, Deliverance is juist helemaal niet een van de beste opeth platen. NIETS maar dan ook NIETS verslaat BLACKWATER PARK!
KUCH still KUCh life KUCH


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 17-08-2005 23:09 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 17 augustus 2005 23:06 schreef Jenje het volgende:
KUCH still KUCh life KUCH


My point exactly. En om Blackwater Park te kennen moet je by the way ook niet bepaald opgegroeid zijn met de band. Je mist mooi vier klassiekers.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-08-2005 23:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Still Life en BWP liggen erg dicht bij elkaar, maar eerste is iets meer "metal" waardoor ik hem net iets beter vind. Voor SL vind ik het af en toe nog wat missen, erna is het iets teveel bedacht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-08-2005 13:08 by XXL Profiel van XXL

Aaarg, dat irri orgeltje op Ghost Reveries.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 18-08-2005 21:51 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ik vind het wederom een erg goeie cd, maar om de een of andere reden bekruipt mij bij het luisteren het gevoel dat ik nara Dream Theatre aant luisteren ben, heel vreemd...
Maar t blijft een prima plaat


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


watery black
Usericon van watery black
Posted 18-08-2005 21:55 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 17 augustus 2005 22:33 schreef Babylon het volgende:
Ik kende Opeth al toen BWP uitkwam, maar toch vind ik Deliverance beter. Ghost Reversies is echter nog mooier.

Gelukkig maar dat smaken verschillen


idd.

ik kende opeth al ten tijde van MAYH, maar ben ze pas echt intensief gaan luisteren toen mn vader me Still life voor kerst kado deed. das dan ook nog steeds mijn favoriete opeth plaat.

[Dit bericht is gewijzigd door watery black op 18-08-2005 21:55]


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-08-2005 22:11 by XXL Profiel van XXL

[cela vita modus]

Vroegah was toch sowieso alles betah??

[/cela vita modus]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-08-2005 0:42 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 17 augustus 2005 14:04 schreef XXL het volgende:
Ook van Watchtower @ Headway?


Ja klopt en nog teruggevonden ook! Het ligt op de 'te kopieeren' stapel.

quote:
Op 17 augustus 2005 19:36 schreef XXL het volgende:
Ik meen dat het hier gaat om een opname van de Blackwater Park tour.

Heb ik je daar niet leren kennen mutilatie man?
Boothill na afloop als ik het goed heb?


Jazeker! Maar ik kan me van toen geen camera herinneren; klopt dat? We zijn iig gaan aftanken in de Boothill; altijd een goed plan!


quote:
Op 17 augustus 2005 19:44 schreef Hexegot het volgende:
+1

Ik ben zo vrij om ook even te informeren: heeft dat ding een beetje goed geluid? Zo ja, dan zou ik ook wel een kopietje willen...


Tsja wat is goed; het is geen soundboard, maar een minidisc recorder hoog gehouden -op redelijk korte podiumafstand- door een lange maat van me.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


renYek
Usericon van renYek
Posted 19-08-2005 3:37 by renYek Profiel van renYek

Ik heb het vaak geprobeerd me Opeth, maar ik kan er niks mee. Niet dat ik het slecht vindt, maar het is het steeds net niet voor me. Paar keer live gezien maar ook dat kon me niet overtuigen. Naja, genoeg andere bands waar ik wel wat mee kan


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-08-2005 9:55 by XXL Profiel van XXL

*XXL gaat, na een fors aantal luisterbeurten, zijn, wellicht nietszeggende, oordeel over dit werkje toch maar eens een beetje bijstellen*

Yep: dit is er weer 1 onder de noemer "groeiertje".


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 20-08-2005 11:11 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Ik vind die twee reeds vrijgegeven nummers toch lichtelijk teleurstellend. Naar mijn mening teveel hak-riffs, waardoor er niet echt een sfeer wordt opgebouwd. De zang, solo's, leads, rustige stukken en toetsen spreken mij wel weer erg aan.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 26-08-2005 17:44 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

1 woord... WOW. Opeth flikt het weer om elk album weer met gemak te overtreffen, en ze doen het weer! Absurd!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 27-08-2005 0:49 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Heb hem vandaag besteld, dus hoop hem maandag binnen te krijgen!!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 27-08-2005 2:07 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

Ik heb alle cd's, 2 bootlegs, 2 LP's waaronder er een gesigneerd is, een drumstick, 2 plectrums met Opeth opdruk, 11 september zie ik ze voor de 6e maal live en de nieuwe heerscht! Niet vanuit (wannabee) fanboy gedrag, maar omdat ze een nieuwe richting op zijn geslagen die me uitstekend bevalt. Als liefhebber van progressieve rock en metal kick ik op het hammond orgel, en dat er meer polyritme in zit dan op alle voorgangers. Heerlijk!


Ik voel me als een 7 jarig kind dat een uur gratis mag winkelen in de Bart Smit


Den_Bockereyder
Usericon van Den_Bockereyder
Posted 27-08-2005 4:01 by Den_Bockereyder Profiel van Den_Bockereyderhttp://-

quote:
Op 26 augustus 2005 17:44 schreef Tormented soul het volgende:
1 woord... WOW. Opeth flikt het weer om elk album weer met gemak te overtreffen, en ze doen het weer! Absurd!


overdrijven is ook een vak.. the grand conjuration is het slechtste opeth nr ooit.. en atonement is the sims....

voorderest is de nieuwe opeth best okee.. met name het openingsnr spreekt me wel aan en isolation years.

... maar om het nou meteen een overtreffing te noemen van al het eerdere werk gaat wel erg ver.

[Dit bericht is gewijzigd door Den_Bockereyder op 27-08-2005 4:01]


Aurora Infernalis Website: http://www.aurora-infernalis.com Aurora Infernalis Facebook: http://www.facebook.com/aurora.infernalis Aurora Infernalis Twitter: http://twitter.com/AuroraInf


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 30-08-2005 16:41 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

Geen slechte plaat maar toch niet zo'n knaller als voorgaand werk.. op de een of andere manier had zelfs Damnation nog meer ballen..


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 30-08-2005 19:08 by DaVinz Profiel van DaVinz

quote:
Op 27 augustus 2005 4:01 schreef Den_Bockereyder het volgende:

... maar om het nou meteen een overtreffing te noemen van al het eerdere werk gaat wel erg ver.

veel te ver idd.... opzsich wel leuke cd maar kan niet tippen aan de eerste 3 cd's


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 31-08-2005 10:00 by Stoerbaard Profiel van Stoerbaard

My
Arms
Your
HEERSCH


Inter faeces et urinam nascimur


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 31-08-2005 10:53 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

De nieuwe is imho een perfectionering/vervolmaking van hun bekende stijl. Wat niet wil zeggen dat er op deze manier ook een deel van de charme verloren is gegaan. Blijft wel een vette plaat natuurlijk.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-08-2005 12:39 by Mark Profiel van Mark

Super-CD! Dat orgeltje vind ik zo nu en dan een beetje te prominent in de mix geplaatst, maar het is weer een heerlijke Opeth-plaat. Misschien niet hun beste werk (hij moet ongetwijfeld nog groeien met wat luisterbeurten, dus even onder voorbehoud) maar toch wel een magistraal juweeltje.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 31-08-2005 13:13 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

Het rifwerk is op de nieuwe is zó strak, veel beter dan ze eerder ter gehore brachten op Deliverance (en dat was al niet mis!)

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 31-08-2005 13:14]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-08-2005 13:17 by Mark Profiel van Mark

Hulde aan de produktie trouwens ook. Het geluid is heerlijk vet terwijl je toch alle afzonderlijke instrumenten goed kunt horen. Super!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 01-09-2005 10:08 by arnibes Profiel van arnibes

Ik heb nu ook het nieuwe materiaal gehoort. Mikeal klinkt weer magistraal en de riffjes donderen over je heen. Maar het is me toch iets te prog.
Dus blackwater park blijft VOORLOPIG naar mijn idee beter. Maar ik kan natuurlijk van mening veranderen


Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 01-09-2005 12:47 by Devilicious Pem Profiel van Devilicious Pem

quote:
Op 18 augustus 2005 21:51 schreef Murdering Monk het volgende:
Ik vind het wederom een erg goeie cd, maar om de een of andere reden bekruipt mij bij het luisteren het gevoel dat ik nara Dream Theatre aant luisteren ben, heel vreemd...



Haha jij ook al? Ik had met de eerste luisterbeurt ook bij bepaalde stukken dat ik ze enigszins Dream Theater-esque aan vond doen.. En gek genoeg kreeg ik met de eerste keer luisteren wel meer ingevingen van andere bands [Dead Soultribe, beetje Ayreon/Star One ] maar uiteindelijk blijft Opeth gewoon zo heerlijk Opeth
Ik vind het een goeie plaat, maar kan er nog weinig genuanceerds over zeggen omdat ik 'm pas 1x in zijn geheel gedraaid heb. Vind 'm alleen wel "toegankelijker" ofzo, iemand het daar mee eens?

En ik heb nu alweer zin om vanavond als ik weer thuis ben het album nog een keer aan te zetten


"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen