IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opeth Vorige pagina | Volgende pagina
Darkblood
Usericon van Darkblood
Posted 11-12-2002 14:18 by Darkblood Profiel van Darkblood

Geniaal. Blackwater Park leek niet beter te kunnen, doch Deliverence steekt 'm naar de kroon. Mensen die Opeth niet goed vinden hebben een hekel aan rustige muziek, dat schijnt de enige reden te zijn. Goed, dan niet. Buiten kijf staat dat het geweldige arrangementen en muziekschrijvers zijn.

En degene die dit 'Goth' vindt zou ter plekke moeten worden geexecuteerd.


There Will Be None Left


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 23-02-2003 13:13 by dr_schoft Profiel van dr_schoft

inderdaad als opeth goth speelt, speelt cannibal corpse black metal!


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-02-2003 13:15 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 11 december 2002 14:18 schreef Darkblood het volgende:
Mensen die Opeth niet goed vinden hebben een hekel aan rustige muziek, dat schijnt de enige reden te zijn.

Eh, goeie grap. Spreek voor jezelf AUB!!!

Ik vind het echt een schromelijk overschatte kutband. En niet omdat ze 'rustig' zouden zijn oid.


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 23-02-2003 13:22 by dr_schoft Profiel van dr_schoft

toen ik opeth leerde kennen vond ik het eigenlijk ook maar intense riffplakkerij.

maar das weg nu, weg !


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-03-2004 13:44 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl


Hmm ik ben m'n Opeth pagina aan het updaten en heb een vraagje over "My Arms, Your Hearse"
Heeft iemand hier de re-release van deze cd? Staan hier de bonustracks "Circle of the tyrant" en / of "Remember tomorrow" op?

En die Tin Case editions, staan daar nog bonustracks ofzo op? Zitten daar boekjes bij? Of zijn dat echt alleen ronde tinnen dooskes met de cd erin en verder niks?


Zenial


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 16-03-2004 13:54 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 16 maart 2004 13:44 schreef Zenial het volgende:
Hmm ik ben m'n Opeth pagina aan het updaten en heb een vraagje over "My Arms, Your Hearse"
Heeft iemand hier de re-release van deze cd? Staan hier de bonustracks "Circle of the tyrant" en / of "Remember tomorrow" op?

En die Tin Case editions, staan daar nog bonustracks ofzo op? Zitten daar boekjes bij? Of zijn dat echt alleen ronde tinnen dooskes met de cd erin en verder niks?


Opeth
My Arms, Your Hearse (Ltd. Ed. Tin)



In Candlelight's series of limited edition embossed tins, the third Opeth album is available in this ultra-cool package with bonus tracks "Circle Of The Tyrants" and "Remember Tomorrow." (2003)

http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=6812



DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 16-03-2004 15:05 by DecomposingBitch Profiel van DecomposingBitch

Hmmm, Damnation is me toch te rustig, ik hou het liever by 'Still Life', 'My Arms, your Hearse' en 'Blackwater Park' als beste albums...


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 16-03-2004 15:08 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

Ik ben zwaar Opeth addict en ik zou echt gen 'beste'album kunnen aanwijzen. Van Orchid tot Damnation... allemaal superalbums


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 17-03-2004 23:39 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 16 maart 2004 13:44 schreef Zenial het volgende:
Hmm ik ben m'n Opeth pagina aan het updaten en heb een vraagje over "My Arms, Your Hearse"
Heeft iemand hier de re-release van deze cd? Staan hier de bonustracks "Circle of the tyrant" en / of "Remember tomorrow" op?



Ja, die heb ik, en beide nummers die jij nu opnoemt staan daar op.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 17-03-2004 23:43 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 11 december 2002 14:18 schreef Darkblood het volgende:
Mensen die Opeth niet goed vinden hebben een hekel aan rustige muziek, dat schijnt de enige reden te zijn.

Ik hou van klassieke muziek en sommige ambient. Toch hou ik niet van deze band.


F*ck hippies


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 18-03-2004 0:13 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Ik hou wel van Opeth, vooral Still Life en Orchid vind ik goed. (Morningrise ken ik niet.) Blackwater Park vind ik ook wel aardig, maar minder donker. Het hele Opeth doet me om de een of andere reden helemaal niet aan 'metal' denken, maar dat zal wel komen door die zgn progressive invloeden. Ik vind hun songopbouw over het algemeen nogal simpel: als we maar over de tien minuten aan riffs bij elkaar klokken is het goed. Neemt niet weg dat het gitaarwerk op zich niet verkeerd is, maar het mist toch net die samenhang. Helaas is dit iets waar 99% van de muziekwereld last van heeft, maarja...


~ By the fallen one I shall arise ~


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 18-03-2004 0:16 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 18 maart 2004 0:13 schreef Ishtar het volgende:
Ik vind hun songopbouw over het algemeen nogal simpel: als we maar over de tien minuten aan riffs bij elkaar klokken is het goed. Neemt niet weg dat het gitaarwerk op zich niet verkeerd is, maar het mist toch net die samenhang. Helaas is dit iets waar 99% van de muziekwereld last van heeft, maarja...
Het is juist de songstructuur waar Opeth zo verdomde goed in is! Hoe wil je anders meer dan 10 minuten blijven boeien?!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-03-2004 0:18 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 18 maart 2004 0:16 schreef NecRobert het volgende:
Het is juist de songstructuur waar Opeth zo verdomde goed in is! Hoe wil je anders meer dan 10 minuten blijven boeien?!


Helemaal mee eens!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 18-03-2004 0:29 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 18 maart 2004 0:13 schreef Ishtar het volgende:
Ik hou wel van Opeth, vooral Still Life en Orchid vind ik goed. (Morningrise ken ik niet.) Blackwater Park vind ik ook wel aardig, maar minder donker. Het hele Opeth doet me om de een of andere reden helemaal niet aan 'metal' denken, maar dat zal wel komen door die zgn progressive invloeden. Ik vind hun songopbouw over het algemeen nogal simpel: als we maar over de tien minuten aan riffs bij elkaar klokken is het goed. Neemt niet weg dat het gitaarwerk op zich niet verkeerd is, maar het mist toch net die samenhang. Helaas is dit iets waar 99% van de muziekwereld last van heeft, maarja...


Het mist samenhang? Songopbouw nogal simpel? Nou ja ieder zijn mening, ik vind Opeth een van die bands die nou juist de nummers supergoed arrangeren. Het is wel triest gesteld met de muziekwereld overigens als maar 1% van alle artiesten weten hoe ze een nummer in elkaar moeten zetten wat samenhangend is.


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 18-03-2004 0:41 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 18 maart 2004 0:29 schreef *Sander* het volgende:
Het mist samenhang? Songopbouw nogal simpel? Nou ja ieder zijn mening, ik vind Opeth een van die bands die nou juist de nummers supergoed arrangeren. Het is wel triest gesteld met de muziekwereld overigens als maar 1% van alle artiesten weten hoe ze een nummer in elkaar moeten zetten wat samenhangend is.


Hehe, nou ja daarbij ga ik er al vanuit dat meer dan de helft nauwelijks weet hoe die z'n instrument moet vasthouden he.
Neej ik vind Opeth echt een goeie band, en muzikaal ook wel, maar het is teveel riff en te weinig muziek snap je..


~ By the fallen one I shall arise ~


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-03-2004 0:46 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 18 maart 2004 0:41 schreef Ishtar het volgende:
Hehe, nou ja daarbij ga ik er al vanuit dat meer dan de helft nauwelijks weet hoe die z'n instrument moet vasthouden he.
Neej ik vind Opeth echt een goeie band, en muzikaal ook wel, maar het is teveel riff en te weinig muziek snap je..


Dat noemen ze ook wel smaak.
En tja, daar valt niet over te twisten he.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 18-03-2004 0:47 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Wel te twisten; niet te discussieren.... Dat zegt nou iedereen fout.


~ By the fallen one I shall arise ~


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-03-2004 0:48 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 18 maart 2004 0:47 schreef Ishtar het volgende:
Wel te twisten; niet te discussieren.... Dat zegt nou iedereen fout.


Mij ook best, je snapt wel wat ik bedoelde.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Skull
Usericon van Skull
Posted 18-03-2004 0:49 by Skull Profiel van Skullhttp://www.sammath.nl

quote:
Op 18 maart 2004 0:47 schreef Ishtar het volgende:
Wel te twisten; niet te discussieren.... Dat zegt nou iedereen fout.

Andersom dus


- Mutatis mutandis -


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 18-03-2004 0:50 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 18 maart 2004 0:48 schreef Chantalie het volgende:
Mij ook best, je snapt wel wat ik bedoelde.


Jawel maar het is een dooddoener.


~ By the fallen one I shall arise ~


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-03-2004 0:51 by Chantalie Profiel van Chantalie

ehhh, breek er je hoofd niet over, zou ik zeggen.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 18-03-2004 0:54 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa



..T zal aan t bier liggen...


~ By the fallen one I shall arise ~


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 18-03-2004 0:54 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 18 maart 2004 0:41 schreef Ishtar het volgende:
Hehe, nou ja daarbij ga ik er al vanuit dat meer dan de helft nauwelijks weet hoe die z'n instrument moet vasthouden he.
Neej ik vind Opeth echt een goeie band, en muzikaal ook wel, maar het is teveel riff en te weinig muziek snap je..


Nee dat snap ik persoonlijk niet, m.i. is Opeth nou juist een van de muzikalere bands met ijzersterke nummers en erg coole riffs met een goede en aparte accoordkeuze. maar smaken verschillen nu eenmaal.

Ben overigens wel benieuwd wat jij er onder verstaat als 'iemand zijn instrument vast kan houden' aangezien een ernstig groot deel van de muzikanten waar ik naar luister volgens mij aardig de weet weet op hun instrumenten.

[Dit bericht is gewijzigd door *Sander* op 18-03-2004 1:02]


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 18-03-2004 0:59 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 18 maart 2004 0:54 schreef *Sander* het volgende:
Nee dat snap ik persoonlijk niet, m.i. is Opeth nou juist een van de muzikalere bands met ijzersterke nummers en erg coole riffs met een goede en aparte accoordkeuze. maar smaken verschillen nu eenmaal.

Ben overigens wel benieuwd wat jij er onder vertaat als iemand zijn instrument vast kan houden aangezien een ernstig groot deel van de muzikanten waar ik persoonlijk naar luister aardig de weet weet op hun instrumenten.


Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij leer je een paar niet al te moeilijke jazzstandards uit je hoofd en je pakt die akkoorden ook... Met respect voor Opeth trouwens hoor, ik kan niet wat zij kunnen.
Maar ik denk dat als je je er echt mee bezig gaat houden en het uit gaat pluizen wat hun doen echt niet geniaal is ofzo..
Zoals ik al zei zijn de riffs van Opeth een van hun sterke kanten, maar ik vind persoonlijk dat het er iets te dik bovenop ligt.


~ By the fallen one I shall arise ~


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-03-2004 1:02 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 18 maart 2004 0:59 schreef Ishtar het volgende:
Maar ik denk dat als je je er echt mee bezig gaat houden en het uit gaat pluizen wat hun doen echt niet geniaal is ofzo..



Voor mij hoeft muziek ook niet geniaal te zijn om 't te kunnen waarderen.
Opeth doet iets unieks, hoeveel bands hebben nou 2 gezichten? Dat vind ik best lef hebben.
En buiten dat: er is niet zoveel muziek die mij weet te raken. Toevallig kan de muziek die Opeth maakt dat wel, en dat vind ik veel belangrijker dan welke genialiteit dan ook muziek kan hebben!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen