IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opeth Vorige pagina | Volgende pagina
Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 06-02-2008 12:42 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 6 februari 2008 12:26 schreef Dirge for november het volgende:
my arms your hearse op



When


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 06-02-2008 12:47 by Sorceress Profiel van Sorceress

Nog wat extra info!

De Zweedse progressieve-metal titanen Opeth, vaak genoemd als een van de meest vooruitstrevende bands in het genre, zijn trots om aan te kondigen dat Watershed de titel van het aankomende album is geworden. Het album wordt verwacht op 2 juni 2008 op Roadrunner Records.

Het album, opgenomen in thuisland Zweden en geproduceerd door frontman/gitarist Mikael Akerfeldt en Jens Bogren, is wederom een meesterwerk dat de Opeth traditie volgt: Het is modern maar ook tijdloos, het is progressief maar huldigt tegelijkertijd ook de klanken van de klassieke rock. Watershed is een van de speciale albums dat een verzameling aan sferen, snelheden en texturen bevat, compleet met veel detail en nuances binnen het geluid. Door dit grote bereik is het album bedoeld om in de vele “Beste van 2008” lijsten te verschijnen. Album opener “Coil” is een prachtig akoestisch nummer, met een rol voor lokale folk zangeres Nathalie Lorichs, terwijl “Heir Apparent” de luisteraar bewusteloos zal slaan met de botte kracht van metal. Het feit dat de band altijd de regels wil breken komt naar voren in “The Lotus Eater”, waar gezongen cleane zang samengaat met machinegeweer blastbeats, wat de reputatie van innovators wederom bevestigd.

Watershed combineert elementen van moderne metal, progrock, free jazz en vleugen van Europese folkmuziek, welke allen samen komen in een naadloze, unieke verzameling nummers die een onuitwisbare indruk zal achterlaten op de luisteraar. Watershed is het eerste Opeth album met nieuwe gitarist Fredrik Akesson en drummer Martin Axenrot en het tweede album voor Roadrunner Records. Watershed is de langverwachte opvolger van het gehuldigde Ghost Reveries uit 2005.

Opeth zal in april in de Verenigde Staten touren met Dream Theater, 3 en Between The Buried And Me en in de zomer zal de band te zien zijn op de grotere Europese festivals.


Bron: Roadrunner Records.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-02-2008 12:52 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 6 februari 2008 12:32 schreef Sorceress het volgende:
Ik vind Ghost Reveries juist vrij geniaal, dus ik zou het niet erg vinden als het nieuwe album dezelfde richting opgaat, integendeel!


Ik vindt de stijl ook niet mis, maar ik heb nooit meer zin om hem op te zetten, in tegenstelling tot hun andere platen.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-02-2008 13:44 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 6 februari 2008 12:47 schreef Sorceress het volgende:
Watershed is de langverwachte opvolger van het gehuldigde Ghost Reveries uit 2005.



Hopelijk wel een betere plaat dan Ghost reveries, want die vond ik helaas toch behoorlijk tegenvallen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-02-2008 13:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

G_R heeft geen echt pakkend effect op me, wat een Still Life en BW Park wel hebben ..


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 06-02-2008 18:01 by Cainam Ladicius Profiel van Cainam Ladicius

quote:
Op 6 februari 2008 13:55 schreef Jenje het volgende:
G_R heeft geen echt pakkend effect op me, wat een Still Life en BW Park wel hebben ..


GR mist 1 ding: Sfeeeeeer

[Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 06-02-2008 18:02]



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 06-02-2008 18:16 by Mark Z Profiel van Mark Z

He, inderdaad. Ghost Reveries luister ik ook nooit meer.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 06-02-2008 18:26 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

Ze zijn de laatste tijd al te veel de prog-kant opgegaan, dus die nieuwe zal ik ook wel niet kunnen waarderen... maar we zien wel


Zenial


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-02-2008 18:55 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Meer de prog kant? Ik vond persoonlijk de meeste prog invloeden op still life, tevens een van hun vetste platen imo. In het stukje lees ik iets over blastbeats, ik ben benieuwd. Dat zal dan zeker de eerste opeth blastbeat zijn, of ik heb er een gemist.



cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 09-02-2008 1:54 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Ghost Reveries is een prima plaat, maar niet om in zijn geheel te beluisteren. Dan wordt ie oersaai. De nummers op zich zijn best ok, maar het geheel boeit me niet meer.


Faustian Spirit of the Earth


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 31-03-2008 11:13 by Staalman Profiel van Staalman

Voorkant van de nieuwe.



Ben toch wel weer benieuwd hoe het gaat klinken, zeker met een "nieuwe" drummer en een nieuwe gitarist. Zal wel weer een blinde aanschaf worden.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2008 11:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Laatst van Still life een mooie rerelease (cd/dvd) als promo ontvange. In mooie hardcover boekvorm.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-03-2008 12:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik een gesigneerde Roadhouse dinges

kan er niet veel mee


iemand verzamelaar?


signature


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 31-03-2008 12:59 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Oh, die mag je me best opsturen hoor, krijg je dr wel een ongesigneerde voor terug


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-03-2008 13:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

buikkrampen





iets anders?


signature


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 31-03-2008 13:15 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Hehe, nee joh, ik heb eigenlijk niks interessants te traden, komt bij dat ik de CD al heb en niet echt een verzamelaar ben

Ben wel fucking benieuwd naar de nieuwe, oip Youtube zwerft al een poosje een filmpje van een live uitvoering van Heir Apparent, waanzinnig!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 31-03-2008 13:25 by Stoerbaard Profiel van Stoerbaard

beetje doomy, niet?


Inter faeces et urinam nascimur


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 31-03-2008 16:11 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 31 maart 2008 11:23 schreef Jenje het volgende:
Laatst van Still life een mooie rerelease (cd/dvd) als promo ontvange. In mooie hardcover boekvorm.


dat zal de remaster wel zijn. is er een duidelijk verschil in geluid? en wat staat er op de dvd?


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 31-03-2008 18:06 by Sar'Goth the Warlock Profiel van Sar'Goth the Warlock

Hoe werd destijds Orchid ontvangen? en wat voor recenties kreeg die plaat. Semi Oudgedienden die het nog weten? Blijft voor mij de beste



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 31-03-2008 19:01 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 31 maart 2008 18:06 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
Hoe werd destijds Orchid ontvangen? en wat voor recenties kreeg die plaat. Semi Oudgedienden die het nog weten? Blijft voor mij de beste


Gekocht toen hij uitkwam, kreeg toen gewoon goede recenties. Heb hem i.i.g niet aan de hand van een recentie gekocht. Tip van onze gitarist destijds omdat ik waarschijnlijk wel wat met het prog-gehalte zou kunnen... en gelijk had hij. Maar de opvolger "Morningrise" is voor mij de ultieme Opeth plaat.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 31-03-2008 19:30 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 31 maart 2008 16:11 schreef flebbie het volgende:
dat zal de remaster wel zijn. is er een duidelijk verschil in geluid? en wat staat er op de dvd?


Geloof een 5.1 mix van Still Life


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 31-03-2008 19:37 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 31 maart 2008 18:06 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
Hoe werd destijds Orchid ontvangen? en wat voor recenties kreeg die plaat. Semi Oudgedienden die het nog weten? Blijft voor mij de beste


heb ze toendertijd in t voorprogramma van crtadle gezien en vnd t een beetje vermoeiend overkomen...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Aeternitas
Codex Necro
Usericon van Aeternitas
Posted 04-04-2008 17:06 by Aeternitas Profiel van Aeternitashttp://www.google.nl

Teveel gejengel, hij is toch van Bloodbath?


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 20-04-2008 23:01 by Stoerbaard Profiel van Stoerbaard

twee nieuwe nummers uitgelekt! En holy fuck... The Lotus Eaters!! Hoe briljant! En hard!


Inter faeces et urinam nascimur


valfar
Usericon van valfar
Posted 20-04-2008 23:23 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 20 april 2008 23:01 schreef Stoerbaard het volgende:
twee nieuwe nummers uitgelekt! En holy fuck... The Lotus Eaters!! Hoe briljant! En hard!


Waar vandaan te halen?



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen