IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opeth Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-09-2010 15:59 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 30 september 2010 8:35 schreef Mark Z het volgende:
Ik vind het meer klinken als een schor schaap.


Schorre schapen zijn best deathmetal verantwoord!



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 30-09-2010 16:04 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 30 september 2010 15:59 schreef Dirge for november het volgende:
Schorre schapen zijn best deathmetal verantwoord!


Het klinkt fokking nergens naar. Dan mag je nog zo'n fanboy zijn; als je die grunt goed vindt, ben je potdoof.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-09-2010 16:06 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Toegegeven, het is minder geworden. Maar doe is niet zo heftig jij!



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 30-09-2010 16:10 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 30 september 2010 16:06 schreef Dirge for november het volgende:
Toegegeven, het is minder geworden. Maar doe is niet zo heftig jij!


Ik ben accuut allergisch aan fanboys.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-09-2010 16:14 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Als ik iets niet ben is het een fanboy. Daar doe ik niet aan. Ik vind de laatste Opeth dan ook zwaar tegenvallen.



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 30-09-2010 20:11 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 30 september 2010 16:14 schreef Dirge for november het volgende:
Als ik iets niet ben is het een fanboy. Daar doe ik niet aan. Ik vind de laatste Opeth dan ook zwaar tegenvallen.




When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-09-2010 20:12 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

De laatste, Watershed?

De enige Opeth-plaat waarop ze eens écht een grote stap zetten?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 30-09-2010 21:03 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 30 september 2010 20:12 schreef ZelThoR het volgende:
De laatste, Watershed?

De enige Opeth-plaat waarop ze eens écht een grote stap zetten?


Dat was Damnation.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 30-09-2010 21:05 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 30 september 2010 21:03 schreef flebbie het volgende:
Dat was Damnation.


Hoe dat? Omdat het semi-acoutisch is? LOL

Is juist helemaal geen "andere" plaat qua toonsoorten en composities. Alleen aangepast op het instrumentarium.


Boeiender


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-10-2010 12:10 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 30 september 2010 20:12 schreef ZelThoR het volgende:
De laatste, Watershed?

De enige Opeth-plaat waarop ze eens écht een grote stap zetten?


Watershed inderdaad. Ghost Reveries had een bepaalde sfeer die ik alleen kan omschrijven als "geestachtig", die voor mij die plaat de moeite waard maakt (ook al zet ik m bijna nooit meer op). Watershed is opzich imo een prima plaat, ik zet m alleen nooit op, heb gewoon nooit zin om m te luisteren.

Favorieten blijven lastig te noemen, maar Morningrise zit er middels de heerlijke dubbele gitaarlijnen wel in, My arms, your Hearse ook, ultieme koppeling tussen die dubbele lijnen en de progressievere insteek. Still Life. hmm paar van de mooiste nummers. Black Water Park is ook prachtig . Alleen Deliverance kan ik niet bijster veel mee in verhouding. Die grunt die steeds omhoog zwiept naar een soort van scream stoort me.



Yucca
Usericon van Yucca
Posted 01-10-2010 13:47 by Yucca Profiel van Yucca

Ik heb het inderdaad ook niet zo met Watershed. Wat me vooral aantrekt bij Opeth zijn die epische nummers die je bij blijven, nummers als Deliverance, Master's Apprentices, Godhead's Lament, When etc. En Watershed heeft niet echt dergelijke nummers. Zodra ik de plaat afgeluisterd heb, ben ik alweer zo ongeveer vergeten wat ik gehoord heb (al is Heir Apparant hierop wel een beetje een uitzondering).


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 01-10-2010 13:52 by F.E.S. Profiel van F.E.S.

Watershed bevat 1 goed nummer imo, Hessian Peel... De rest is niet bout, maar het is ook geen route die ik graag had gezien muzikaal. Ik heb het vermoeden dat het ontbreken van Steve Wilson in de productie hier mee te maken heeft

[Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 01-10-2010 13:57]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-10-2010 14:01 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Prima band, hoor, maar voor mij is het een probleem dat ik elk volgend album slecht te onderscheiden vind van het voorgaande album. Watershed was een stuk gedurfder, zo opeens.

Geen idee wat m'n favorieten zijn, zoals gezegd zijn bijna alle albums toch te gelijkaardig

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 01-10-2010 14:01]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 02-10-2010 15:36 by DaVinz Profiel van DaVinz

nieuwe live album klinkt opzich niet verkeerd.
maar waarom moeten er altijd mensen gaan schreeuwen als er rustig stuk is

Favo cd nogsteeds Morningrise

[Dit bericht is gewijzigd door DaVinz op 02-10-2010 15:38]


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 08-10-2010 22:46 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

ben hem nu eindelijk ook eens aan het bekijken/beluisteren
echt zalig!


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 08-10-2010 23:16 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 1 oktober 2010 13:52 schreef F.E.S. het volgende:
Watershed bevat 1 goed nummer imo, Hessian Peel... De rest is niet bout, maar het is ook geen route die ik graag had gezien muzikaal. Ik heb het vermoeden dat het ontbreken van Steve Wilson in de productie hier mee te maken heeft


Ohja? Hier zijn van Watershed eigenlijk de eerste 3 nummers favoriet, daarna vind ik het een beetje inzakken ofzo. Weet niet wat het is eigenlijk.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


DarkFire
Dragon can haz fire!
Usericon van DarkFire
Posted 16-10-2010 23:53 by DarkFire Profiel van DarkFire

Opeth is een van de beste bands op deze wereld!
Fav nummers (flinke lijst (denk ik)):
--- Deliverance
Deliverance
Master's Apprentice
A Fair Judgement
Wreath
--- Blackwater Park
Harvest
Blackwater Park
The Leper Affinity
Still Day Beneath The Sun
Patterns In The Ivy
--- Damnation
[heel Damnation]
--- Ghost Reveries
The Grand Conjuration
The Baying Of The Hounds
Reverie Harlequin Forest
Isolation Years
Atonement
Beneath The Mire
--- Orchid
The Apostle In Triumph
Silhouette
Requiem
In The Mist She Was Standing
--- My Arms Your Hearse (naar mijn mening slechtste album)
Circle Of Tyrants
--- Morningrise
Nectar
Black Rose Immortal
To Bid You Farewell
Forest Of October
--- Watershed
Coil
Hessian Peel
Hex Omega
Burden
Heir Apparent
The Lotus Eater
Porcelain Heart
--- Still Life (vrij slecht album...)
Benighted

Nou, dat was het zo n beetje! Mijn davo albums zijn Deliverance en Ghost Reveries omdat zij de mooiste liedjes bevatten!


Fuck your mother and your son will be your brother. ... I don't join groups, I become the group!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-10-2010 0:02 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik ben dus niet zo thuis in de opeth muziek, ik ken ze alleen van heel vroeger. Maar na wat liedjes op youtube beluisterd te hebben, wil ik toch wel een album kopen. Wat is nou dé opeth plaat?

Ik weet het dus niet zo goed, maar iig met de grunts en lekker veel dubbele gitaarloopjes.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-10-2010 0:06 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Ik trek zelf alleen My Arms, Your Hearse. Misschien spul ervoor ook wel, maar nooit geluisterd. Verder vind ik het allemaal dodelijk saai.



yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 17-10-2010 0:07 by yowannuzz Profiel van yowannuzz

Blackwater Park.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-10-2010 0:13 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Destijs op gatefold gekocht omdat ik de artwork zo tof vond.



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-10-2010 0:13 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik zit nu harvest te luisteren. Damn!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 17-10-2010 3:42 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 16 oktober 2010 23:53 schreef DarkFire het volgende:
--- Still Life (vrij slecht album...)





Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 17-10-2010 8:52 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 17 oktober 2010 0:02 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik ben dus niet zo thuis in de opeth muziek, ik ken ze alleen van heel vroeger. Maar na wat liedjes op youtube beluisterd te hebben, wil ik toch wel een album kopen. Wat is nou dé opeth plaat?

Ik weet het dus niet zo goed, maar iig met de grunts en lekker veel dubbele gitaarloopjes.


Eigenlijk hebben ze geen slecht album gemaakt... Ik zou gaan voor Orchid (kwa grunts en dubbele gitaarloopjes), en sowieso Blackwater Park erbij halen. Meesterwerk!

Kunt uiteraard ook die laatste of die vorige Live DVD aanschaffen, staat wel een leuk bloemlezinkje uit al hun materiaal op.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-10-2010 9:05 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 17 oktober 2010 0:13 schreef Vargen666 het volgende:
Destijs op gatefold gekocht omdat ik de artwork zo tof vond.


Daarmee kun je nu een heleboel geld verdienen...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen