IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opeth Vorige pagina | Volgende pagina
SaintMaurice
Pronte Paula
Usericon van SaintMaurice
Posted 08-06-2011 9:47 by SaintMaurice Profiel van SaintMauricehttp://www.last.fm/user/QQX999

Ik hoop juist dat Heritage de Ghost Reveries kant op gaat. Geen grunts zou ik jammer vinden, maar gezien Mikaels vorderingen op zang gebied maak ik me ook zonder grunts niet echt druk


Zwaar verlicht.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-06-2011 10:54 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Extreme vernieuwingen maken me alleen maar nieuwsgieriger. Voor good old(school) opeth met goeie grunts kan ik t oudere werk altijd nog opzetten.



RadiumAngel
Usericon van RadiumAngel
Posted 08-06-2011 13:20 by RadiumAngel Profiel van RadiumAngel

Live klonken de grunts de laatste jaren toch niet meer overtuigend.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 08-06-2011 17:10 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 8 juni 2011 8:57 schreef Staalman het volgende:
Zwaai zwaai naar de grunts! Ga ze niet missen...


ik ook niet, ze werden ook steeds minder in de loop der jaren, vooral live, de cleane zang daarentegen..

zal me ook niets verbazen als Steven Wilson dit als eis heeft gesteld, geen grunts meer. hij was heel enthousiast over Damnation, maar voor GR en WS had ie het opeens te druk


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 08-06-2011 20:05 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

hopelijk gaat het niet teveel deze kant op:



Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 09-06-2011 14:34 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

quote:
Op 8 juni 2011 20:05 schreef flebbie het volgende:
hopelijk gaat het niet teveel deze kant op:



ik vind dit eigenlijk erg lekker
van mij mag dit zeker een onderdeel van het album uitmaken


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 10-06-2011 19:00 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

het schijnt dat een aantal journalisten het album al hebben kunnen luisteren:

These are these. Even the shittier albums tend to sound good in the pre-listening sessions.

But still: let's put a guy subject to "broad pantleg" influences who's lived his wildest youth a few moments ago with glass(es) of red wine to the happening place of legendary ABBA records and let's press play. Doesn't affect anything or in any way? Yet when one brags that the album was mastered in NYC with a guy who's worked with floyds and bowies, I guess it's ok.

I still must say that the upcoming Opeth album sounded fucking good.

Facts:

The album was presented in 5.1 mood. "I didn't hear the record this way until today and I didn't even know that it'll be played to the journalists in surround. I had some doubts but the result gives me goosebumps", said the band leader Mikael Åkerfeldt. The mix worked although I usually resist presenting rock in some other mode than stereo. So does Mikael, apparently.

The album is approximately 56 minutes long and many things manage to happen in that time. Despite that, the unity sounds compact.

Things that came to my mind: Sabbath, Beatles, jazz, King Crimson, Cream, Rainbow, Floyd, funk, Purple, Piirpauke, classical music, My Dying Bride, folk, Love, Jethro Tull, Maiden…

There's no death metal or growling on the album. The production is powerful in a 70's way, but the walls of guitars which are usual in modern music are absent. Keyboards, piano and mellotron have a strong presence in the soundscape. Double bass and clarinet can be heard in many intros.

"We don't care about others' opinions", told Mikael, "and if the friends of death metal don't like this, it's their problem."

The frontman said he's been sick of "extreme metal" since the 90's, but couldn't embody why there were still growls on the previous Opeth album. Death was however taken as far as it could be, and its time in this context is over. Or at least the atmosphere is right now that.

"I've wanted to do an album like this since when I was 20", apparently satisfied Åkerfeldt said, and added that it couldn't have been possible without the metallic foundation which raised Opeth to great success. None of the journalists who heard Heritage had anything bad to say about it. Is this because of drunkness or the music itself, everyone can realize that in the fall.

Anyway, Heritage will cause hiccups to metal fans, but if one's wishes are more in the 70's, the album can't sound bad. This seems to be safe to say after one listen already.

The first 7 songs are unbelievably great, the last 3 less so.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-06-2011 19:09 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Het maakt me er niet minder nieuwsgierig op!



Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 10-06-2011 19:19 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 10 juni 2011 19:00 schreef flebbie het volgende:

Things that came to my mind: Sabbath, Beatles, jazz, King Crimson, Cream, Rainbow, Floyd, funk, Purple, Piirpauke, classical music, My Dying Bride, folk, Love, Jethro Tull, Maiden…

There's no death metal or growling on the album.



Hmm.. ik ben ook wel nieuwsgierig, maar damn ik vind juist de grunt van Mikael geweldig, zal dat wel gaan missen vrees ik


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-06-2011 19:20 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Wat dat betreft wel weer +1



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 10-06-2011 19:30 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

ik heb het gevoel dat dit een alles of niets plaat zal worden voor mij


Argh
Usericon van Argh
Posted 10-06-2011 19:40 by Argh Profiel van Argh

Straks weer een Morbid Angel achtig fiasco


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 10-06-2011 19:54 by intothevoid Profiel van intothevoid

Zolang er niet Laibach en Scooter bij de invloeden staan...


You have time. You are doing fine.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 10-06-2011 20:05 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 10 juni 2011 19:30 schreef Tool-fan het volgende:
ik heb het gevoel dat dit een alles of niets plaat zal worden voor mij


hoezo?


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 10-06-2011 20:39 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

quote:
Op 10 juni 2011 20:05 schreef flebbie het volgende:
hoezo?

heb de indruk dat er wel erg veel ideeën en stijlen zullen samenvloeien. Dit kan enorm goed uitpakken (ik houd zeker van muziek die je niet in een hokje kunt steken), maar teveel...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-06-2011 20:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 juni 2011 19:00 schreef flebbie het volgende:
The frontman said he's been sick of "extreme metal" since the 90's

Ooohhh, dit soort opmerkingen trek ik altijd zo slecht... even je discografie van de afgelopen 10-20 jaar in twijfel trekken :')

En waarom dan met Bloodbath mee gaan doen?

Ik hoop dat hij het toch anders verwoord heeft...

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-06-2011 20:50]


I wish I was a butterfly


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 10-06-2011 21:36 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 10 juni 2011 19:54 schreef intothevoid het volgende:

Zolang er niet Laibach en Scooter bij de invloeden staan...

Zelfs met Laibach en Scooter bij de invloeden kan Opeth nog een wereldplaat afleveren, volgens mij.


SaintMaurice
Pronte Paula
Usericon van SaintMaurice
Posted 10-06-2011 22:55 by SaintMaurice Profiel van SaintMauricehttp://www.last.fm/user/QQX999

quote:
Op 10 juni 2011 20:49 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ooohhh, dit soort opmerkingen trek ik altijd zo slecht... even je discografie van de afgelopen 10-20 jaar in twijfel trekken :')

En waarom dan met Bloodbath mee gaan doen?

Ik hoop dat hij het toch anders verwoord heeft...


Opeth heeft nooit extreme metal gemaakt, en Bloodbath ook niet.

Bloodbath maakt brutal death metal, opeth varieert van melodic death tot progrock.

Extreme metal denk ik meer aan Deconstruction van Devin Townsend o.i.d. Waar Mikael overigens ook een kleine muzikale bijdrage aan heeft geleverd, dat wel weer:p.

Hij zegt wel vaker tegenstrijdige dingen, wat juist wel grappig en boeiend is. Ik ben zelf heel erg blij dat er ook nog bands als Opeth zijn die lekker doen waar ze zelf zin in hebben, en niet per se waar de zogenaamde fans om zitten te zeuren .


Zwaar verlicht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-06-2011 23:02 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 10 juni 2011 22:55 schreef SaintMaurice het volgende:
Opeth heeft nooit extreme metal gemaakt, en Bloodbath ook niet.

Bloodbath maakt brutal death metal, opeth varieert van melodic death tot progrock.


...

Extreme metal = death, thrash, black en doom. En alles wat daartussen valt.

Overigens geef ik AG wel gelijk. Altijd sneu als artiesten zoiets zeggen. Niet dat ze zich moeten vasthouden aan een genre of hun eigen geluid, maar ga inderdaad niet al je voorgaande (en zeker in dit geval omvangrijke) werk in twijfel trekken.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


SaintMaurice
Pronte Paula
Usericon van SaintMaurice
Posted 10-06-2011 23:08 by SaintMaurice Profiel van SaintMauricehttp://www.last.fm/user/QQX999

quote:
Op 10 juni 2011 23:02 schreef BenKnuckles het volgende:
...

Extreme metal = death, thrash, black en doom. En alles wat daartussen valt.

Overigens geef ik AG wel gelijk. Altijd sneu als artiesten zoiets zeggen. Niet dat ze zich moeten vasthouden aan een genre of hun eigen geluid, maar ga inderdaad niet al je voorgaande (en zeker in dit geval omvangrijke) werk in twijfel trekken.


Tsja, dat is wel de wikipedia uitleg inderdaad:p.

Maar als Bloodbath al extreem is heb ik echt geen idee meer hoe ik een band moet noemen die echt ziek harde muziek maakt.


Zwaar verlicht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-06-2011 23:12 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Wat dacht je van 'ziek hard'?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-06-2011 23:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Uh, ja, wat BenK zegt.

Die uitspraak staat ook in de context van het gebruiken van grunts door Akerfeldt. Ik kan het moeilijk anders lezen dat hij het dus aan hun muziek verbindt. Hoewel ik ze niet 'extreme metal' zou noemen, vallen ze zeker wel onder brede vlag van die term.

Maar, gezien de tekst zo te zien slecht vertaald/geschreven is hou ik nog de mogelijkheid open dat het wat minder sneu geformuleerd hoort te zijn.


I wish I was a butterfly


SaintMaurice
Pronte Paula
Usericon van SaintMaurice
Posted 10-06-2011 23:16 by SaintMaurice Profiel van SaintMauricehttp://www.last.fm/user/QQX999

quote:
Op 10 juni 2011 23:12 schreef BenKnuckles het volgende:
Wat dacht je van 'ziek hard'?


Ghehe, doe ik dat .


Zwaar verlicht.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 10-06-2011 23:32 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 10 juni 2011 20:39 schreef Tool-fan het volgende:
heb de indruk dat er wel erg veel ideeën en stijlen zullen samenvloeien. Dit kan enorm goed uitpakken (ik houd zeker van muziek die je niet in een hokje kunt steken), maar teveel...


Het kan tegenvallen als al die verschillende stijlen als los zand aan mekaar hangen ja, maar Opeth kennende zit dat wel snor. Al vond ik die overgang van track 1 naar track 2 op Watershed vrij achterlijk. Ook qua songmateriaal vond ik hun laatste album het minste. Hopelijk gaat het nu weer een beetje de goeie kant op. Ben iig zeer benieuwd na de laatste berichten.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 10-06-2011 23:57 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

nog een "review" van het Opeth forum..

-lots of Hammond and 70's worship
-didn't miss the growls although they have worked very well for Opeth
-acoustic parts reminiscent of Jethro Tull
-described as "Opeth gone jazz with plenty hard rock 'n' folk"
-there are still distorted riffs (not death metal, though), it's not an all mellow album
-one song features "doomsday organ"


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen