IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opeth Vorige pagina | Volgende pagina
*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 18-03-2004 1:11 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 18 maart 2004 0:59 schreef Ishtar het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij leer je een paar niet al te moeilijke jazzstandards uit je hoofd en je pakt die akkoorden ook... Met respect voor Opeth trouwens hoor, ik kan niet wat zij kunnen.
Maar ik denk dat als je je er echt mee bezig gaat houden en het uit gaat pluizen wat hun doen echt niet geniaal is ofzo..
Zoals ik al zei zijn de riffs van Opeth een van hun sterke kanten, maar ik vind persoonlijk dat het er iets te dik bovenop ligt.


No offence..... maar jij lult behoorlijk uit je nek imho. Ik weet niet of je ooit een nummer hebt geschreven of zelf een instrument bespeelt, maar een nummer of een album schrijf je niet door een paar accoorden en of ladders of zelfs een jazz standard uit je hoofd te leren en ze lukraak door elkaar te gooien ofzo. Uitpluizen van dingen is ook in veel gevallen niet echt moeilijk, een goed nummer schrijven wel, waarbij m.i. zelfs speltechniek niet altijd het voornaamste ingredient is.


But there is no real me: only an entity, something illusory................


GrinRoth
Easy Meat
Usericon van GrinRoth
Posted 18-03-2004 1:14 by GrinRoth Profiel van GrinRothhttp://www.grinroth.nl

quote:
Op 18 maart 2004 1:11 schreef *Sander* het volgende:
No offence..... maar jij lult behoorlijk uit je nek imho. Ik weet niet of je ooit een nummer hebt geschreven of zelf een instrument bespeelt, maar een nummer of een album schrijf je niet door een paar accoorden en of ladders of zelfs een jazz standard uit je hoofd te leren en ze lukraak door elkaar te gooien ofzo. Uitpluizen van dingen is ook in veel gevallen niet echt moeilijk, een goed nummer schrijven wel, waarbij m.i. zelfs speltechniek niet altijd het voornaamste ingredient is.

I agree. Het gaat er niet om wat voor akkoorden je kent of hoe virtuoos je bent. Het gaat erom hoe je noten en ritme combineert tot een riffje of nummer dat je bij de strot weet te grijpen.
Opeth zijn hier echte meesters in.

[Dit bericht is gewijzigd door GrinRoth op 18-03-2004 1:15]


Let me explain the order of things for you. There's the aristocracy, the upper class, middle class, working class, dumb animals, waiters, creeping things, head lice, people who eat packet soup...and then...you.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 18-03-2004 1:16 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 18 maart 2004 1:02 schreef Chantalie het volgende:
Voor mij hoeft muziek ook niet geniaal te zijn om 't te kunnen waarderen.
Opeth doet iets unieks, hoeveel bands hebben nou 2 gezichten? Dat vind ik best lef hebben.
En buiten dat: er is niet zoveel muziek die mij weet te raken. Toevallig kan de muziek die Opeth maakt dat wel, en dat vind ik veel belangrijker dan welke genialiteit dan ook muziek kan hebben!


Zeker heeft Opeth een eigen stijl en da's al een prestatie op zich. Toch vind ik dat een riff een ondersteunend iets is, en geen 'hoofdthema' ofzo. Aan de andere kant is het een zwak argument omdat alle rockmuziek op riffs gebaseerd is, maar bij Opeth mis ik iets. Overigens vind ik een riff als bij het begin van Master's Apprentices' behoorlijk standaard. Ik moet er ook bij zeggen dat ik al maanden geen Opeth meer gehoord heb dus het is een beetje weggezakt.
Verder vind ik dat genialiteit van een stuk muziek ook tot uiting komt in het vermogen van een stuk om je te raken. Daarom zijn er maar zo weinig mensen die echt een 'mooi' (tijdloos) liedje kunnen schrijven.


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 18-03-2004 1:24 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 18 maart 2004 1:11 schreef *Sander* het volgende:
No offence..... maar jij lult behoorlijk uit je nek imho. Ik weet niet of je ooit een nummer hebt geschreven of zelf een instrument bespeelt, maar een nummer of een album schrijf je niet door een paar accoorden en of ladders of zelfs een jazz standard uit je hoofd te leren en ze lukraak door elkaar te gooien ofzo. Uitpluizen van dingen is ook in veel gevallen niet echt moeilijk, een goed nummer schrijven wel, waarbij m.i. zelfs speltechniek niet altijd het voornaamste ingredient is.


Ja ik speel gitaar en ik heb ook wel muziek geschreven. Ik ben het natuurlijk eens met wat je zegt, maar ik vind dus dat Opeth niet echt vernieuwende dingen doet ook niet in riffs ofzo. De riffs die ze spelen is niks mis mee maar het is allemaal veel te braaf. En ALS je dan 'braaf' speelt, maak dan mooie melodieen en beperk je niet tot riffs. Kijk als ze nou smerige old-school dingen spelen had ik al dit commentaar niet geleverd, maar ze maken de indruk dat ze een mooi/ indrukwekkend stukje muziek willen maken en dat bereik je niet alleen door een overmaat aan riffs vind ik. Dat maakt het vaak ontzettend langdradig en voorspelbaar. Vind ik dan.


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 18-03-2004 1:32 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 18 maart 2004 0:16 schreef NecRobert het volgende:
Het is juist de songstructuur waar Opeth zo verdomde goed in is! Hoe wil je anders meer dan 10 minuten blijven boeien?!


Nou ja Opeth is een en al herhaling! Wat is er nou zo ingenieus aan hun songstructuur dat snap ik echt niet hoor... Het is oke maar echt niet meer dan dat!


~ By the fallen one I shall arise ~


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 18-03-2004 12:00 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 18 maart 2004 1:32 schreef Ishtar het volgende:
Nou ja Opeth is een en al herhaling! Wat is er nou zo ingenieus aan hun songstructuur dat snap ik echt niet hoor... Het is oke maar echt niet meer dan dat!
Ik begrijp niet wat jij meer wilt horen in hun muziek. Neem nou "The Drapery Falls" of "Deliverance". Die nummers hebben toch alles in zich? Dat jij het niet geweldige muziek vindt, is een kwestie van smaak, maar dat Opeth geniale songs schrijft is gewoon een feit imo. De songs worden prachtig opgebouwd, bestaan uit geniale riffs, de cleane zang wordt op perfekte wijze ingepast, Mikael is een geweldige grunter/zanger/gitarist en de rest van de band kan er ook wat van. En wat bedoel je met een en al herhaling?? Bedoel je in een nummer zelf of dat ze zichzelf in elk nummer kopiëren??


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Captor of siN
Usericon van Captor of siN
Posted 18-03-2004 20:20 by Captor of siN Profiel van Captor of siNhttp://panties-cotton.stockings-finder.com/

quote:
Op 18 maart 2004 12:00 schreef NecRobert het volgende:
Ik begrijp niet wat jij meer wilt horen in hun muziek. Neem nou "The Drapery Falls" of "Deliverance". Die nummers hebben toch alles in zich? Dat jij het niet geweldige muziek vindt, is een kwestie van smaak, maar dat Opeth geniale songs schrijft is gewoon een feit imo. De songs worden prachtig opgebouwd, bestaan uit geniale riffs, de cleane zang wordt op perfekte wijze ingepast, Mikael is een geweldige grunter/zanger/gitarist en de rest van de band kan er ook wat van.


Helemaal mee eens. Kijk, ik vind het persoonlijk heel erg belangrijk dat ik aan een band hoor dat ze op een positieve manier creatief zijn geweest. Je kunt gewoon horen aan Opeth dat het muzikanten zijn die er echt lol in hebben en alles uit de kast halen om hun laatste cd te overtreffen. Ik hoop dat Opeth nog lang geïnspireerd blijft.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 25-03-2004 0:47 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 18 maart 2004 12:00 schreef NecRobert het volgende:
Ik begrijp niet wat jij meer wilt horen in hun muziek. Neem nou "The Drapery Falls" of "Deliverance". Die nummers hebben toch alles in zich? Dat jij het niet geweldige muziek vindt, is een kwestie van smaak, maar dat Opeth geniale songs schrijft is gewoon een feit imo. De songs worden prachtig opgebouwd, bestaan uit geniale riffs, de cleane zang wordt op perfekte wijze ingepast, Mikael is een geweldige grunter/zanger/gitarist en de rest van de band kan er ook wat van. En wat bedoel je met een en al herhaling?? Bedoel je in een nummer zelf of dat ze zichzelf in elk nummer kopiëren??


Waarom hebben die nummers 'alles' in zich? Ze zijn 'af' ja, en er is ook over nagedacht maar ook weer niet teveel en ze lopen zeker niet over van genialiteit. Bach was geniaal etc Mikael Akerfeld ofzo niet. Hij is gewoon muzikaal en creatief geweest.
Ik vind Opeth trouwens wel fantastisch om naar te luisteren af en toe, ik mag ze graag. Ik probeer echter verder te kijken dan alleen leuk/niet leuk, en ze kritisch te benaderen op muzikaal gebied. Dat probeer ik duidelijk te maken en dat hele punt miste jij in je bovenstaande reactie.
Met herhaling bedoel ik inderdaad binnen het nummer zelf, ik denk zeker niet dat ze zichzelf met verschillende nummers kopieren.


~ By the fallen one I shall arise ~


Kasper
Usericon van Kasper
Posted 25-03-2004 3:16 by Kasper Profiel van Kasper

Ik vind dat je moet oppassen met muziek zo 'technisch' te benaderen... voor je het weet verlies je veel van het gevoel, en dat is toch het allerbelangrijkste toch? Beetje beroeps/schoolmisvorming kerel?

Niet lullen, luisteren

*legt morningrise op*


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 25-03-2004 3:41 by Ktulu Profiel van Ktulu

Deliverance heerscht, evenals de rest van het Opeth-materiaal.

Sorry, ik ben een verstokte MF gebruiker. Maar aangezien die er al anderhalve etmaal uitligt, kom ik hier ff posten...



Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-03-2004 3:55 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 25 maart 2004 3:41 schreef Ktulu het volgende:
Deliverance heerscht, evenals de rest van het Opeth-materiaal.

Sorry, ik ben een verstokte MF gebruiker. Maar aangezien die er al anderhalve etmaal uitligt, kom ik hier ff posten...




Dus wij zijn je tweede keus? Vind je dat normaal?


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 25-03-2004 3:59 by Ktulu Profiel van Ktulu

Tweede keus... valt best mee hoor. Het gaat hier meer om een niet-verder-kijken-dan-je-neus-lang-is-geval. Verder vind ik het op Metalfan altijd wel een stuk relaxter, en hier dan weer een stuk serieuzer. Het heeft allebei wat. Maar leeft die concurrentie dan zo hard ja?


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-03-2004 4:13 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 25 maart 2004 3:59 schreef Ktulu het volgende:
Tweede keus... valt best mee hoor. Het gaat hier meer om een niet-verder-kijken-dan-je-neus-lang-is-geval. Verder vind ik het op Metalfan altijd wel een stuk relaxter, en hier dan weer een stuk serieuzer. Het heeft allebei wat. Maar leeft die concurrentie dan zo hard ja?


Ja, dood aan metalfan godverdomme!


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 25-03-2004 4:16 by Ktulu Profiel van Ktulu

Nounou, zo'n zware woorden in de mond nemen. Moet dat nu echt?


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-03-2004 4:18 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 25 maart 2004 4:16 schreef Ktulu het volgende:
Nounou, zo'n zware woorden in de mond nemen. Moet dat nu echt?


tUuRlIjK NiEt sKaTjUh!


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 25-03-2004 4:20 by Ktulu Profiel van Ktulu

quote:
Op 25 maart 2004 4:18 schreef Schaep het volgende:
tUuRlIjK NiEt sKaTjUh!


Je klinkt wel erg bezopen. Ik denk dat het beter is dat je gaat slapen. Dat ga ik nu ook doen. Welterusten.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-03-2004 4:20 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 25 maart 2004 4:20 schreef Ktulu het volgende:
Je klinkt wel erg bezopen. Ik denk dat het beter is dat je gaat slapen. Dat ga ik nu ook doen. Welterusten.


Nou zeg, weltrusten dan maar!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-03-2004 10:59 by Mark Profiel van Mark

Slow-chatten doen jullie maar op Metalfan!

Hier heerst een strikte on-topic cultuur die ware Hollandsche mannen en vrouwen kweekt met focus en persistentie, niet vies van enige diepzinnige overpeinzingen aangaande zulke magistrale composities alswelke ons toegeleverd door de noest werkende en bezield spelende heren van Opeth, waarover dit topic zich verhaalt en waar met rasse schreden en niet afgeleid door trivialiteiten of onbeduidende zijsporen en sluimerende forumvetes naar dient te worden teruggekeerd, op straffe van een slotje bij ontoelaatbaar falen het hierboven beschrevenene binnen enkele reacties te bewerkstelligen.

Ofwel, Opeth is okee Niet kapot-analyseren, gewoon luisteren!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-03-2004 11:00 by Tormented soul Profiel van Tormented soul



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-03-2004 11:35 by Schaep Profiel van Schaep

Oh, dat gedeelte was ik inderdaad nog vergeten, Opeth heerscht!


Helheste
Hup Holland Hup
Usericon van Helheste
Posted 26-03-2004 12:27 by Helheste Profiel van Helheste

Opeth, is geniaal, ik begrijp sommige mensen niet zo goed die hier zeggen dat de muziek slechtgeschreven is en rifjes maar aan elkaar geplakt worden, dit heeft niets meer met smaak te maken, ma dan snapt er iemand het toch allemaal niet zo goed. Luister even aandachtig, en dan merkt het kleinste kind toch dat het sterke punt van Opeth is dat de muziek zo goed geschreven is.
Ik vind het een zalige band, met zalige muziek, en wie de DVD heeft zal weten dat de "Damnation" enkel een concept album is, en ze dit nooit meer zullen doen, en het als een unicum beschouwen. De volgende plaat zal trouwens een zeer grote blackmetal invloed hebben


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 26-03-2004 14:18 by Babylon Profiel van Babylon

Toen ik Damnation maar pas kende vond ik het jammer dat ze zoiets hadden gemaakt, maar ik vond 'm steeds gaver worden. Het is echt een gave plaat!
En nu vind ik het jammer dat ze een plaat met zeer grote blackmetal invloeden gaan maken.. Kortom: dat wordt vast weer een meesterwerk


zo kan ie wel weer


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-03-2004 17:22 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

Damnation is overigens GEEN concept plaat, het is een gewone opeth release die ze (helaas) nooit nog een keer zullen doen.

Op de DVD kondigt mikael wel aan om een concept plaat te gaan maken, en een hele harde plaat die tegen de black metal aan zal hangen....

KOM MAAR OP!!!


I Find That I Am Not There...


Heerscher_5
Usericon van Heerscher_5
Posted 26-03-2004 20:26 by Heerscher_5 Profiel van Heerscher_5

Dan zal de tekst wel over Satan of Allah moeten gaan, anders komt de BMM Swedish Department tijdens concerten met poep op zichzelf gooien en klappen krijgen.

Damnation is trouwens wel een concept-plaat.


BMM IS GAY!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 26-03-2004 20:40 by altx Profiel van altx

quote:
Op 18 maart 2004 1:24 schreef Ishtar het volgende:
Ja ik speel gitaar en ik heb ook wel muziek geschreven. Ik ben het natuurlijk eens met wat je zegt, maar ik vind dus dat Opeth niet echt vernieuwende dingen doet ook niet in riffs ofzo. De riffs die ze spelen is niks mis mee maar het is allemaal veel te braaf. En ALS je dan 'braaf' speelt, maak dan mooie melodieen en beperk je niet tot riffs. Kijk als ze nou smerige old-school dingen spelen had ik al dit commentaar niet geleverd, maar ze maken de indruk dat ze een mooi/ indrukwekkend stukje muziek willen maken en dat bereik je niet alleen door een overmaat aan riffs vind ik. Dat maakt het vaak ontzettend langdradig en voorspelbaar. Vind ik dan.


Ik snap je punt niet.

Ik concludeer uit jouw post dat in jouw ogen de lat bij moderne metal veel hoger ligt dan bij old-school metal en dat een goed modern nummer aan veel meer eisen moet voldoen dan een old-school nummer. Maar waarom dan?

Verder blijf ik het - ondanks dat je nog een poging deed om het af te zwakken - van een ongelooflijke arrogantie getuigen om te beweren dat het "makkelijk" is wat ze doen.

Ok, het kan zo zijn dat je Opeth om welke reden dan ook niet kan waarderen... Ik kan zelf geen enkele reden bedenken waarom, maar dat zal wel aan mij liggen... Dream Theater kun je dan zeker ook niet waarderen (want Opeth is IMHO gewoon Dream Theater met een death metal sausje overgoten) ?

En Opeth voorspelbaar noemen vind ik eerlijk gezegd absoluut lachwekkend... Je kan Opeth alles noemen, maar voorspelbaar???


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen