IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opeth Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-06-2011 14:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 juni 2011 20:59 schreef Dirge for november het volgende:
Ik ook wel, op de hoofden na. Erg benieuwd of de plaat net zo 'anders' is dan de hoes.


+1


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 03-06-2011 14:52 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

aparte hoes ja, beetje folky op 1 of andere manier


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 06-06-2011 21:43 by DaVinz Profiel van DaVinz

quote:
Op 1 juni 2011 20:17 schreef Staalman het volgende:


ziet er niet uit... in vergelijking met andere hoezen van opeth is dit toch wel echt slecht, vooral die stad die aan het branden is... hopelijk gaat de muziek het beter maken


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 06-06-2011 22:08 by Staalman Profiel van Staalman

Tja smaken.. Zou ik deze band niet kennen en deze plaat tegenkomen zou ik hem juist gaan luisteren vanwegen de hoes.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Sater
Usericon van Sater
Posted 06-06-2011 22:43 by Sater Profiel van Sater

Sterker nog, na Ghost Reveries heb ik niet eens de moeite genomen Watershed te beluisteren, maar deze ga ik toch even aanhoren als ie in de winkel ligt. Dankzij de hoes.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-06-2011 9:47 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Daar hebben jullie een punt.

En @brandende stad, dat is het minst storend. Echt alleen die hoofden trek ik slecht, maar misschien valt dat erg mee als t wat groter is (zeg bv. een vinyl hoes)



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-06-2011 9:55 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 6 juni 2011 22:08 schreef Staalman het volgende:
Tja smaken.. Zou ik deze band niet kennen en deze plaat tegenkomen zou ik hem juist gaan luisteren vanwegen de hoes.


+1

Ik vind 'm gaaf.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2011 10:21 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Is het geen verwijzing naar een ander album van een andere band? Het komt me op een bepaalde manier zo bekend voor namelijk ..

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 07-06-2011 10:21]


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 07-06-2011 10:29 by intothevoid Profiel van intothevoid

Erg King Crimson qua stijl, maar echt iets wat hier op lijkt ken ik niet. Gaaf artwork in ieder geval.


You have time. You are doing fine.


rotor
Usericon van rotor
Posted 07-06-2011 10:49 by rotor Profiel van rotor

Hopelijk gaat de sound de retro kant op want ik krijg echt een punthoofd van die getriggerde cq. gesamplede drumsound.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 07-06-2011 12:25 by DaVinz Profiel van DaVinz

quote:
Op 7 juni 2011 9:47 schreef Dirge for november het volgende:
Daar hebben jullie een punt.

En @brandende stad, dat is het minst storend. Echt alleen die hoofden trek ik slecht, maar misschien valt dat erg mee als t wat groter is (zeg bv. een vinyl hoes)


ik vind het niet meevallen.. er was altijd wel iets mystieks bij hun hoezen, dat is nu compleet weg imo



I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 07-06-2011 13:26 by Staalman Profiel van Staalman

Nogmaals, smaken verschillen. Ik hou van dit soort hoezen, ze doen mij er toe zetten om te beluisteren. Ik krijg een bepaald idee van de muziek, ik hoop dus ook dat het idee van de muziek die ik verwacht naar aanleiding van de hoes ook echt zo is.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-06-2011 13:33 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 7 juni 2011 12:25 schreef DaVinz het volgende:
ik vind het niet meevallen.. er was altijd wel iets mystieks bij hun hoezen, dat is nu compleet weg imo


Ik vind dit zelf dus juist mystiek overkomen, qua stijl en content. Doet ietwat bijbels-apocalyptisch aan vind ik.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


SaintMaurice
Pronte Paula
Usericon van SaintMaurice
Posted 07-06-2011 20:23 by SaintMaurice Profiel van SaintMauricehttp://www.last.fm/user/QQX999

quote:
Op 6 juni 2011 22:43 schreef Sater het volgende:
Sterker nog, na Ghost Reveries heb ik niet eens de moeite genomen Watershed te beluisteren, maar deze ga ik toch even aanhoren als ie in de winkel ligt. Dankzij de hoes.


Ik vind Ghost Reveries juist het beste album wat ze maakten tot nu toe . Ze bereiken steeds meer de perfecte balans tussen prog/blues en metal, en de clean vocals worden steeds zuiverder en sterker.

Heb enorm zin in Heritage, de hoes en de quotes van Mikael beloven veel.


Zwaar verlicht.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-06-2011 20:30 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Ik kan me vinden in wat je zegt, toch vind ik het per plaat minder worden. Moeilijk om mn vinger erop te leggen, maar t heeft iets te maken met geliktheid. Ghost Reveries heeft voor mij dan wel een bijzondere sfeer die me enorm aanspreekt, maar ik zet die en Watershed nagenoeg nooit op.

Hier blijven My Arms, Your Hearse, Morningrise, Still Life en Blackwater Park toch favoriet. Ow wacht dat zijn er best veel voor 'favoriet'



SaintMaurice
Pronte Paula
Usericon van SaintMaurice
Posted 07-06-2011 20:41 by SaintMaurice Profiel van SaintMauricehttp://www.last.fm/user/QQX999

quote:
Op 7 juni 2011 20:30 schreef Dirge for november het volgende:
Ik kan me vinden in wat je zegt, toch vind ik het per plaat minder worden. Moeilijk om mn vinger erop te leggen, maar t heeft iets te maken met geliktheid. Ghost Reveries heeft voor mij dan wel een bijzondere sfeer die me enorm aanspreekt, maar ik zet die en Watershed nagenoeg nooit op.

Hier blijven My Arms, Your Hearse, Morningrise, Still Life en Blackwater Park toch favoriet. Ow wacht dat zijn er best veel voor 'favoriet'


Haha, nog best wel .

Ik denk dat die sfeer ten dele ook het eigen sentiment is wat je bij een plaat hebt.
Je hoort bij bijna elke band vaak bij fans van het eerste uur dat de oude platen 't beste zijn.

Zo heb ik zelf een enorme liefde voor 'The Drapery Falls', omdat het het eerste metal-nummer was wat ik ooit luisterde, en niet omdat het het beste nummer van Opeth is :p.

Ze zijn nu eenmaal progressief, wat inhoud dat ze vooruit denken en zich niet bepaald gebonden voelen aan wat ze in het verleden gedaan hebben. Juist dat trekt me zo aan, je weet na drie tellen luisteren dat het Opeth is bij welk nummer ook van ze, maar toch zijn ze enorm divers.

[Dit bericht is gewijzigd door SaintMaurice op 07-06-2011 20:41]


Zwaar verlicht.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 07-06-2011 20:49 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

ik vind Blackwater Park en Deliverance hun beste albums, maar dit komt voor een groot deel doordat ik ze leerde kennen met die 2 albums.
Lange tijd is Deliverance ook mijn favoriete nummer van hen gebleven, nu is dat Forest of October
Het album Damnation vind ik ook bijzonder mooi en vooral live vind ik Closure indrukwekkend!

maar eigenlijk... hou ik van elk Opeth album, ook van Watershed
(intro van The Lotus Eater bijvoorbeeld)


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-06-2011 23:45 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Damnation Deliverance blijft echter 1 van de weinige platen die ik echt minder waardeer. Puur door die grunt die steeds maar weer ombuigt naar een scream. Niks mis mee, maar ik erger me er op den duur aan.



DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 07-06-2011 23:57 by DaVinz Profiel van DaVinz

als we toch old time favorites gaan opnoemen... Morningrise !! perfecte hoes... heerlijke sfeer, goed geluid


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 08-06-2011 0:39 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

quote:
Op 7 juni 2011 23:57 schreef DaVinz het volgende:
als we toch old time favorites gaan opnoemen... Morningrise !! perfecte hoes... heerlijke sfeer, goed geluid

inderdaad een erg mooie hoes! (naar mijn mening hun mooiste)
Black Rose Immortal


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 08-06-2011 3:24 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

Heritage will signal a departure for Opeth from the musical style of their past albums; most notably, there will be no death growls, which have been present on every album except Damnation. Unlike Damnation, however, the music will have a prominent fusion influence.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 08-06-2011 7:39 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 8 juni 2011 3:24 schreef flebbie het volgende:
Heritage will signal a departure for Opeth from the musical style of their past albums; most notably, there will be no death growls, which have been present on every album except Damnation. Unlike Damnation, however, the music will have a prominent fusion influence.



Jup, dit geloof ik direct. Hoorde ook dat er een DJ Tiesto remix op de plaat staat.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 08-06-2011 8:54 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 8 juni 2011 3:24 schreef flebbie het volgende:

Heritage will signal a departure for Opeth from the musical style of their past albums; most notably, there will be no death growls, which have been present on every album except Damnation. Unlike Damnation, however, the music will have a prominent fusion influence.


Waar of niet, ik ben (nog steeds) erg benieuwd, zo niet benieuwder...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-06-2011 8:57 by Staalman Profiel van Staalman

Zwaai zwaai naar de grunts! Ga ze niet missen...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 08-06-2011 9:29 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Toch eerst maar eens beluisteren dan voor ik hem (eventueel) koop. Watershed draai ik nooit meer, Ghost Reveries heb ik nooit écht fijn gevonden, dus de verwachtingen zijn laag.


Faustian Spirit of the Earth


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen