IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opeth Vorige pagina | Volgende pagina
underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 11-06-2008 18:56 by underkoffer Profiel van underkofferhttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

Dat zeg ik , sommige delen kan ik me stiekem best in vinden. Veel verstand zal ie er niet van hebben, maar ja, blijft Veronica gids....


Vind ik ook niet


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-06-2008 22:53 by Mark Profiel van Mark

Gisteren Watershed gekocht en inmiddels een paar keer geluisterd, en ik moet zeggen dat hij me toch zeker niet tegenvalt. Stukken beter dan Ghost Reveries, avontuurlijk, aparte intermezzos in sommige nummers die nog wel even op me moeten groeien maar die wel potentie hebben, een interessante plaat


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


shelv
Usericon van shelv
Posted 16-06-2008 0:51 by shelv Profiel van shelv

Watershed valt mij idd ook niet echt tegen, vind de sfeer eigenlijk best goed, alhoewel ik hem toch nog een paar x vaker moet luisteren om het lekkere gevoel er van te krijgen van wat ik bij de oudere platen heb.


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 16-06-2008 0:55 by LLphotograph Profiel van LLphotographhttp://www.LLvizion.com

Watershed, toffe plaat! 3 keer in 1 middag gehoord ofzo maar niet vervelend... Moet m zelf ook nog effe aanschaffen trouwens


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 16-06-2008 1:41 by Myth of Fury Profiel van Myth of Furyhttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Grappig dat de 1e reacties vrij negatief waren (al claimde veel posters de plaat wel veel luisterbeurten gegeven te hebben) en daarna zijn de reacties overwegend positief. Ik ben er tot dusver erg over te spreken! Ook het (bewust steeds) valse(re) gitaarstukje



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-06-2008 18:59 by Mark Profiel van Mark

Wat Akerfeldt over dat gitaarstukje aan het eind van Burden zegt:

"It was either that or fade out. It's a beautiful song and it's so tempting: I just couldn't resist spoiling it a little bit. It's very ugly to the point where it gets funny, I think. It sounds like shit, but it is the right kind of shit. [...] With this album, you can listen to a riff and all of a sudden you hear something: you hear that something is wrong. Even though you are fooled into feeling comfortable and like everything's hunky dory and it's beautiful, in the background there is usually something ugly going on."


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 17-06-2008 17:41 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Ik vind het een heerlijke plaat.


spelfout weggehaald...


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 17-06-2008 18:58 by MetalJan Profiel van MetalJan

Het was even wennen, maar hier draait ie steeds vaker z'n rondjes


meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 18-06-2008 0:50 by meatgrinder Profiel van meatgrinderhttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

Hey Jan, zit er bij jij ook zo'n kuthoesje omheen? Soort van envelop-achtige digipack ofzo?

Hoe bedenk je het...


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 18-06-2008 1:28 by cataclysm child Profiel van cataclysm child



Zolang de cd maar in die enveloppe zit, maakt het me niks uit


Faustian Spirit of the Earth


Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 18-06-2008 1:42 by Sorceress Profiel van Sorceress

Grappig ding juist. Vooral het artwork in het boekje is erg mooi!


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 20-06-2008 18:54 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 18 juni 2008 0:50 schreef meatgrinder het volgende:
Hey Jan, zit er bij jij ook zo'n kuthoesje omheen? Soort van envelop-achtige digipack ofzo?

Hoe bedenk je het...

Jep, heb nog getwijfeld of ik gewoon die andere versie zou nemen, maar ach, heb je wel weer wat bonussongs.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 07-07-2008 17:14 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 7 juni 2008 14:00 schreef Tormented soul het volgende:
Watershed is de eerste Opeth plaat die ik beduidend lager waardeer dan de voorganger. Het is zo over the top aan het raken, dat Opeth meer een karikatuur aan het worden is; alsof ze zichzelf persifleren. Begrijp me niet verkeerd, Watershed is oké, maar toch wel een tegenvaller


Nou mag jij mij toch eens uitleggen wat jij bedoelt met de termen "karikatuur" en "persifleren" en dan vooral in combinatie met het album Watershed.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 07-07-2008 19:11 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

Ik vind de nieuwe cd erg goed, stukken beter dan de vorige (waarvan ik even niet op de titel kan komen). Watershed =


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 07-07-2008 21:39 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

quote:
Op 7 juli 2008 17:14 schreef Staalman het volgende:
Nou mag jij mij toch eens uitleggen wat jij bedoelt met de termen "karikatuur" en "persifleren" en dan vooral in combinatie met het album Watershed.


Ik zal daar in de loop van de week wel een mooie lapje tekst over dumpen


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-07-2008 23:19 by altx Profiel van altx

quote:
Op 7 juli 2008 19:11 schreef Jebes het volgende:
Ik vind de nieuwe cd erg goed, stukken beter dan de vorige (waarvan ik even niet op de titel kan komen). Watershed =


Ghost Reveries



Ondanks dat ik 'm (Ghost Reveries dus) voor een acceptabel prijsje (8 euro als ik het goed onthouden heb) op de kop heb getikt, neigt-ie toch behoorlijk naar een miskoop.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-07-2008 23:23 by Mark Profiel van Mark

GR heeft bij aankoop een paar keer wat rondjes gedraaid in de CD-spelert en staat sindsdien eigenlijk stof te verzamelen in de CD-kast.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-07-2008 21:44 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Ik begin steeds meer t zelfde te krijgen als bij Ghost reveries. Eerst moest hij even groeien, daarna vind ik hem super. Na verloop van tijd vind ik hem nog steeds erg goed, maar heb gewoonweg geen zin om hem op te zetten. Als er dan weer een nummertje langs komt via de shuffle denk ik weer bij mezelf "erg lekker".

Hoe het ook zei, een pittig lekker plaat maar op de een of andere manier verveelt het een beetje op den duur.

Ingewikkeld verhaal, maargoed...



cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 12-07-2008 1:30 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Over Ghost Reveries: Vooral The Baying of the Hounds, Ghost of Perdition en The Grand Conjuration vind ik redelijk saaie nummers op dit moment. Nummers als Beneath The Mire en Reverie/Harlequin Forest daarentegen word ik nooit beu


Faustian Spirit of the Earth


BVT
Usericon van BVT
Posted 12-07-2008 8:37 by BVT Profiel van BVThttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 7 juli 2008 23:19 schreef altx het volgende:
Ghost Reveries



Ondanks dat ik 'm (Ghost Reveries dus) voor een acceptabel prijsje (8 euro als ik het goed onthouden heb) op de kop heb getikt, neigt-ie toch behoorlijk naar een miskoop.


+1 ( min de mooie prijs)



El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 12-07-2008 9:40 by El Chulo Profiel van El Chulo

Op Ghost Reveries was ik eigenlijk direkt al afgeknapt. Vooral vanwege 'The GReat Conjuration'; wat een infantiel en langdradig nummer is dat zeg.

Het nummer Heir Apparent was weer een aardige verassing op de nieuwe cd. Voor de rest vind ik deze net zo vervelend als de vorige.

Sinds de komst van de keyboard-speler is de muziek langdradiger en proggier geworden, met name dat laatste irriteert me aan ze.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-07-2008 17:36 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Zo, Opeth weer eens live gezien op Metalcamp, op een klein podium (dat was wel leuk op zich). Blijft een saaie kutband live en de stomme "grapjes" van de Mr. Opeth himself blijven een irritatie...

Overigens blijft Watershed gaaf!



6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 13-07-2008 17:40 by 6sic6 Profiel van 6sic6

Heb er op Hellfest ook nog een stukje van meegepikt, maar live is het inderdaad behoorlijk saai. Op cd kan ik het wel goed aanhoren.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 14-07-2008 10:38 by Mark Z Profiel van Mark Z

quote:
Op 17 juni 2008 18:58 schreef MetalJan het volgende:
Het was even wennen, maar hier draait ie steeds vaker z'n rondjes


Een dikke +1!

Gaaf optreden gisteren ook weer op Bospop.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 30-10-2008 8:40 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Gisteren The Roundhouse Tapes DVD (Limited Edition) binnengekregen, geweldige DVD! Beelden zijn beter als Lamentations (scherper, meer detail), geluid is top, en zootje interviews er nog bijop!

Verpakking is overigens ook belachelijk mooi.. Absolute aanrader! Heb hem nog niet helemaal bekeken, maar voor zover ik kon zien zat er ook extra materiaal op t.o.v. de CD! Vette DVD..

(Overigens, maar 16,99 op Bol.com! (De Limited Edition))


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen