IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Evanescence Vorige pagina | Volgende pagina
MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 28-03-2003 11:19 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 28 maart 2003 1:59 schreef mörke het volgende:
OK, dus wat dan nog. Helaas komt hij wel voor, en dat is dus de schuld van de band.

Fuck die teringband als zij met zo'n nummer publiciteit bereiken. dit is hun visitekaartje, en het stinkt, dus helaas..

FUCK YOU

Is succes dan per defenitie slecht?
OK, ik snap de redenatie dat het kut is als bands (Metallica, Within Temptation, The Gathering, Amorphis, Sentenced) hun muziekstijl veranderen om meer succes te hebben bij het grote publiek. Maar dat een beginnende band een nummer maakt dat iets anders is dan de rest van hun nummers omdat het voor een film bedoeld is, en zo wat bekendheid te verwerven is toch niet zo'n ramp. Maar wat mij betreft hadden ze inderdaad beter met een wat representatiever nummer kunnen beginnen.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 28-03-2003 18:08 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

hebben the Gathering hun muziekstijl dan ook puur en alleen hun muziekstijl verandert voor de commercie?
the Gathering is namelijk juist een band waarbij ik het idee krijg dat ze de muziek maken die ze zelf leuk vinden!
(kzal niet ontkennen dat ze een megaverandering zijn gegaan ten tijde van How to Measure a Planet hoor)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 28-03-2003 18:24 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 28 maart 2003 18:08 schreef Chantalie het volgende:
hebben the Gathering hun muziekstijl dan ook puur en alleen hun muziekstijl verandert voor de commercie?
the Gathering is namelijk juist een band waarbij ik het idee krijg dat ze de muziek maken die ze zelf leuk vinden!
(kzal niet ontkennen dat ze een megaverandering zijn gegaan ten tijde van How to Measure a Planet hoor)


Staat me iets van bij dat ze hele andere muziek maakte voordat Anneke erbij kwam. Die eerste twee CDs zijn in ieder geval wel okay, "How to Measure a Planet" vondt ik persoonlijk toch echt TE wazig.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-03-2003 18:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Helemaal niet wazig, gewoon Pink Floyd.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 28-03-2003 18:47 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 28 maart 2003 18:46 schreef Dwaallicht het volgende:
Helemaal niet wazig, gewoon Pink Floyd.


Misschien moet ik die CD maar weer eens op gaan zoeken dan, want ik meen me iets anders te herinneren. Ik heb em niet meer geluisterd nadat ik em gekocht had (toen ie net uitkwam). Maar ja, toen was mijn smaak ook iets anders, denk ik.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 28-03-2003 18:48 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

vanaf Mandylion t/m Souvenirs vind ik 't allemaal prachtig! (alleen Nighttime Birds is ietsjes minder)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 28-03-2003 19:12 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Ik zeg ook niet dat ze dat alleen vanwege 't geld of zo doen of dat 't daardoor minder goed is geworden (hoewel ik die nieuwe CD bij vlagen iets te saai vind). Maar het is wel een feit dat ze net als veel andere death/doom-bands populairder zijn geworden bij een groot publiek door hun stijl aan te passen. Evanescence wijkt bij één nummer van de normale stijl af en wordt daardoor meteen door mensen die niet meer dan dat ene nummer kennen onder Nu-metal geplaatst, wat voor velen op dit forum gelijk staat aan bagger.
Ik ben ook niet zo'n liefhebber van Nu-metal zoals Limp Bizkit en co, maar er zitten ook uitzonderingen bij, zoals Flaw. En als Evanescence ook in deze stijl thuishoort, wat ik ten zeerste betwijfel, is het wat mij betreft ook een positieve uitzondering


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 28-03-2003 19:17 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Owh, het gaat nu over The Gathering, kutband


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 28-03-2003 19:19 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2003 19:17 schreef Inside-Lie het volgende:
Owh, het gaat nu over The Gathering, kutband


Hahahaha, jaja, en ik kan dat nog steeds niet begrijpen.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 28-03-2003 20:14 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Ik lieg ook, Always is goed, de rest is zuigzooi


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 28-03-2003 20:53 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 28 maart 2003 19:17 schreef Inside-Lie het volgende:
Owh, het gaat nu over The Gathering, kutband


Nee man, Gathering is cool!


Dit slaat nergens op.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-03-2003 21:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Mijn god, ik heb nog nooit zoiets belachelijks gehoord!!!!


METAL, man!!

(sorry, ik ging het vertellen in zinnen van meer dan dertig woorden, met gem. meer dan vier lettergrepen, maar de ontiegelijke belachelijkheid van dit soort muziek weerhoudt mij ervan)

Dit is net zo visieloos als doodnormale top 40-muziek!!


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 29-03-2003 22:04 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

wat kunnen sommige mensen beperkt denken...

evanescence is imho vrij brave gothicmetal cq. rock. op dat nummer hebben ze gebruik gemaakt van een gastzanger. dat is dus speciaal voor de single, video en film gedaan. voor de rest is het een goed debuut en er zijn mindere aanleidingen denkbaar voor een breder publiek om met gothic in aanraking te komen (neem WT, After Forever).


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 29-03-2003 23:19 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

RAH!

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 29-03-2003 23:20]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-03-2003 23:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2003 23:19 schreef BurZum het volgende:
RAH!

Wat, vind je het niet mooi? Wat denk jij beperkt, zeg. Het is zeker niet true genoeg voor je.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 29-03-2003 23:23 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 29 maart 2003 23:22 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat, vind je het niet mooi? Wat denk jij beperkt, zeg. Het is zeker niet true genoeg voor je.




Het is zeer zware stierenstront.

Verder moet je wel ruim blijven denken natuurlijk


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 30-03-2003 7:57 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

ho ho, ik heb niet gezegd dat ik het goede muziek vind. het is saaie brave gothicmetal/rock, niks geen nu-metal hier of daar. alleen een rap achtige zang erbij.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 31-03-2003 23:21 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Ik snap eigenlijk niet dat overal, zelfs op de officiële site van Evanescence, beweerd wordt dat dit het debuutalbum van de band is, terwijl ze al twee EP's en een CD hebben uitgebracht. Ik heb hier wat MP3's van, die qua stijl iets meer gothic en electronischer zijn, maar toch duidelijk van deze band


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-04-2003 18:31 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2003 23:21 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat overal, zelfs op de officiële site van Evanescence, beweerd wordt dat dit het debuutalbum van de band is, terwijl ze al twee EP's en een CD hebben uitgebracht. Ik heb hier wat MP3's van, die qua stijl iets meer gothic en electronischer zijn, maar toch duidelijk van deze band


Dat noemen ze marketing. Als ze gaan zeggen dat dit al hun tweede full-length cd is, dan denkt al dat top40-grut dat het wel geen goede muziek zal zijn, omdat ze niet a la minute zijn doorgebroken...
(Om een vergelijking te trekken, zou er iemand op de aardbol zijn die weet hoeveel cd's Papa Roach heeft gemaakt?)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 01-04-2003 19:25 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2003 11:19 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
OK, ik snap de redenatie dat het kut is als bands (Metallica, Within Temptation, The Gathering, Amorphis, Sentenced) hun muziekstijl veranderen om meer succes te hebben bij het grote publiek.

The Gathering en Amorphis zijn imho gewoon een andere weg in geslagen zonder zich te bekommeren om succes. Jammer ? Misschien wel, maar toch moediger en eerlijker dan dezelfde koers aan te houden en muziek te maken waar ze zelf niet 100% (meer) achterstaan. Ik betwijfel trouwens ten zeerste dat die bands nu meer succes hebben dan voor hun "stijlverandering".


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


GalleryOfSuicide
Wat is de meest gestelde vraag Bruno?
Usericon van GalleryOfSuicide
Posted 01-04-2003 19:31 by GalleryOfSuicide Wijzig reactieProfiel van GalleryOfSuicideQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/GRIND-ATTACK

boeiend offet nu-metal is of niet...
vaak hebben mensen hier zoiets van: o het is nu-metal, het is kut... of: o death-metal!!! ruled zwaar...
das tog gelul... of je iets goed vind of niet ligt toch niet aan een kaartje dat men aan de muziekstijl hangt...
eerst zelf horen en dan mag je oordelen...
en oja evanescene is bes wel kut


" De kermis ketting van Bruno Santanera op sterven na dood"


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 02-04-2003 1:13 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 1 april 2003 19:25 schreef X-Act het volgende:
The Gathering en Amorphis zijn imho gewoon een andere weg in geslagen zonder zich te bekommeren om succes. Jammer ? Misschien wel, maar toch moediger en eerlijker dan dezelfde koers aan te houden en muziek te maken waar ze zelf niet 100% (meer) achterstaan. Ik betwijfel trouwens ten zeerste dat die bands nu meer succes hebben dan voor hun "stijlverandering".

Heb je dan van bands als Sentenced en Amorphis dan al ooit een videoclip gezien van voor hun laatste album? Toen ze nog death metal maakten kwamen ze niet op TV, en nu ze zijn omgeschakeld naar rock komen nummers als No One There en Alone wel op TV. Ik weet niet of ze hun stijl veranderd hebben om bekender te worden bij een groter publiek, maar het is wel een gevolg. En ik denk dat The Gathering met hun oorspronkelijke death/doom-metal niet zoveel zouden hebben bereikt als nu het geval is. Maar ik kan van deze bands niet echt zeggen dat ze erdoor achteruit zijn gegaan, 't is gewoon anders. Bij Metallica vind ik het wel echt jammer, want de muziek is er echt veel minder goed door geworden.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-04-2003 17:54 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Aaargh!!! Dit is de druppel! Nu ga ik toch maar eens echt mijn abonnement op de Aardschok opzeggen...

Degenen die de nieuwe Aardschok al ingekeken hebben, zullen het wel al gezien hebben: Fallen van Evanescence staat bij 10 Maal Eremetaal...



Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 19-04-2003 18:01 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Dat vond ik ook niet kloppen... Aardschok presenteert zichzelf als metal magazine maar de eerste helft van het blad bevat alleen maar niet-metal(sommige bands die erin voorkomen vind ik OK, maar het is geen METAL, punt uit).

Over dit topic : best lachwekkend dat al die nietsnutten in dit topic gaan zeiken over deze band.
Reden te meer voor mij om die band te gaan steunen(maar ik vond ze toch al wel OK).


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 21-04-2003 14:53 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

nogmaals; commerciele rotzooi


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen