IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Homohuwelijken Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-12-2003 10:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 8:08 schreef Phriar het volgende:
Homoseksualiteit = geen zonde, twee volwassen mensen die elkaar lief hebben moeten het recht hebben om kinderen te adopteren, punt.


Ik heb nergens gezegd dat homosexualiteit een zonde is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 02-12-2003 10:37 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 8:08 schreef Phriar het volgende:
Homoseksualiteit = geen zonde, twee volwassen mensen die elkaar lief hebben moeten het recht hebben om kinderen te adopteren, punt.


Ik vraag me af of het wel goed voor het kind is als het door een homo-paar wordt geadopteerd.

Dat kind krijgt buitenshuis (bv. schoolplein) te horen:
"Jij hebt lekker geen pappa/mamma!" Kinderen kunnen heel gemeen zijn.
Of andere kinderen willen (of mogen) niet met hen spelen omdat ze een 'raar' gezin zijn.
Maar het geadopteerde kind is dan misschien wel geestelijk aangetast.
Ik ken geen voorbeelden in mijn omgeving, maar ik kan me wel zoiets voorstellen...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-12-2003 11:43 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 2 december 2003 10:37 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Dat kind krijgt buitenshuis (bv. schoolplein) te horen:
"Jij hebt lekker geen pappa/mamma!" Kinderen kunnen heel gemeen zijn.
Of andere kinderen willen (of mogen) niet met hen spelen omdat ze een 'raar' gezin zijn.


Kinderen zijn heel gemeen. Als je niet wil dat je kinderen worden gepest of uitgelachen, begin je er best niet aan.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 02-12-2003 11:46 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

kinderen zijn de oorzaak van alle problemen



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-12-2003 11:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

kinderen heerschen! Ik vind de kinderkes van mijn neefje en nichtje echt mega gaaf. Nog een jaartje of drie/vier....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-12-2003 12:56 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 14:51 schreef campske666 het volgende:
Wil je hiermee zeggen dat arme/domme mensen hun kinderne niet kunnen opvoeden ? Dat is discriminatie !!


Wat denk je zelf? Natuurlijk niet, ik zei alleen dat een goed overwogen keus om een kind op te voeden weleens (! ik zeg dus niet dat 't een garantie geeft ! ) de kans op een goede opvoeding zou kunnen vergroten.
Een kind adopteren gaat echt niet zomaar, vergeet dat niet.
(ik doelde overigens NIET op de opmerking over 't uit een hoger sociaal milieu komen, ik had 't alleen maar over 't er goed over nagedacht hebben)

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 02-12-2003 12:59]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-12-2003 12:58 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 12:56 schreef Chantalie het volgende:
Wat denk je zelf? Natuurlijk niet, ik zei alleen dat een goed overwogen keus om een kind op te voeden weleens de kans op een goede opvoeding zou kunnen vergroten.
Een kind adopteren gaat echt niet zomaar, vergeet dat niet.


t'is niet omdat de bedoelingen goed zijn dat de gevolgen overeenkomstig zijn.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-12-2003 13:01 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

campske, ik denk dat ik de quote die ik toen gequote heb meer in heb moeten korten.
('t voorlaatste wat ik gepost heb heb ik dan ook alweer aangepast)
Nee, ik zeg absoluut dat uit welk sociaal milieu iemand komt iets over opvoeding zegt.
Sorry als ik 't zo over liet komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 02-12-2003 13:02]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-12-2003 13:04 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 13:01 schreef Chantalie het volgende:
campske, ik denk dat ik de quote die ik toen gequote heb meer in heb moeten korten.
('t voorlaatste wat ik gepost heb heb ik dan ook alweer aangepast)
Nee, ik zeg absoluut dat uit welk sociaal milieu iemand komt iets over opvoeding zegt.
Sorry als ik 't zo over liet komen.


Je moet je niet excuseren hoor, mijn comentaar is toch aleen maar om de discussie aan de gang te houden. Voor mijn part schijt je iedereen uit voor rand-debiele armoed-zaaier, dat stoort me niks.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-12-2003 13:06 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 13:04 schreef campske666 het volgende:
Je moet je niet excuseren hoor, mijn comentaar is toch aleen maar om de discussie aan de gang te houden. Voor mijn part schijt je iedereen uit voor rand-debiele armoed-zaaier, dat stoort me niks.


Ach, ik zei alleen maar sorry omdat ik me niet goed geneog verklaarde, niet om m'n mening.

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 02-12-2003 13:08]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 02-12-2003 15:48 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 2 december 2003 10:37 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Ik vraag me af of het wel goed voor het kind is als het door een homo-paar wordt geadopteerd.

Dat kind krijgt buitenshuis (bv. schoolplein) te horen:
"Jij hebt lekker geen pappa/mamma!" Kinderen kunnen heel gemeen zijn.
Of andere kinderen willen (of mogen) niet met hen spelen omdat ze een 'raar' gezin zijn.


Hebben we het al over gehad in dit topic, pesten is totaal een onzin reden, kinderen zullen elkaar altijd pesten, of die ouders nou homo zijn of niet. Dan kun je met dezelfde redenering voor abortus pleiten: Paul zal geboren worden met een hazelip, dus hij wordt gepest, dus kunnen we hem maar beter dat leed besparen.

Het is de wereld die moet veranderen, niet het kind. Het zijn de vooroordelen van de ouders die het kinderen beletten samen te spelen en anderen niet te pesten

quote:

Maar het geadopteerde kind is dan misschien wel geestelijk aangetast.


Als in, iemand die door een ziekte is aangetast? Ik vind dit een heel vooroordelige en speculatieve bewering. Stiekem misschien beetje bang dat het kleine homootjes worden?

En Chelman:

Ik zei nooit dat jij zei dat het een zonde was, maar ondanks dat jullie niet het christelijke woord gebruiken (en dan neem ik even jou en campske samen bij dit onderwerp)
druipt het werkelijk van de "verkeerdheid", de (morele) ondeugdelijkheid die jullie in homoseksuele contacten zien.

Ik kan er gewoon nog steeds niet met m'n volle vestand bij waarom iets als liefde verkeerd kan zijn? Hoe kun je nu iets zo fundamenteel goeds als dat nu veroordelen?

Als een kind door twee volwassen mensen, al dan niet van hetzelfde geslacht, ras, geloof of weetikwat opgevoed wordt met liefde en verstand is er toch absoluut niets tegen in te brengen?

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 02-12-2003 15:50]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-12-2003 15:52 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 15:48 schreef Phriar het volgende:

Ik kan er gewoon nog steeds niet met m'n volle vestand bij waarom iets als liefde verkeerd kan zijn?Hoe kun je nu iets zo fundamenteel goeds als dat nu veroordelen?


Eerst mag jij mij eens uitleggen wat liefde is, dan praten we verder hierover.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-12-2003 15:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 15:48 schreef Phriar het volgende:
Ik zei nooit dat jij zei dat het een zonde was, maar ondanks dat jullie niet het christelijke woord gebruiken (en dan neem ik even jou en campske samen bij dit onderwerp)
druipt het werkelijk van de "verkeerdheid", de (morele) ondeugdelijkheid die jullie in homoseksuele contacten zien.



Nee. Ik heb niks tegen homeau contacten. Het gaat namelijk om twee 'consenting adults' zoals dat mooi heet. Ik maak ook geen morele oordeel of welk ander oordeel dan ook over hun relatie.
quote:

Ik kan er gewoon nog steeds niet met m'n volle vestand bij waarom iets als liefde verkeerd kan zijn? Hoe kun je nu iets zo fundamenteel goeds als dat nu veroordelen?


Zie boven.
quote:

Als een kind door twee volwassen mensen, al dan niet van hetzelfde geslacht, ras, geloof of weetikwat opgevoed wordt met liefde en verstand is er toch absoluut niets tegen in te brengen?


Anders dan bij een homeau contact gaat het hier om adoptie van een wilsonbekwame individu nl. een kind. M.i. is een moeder/vader omgeving de juiste en de beste om kinderen op te voeden. Een homeau paar kan wel prima met elkaar liefdevol omgaan maar ze zijn niet zo geschikt voor het opvoeden van kinderen als dat een normale koppel dat is.

Geadopteerde kinderen 'need all the help they can get', daarom verdienen ze het om in een zo normaal mogelijke omgeving geplaatst te worden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 02-12-2003 15:56 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Tjeziz...

Moet ik je gaan uitleggen wat liefde is?

I'll get back to you on that...


*gaat nadenken*


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-12-2003 15:58 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 15:56 schreef Chelman het volgende:


Anders dan bij een homeau contact gaat het hier om adoptie van een wilsonbekwame individu nl. een kind. M.i. is een moeder/vader omgeving de juiste en de beste om kinderen op te voeden. Een homeau paar kan wel prima met elkaar liefdevol omgaan maar ze zijn niet zo geschikt voor het opvoeden van kinderen als dat een normale koppel dat is.

Geadopteerde kinderen 'need all the help they can get', daarom verdienen ze het om in een zo normaal mogelijke omgeving geplaatst te worden.


Yep
Ik denk het, jij zegt het


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-12-2003 16:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Homoparen hoeven niet perse te adopteren hoor ...

Maar ik denk wel dat de eerste generaties kinderen van homoparen het vele malen moeilijker zullen krijgen (vooroordelen en shit)

Maar ach, dan is de metal in ieder geval verzekerd van een constant aanvoer van prutsers en sukkels! Want dat hebben we HARD nodig.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-12-2003 16:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 16:00 schreef Jenje het volgende:
Homoparen hoeven niet perse te adopteren hoor ...



dat weet ik, maar daarvoor heb je geen wettelijke regeling nodig.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-12-2003 16:02 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 15:56 schreef Phriar het volgende:
Tjeziz...

Moet ik je gaan uitleggen wat liefde is?

I'll get back to you on that...


*gaat nadenken*


Laat maar, dat is eigenlijk niet relevant. Ik weet wel wat je bedoelt
Maar...ik ben wel nieuwsgierig wat je antwoord geweest zou zijn. Dus, als je wil lijkt het me wel de moeite om jouw antwoord als eerste post van een nieuw topic te zetten.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 02-12-2003 16:04 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 2 december 2003 15:56 schreef Chelman het volgende:

Anders dan bij een homeau contact gaat het hier om adoptie van een wilsonbekwame individu nl. een kind. M.i. is een moeder/vader omgeving de juiste en de beste om kinderen op te voeden. Een homeau paar kan wel prima met elkaar liefdevol omgaan maar ze zijn niet zo geschikt voor het opvoeden van kinderen als dat een normale koppel dat is.

Geadopteerde kinderen 'need all the help they can get', daarom verdienen ze het om in een zo normaal mogelijke omgeving geplaatst te worden.


zie bold - maar WAAROM DAN NIET?

Ik zie echt totaal niet in waarom een homoseksuele ongeving slecht zou zijn voor het kind, het is immers heel vaak zo dat er toch een zekere geslachtsverhouding in die relatie is: vaak genoeg zijn er homoseksuele paren waarin de ene meer "mannelijker" is dan de andere om het even heel bot te zeggen. (Het Butch vs. Femme idee)

De rollen binnen een homorelatie kunnen even "normaal" (- wat heb ik een hekel aan die term zeg!!!) zijn als de rollen binnen een heterorelatie.

Als het je gaat om de verzorgende moeder en de broodopdeplankkrijgende vader situatie kan ik je vertellen dat ie in "normale" gezinnen al flink op de tocht staat.

Bovendien veranderen de rollen binnen het gezin zowiezo, en omdat het zo aan het veranderen is zijn de traditionele gedachten over wat nu een gezin is altijd aan het meeveranderen.

Ik zie echt totaal niet in hoe een opvoeding door twee homoseksuele mensen het kind negatief kan beïnvloeden. Hij of zij zal zich natuurlijk op een gegeven moment afvragen waarom zijn of haar gezinsstructuur anders is dan die van de klasgenootjes of vriend(innet)jes, maar dat is een natuurlijke consequentie van het feit dat ze geadopteerd zijn...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-12-2003 16:09 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 16:04 schreef Phriar het volgende:
vaak genoeg zijn er homoseksuele paren waarin de ene meer "mannelijker" is dan de andere om het even heel bot te zeggen. (Het Butch vs. Femme idee)



Kinderen spiegelen zich aan hun ouders.
Jongens voelen zich verwant met de moeder, en kijken op naar de vader.
In een homo-koppel, kijken jongens dus op naar twee venten waarvan er dus één verwijfd kan zijn, en is er geen moederrol (dus dat hele oedipus plan loopt al in het water). Meisjes hebben al helemaal niemand voor zich aan te spiegelen.



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-12-2003 16:11 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 2 december 2003 16:09 schreef campske666 het volgende:
Kinderen spiegelen zich aan hun ouders.
Jongens voelen zich verwant met de moeder, en kijken op naar de vader.


Hohoho met de teletijdmachine naar de psychologie van de jaren '20.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 02-12-2003 16:12 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 2 december 2003 16:09 schreef campske666 het volgende:
Kinderen spiegelen zich aan hun ouders.
Jongens voelen zich verwant met de moeder, en kijken op naar de vader.
In een homo-koppel, kijken jongens dus op naar twee venten waarvan er dus één verwijfd kan zijn, en is er geen moederrol (dus dat hele oedipus plan loopt al in het water). Meisjes hebben al helemaal niemand voor zich aan te spiegelen.



Tja, zonder oedipus geen vadermoord he?

m'n reply komt wel een ander keertje, moet nu school gaan doen


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-12-2003 16:12 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 16:04 schreef Phriar het volgende:
zie bold - maar WAAROM DAN NIET?


Het zijn gewoon twee mannen die door een afwijking van elkaar houden geen vader en moeder. En ja ik ben bang dat er een meer dan gemiddeld risico bestaat dat ze het kind wijsmaken dat hun relatie de norm vormt danwel beter is.
quote:

Ik zie echt totaal niet in waarom een homoseksuele ongeving slecht zou zijn voor het kind, het is immers heel vaak zo dat er toch een zekere geslachtsverhouding in die relatie is: vaak genoeg zijn er homoseksuele paren waarin de ene meer "mannelijker" is dan de andere om het even heel bot te zeggen. (Het Butch vs. Femme idee)



Klopt, maar dit is meer van toepassing op hun fratsen in bed. Een verwijfde homeau is nog steeds geen vrouw, met al haar (essentieele) eigenaardigheden.

quote:

Bovendien veranderen de rollen binnen het gezin zowiezo, en omdat het zo aan het veranderen is zijn de traditionele gedachten over wat nu een gezin is altijd aan het meeveranderen.


Veranderende rollen is een natuurlijk proces dat al sinds mensenheugnis gaande is. Emancipatie van de vrouw is echter geen afwijking. Homeau-zijn wel.


Voordat ik (m.n. door anderen) afgevallen word:

1.ik heb niks tegen homeaux
2.van mij mogen ze trouwen, wonen, werken, weet ik veel wat net als iedereen anders
3.enkel het adopteren van kinderen vind ik te ver gaan



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-12-2003 16:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 16:11 schreef mislyd het volgende:
Hohoho met de teletijdmachine naar de psychologie van de jaren '20.


Sommige dingen veranderen niet. Hoe progressief men ook wenst te zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-12-2003 16:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 16:13 schreef Chelman het volgende:
Sommige dingen veranderen niet. Hoe progressief men ook wenst te zijn.

Dus éénoudergezinnen mogen volgens jullie ook niet bestaan .. lastig tegenwopordig


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen