IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Homohuwelijken Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-12-2003 18:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 18:38 schreef campske666 het volgende:
En ik herhaal nog eens: en toch zou het NOG beter zijn om in een twee-ouder gezin te wonen waar rust heerst.
Dus twee mannen of twee vrouwen is ook goe3d


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 02-12-2003 18:44 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik vind het onverantwoord om homo's kinderen te laten adopteren. Ze nemen maar een huisdier ofzo, kun je ook opvoeden


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 02-12-2003 18:45 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

Op 2 december 2003 17:36 schreef Zenial het volgende:



"Homo-huwelijk: Huwelijk betekent niks IMO dus als ze willen waarom niet? Als twee samenwonende homo's getrouwd zijn veranderd er verder weinig voor de buitenwereld.

Kinderen adopteren: Je zegt dat je dat niet vind kunnen omdat het kind geen vriendjes of vriendinnetjes zal krijgen? Snap ik niet helemaal. Natuurlijk zal het homo-kind een beetje een outsider zijn. Maar met hem duizenden anderen. Kan ie mooi vrienden worden met de computernerdjes, lelijke kinderen en anderen die veel gepest worden. Ik denk niet dat homo's per definitie slechtere ouders zijn dan hetero's. Kijk als ze het doen om sociaal geaccepteerd te worden dan is het een slechte zaak maar als twee mannen elkaar erg lief vinden en graag kinderen willen opvoeden dan waarom niet?"


Ik ben het helemaal met je eens! Beter dat ze door homo's opgevoed worden dan dat ze weg lopen te rotten in zo'n tehuis of in een gezin met al 5 kinderen terecht komen waar ze nog een aandacht tekort oplopen! Wie zegt dat homo's geen goede ouders kunnen zijn?




[Dit bericht is gewijzigd door DecomposingBitch op 02-12-2003 18:46]


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 02-12-2003 18:53 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 2 december 2003 18:45 schreef DecomposingBitch het volgende:
Wie zegt dat homo's geen goede ouders kunnen zijn?

Wie? Lees maar terug in dit topic


Zenial


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2003 19:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 december 2003 18:12 schreef Jebes het volgende:
Klopt, maar ouders die gaan scheiden doen dat vaak wel omdat ze ruzie hebben.....

Kinderen moeten maar leren leven met scheiden. Alleen soms zitten er echt debiele scheidingen tussen maar dat zijn over het algemeen toch geen goed ouders.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 02-12-2003 19:31 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 2 december 2003 19:30 schreef ElitE het volgende:
Kinderen moeten maar leren leven met scheiden. Alleen soms zitten er echt debiele scheidingen tussen maar dat zijn over het algemeen toch geen goed ouders.



Euh...wat heeft dit met dit topic te maken.... mijn punt was dat de gezinssituatie met twee ouders niet altijd stabieler is dan een éénouder gezin, was Campske666 zei.....


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2003 19:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 december 2003 19:31 schreef Jebes het volgende:
Euh...wat heeft dit met dit topic te maken.... mijn punt was dat de gezinssituatie met twee ouders niet altijd stabieler is dan een éénouder gezin, was Campske666 zei.....

Ah jah kan ook
Maar homo ouders zijn niet goed voor het kind. Als je een kinderwens hebt neem je maar een vrouw. Bi komt in de natuur nog wel een voor(bonobo's, olifanten dit is alleen tijdelijk om hun sexuele frustraties weg te nemen). Maar als je kinderen wil moet toch echt een mannetje en een vrouwtje hebben.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 02-12-2003 20:32 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

ijzersterke argumenten man!


Zenial


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2003 20:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 december 2003 20:32 schreef Zenial het volgende:
ijzersterke argumenten man!

Wij moeten ook volgens de natuur leven, want we maken deel uit van de natuur.
Homosexualiteit komt voor sporadisch voor bij dieren, maar die dieren kunnen alsnog geen kinderen krijgen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 02-12-2003 20:40 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 20:36 schreef ElitE het volgende:
Wij moeten ook volgens de natuur leven, want we maken deel uit van de natuur.
Homosexualiteit komt voor sporadisch voor bij dieren, maar die dieren kunnen alsnog geen kinderen krijgen.


Volgens de natuur leven? Geen condooms meer voor elite.


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2003 20:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 december 2003 20:40 schreef Phlegyas het volgende:
Volgens de natuur leven? Geen condooms meer voor elite.

gewoon ouderwets het kind eruitstompen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 02-12-2003 20:44 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 2 december 2003 20:36 schreef ElitE het volgende:
Wij moeten ook volgens de natuur leven

Begin dan ALS-JE-BLIEFT met je computer weg te gooien! Hoeven wij je geblaat ook niet meer aan te horen!


Zenial


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2003 20:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 december 2003 20:44 schreef Zenial het volgende:
Begin dan ALS-JE-BLIEFT met je computer weg te gooien! Hoeven wij je geblaat ook niet meer aan te horen!

Techniek kan ook schadelijk zijn ja, maar het gedrag van mensen is nog altijd redelijk hetzelfde gebleven(behalve dat we sissies zijn geworden).
We doen teveel alsof we niets met de natuur te maken hebben, net alsof we zo extreem verschillen van dieren. Maar omdat we niet meer zoveel zorgen maken om eten hebben we tijd over om over dingen te denken en dat maakt ons sociaal. Als je bij andere dieren de zorgen over eten wegneemt worden ze ook socialer.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-12-2003 21:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 20:36 schreef ElitE het volgende:
Wij moeten ook volgens de natuur leven, want we maken deel uit van de natuur.
Homosexualiteit komt voor sporadisch voor bij dieren, maar die dieren kunnen alsnog geen kinderen krijgen.
Mooi dan kom ik je morgen kapotschoppen, survival of the fittest


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2003 21:06 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 december 2003 21:05 schreef Jenje het volgende:
Mooi dan kom ik je morgen kapotschoppen, survival of the fittest

Hoelaat spreken we af?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-12-2003 21:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 21:06 schreef ElitE het volgende:
Hoelaat spreken we af?
when the moon rises


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2003 21:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

misschien herken je me dan niet, want dan ben ik veel behaarder


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 03-12-2003 14:32 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 2 december 2003 17:48 schreef Jenje het volgende:
Als homoparen een kinderwens hebben dan hebben ze er in ieder geval al erg goed over nagedacht, aangezien ze zelf ook verdomd goed weten dat dat kind het zwaarder zal krijgen dan een kind uit een heteropaar.

Dat is soms nog maar de vraag bij heteroparen, daar heb je de achterlijke denkwijze dat kinderen 'erbij horen'.

Laatst bij Jambers een belgisch lesbisch paar gezien met 2 kinderen, die twee vrouwen gingen erg goed om met die kinderen, kinderen waren slim, waren welgemanierd en ze hadden VEEL vriendjes en vriendinnetjes, en waarom? Juist omdat dat lesbisch paar veel meer tijd besteedt aan de kinderen en aan hoe ze die kinderen opvoeden.




Zowaar steun ik Jenje

het moet nie veel gekker worden hier


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-12-2003 14:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 14:32 schreef Phriar het volgende:
Zowaar steun ik Jenje

het moet nie veel gekker worden hier
holy shit ...


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-12-2003 14:42 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 18:40 schreef Jenje het volgende:
Dus twee mannen of twee vrouwen is ook goe3d


Gaatje goed opgemerkt.
Maar nee, dat bedoelde ik dus niet.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-12-2003 14:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dus alleen 1 man en 1 vrouw samen mogen van jou?

Wete je zeker dat je niet 300 jaar te laat geboren bent?


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-12-2003 14:44 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 14:43 schreef Jenje het volgende:
Dus alleen 1 man en 1 vrouw samen mogen van jou?

Wete je zeker dat je niet 300 jaar te laat geboren bent?


Ik snap niet waarom iedereen dat zegt.
Ik steek voedsel in m'n mond, en ik schijt uit m'n kont. En dat deden ze 2000 jaar geleden ook, ben ik daarom ouderwets ?
Waarom moeten persé alle tradities overboord gegooid worden ? Omdat het nu 2003 is ?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-12-2003 14:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 14:44 schreef campske666 het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen dat zegt.
Ik steek voedsel in m'n mond, en ik schijt uit m'n kont. En dat deden ze 2000 jaar geleden ook, ben ik daarom ouderwets ?
Waarom moeten persé alle tradities overboord gegooid worden ? Omdat het nu 2003 is ?
Nee je hebt denkbeelden die door de veranderende maatschappij gewoon weg achterhaald zijn.

Er zijn zo veel 1-ouder-gezinnen en dat gaat soms beter dan 2-ouder-gezinnen.

Het gaat er helemaal niet om of er 1 of 2 mensen zijn die opvoeden en of ze homo of hetero zijn. Lees de post maar eens die Phriair quote.

Volgens jou is homofiliteit slecht, scheiden slecht en ongehuwd een kind krijgen slecht. Dat zijn denkbeelden die rechtstreeks uit de bijbel stammen, beelden die leiden tot echtparen die bij elkaar blijven 'om de kinderen', die leiden tot echtparen die kinderen nemen 'omdat het zo hoort', en dat mensen die kinderen tig keer beter op zouden voeden dan dat kuddevolk die worden weggestopt. Ik weet niet hoe jij je denkbeelden onderbouwt, maar ik volgens mij haal je ze uit je (vermoedelijk) zwar christelijke opvoeding.


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-12-2003 14:59 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 14:49 schreef Jenje het volgende:
Nee je hebt denkbeelden die door de veranderende maatschappij gewoon weg achterhaald zijn.



Nee, ik heb denkbeelden die in de huidige maatschappij niet populair zijn.
Maar dat zal me worst wezen. Ik denk voor mezelf, en of het resultaat daarvan modern is of niet, of aanvaardbaar of niet, dat is mijn probleem niet.

quote:
Op 3 december 2003 14:49 schreef Jenje het volgende:
Er zijn zo veel 1-ouder-gezinnen en dat gaat soms beter dan 2-ouder-gezinnen.



soms wel ja

quote:
Op 3 december 2003 14:49 schreef Jenje het volgende:

Het gaat er helemaal niet om of er 1 of 2 mensen zijn die opvoeden en of ze homo of hetero zijn. Lees de post maar eens die Phriair quote.


dat is zijn mening, niet de mijne

quote:
Op 3 december 2003 14:49 schreef Jenje het volgende:

Volgens jou is homofiliteit slecht, scheiden slecht en ongehuwd een kind krijgen slecht.




Heb ik nooit beweerd, ik denk gewoon dat ze niet optimaal zijn voor de ontwikkeling van een kinds persoonlijkheid.



quote:
Op 3 december 2003 14:49 schreef Jenje het volgende:
Dat zijn denkbeelden die rechtstreeks uit de bijbel stammen, beelden die leiden tot echtparen die bij elkaar blijven 'om de kinderen', die leiden tot echtparen die kinderen nemen 'omdat het zo hoort', en dat mensen die kinderen tig keer beter op zouden voeden dan dat kuddevolk die worden weggestopt.


Ik zou het niet weten, ik lees de bijbel niet. Ik weet wel dat veel hetero's idd beter nooit kinderen hadden gezorgd, en ik vind dat hier een soort controle op moet komen. Maar ja, dan belemmer ik de vrijheid van anderen, en dan ben ik weer extreem-rechts. (wie houd er zich nu vast aan ouderwetsheden).

quote:
Op 3 december 2003 14:49 schreef Jenje het volgende:

Ik weet niet hoe jij je denkbeelden onderbouwt, maar ik volgens mij haal je ze uit je (vermoedelijk) zwar christelijke opvoeding.


Ik heb geen zwaar-christelijke opvoeding gehad. En het christendom dat in mijn opvoeding is geraakt weiger ik te aanvaarden.
Ik onderbouw mijn denkbeelden door zelf over dingen na te denken, en over dingen die mij interesseren te lezen.
De resultaten hiervan zijn natuurlijk heel anders dan de " t 'is 2003, alles mag, en dit is populair dus het is goed" methode die velen gebruiken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-12-2003 15:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

De regel "alles mag want het is 2003" is ook beroerd, maar jij gaat weer te ver.

Ik denk dat in principe iedereen kinderen mag hebben/krijgen. Ik vind wel dat de (liefst sociale) controle op de opvoeding strenger moet worden.

En dan niet meteen bij een kleine tik een kind weghalen, wel goed kijken wat er gebeurt. Zolang duidelijk is dat het kind liefde, eten en een dak boven zijn/haar hoofd krijgt, dan is er mijns inziens weinig mis.

Het is een lastige situatie, als iemand kinderen krijgt en die bakt er niks van dan is dat kind toch getekend voor het leven, homo, hetero, samenwonend of alleenstaand.



Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen