IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Keep of Kalessin Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 07-02-2006 8:48 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Iemand hier ook bekend met Aptorian Demon, bestaande uit de gehele oude Keep of Kalessin line-up met uitzondering van Obsidian C. Ze hebben afgelopen jaar hun eerste 7"EP "Angst, jammer og fortvilelse" uitgebracht. Een lekker rauw stukje black metal zolas het hoort te klinken!!
Vicotnik (Dødheimsgard) levert nog wat vocale bijdragen ook


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-02-2006 8:52 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

interessant


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 08-02-2006 1:07 by astathica Wijzig reactieProfiel van astathicaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/astathica

quote:
Op 7 februari 2006 8:29 schreef spectre het volgende:
kom op, het nummer Reclaim is beduidend de zwakke broeder van die plaat


nee, ben ik het niet mee eens. ik weet het, smaken verschillen, en het nummer verschilt ook wel qua stijl ietwat van de andere nummers (alhoewel "Oblitorator" natuurlijk ook niet origineel geschreven is voor deze release) maar dan nog vind ik het absoluut geen minder nummer. die vette intro met dat groovende (!) stukkie er achter, tja. ik vind het gewoon vet.


www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 08-02-2006 1:11 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

O.


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 08-02-2006 16:50 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Na enkele malen te hebben geluisterd, kom ik tot de conclusie dat ik me erger aan de zang.



spectre
Usericon van spectre
Posted 08-02-2006 18:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

wtf, Atilla op zijn best!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 09-02-2006 0:35 by astathica Wijzig reactieProfiel van astathicaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/astathica

heiligschennis!


www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!


snotholf
Usericon van snotholf
Posted 09-02-2006 12:36 by snotholf Wijzig reactieProfiel van snotholfQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2006 16:50 schreef Borthulaz het volgende:
Na enkele malen te hebben geluisterd, kom ik tot de conclusie dat ik me erger aan de zang.


Ik kan me dat wel een beetje voorstellen. Geef mij maar de vocalen van de eerste twee platen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-03-2006 21:38 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Er schijnt een nieuwe vette plaat aan te komen, zo lees ik in het Satyricon topic.

Ligt het nieuwe materiaal een beetje in het verlengde van "Reclaim" (dat al ietwat afweek van het oudere materiaal) of maken de heren een nieuwe koerswijziging?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-03-2006 21:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2006 17:19 schreef spectre het volgende:
http://www.keepofkalessin.no/videos/kalessinteaser10.wmv

Teaser van videoclip van het nieuwe album Armada, klinkt veelbelovend!

Check maar.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-03-2006 21:55 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

LOL, een trailer voor een album. Dat had ik nog niet gezien in de black metal maar goed, er komen wat leuke riffs langs.

Dat Tabu records is zich behoorlijk aan het profileren. The Deviant heeft het debuut ook bij ze uitgebracht en dat is tot nu toe met afstand mijn favoriet in 2006.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-03-2006 21:58 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2006 21:55 schreef M. het volgende:
LOL, een trailer voor een album. Dat had ik nog niet gezien in de black metal maar goed, er komen wat leuke riffs langs.
Maar wél de cheesy clip! (En weer niet het bijbehorende budget...)

quote:
Dat Tabu records is zich behoorlijk aan het profileren. The Deviant heeft het debuut ook bij ze uitgebracht en dat is tot nu toe met afstand mijn favoriet in 2006.
The Deviant? Klinkt als?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-03-2006 22:04 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2006 21:58 schreef ZelThoR het volgende:
Maar wél de cheesy clip! (En weer niet het bijbehorende budget...)

Ja, die clip zullen we maar gewoon vergeten verder....

quote:
The Deviant? Klinkt als?

Whoa, ken je nog niet? Vette aanrader...

Zeer grimmige doch zeer moderne death metal met werkelijk een heerrrrlijke sound, veel variatie en een zwart randje (onder meer door de zang van Dolgar van Gehenna).

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2078813


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-03-2006 22:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2006 22:04 schreef M. het volgende:
Ja, die clip zullen we maar gewoon vergeten verder....
Ach ja, welke grote band heeft geen dingen gedaan die we of ze liever vergeten?

quote:
Whoa, ken je nog niet? Vette aanrader...

Zeer grimmige doch zeer moderne death metal met werkelijk een heerrrrlijke sound, veel variatie en een zwart randje (onder meer door de zang van Dolgar van Gehenna).

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2078813

Ik had de recensie net opgezocht, ja, klinkt interessant. De zang van Gehenna vind ik in ieder geval ook goed te pruimen. Eens kijken of ik hem ergens weg kan trekken.

Blood Red Throne past ook in de fijne moderne death metal straat, waarschijnlijk wel een stuk minder zwart (black) dan the Deviant, wat ik zo uit de vergelijkingen lees.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-03-2006 22:10 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Dat ligt inderdaad wel een beetje in het straatje ja! Ik vind BRT wat meer "zoep'n en brekk'n"-muziek dan The Deviant.

YMMV.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-03-2006 22:12 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2006 22:10 schreef M. het volgende:
Dat ligt inderdaad wel een beetje in het straatje ja! Ik vind BRT wat meer "zoep'n en brekk'n"-muziek dan The Deviant.

YMMV.

BRT is zeker "zoepen, brekken en angaon", ja! En neuriën, maar dat kan aan mij liggen.

Ik snap alleen de mileage niet, in deze context.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-03-2006 22:13 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 13 maart 2006 21:55 schreef M. het volgende:
Dat Tabu records is zich behoorlijk aan het profileren.


Het wordt tijd dat dat label eens wat aan z'n website gaat doen. Want die is echt om te huilen. Over bands als The Deviant en Keep of Kalessin is bijna geen info te vinden en al helemaal geen sound files ofzo. Zeer slechte promotie van zo'n veelbelovend label.
Maar ja, aan de andere kant red een Season of mist zich ook goed zonder promotie.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-03-2006 23:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2006 21:38 schreef M. het volgende:
Er schijnt een nieuwe vette plaat aan te komen, zo lees ik in het Satyricon topic.

Ligt het nieuwe materiaal een beetje in het verlengde van "Reclaim" (dat al ietwat afweek van het oudere materiaal) of maken de heren een nieuwe koerswijziging?

En van de FP:

http://www.keepofkalessin.no/mp3/Armada/blackuncharted.mp3


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-03-2006 23:31 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Zeer vet nummer. Tering, wat ben ik nu benieuwd


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-03-2006 8:41 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ja dat wel, maar waarom hebben ze nou niet een betere zanger, alle stukjes die ik op de site etc heb gelezen prezen de beste man omdat hij het allemaal zo enorm goed deed. Ik vind het er totaal niet bij passen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-03-2006 8:59 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik hink nog op twee gedachten. Die schreeuw vind ik inderdaad niet erg goed erbij passen (een soort hardcore zang, ook qua dictie, niet mooi/passend inderdaad) maar die clean vocals zijn erg goed IMO...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-03-2006 9:20 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik hou nu eenmaal niet van hardcore-geschreeuw en die clean-zang vind ik erg kaas, maargoed die knakker moet Atilla doen vergeten en dat is niet makkelijk.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argh
Usericon van Argh
Posted 14-03-2006 15:33 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

de black metal screams die af en toe opduiken zijn wel van een zeer hoog niveau anders.. jammer dat 't niet constant wordt gebruikt


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 14-03-2006 16:59 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2006 9:20 schreef spectre het volgende:
Ik hou nu eenmaal niet van hardcore-geschreeuw en die clean-zang vind ik erg kaas, maargoed die knakker moet Atilla doen vergeten en dat is niet makkelijk.


Maar kaas is lekker.



gelobte balwoppie
idioot
Usericon van gelobte balwoppie
Posted 14-03-2006 23:03 by gelobte balwoppie Wijzig reactieProfiel van gelobte balwoppieQuote dit berichthttp://www.wateragaam.tk

Het stuk dat na het spaanse stuk komt, is echt verslavend (ondanks de vreemde overgang er naar toe) !! Geniaal zoals we KoK al kennen, van reclaim bijvoorbeeld. Het is wel vaker dat een nummer halverwege pas echt op gang komt.

nu hopen dat ik ooit nog eens aan het album through times of war kan komen.


Wat voor vlees zit er in die toverrijst?


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen