IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Keep of Kalessin Vorige pagina | Volgende pagina
aerodis
Usericon van aerodis
Posted 22-03-2006 22:28 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Zit net "Reclaim" te luisteren, eerste kennismaking met Keep of Kalessin. Zo op het eerste gehoor erg gaaf, ben benieuwd hoe de nummers na een keer of vijf overkomen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-03-2006 12:30 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Probeer dan Agnen - a Journey Through the Dark en hun nieuwe album Armada ook eens.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-03-2006 12:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

heb jij Armada al?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 23-03-2006 16:41 by astathica Wijzig reactieProfiel van astathicaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/astathica

misschien bedoelde 'ie Through Times of War. kan me niet echt voorstellen dat Armada al te vinden is.


www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-03-2006 19:20 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Nee nee, ik bedoel Armada. Hij is inderdaad nog niet uit maar dat ene nummer dat ik ervan gehoord heb klinkt zo fucking gaaf dat ik het hele album nu maar alvast aanraad.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-03-2006 16:00 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Zo, Armada is al te vinden en ik heb het daadwerkelijk gehoord in zijn totaliteit. Het is op het eerste gehoor precies wat ik verwachtte na het horen van het vrijgegeven nummer en dat is toch jammer. Maar ik vind het interessant genoeg om het nog een aantal keer te horen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 27-03-2006 23:19 by astathica Wijzig reactieProfiel van astathicaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/astathica

ja, ik vond om heel erg eerlijk te zijn dat nieuwe nummer ook niet écht heel indrukwekkend. zonde eigenlijk.


www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 29-03-2006 16:06 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

SUPER!!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-03-2006 16:50 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik moet zeggen dat Armada nu steeds beter begint te klinken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


metalmook
Usericon van metalmook
Posted 29-03-2006 17:14 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

't is een wereldschijf. hij haalt het niet bij agnen, maar ik vind 'm vele malen beter als reclaim.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-03-2006 17:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

haha, smaken verschillen blijkbaar, Reclaim is met stip het beste/donkerste werk van KoK, persoonlijk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


metalmook
Usericon van metalmook
Posted 29-03-2006 19:09 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

Haha, smaken verschillen idd, want dit ben ik absoluut niet met je eens

check alleen al eens dat laatste nummer op agnen, geniaal gewoon, de absolute climax van de cd...


snotholf
Usericon van snotholf
Posted 30-03-2006 11:53 by snotholf Wijzig reactieProfiel van snotholfQuote dit bericht

Hmm, ik ben nog niet geheel onverdeeld positief. Met name de zang vind ik enigszins storend op sommige passages. Het gitaarwerk daarentegen klinkt als een tiet, ware het niet dat het van mij allemaal wel iets blacker gemogen had. Ik moet wel toegeven dat ik nog niet veel luistertijd aan het album heb gespendeerd.


spectre
Usericon van spectre
Posted 30-03-2006 17:50 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Het gaat pas dagen na veel luisterbeurten, het idee dat het grimmige black zou zijn moet je gewoon laten varen.. Dit is progressieve black metal


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


snotholf
Usericon van snotholf
Posted 30-03-2006 19:28 by snotholf Wijzig reactieProfiel van snotholfQuote dit bericht

ok, ik snap dat het geen grimmige black meer is, maar die zang (af en toe) vind ik toch echt een zwaar minpunt. Behalve dan als meneer Obsidian zelf zingt (tenminste dat meen ik te horen), Dan is het weer wel gaaf. Ik ben er nog niet helemaal uit.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 30-03-2006 19:58 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik vind die zang ook behoorlijk storend.

Eigenlijk vind ik het album een beetje een tegenvaller.... dat nr. wat al beschikbaar was, "Black Uncharted", is echt supervet en er staan ook in de andere nummers wel hele vette stukken maar over de hele linie vind ik het toch wat te mager. Dat komt misschien ook omdat het zo hoogdravend overkomt allemaal. Die "album of the year" bullshit helpt ook niet, moet ik zeggen.
Bv. dat laatste nummer, ik snap best waar ze naar toe willen, nog ff 1 keer keihard knallen en alles, maar het enige dat ik hoor is een paar minuten blasten zonder spanningsopbouw + slechte zang, een extreem knullige overgang, en weer blasten zonder spanningsopbouw.

Ietwat te hoog ingezet IMO.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 18-04-2006 11:04 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Ik vind de zang nujuist best een sterk punt bij deze cd! i.p.v. alleen maar gescream ook geschreeuw en de sporadische "cleanere" zang maakt het nog afwisselender dan het al is. Ik vind dit over het algemeen ook een erg sterke cd en hij maakt continue rondjes in mn cd-speler! Er zijn echter wel nummers die eruit springen voor mij (Crown Of Kings, The Black Uncharted & Armada) vooral het 3e nummer met dat klassiek/spaanse middenstuk waarna het met blasts losbarst ... echt geweldig!
Heb ook diep respect voor deheer Obsidian. Speelt strak en weet een erg gedistingeerde sound neer te zetten door het gebruik van verschillende akkoorden.
Ik denk dat deze op de 2e plaats van mn jaarlijst al komen (de 1e gaat de komende belphegor worden denk ik, hehe)



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 24-04-2006 11:29 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

"Album of the Year" geloof ik niet zo in, maar de nieuwe CD begint me telkens beter te bevallen. Ik had (net als sommigen nu nog) wat last van de vocalen, maar na een aantal keer kan ik het toch wel goed waarderen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


snotholf
Usericon van snotholf
Posted 24-04-2006 18:05 by snotholf Wijzig reactieProfiel van snotholfQuote dit bericht

Hmmm, ik ben toch wel behoorlijk bijgedraaid. De zang is me steeds beter gaan bevallen. En ik kwijl werkelijk waar op dat gitaarspel, brrrrr. Wat mij betreft kon dit indd wel eens de plaat van het jaar zijn.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 24-04-2006 22:15 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Briljante plaat! Top 10 van 2006!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 24-04-2006 22:24 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

En dan nog iets wat de zang betreft ... ik vind de zang hier 10.000 keer beter dan op "Reclaim" toen Attila de zang deed. Ik weet t niet hoor ... maar die zangprestaties haalde de bruutheid wel heel erg uit de muziek!



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-04-2006 22:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hm, dat heb ik nu precies andersom. Die hardcore-achtige zang op de nieuwe plaat klinkt mij in de oren alsof het pas na tientallen keren inzingen bereikt is. Erg geforceerd, veel te ingehouden, etc.

Smaken verschillen


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 24-04-2006 22:40 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Inderdaad! Ik had nl. graag deze zanger op Reclaim ook gehad



astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 25-04-2006 1:32 by astathica Wijzig reactieProfiel van astathicaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/astathica

hmm, ik had attila graag op deze plaat gehoord, dan was 'ie redelijk perfect geweest. alhoewel een frost achter de drumkit zeker niet misstaat.

ik vind deze zanger, nou ja, niet slecht. maar wel een beetje zonde.


www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 16-05-2006 22:36 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Na goeie dingen over deze band gehoord te hebben als niet-blackfan deze plaat gecheckt, en vind hem zo gruwelijk goed! Dit ben ik meestal niet gewend van black (van het gene wat ik gehoord heb), zo'n helder geluid, vette riffs, prima muzikanten (drums!!!), een lekkere drive door de hele cd en genoeg progressieve elementen om de cd boeiend te houden.

Nu vraag ik me af, welke bands zou ik nog meer moeten checken als dit goed vind? Wat lijkt op deze stijl van black?



Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen