|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Hoei! volgende week word er een Zildjian zxt titanium 18" medium china geleverd voor mij... Ook maar even een stand halen dnek ik... |
|
quote: Mmm ik ga binnenkort ff een 18" oriental china trash halen die klinken toch stukken vetter als die zxt. Maar ja wel weer 240 euro ofzo |
|
|
|
quote:gaaaaaf iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
quote: http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/drumstellen/17118511.html The Glorious Dead! |
|
Oh ja eerst een a-custom 18" medium crash gehaald [Dit bericht is gewijzigd door blastmaster op 11-01-2006 16:15] |
|
quote:LOL! |
|
Vraag: Wie kan een blastbeat spelen die met je linkerhand begint en tegelijkertijd de bass-drum normaal 16e mee kan laten lopen? Dank |
|
Weet je wel over welk niveau je het hier hebt???? |
|
quote: Kwestie van onafhankelijkheid. |
|
quote: Dat snap ik, maar volgens mij vraag ik wat anders of iemand het kon en vervolgens de vraag of het zinvol/toegevoegde waarde heeft. |
|
quote: Bedoel je dat het een hoog niveau is om met je linkerhand te beginnen met blastbeaten of bedoel je wat anders? |
|
He Sjef, waarom wil dat weten? Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Vannacht om half vijf had ik een gesprek met een van mijn gitaristen over blastbeaten en volgens hem moet ik leren blasten die met links begon. Het is een ander soort blastbeat dan de normale blast. Maar ik ging het proberen en het lukte voor geen meter dus ik vroeg me af, hebben hier mensen ervarig mee? Afdoende? |
|
Misschien kun je die gitarist vragen een voorbeeld van een nummer te geven waarin op die manier wordt geblast? Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: Wat voor blastbeat heb jij het over? wat ik onder blasten versta begin je namelijk met snare, bas en nog iets tegelijk. En het tempo spelen van de snare met dubbele basdrum (dus half tempo) is volgens mij gewoon een kwestie van doorzetten tot het 1 keer goed lukt. |
|
quote: Daar bedoel je een suffo mee. Maar een gewone blast begin je met kick en hi hat of kick en ride en daarna een snare |
|
quote: ah, de mike smith blast dus....ik dacht dat die toch onderhand de titel "gewone" blast wel heeft verdiend |
|
*denkt* ALS Sjef een blast bedoeld waarin de snare en bass tegelijk worden gespeeld i.p.v. hi-hat en bass; dat is toch gewoon een kwestie van je handen niet meer kruisen? |
|
een tweekwart-blast---> base en hihat/ride tegelijk en dan de snare. Dus 12121212 Dan is base/ride de 1 en 2 de snare. De Amerikaanse Blast is een ander verhaal: snare/basedrum gelijk en daarna hihat/ride Kijk eens op: George Kollias of Derek Roddy |
|
quote: Ik bedoel de tegenovergestelde blastbeat van deze. En dat kan alleen op de ride als je met je linkerhand begint. En dan is de vraag wie kan dat? en heeft het toegevoegde waarde? |
|
quote: Eitje, misschien niet ubersnel... En de toegevoegde waarde, tsja, het zal vast wel lekker klinken bij sommige nummers. |
|
quote: als je het tegenovergestelde bedoeld begin je dus met 3 dingen tegelijk. Hoe kom je erbij dat je links moet beginnen om die blast op de ride te spelen? je begint met snare+bas+ride en daarna doe je wederom snare+bas+ride enz. En tuurlijk heeft het toegevoegde waarde. Luister maar eens naar Dawn of a Golden Age op de roadrunner united cd (toevallig met mike smith) of naar elke moderne death plaat. Dit soort blast klinkt veel strakker en "cleaner" in mijn optiek. |
|
quote: Je kunt je ride ook links hangen natuurlijk, en dan alsnog met je rechterhand op je snare spelen. Maar misschien snap ik het gesprek nu gewoon verkeerd. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |