IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 4!!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-10-2005 21:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kerel, msn?


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-10-2005 21:56 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 22 oktober 2005 21:53 schreef Snaack het volgende:
Moet ik dat zo in het openbaar gaan zeggen?

Een Tama Rockstar. Klinkt prima hoor, alleen dat gare tomophangsysteem verpest de klank van de ketels.

Die heb ik ook(in het grimme zwart), ik dacht dat dat galmen lag aan verrotte paupervellen. Die ophangins systeem van tama isoleert niet helemaal zoals het moet volgens mij. Ik ga dan toch voor een rack denk ik(als ik een smak geld over heb...)



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-10-2005 21:59 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 22 oktober 2005 21:56 schreef Audiophile het volgende:
Die heb ik ook(in het grimme zwart)


Ik ook!

quote:
ik dacht dat dat galmen lag aan verrotte paupervellen.


Galmen???

Mijn toms galmen juist helemaal niet

De 12" gaat nog wel, maar de 13" heeft totaal geen "zoem".

Heb jij de nieuwe serie met het Rockstar-starcast ophangsysteem???

[edit: dat trouwens helemaal kut is, met die klemmetjes aan je rimm...]

quote:
Ik ga dan toch voor een rack denk ik(als ik een smak geld over heb...)



En wat heeft een rack met het ophangsysteem van je toms te maken?

Ik bedoel, een ketel kan je overal aan ophangen als je de hardware hebt..

Het gaat mij er juist om dat dat ellendige ophangsysteem van de (oude) Rockstar alle resonantie uit de ketel haalt. Als ik de tom in mijn hand heb klinkttie prachtig, ik draai de schroef aan, POF, kartonnen doos.

Met die RIMMS kan de ketel vrij blijven bewegen in zijn ophanging, en dat klinkt dus een stuk beter!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 22-10-2005 22:00]


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-10-2005 22:04 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL



Deze dus, ik wet niet of je het kan ziwen, maar ik heb in ieder geval een tama rockstar gekocht vorig jaar... Dus dat zal wel met de nieuwste foefjes zijn. Maar de toms in mijn bassdrum galmen mee met mijn bassstrokes. Dat kan ik oplossen met dikkere vellen of tape denk ik. Maar een rack staat zo gaaf!



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-10-2005 22:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Snaack: hebbie ff? MSN?


Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 22-10-2005 22:22 by Jansuh Profiel van Jansuh

quote:
Op 22 oktober 2005 22:04 schreef Audiophile het volgende:


Deze dus, ik wet niet of je het kan ziwen, maar ik heb in ieder geval een tama rockstar gekocht vorig jaar... Dus dat zal wel met de nieuwste foefjes zijn. Maar de toms in mijn bassdrum galmen mee met mijn bassstrokes. Dat kan ik oplossen met dikkere vellen of tape denk ik. Maar een rack staat zo gaaf!


vet

Damn, ik wil nog steeds beginnen met drummen.. het komt er alleen nooit van.

@audip: is hatesphere wat?

[Dit bericht is gewijzigd door Jansuh op 22-10-2005 22:24]



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-10-2005 22:36 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 22 oktober 2005 22:22 schreef Jansuh het volgende:
vet

Damn, ik wil nog steeds beginnen met drummen.. het komt er alleen nooit van.

@audip: is hatesphere wat?

Jep, al is het geen death...



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-10-2005 22:37 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 22 oktober 2005 22:04 schreef Audiophile het volgende:
*pic*

Deze dus, ik wet niet of je het kan ziwen, maar ik heb in ieder geval een tama rockstar gekocht vorig jaar... Dus dat zal wel met de nieuwste foefjes zijn.


Yeap, dan heb jij de nieuwere serie met Rockstar Starcast tomophanging.. Beetje cheap-ass van Tama, die dingen hangen aan de rim en dat is kut.

Wel wat meer resonantie van je ketels vergeleken met het oudere systeem dat ik heb (rozet is "koud" op de ketel geschroefd), maar ook op een paar plaatsen spanning op de rim wat weer tot bijv. stemproblemen kan leiden.

quote:

Maar de toms in mijn bassdrum galmen mee met mijn bassstrokes. Dat kan ik oplossen met dikkere vellen of tape denk ik. Maar een rack staat zo gaaf!


Hmmm, dan heb je wel hele dunnen vellen? Evans G1 clear met Hazy250 reso's ofzo?? Of zitten de stock Tama vellen er nog op? Die zijn ook erg dun imho..

Als tie verder wel lekker klinkt: als eens Moongel geprobeerd?


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-10-2005 22:40 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Mongel zit erop, maar op de onderkant valt eraf, ik ga gaffer tape halen ooit eens



Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 22-10-2005 22:42 by Jansuh Profiel van Jansuh

audop: zie lultopic

vraag voor drumlessen: Kan je beter bij iemand alleen zegmaar lessen nemen, of een school, wat dan meteen 2x zo duur is?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-10-2005 22:48 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 22 oktober 2005 22:40 schreef Audiophile het volgende:
Mongel zit erop, maar op de onderkant valt eraf, ik ga gaffer tape halen ooit eens


Ik zou voor dikkere ondervellen gaan. Zitten nu vermoedelijk Tama Hazy 250's op, en die zijn erg dun. Ik zou er bijv. Evans Genera G1 clears opzetten.

Ik verwacht hier trouwens geen last van te krijgen als ik RIMMS monteer omdat ik de toms los van de bass op ga hangen.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-10-2005 22:51 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 22 oktober 2005 22:48 schreef Snaack het volgende:
Ik zou voor dikkere ondervellen gaan. Zitten nu vermoedelijk Tama Hazy 250's op, en die zijn erg dun. Ik zou er bijv. Evans Genera G1 clears opzetten.

Ik verwacht hier trouwens geen last van te krijgen als ik RIMMS monteer omdat ik de toms los van de bass op ga hangen.

Tama Hazy250 boven en 200 onder. Ik zat te denken aan Ebony Pinstripe bovenop en normale ambassodors onderop ofzo.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-10-2005 23:04 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 22 oktober 2005 22:51 schreef Audiophile het volgende:
Tama Hazy250 boven en 200 onder. Ik zat te denken aan Ebony Pinstripe bovenop en normale ambassodors onderop ofzo.


DAMNED

Dat is echt biiiiizarrr dun, imho!!! Een Hazy 250 als slagvel, sla je daar niet zo doorheen?

Die combi die je noemt zal goed werken denk ik, vergelijkbaar met Evans G2 clear + G1 clear. Iets gedempter.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-10-2005 23:07 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 22 oktober 2005 23:04 schreef Snaack het volgende:
DAMNED

Dat is echt biiiiizarrr dun, imho!!! Een Hazy 250 als slagvel, sla je daar niet zo doorheen?

Die combi die je noemt zal goed werken denk ik, vergelijkbaar met Evans G2 clear + G1 clear. Iets gedempter.

Toch maar eens omwisselen misschien?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-10-2005 23:10 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 22 oktober 2005 23:07 schreef Audiophile het volgende:
Toch maar eens omwisselen misschien?


Andere vellen erop, ja!


nobassak
Usericon van nobassak
Posted 23-10-2005 10:15 by nobassak Profiel van nobassakhttp://www.nobassak.nl

http://members.home.nl/p-dro/nos%20003.avi

Klein stukje, is niet het meest interessante drumwerk wat ik tot nu toe gedaan heb maar goed,daarbij is dit ook zoeen kut blast, het mag niet te snel, normaal gaat het ook vanuit de polsen.


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 23-10-2005 10:59 by Tongerloft Profiel van Tongerlofthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

quote:
Op 22 oktober 2005 21:49 schreef Snaack het volgende:/IMG]

Even een foto van de kit van Roel van der Sluis geleend, vette shizzle! Pearl MMX met RIMMS en bijgewerkte bearing edges van de ketels, klinkt moddervet!


Weet je de maten van die bass? 20"x18" ofzo? Echt puike set hoor.


Back to the Baumstrunk


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 23-10-2005 11:07 by Tongerloft Profiel van Tongerlofthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

quote:
Op 22 oktober 2005 21:56 schreef Audiophile het volgende:
Die heb ik ook(in het grimme zwart), ik dacht dat dat galmen lag aan verrotte paupervellen. Die ophangins systeem van tama isoleert niet helemaal zoals het moet volgens mij. Ik ga dan toch voor een rack denk ik(als ik een smak geld over heb...)


Voordat je bakken geld gaat uitgeven: bedenk wel dat het een hele klus is een set goed te laten klinken in een kleine kamer (weet neit waar je kit staat).
Beetje schuiven kan al zooveel schelen, en demping op de muur al helemaal. Heb zelf m'n hele muren met ouwe matrassen 'behangen': Weg probleem.
Problemen met de bass, toms doorgalmen etc? verhoging van multiplex op autobanden scheelt ook een bult.


Back to the Baumstrunk


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-10-2005 22:34 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 oktober 2005 10:59 schreef Tongerloft het volgende:
Weet je de maten van die bass? 20"x18" ofzo?


Die bass is idd 20"x18"

Net een fucking kanon!

quote:

Echt puike set hoor.


Zekers, ookal kan het altijd erger natuurlijk

Vandaag naar de Vintage&Custom beurs (nou ja... beursje) in Amstelveen geweest.

Afgezien van wat kwijlsnares van o.a. CustomDrums.nl en Craviotto ook een stand van Spaun. En heerscherdeheersch, ook een flame-kit!!

Zoiets, maar een andere basiskleur voor de ketels, en sparkle.

Let wel, met het handje gespoten, geen wrap!

Als ik later groot ben wil ik ook een Spaun. Wat een vette finishes, en wat een vette klank! ["gewone" Keller ketels, btw..]


Lulfiep
Usericon van Lulfiep
Posted 24-10-2005 15:25 by Lulfiep Profiel van Lulfiep

Die ziet er weer zo fout uit dat het weer leuk is.


Over gebrek aan smaak valt niet te twisten.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 24-10-2005 15:53 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 23 oktober 2005 22:34 schreef Snaack het volgende:
Die bass is idd 20"x18"

Net een fucking kanon!



Zekers, ookal kan het altijd erger natuurlijk

Vandaag naar de Vintage&Custom beurs (nou ja... beursje) in Amstelveen geweest.

Afgezien van wat kwijlsnares van o.a. CustomDrums.nl en Craviotto ook een stand van Spaun. En heerscherdeheersch, ook een flame-kit!!

Zoiets, maar een andere basiskleur voor de ketels, en sparkle.

Let wel, met het handje gespoten, geen wrap!

Als ik later groot ben wil ik ook een Spaun. Wat een vette finishes, en wat een vette klank! ["gewone" Keller ketels, btw..]


Hehe, die gast die op die stand stond van Spaun heeft een stuk van hetzelfde magazijn als waar ik werk en ben ook van plan om ooit een Spaun kit bij hem te gaan aanschaffen. Koop bij hem ook sinds kort Trueline Diamondgrip stokken, erg fijn die diamond grips als je je de tering zweet op het podium.



Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 24-10-2005 19:00 by Tongerloft Profiel van Tongerlofthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

Spaun? Als ik dan toch bakken met geld ga uitgeven wil ik toch fatsoenlijke ketels! Geen machinaal gefabriceerde ketels vol met afwerkingsfouten.

Goeie PR hebben ze wel, daarvoor petje af.


Dan KUMU, dat vind ik pas kwijlen! Ben laatst in z'n werkplaats en showroom langsgeweest.
Kleurtje is misschien een beetje oubollig maar echt vette set hoor. (www.kumu.fi voor de liefhebbers)


Back to the Baumstrunk


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-10-2005 20:30 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 oktober 2005 19:00 schreef Tongerloft het volgende:
Spaun? Als ik dan toch bakken met geld ga uitgeven wil ik toch fatsoenlijke ketels! Geen machinaal gefabriceerde ketels vol met afwerkingsfouten.



Sja, het zijn geen handgebouwde ketels (zoals ik al eerder zei ketels van Keller), maar de afwerking wordt wel met de hand gedaan.

Ik heb gister de "goedkopere" serie, Spaun "Z", bespeeld en die kit klonk echt monsterlijk vet!!

Deze serie is iets goedkoper dan een Pearl Masters (5 delige shellkit SRT $2100) en ik vind de Spaun veel beter klinken.

Vermoedelijk wordt dat voor een groot deel veroorzaakt door de betere bearing edges (dat is bij Pearl zelfs bij de Masterworks nog kut!) en beter tomophangsysteem (RIMMS-style ipv Optimount..)

quote:

Dan KUMU, dat vind ik pas kwijlen! Ben laatst in z'n werkplaats en showroom langsgeweest.
Kleurtje is misschien een beetje oubollig maar echt vette set hoor. (www.kumu.fi voor de liefhebbers)



Quanta costa? Een 5 delig shellsetje?

Want als geld geen rol speelt weet ik het ook wel. Gister o.a. op een Beni Black Russian kit gespeeld, schofterig gewoon. 4500 euro voor een 5 delige shellset.

En dan Lignum


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 24-10-2005 22:30 by Tongerloft Profiel van Tongerlofthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

quote:
Op 24 oktober 2005 20:30 schreef Snaack het volgende:
Quanta costa? Een 5 delig shellsetje?



Begint bij 2800,- ongeveer. 2500 als je een beetje kan lullen denk ik.

Tja, heb er zelf de poen niet voor. Toch erg gaaf te kijken luisteren etc; helemaal zo'n die-hard in z'n uppie perfectionistische gast. Respect (Lignum en Beni ook idd, vetjevet)


Back to the Baumstrunk


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-10-2005 23:18 by Snaack Profiel van Snaack

Wat voor ketels? Ply/ stave/ segment?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen