|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Snaack, Er zijn ook mid-range sets die feitelijk niet onder doen voor high-end sets (tenzij je het aan de zogenaamde deskundigen vraagt, natuurlijk ). Is dat niet een optie? Beschadigingen krijg je altijd (niet alleen door toedoen van anderen) en die doen ook pijn als het om een nieuwe middenklasser gaat. Misschien een tweedehands topsetje? Ik denk overigens dat je die rockstar van je heel behoorlijk kan laten klinken, ook al zal ie in de studio wel wat achter blijven bij een high-end serie. Touché, pussycat! |
|
quote: Kijk, das interessant. Ik geloof dat ik Skip weleens over die Yamaha DT Xtreme heb gehoord o.i.d. Als ik in een module mijn eigen samples kan laden is dat helemaal super iig quote: Die vind ik aardig aan de prijs. Ik vind die triggercymbals van Kittoys er erg tof uitzien (carbon!) en die schijnen ook erg ok te zijn.. Alleen zijn ze niet zo goed leverbaar. Kittoys quote: Dat wil ik dus idd niet, ik wil wel een "normale" kit op het podium hebben, puur voor de looks. quote: Je hebt helemaal gelijk wat betreft zoveel mogelijk schakels weglaten als mogelijk om de kans op falende apparatuur te verkleinen.. Ik denk nu aan een Alesis DM Pro (16 trigger ingangen) + Akai sampler, beiden 2e hands. quote: Inderdaad quote: Toevallig op onze releaseparty over een Ludwig middenklasse set gespeeld (ong 1500 euro voor een 6 delige set..) en die klonk als een kanon! Speelde erg fijn dankzij de ondiepe toms (spreekt snel aan, lekkere stuiter, lage opstelling mogelijk) dus ik ben erg geinteresseerd in zo'n kit. quote: Die Rockstar klinkt ook helemaal niet verkeerd, zeker sinds ik er bowmounts (dus vrijhangend tomophangsysteem) op heb gezet. Maar daar gaat het me niet om, ik wil live ALTIJD hetzelfde geluid hebben, onafhankelijk van de skills van de FOH technicus. Geluid uit een doosje dus. 2 XLR's naar DI's, klaar.. Eventueel een sequence aanzetten en in de zaal luisteren hoe de mix klinkt om nog wat bij te kunnen regelen. Thnx voor de input iig jongens! |
|
You're most welcome, m'n beste. Ik zit zelf ook al een tijdje (ettelijke jaren ) te dubben wat ik nu eigenlijk precies wil. Welke maten, nieuw of 2e hands, welke kleur(en), welke vellen, etc... Ik vind meerdere opties cool, in verschillende situaties, dus is het moeilijker om voor één ding te settelen. Ik zou namelijk het liefst één kit hebben die ik zo breed mogelijk kan inzetten. Het grootste probleem is echter ... de pecunia. En, zoals jij ook al aangaf, zullen er ook andere mensen over spelen. Voor mij is er dan nog het vraagstuk "wat voor drummer ben ik wel helemaal dat ik meen mij uiteindelijk een drumkit van 4000 euro's te moeten aanschaffen?" Uiteindelijk kwam ik bij mijn (heerschende) drumshop dan ook tot de voor de hand liggende voorlopige conclusie: Wat zeik ik nu eigenlijk? Ik heb een 2ehands Recording Custom ongeveer in de maten en kleur die ik wil, die klinkt als een klok. Bek houwe en rustig verder sparen. Touché, pussycat! |
|
Of natuurlijk 2 basdrums kopen "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Hey, weet iemand vanaf hoeveel je een *beginners*drumstel kan kopen? Ik drum nu namelijk bij een vriend van mij, omdat ik zelf geen drumstel heb. |
|
of 2 baSSdrums maar sporty, jij hebt toch een leuk kitje?waarom wegdoen?ik ben ook aan t rondkijken voor een nieuwe kit maar mn oude hou ik gewoon.die gaat mee met optredens e.d.Dan zullen er dus ook nooit mensen over je nieuwe superkit spelen. |
|
quote:http://www.bmi.nl/products/pricelists/pricelists.htm hier kan je de prijslijst van pearl downloaden.ik zou bij export kijken.dan heb je een redelijke kit.forum is troep vind ik. |
|
quote: Yep, ook wel meer dan leuk. 't Is gewoon een fantastische kit. Maar ja, ik ben een mierenneuker en wil het eigenlijk net even anders... quote: Vanwege het geld. Voor die recording krijg ik met een beetje mazzel een aardige inruilkorting (als het ooit zover komt). Maar ik heb inderdaad ook al eens overwegen hem er gewoon bij te houden. Touché, pussycat! |
|
Drums from hell Akai op een Akai S5000 sampler + Alesis DM Pro module met DDrum Pro triggers. Ja, dat lijkt me wel wat. Meningen? Die DM Pro is toch een trigger2midi bak? Of is daar voor te misbruiken? |
|
quote: Klinkt goed! De Alesis heeft dacht ik een Midi-uit dus zou daarvoor bruikbaar moeten zijn.. Maar waarom dan een DM Pro module? Dan lijkt me een trigger2midi convertor weer een betere oplossing.. Die is daar weer speciaal voor gemaakt Als je de Alesis toch alleen daarvoor gaat gebruiken.. Ben wel erg benieuwd hoe dat gaat werken! Bereid je wel voor op een hoop programmeerwerk op de Akai, ik neem aan dat je toch wil dat je meerdere velocity's per sample wil hebben enzo.. Maargoed, als het eenmaal werkt ben je ook klaar! Vraag me wel af of je het voor mekaar gaat krijgen om chokes op cymbals draaiend te krijgen op een sampler.. Dat is volgens mij wel een bepaald commando dat je sampler misschien niet snapt! Dus check dat van tevoren even.. Ik zou voor de zekerheid toch nog eens een paar drum-modules gaan checken, die dingen worden steeds goedkoper.. Een Roland TD-10 ofzo is erg goed te editen, en alleen het drumbrain is volgens mij niet heel veel duurder als een S-5000 en een Alesis/Trigger 2 midi convertor.. Dingen klinken gewoon echt goed tegenwoordig! Ik was de vorige keer dat ik erop speelde goed onder de indruk.. (En dat was de TD-6v van Roland, minder goed te editen, wel stuk goedkoper) Bedoelde in mijn vorige post trouwens dat niet de fysieke cymbals van Yamaha mij tegenstaan, maar de sounds in de modules! De Roland's klinken 100keer beter.. IMHO! Als je trouwens een sampler zoekt, check dan de marktplaats van Synthforum even, daar staat momenteel een S5000 te koop, en daar gaan een HEEELEBOEL samplers weg daar tegen erg nette prijzen! Stuk betrouwbaarder als Marktplaats bijvoorbeeld.. Succes man, ben echt benieuwd wat het gaat worden!! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Check bijvoorbeeld trouwens deze ad op Marktplaats, vandaag geplaatst! TD-10 drumbrain met 14 trigger inputs, 8 individuele outs (handig voor zaalmixer), uitgebreid met kaart voor extra sounds, extra 512 mb opslagkaart, kunt alles instellen van het materiaal en houtsoort van je snare totaan de formaten van je toms en kick.. Vraagprijs 850 euro, heb je 1 apparaat en ben je, afgezien van je triggers, klaar! Die uitbreidingskaarten gaan vaak al voor honderden euro's, dus denk wel nette prijs! ALS je zo'n apparaat wil ofcoz! quote: http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/drumstellen/35927719.html Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: De ellende van de Roland TMC6, een dedicated trigger2midi converter, is dat hij maar 6 trigger ingangen heeft.. Gezien de set-up die ik wil gaan gebruiken (2 snares, 2 bassdrum, 4 toms) heb ik er dan al meerdere nodig.. Ik heb geen idee of het fatsoenlijk gaat werken als je die dingen aan elkaar gaat hangen. Weet niet.. Midi through gebruiken om de midi-informatie te mergen *bibber* Die DM Pro heeft 16 trigger inputs, dus daarmee kan ik alles aansturen, vandaar. quote: Yeap, dat lijkt me voor een realistisch drumgeluid niet geheel onbelangrijk Maar, volgens mij valt het qua programmeerwerk erg mee aangezien Toontrack bij de Akai versie van Drums from hell een paar "kant en klare" kitconfiguraties levert die je zo je sampler inramt. Die zou ik dan als uitgangspunt voor mijn eigen sound gebruiken natuurlijk. quote: Oef, dat is een goede!! Bepaald MIDI-commando dat de sampler moet snappen denk ik.. En dat werkt natuurlijk alleen met dual-zone pads, ergo 2 inputs op de module.. Grrrrrrr.... Dan moet ik, als ik alle cymbals ook wil triggeren en een aantal wil kunnen choken, misschien zelfs naar 2 modules toe. Misschien met 1 Alesis DM5 beginnen, en als het nodig is een 2e erbij kopen. quote: Ja en nee.. Ik vind de sound van DFH toch vele malen beter dan die van een TD10, realistischer. Maar, ik ga me binnenkort wel een middagje amuseren in mijn drumshop. quote: THNX quote: Ik ook, hehe. Maar, dit is voor mij de meest logische keuze als ik moet kiezen tussen een topkit of een getriggerde kit. quote: ARGH!! Zal je altijd zien... Hmmm... Ik wil zo;n ding eerst uitproberen, dus dat wordt snel naar mijn drumshop rennen |
|
Ghehe.. Run Snaacky Run! Demootjes van de TD-10: http://www.mixposure.com/song.php?songid=13270 (even op play drukken) http://64.106.182.128/sounds/scratch_tracks/bonham2.mp3 http://www.mixposure.com/song.php?songid=5528 http://www.mixposure.com/song.php?songid=14658 [Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 30-05-2006 12:31] Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Check dit dan: http://www.toontrack.com/demos/Wait%20For%20it%20-%20AKAI%20Demo%20v.2.mp3 DFH Akai demo.. Klinkt dat dik of wat? |
|
Woei, zeker vet hoor!! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
DKFH klinkt erg vet ja, gebruik het nu zelf ook al een tijdje icm met Cubase SX. Volgens mij zag ik Skip een tijd geleden in dit topic posten met een soortgelijk idee. Ik vind het op zich wel een originele oplossing om live met een geheel getriggerde set te spelen. De drums zullen zo in elk geval beter hoorbaar zijn, al vind ik het niet altijd even mooi klinken. Ik denk dat je nog steeds voor een belangrijk deel overgeleverd zal zijn aan de kundigheid van de geluidstechnicus. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Als ik die set-up heb zal het wel ff flink kloten met de treshhold worden om valse triggers door bas/ gitaar en dubbele triggers te voorkomen. En verder: de ene FOH PA is de andere niet, dus ik denk dat ik idd middels het aanzetten van een sequence en door in de zaal te luisteren met EQ in elke zaal de puntjes op de i zal moeten gaan zetten. Maar goed, denk dat ik dan alsnog sneller klaar ben dan op de "conventionele" manier. Een groooot voordeel lijkt mij trouwens het hebben van een totale drummix over mijn (in ear) monitor. Nu is het meestal alleen kick. |
|
Het is ook maar net waar je om vraagt "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
hey snaack, hoe zit dat met die in ear monitor shit.heb je daar een soort mixertje tussen waarmee je alles zelf regelt?en dempen die dingen wel omgevingsgeluid?of word je sowieso doof van je snaredrum en moet je die in ear dingen zo hard zetten dat je de rest ook nog hoort? |
|
quote: Ik heb ze ook gebruikt, ik gaf mijn zender gewoon aan de geluidsman, en in plaats van een monitor hangt ie gewoon die zender aan de monitor-uitgang! Zo kun je dus alles wat je normaal gesproken op je monitor krijgt op je in-ear krijgen! De echte goeie dempen waanzinnig, maar echte goeie setjes kosten ook wat, pfoei.. Mixertje is ook mogelijk, moet je gewoon meerdere monitor-uitgangen naar je eigen mixer laten komen en daarop je eigen balans maken! Werkt ook prima, alleen heeft niet iedere live-PA tafel genoeg monitor-uitgangen om hieraan te voorzien.. Onze zanger heeft bijvoorbeeld een klein mixertje achter zich staan met het totaalgeluid (behalve zang), en een ander kanaal voor zijn eigen zang, zodat ie a la minute zijn eigen balans kan wijzigen! Voordeel van een getriggerde of electronische set is dan weer dat je je in-ear in de headphones uitgang van je module prikt en klaar ben je! Vaak zie je ook dat die apparaten een input hebben zodat je daar de rest van de band op binnen kan laten komen, zodat je alles hoort.. Ik wil zelf vaak alleen mezelf horen.. Op de momenten dat ik stil ben kan ik de rest wel horen door de versterkers en hun monitoring, de rest van de tijd moeten ze toch achter mij aan dus heb ik niet echt boodschap aan de rest van de band! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: hmm.. ik zou dan voor de zender aan de geluidsman geven optie gaan.ik trigger alleen de bassdrums en wil mn snare ook horen en gitaar.alle kanalen vanaf de monitortafel naar een aparte mixer laten lopen is veel werk en kost tijd wat je vaak niet hebt.Zijner dan nog grote voordelen t.o.v. een gewone drumfill? [Dit bericht is gewijzigd door san miguel op 30-05-2006 15:39] |
|
Het lijkt mij dat als je een splitter meeneemt. je de in ear gebruikt voor de helderheid en van de drumfill alleen voor het laag/de Sub gebruikt Want zonder je kick kunnen "voelen" lijkt me wel zo fijn. Volgende greyline optreden maar eens mee omkutten "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Je bent minder afhankelijk van de monitor-mixer.. Monitoren an sich willen al wel eens verrot zijn, te ver weg staan, te dichtbij, etc.. Met je in-ear systeem heb je dat probleem al niet meer! Al moet je niet vergeten op tijd je batterijen te wisselen En je hoort het gewoon een heel stuk duidelijker! Als je een goeie hebt, met demping enzo, hoeft het allemaal ook niet zo belachelijk hard meer en spaar je je oren ook nog eens! MAar reken voor een fatsoenlijke set op 1000 pleuro.. En dan heb je nog geen aangegoten dopjes erbij.. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Kun je inplaats van die dopjes geen goeie koptelefoon als die van vicfirth of sennheiser kopen? Lijkt mij veel fijner en spaart je oren. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |