|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Hehheh, Snaack terug naar de essentie? Knikker die 12" er dan ook uit. Seriously, ik heb in de oude oefenruimte (met crappy drumkit) ook een poosje 4-delig gespeeld. Op zich best fijn en je valt automatisch meer in de rol van de "backbone of the band". Vooral dat laatste is natuurlijk erg goed (en dat was sowieso al een beetje mijn stijl). Maar aangezien ik al m'n hele drummende leven 5-delig speel, ging ik die ene tom toch een beetje missen en dan vooral met de "snelle" roffels van de ene tom naar de andere. De afstand is mij dan toch net iets te groot. Aangezien ik in m'n huidige oefenruimte altijd op m'n eigen spul speel, kan ik de boel desgewenst altijd precies zo aanpassen als ik het wil. Ik speel nu meestal 6-delig, waarbij de laatste (floor)tom voornamelijk voor de zware accenten is of voor bepaalde fills. Op zich zou ik met 5-delig prima uit de voeten kunnen, maar ik vind dit gewoon net even leuker (ook al is het strict genomen niet eens nodig). Touché, pussycat! |
|
sinds twee weken heb ik er een 10" bij en die heb ik tussen mn 14" tom en mn 16" floortom hangen!!! mn 14" floortom is naar links verhuisd In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Kan je daar een foto van posten? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat eruit ziet. Touché, pussycat! |
|
vanavond oefenen we niet, zal er aan prberen te denken dat volgende week effe te doen... ik week ook niet of ik m daar hou ik vin m net effe te hoog voor daarzo.. misschien beter een extra 12" (heb ik 2x) ertussen hangen,,,) maar das een beetje te denk ik.. t zou dan op zn grootst zijn: 18" bass, 2 x 22" bass, 10"-12"-13"-14"-12" toms 14"-16"floortom 14"freefloating snare toms floortoms en bass allen pearl world series In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: De rest van de band moet buiten de oefenruimte staan? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Minimalistisch spelen kan leuk zijn, maar ik vind het veel lekkerder om een beetje meer mogelijkheden te hebben wat betreft klankkleur en klankmogelijkheden. Ik speel echter "gewoon" op een 6 delige set. 22 - 10 - 12 - 14 - 16 Pearl Masters Custom MMX 14 x 6.5 Pearl Signature Eric Singer snare Ride 20" Crashes 17" - 18" - 18" Power Splash 10" China's 20" - 16" Hi-hats 14" x 2 Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins |
|
quote: |
|
quote: Ziet er netjes uit Zo heb ik het een tijdje ook gehad... Maar dan met 1 crash en 1 ride. "Mine friends, I loveth thee to tiny fragments." - Ik |
|
quote: nee hoezo... zoveel ruimte neemt t niet in toch... tis een beetje meer in de breedte maar ze staan er toch voor... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: En er zijn verder toch maar twee muzikanten. |
|
quote:Thnx, Arco! |
|
quote: quote: more is.. even more?! |
|
Zout polyritmes! Krijg maar niet onder de knie om ze echt onafhankelijk te doen. Ik oefen nu 5 over 4. Blijven oefenen.. blijven ademen.. zo kan ie wel weer |
|
quote: Pauper Ja leuk als je jazz speelt ja... |
|
Whoei, metal met brushes. zo kan ie wel weer |
|
quote: Klinkt spectaculair, maar is het ook toepasbaar? Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: quote: Een twinpedaal en een 16" floor volgen nog. Het wordt een nogal... speciale kit. |
|
quote: Zeker wel. Luister bijvoorbeeld maar naar Textures. En zo zijn er wel meer bands die polyritmes veel toepassen. En als ik ze helemaal onafhankelijk krijg lijkt het me veel makkelijker om er variaties op te maken. Maar dat duurt nog wel even [Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 05-07-2006 13:41] zo kan ie wel weer |
|
Volgens mij gebruikt die drummer van Textures veel zgn. irrationele ritmes maar geen polyritmiek... als je begrijpt wat ik bedoel. Weet je toevallig een nummer op te noemen van ze waar het in voorkomt? Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Wat is nu weer een irrationeel ritme? Er zijn veel nummers te noemen, maar het begin van Regenesis vind ik wel gaaf. zo kan ie wel weer |
|
Voorbeeldje: Irrationeel ritme = 5 noten spelen in een 4e maat(of tel), Polyritme = 5 noten met je hand, 4 met je voet (tegelijkertijd). Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Iedere muzikant (drummer) die ik ken noemt het een polyritme als je bijv een 5/4 en 4/4 door elkaar speelt. Maar er zit wel logica achter je verhaal. Nu je het zegt noem ik dat wat jij polyritmes noemt, ook polyritmes. Dus noem ik twee dingen polyrtimes... Confused Bedankt voor de uitleg. Maar weet je zeker dat het irrationele ritmes zijn? Google vind daar niets op. Edit: In het engels wel. [Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 05-07-2006 14:25] zo kan ie wel weer |
|
Een 5/4 maatsoort heeft niks met irrationeel of polyritme te maken hè, dat is een onregelmatige maatsoort (of unusual meter) Een 4/4 en 5/4 doorelkaar spelen (dwz. afgewisseld) is een polymeter. Zo, nou is het eerst wel weer mooi geweest met die muziektheorie Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Polyritmiek moet je voelen. Dat moet grooven. Luister Meshuggah, klaar ben je. Ik speel trouwens: Tama Rockstar Custom EFX 22 - 10 - 12 - 13 - 16 - 14 Zildjian 14 A Custom hats, 16 A Custom Projection Crach, 18 A Custom Projection Crash, 8 A Custom Splash, 16 Avedis China Boy High, 20 Z Custom Power Ride Tama Iron Cobra pedals Drummer nodig? |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |