![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Houthakken doe je maar in een bos ![]() Ik sloeg ook veeeel te hard en met verkeerde techniek, ben nog bezig het af te leren. ![]() |
|
quote:mafkees is een goed woord daarvoor ![]() ![]() ![]() |
|
Of leer gewoon spelen zoals Ahmir Thompson. ![]() ![]() |
|
![]() ![]() |
|
spierpijn? speelde die gast met loden pijpen ofzo? ![]() |
|
Zonder techniek wil je nog wel is de verkeerde bewegingen maken ---> spierpijn + gear die snel stuk is ![]() [Dit bericht is gewijzigd door yelmer op 30-06-2006 9:44] ![]() |
|
Je zou zeggen dat ze het dan wel snel afleren of een dusdanige blessure oplopen dat ze een tijdje niet meer kunnen drummen, hehe. ![]() |
|
Het bandje is na het vertrek van een van de gitaristen ook een snelle dood gestorven, en ik vermoed dat hij daarna nooit meer gedrumd heeft en zodoende nog steeds normaal kan functioneren. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 30-06-2006 13:07] ![]() |
|
Ik heb een vraagje.. Ik probeer drumroffels na te bootsen maar het lukt niet omdat ik het gewoon de snelheid van die roffels niet hoor. Bij het nummer For us and against us komt het veel voor. Kan iemand mij vertellen hoe snel deze roffels worden gespeeld (8ste, 16de) Bijvoorbaat dank ![]() |
|
Welke band is dat? ![]() |
|
Hmm volgens mij speel ik zelf eigenlijk ook te hard, ik doe nooit heel erg lang met stokken. Er zijn mensen die het jaren doen met hetzelfde setje.. Ik speel nog geen jaar en ben al bezig aan mn derde. Toch maar eens vragen aan mijn drumleraar wat ik fout doe, hehehe. ![]() "Mine friends, I loveth thee to tiny fragments." - Ik ![]() |
|
koet :lol: Dying fetus - Destroy the oppposition - 07 - For us or against us ![]() |
|
quote: JAREN met hetzelfde setje ![]() Ik doe een maand of 2 met een set.. Ik speel elke dag.. quote: Ah, ik ga zo ff luisteren. ![]() |
|
quote: Mensen die jaren met hetzelfde paar stokken doen, spelen óf veelal op lage volumes, óf gewoon niet of nauwelijks met de nek of schouder van de stok. Als je bijvoorbeeld veel rimshots speelt of veelvuldig crasht op je bekkens - en helemaal als je daar ook nog een beetje kracht bij zet - ontstaan in je stokken deuken en na verloop van tijd ook scheuren, waardoor ze uiteindelijk zullen breken. Ook kan het liggen aan de houtsoort waar de stokken uit gemaakt zijn (zacht, hard), maar dat is vrijwel nooit de echte oorzaak. Maar als jij in een jaar drie paar stokken verslijt hoeft dat i.i.g. niet perse het gevolg te zijn van een slechte techniek of hard slaan. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 30-06-2006 23:42] ![]() |
|
Hehe, ik heb ooit eens 1,5 jaar gedaan met een paar VF 5bn. Sinds ik blastbeats speel in bands doe ik er 2-3 maanden mee. ![]() |
|
quote:Afgaande op wat ik zoal van drummers hoorde is dat zo veel niet. Dus benieuwd wat je leraar zegt. Jij: "Wat doe ik fout dat ik er zoveel verslijt?" Hij: "Je speelt metal." ![]() ![]() |
|
quote: Dat zei hij ook nog serieus ![]() "Mine friends, I loveth thee to tiny fragments." - Ik ![]() |
|
quote: Ik weet dat drummen een dure hobbie is, maar teringjantje das echt duur ![]() ![]() ![]() |
|
Nietes. Touché, pussycat! ![]() |
|
Ik doe ongeveer 4 weken met een paar stokken, ik sla rimshots dus dat verklaard een hoop. Bekkens sla ik nog zelden kapot, ik veeg dus met de stokken. ![]() |
|
quote: 32ste...t zijn namelijk roffels ![]() rr ll rr ll rr etc in dit nummer vaak fills waar hij begint met een roffel en dan er een stel 8ste achteraangooit... die dingen uit t begin zijn roffels van 17 In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud ![]() |
|
De voornaamste factor in slijtage van stokken ligt volgens mij nog altijd in het hihat spel. Net als m'n crashes bespeeld ik m'n hats ook dusdanig dat de rand van de bekkens niet in je stokken kerft, zeg maar. Ik zie veel metaldrummers die hun hats vrij hoog hebben staat en dus eigenlijk automatisch een houtzagerij lijken te hebben, getuige de hoeveelheid zaagsel die er altijd om hihats heenligt (en in de hoepel van de snare aan de kant van de hats). Ik speel ook best veel rimshots, maar daar slijten m'n stokken eigenlijk nauwelijks van. Touché, pussycat! ![]() |
|
Godsamme, wilde ik voorheen altijd méér, meer percussiedingetjes, meer bekkens, meer toms, nu wil ik juist minder hahaha ![]() Ik heb 1 tom, 1 china, 1 splash en 2 crashes uit mijn setup geschrapt. Speel nu op 22/12/16 met hi-hat, ride, 18" crash, 16" china en een 8" splash. En een snare natuurlijk ![]() Alles staat lekker dichtbij, de bekkens hangen laag, en het belangrijkste: ik word niet afgeleid door talloze leuke dingen om op te meppen ![]() Het verbaasde me hoeveel geluiden je uit zo'n minimale kit kunt halen ![]() ![]() |
|
ik wil er juist een derde bassdrum bij hahahaha In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |