|
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | ||||
Auteur: |
|
|
Hmm, ben zelf ook heel benieuwd, enig idee wanneer ie uitkomt ? sebinsagoil |
|
Ik ken Taake niet... Wat voor stijl spelen ze? Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
Rauwe blackmetal. Misschien een beetje Burzum achtig. (tenmindste...zo klonken ze op hun vorige cd. Je weet maar nooit heh) I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Hmm op een of andere manier had ik me wat anders voorgesteld bij de naam Taake... Jammer, BM is niet echt mijn genre Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
Wat had jij bij de naam Taake voorgesteld? sebinsagoil |
|
meer iets in de trant van Dargaard ofzo... De naam klinkt voor mij gewoon wat darkwaverig [Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 09-01-2002 19:41] Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
ok sebinsagoil |
|
Nutteloze wetenswaardigheid: Taake betekent "Mist" |
|
Zweeds? Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
Hmm, Noors in ieder geval. |
|
Burzum achtig? Ik zou eerder zeggen (latere) Emperor-achtig. Taake betekent mist inderdaad, en het is een Noors eenmansproject (ik geloof dat die gast een drummer heeft ingehuurd, maar dat is dan het enige). In ieder geval, ik was absoluut niet kapot van de debuut CD 'Nattestid'. Bijna elke rauwe black metal fan kwijlde helemaal over die release (hij was ook behoorlijk gehyped) en ik ook, de eerste vijf keer draaien of zo... maar ik vond het allemaal erg bedacht, vol met effectbejag, jatwerk en pseudo-Darkthrone sentimenten... Nein danke! |
|
Vroeg ik jou wat? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
heb nu liedje 3 aanstaan van die ceedee (ptIII) en ik vind het heeeel erg lekker klinken, gitaarpartijen zijn heerlijk!!! alleen een erg raar pooooiiiiing geluidje elke keer voorbij het midden. wel erg veel gekrijs, maar ja, dat hoort erbij. mozeskriebel, ik word gek van al die lekkere muziek die ik de laatste tijd heb ontdekt. craft, antaeus, agiel. pfff. lekker. [Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 01-12-2002 22:22] Oud Vuil. |
|
De tweede CD klonk stukken beter IMO . |
|
wow pt IV swingt gewoon de pan uit op het eind. Oud Vuil. |
|
Euhmm.... ik vind de term "swingt gewoon de pan uit" in verband met metalmuziek toch een beetje dubieus... Zenial |
|
hahahaha kvind hem zelf mwah kweet niet, wel goed maar toch ontbreekt er wat voor mij... dat poing geluidje is inderdaad vrij wazig maar live heerschten ze gruwelijk, één van de betere concerten van dit jaar Je moeder. |
|
Over Bjoergvin Graater Himmerik is gewoon een super cd !... vind het jammer dat ik ze nog nooit heb live gezien, maar wie weet ... het rockt gewoon de pan uit The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense |
|
Als je wil weten wat dat poing-geluidje is, de man achter Taake legt het uit in het interview op Vampire. Qua black metal releases in 2002 was de cd van Taake toch zeker wel 1 van de betere die ik heb gehoord. http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
Ik vind die nieuwe iets te netjes klinken, oudere werk vind ik leuker Trieste gast |
|
Taake heerscht. Ik ken nog niet veel studiomateriaal, maar Live klonken ze erg goed. Ze spelen inderdaad vrij rauwe Blak Metal maar ze hebben soms melige, droge en vage stukken erin zitten ... en ze hebben een "POING" in een van hun nummers Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Ik vind Taake erg leuk! Nattenstidd (hun eerste full length) vind ik het gaafste, het klinkt mischien allemaal wat gezocht maar het grappige is dat Taake het net WEL heeft en de andere bands niet. In de de nieuwe Darkthrone komt bv ook een loopje dat voor dat bijna gelijk is aan de oude Taake. Maar om on-topic te komen: Bjoersvinn is het kopen zeker waard! |
|
Ja die nieuwe cd is wel de moeite waard, al vind ik de eerste cd net iets beter. Live is Taake zwaar heerschend . Kopen dus |
|
quote: Deel 4 is inderdaad erg gaaf.Live deden ze dit nummer wel opsplitsen in 2 aparte nummers(voor de geoefende luisteraars onder ons). Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Ik kwam pas langs een bootleg van Taake. |
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |