IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Taake Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 11-03-2005 15:41 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Raymond en Michael: het geld staat op de rekening en de cd's zijn net verstuurd...als het meezit dus morgen bij jullie


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 11-03-2005 15:42 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2005 13:54 schreef Grom het volgende:
Als het boekje niet weer in runen is gedrukt..
Yep, zoals vanouds alles weer in runen
Wel staat onder de doorzichtige cd-inlay de nodige info in normaal engels


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 11-03-2005 15:54 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Ach, anders kijk je gewoon op metal-archives.
Hoe ze er aan komen weet ik ook niet, maar die hebben ze steeds in het Noors.


Jullie zijn allemaal negers!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 14-03-2005 23:22 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik heb hem binnen, bedankt Hub

Eerste nummer smaakt alvast naar meer, gaaf!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 15-03-2005 11:38 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Godver, hij is echt gaaf. Goede mix van Nattestid en Bjoergvin. Neigt inderdaad iets meer naar Nattestid en dat is mijn favorite Taake plaat. Doedskvad zou het kunnen worden, hehe


HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 15-03-2005 11:42 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

HEUY!!!!

Ik heb hm al sinds zaterdag in mn ceedeespelertje....Taake is gewoon enorm verslavend


Inquisitor Of Satan
Eulaliaaa!
Usericon van Inquisitor Of Satan
Posted 15-03-2005 13:45 by Inquisitor Of Satan Wijzig reactieProfiel van Inquisitor Of SatanQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Hidden-In-a-Fog/

quote:
Op 11 maart 2005 15:54 schreef Meltdown het volgende:
Ach, anders kijk je gewoon op metal-archives.
Hoe ze er aan komen weet ik ook niet, maar die hebben ze steeds in het Noors.


de teksten zijn ook gewoon in het Noors, ze staan alleen in runen in de boekjes, als je runen kunt lezen, kun je ze zo omzetten.

Weet iemand ook misschien in welke variant van het Noors de teksten zijn?

Doedskvad heerscht trouwens


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 15-03-2005 14:41 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2005 13:45 schreef Inquisitor Of Satan het volgende:
de teksten zijn ook gewoon in het Noors, ze staan alleen in runen in de boekjes, als je runen kunt lezen, kun je ze zo omzetten.



Dat weet ik, maar dat doen ze dan wel verdomde snel, want die teksten stonden al voor de dag van release vertaald en wel op metal-archives. Zo bedoelde ik het.

Ik heb 'm vandaag binnen gekregen, maar ik zit godverdomme met barstende koppijn dus het moet nog even wachten. Die andere bestelling (Infernö) kreeg ik er meteen bij, dus die is ook veilig hier beland. Ziet er prima uit, Marcel.


Jullie zijn allemaal negers!


Argh
Usericon van Argh
Posted 15-03-2005 14:43 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

kvind em eigenlijk maar wat matig... edit: euh ik bedoel eigenlijk, kvind em wel goed.. maar nu ook weer niet van HEERSCH!!! etc.. dit is voor mij de minste van de 3..

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 15-03-2005 14:58]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 15-03-2005 16:13 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 15 maart 2005 13:45 schreef Inquisitor Of Satan het volgende:
de teksten zijn ook gewoon in het Noors, ze staan alleen in runen in de boekjes, als je runen kunt lezen, kun je ze zo omzetten.

Weet iemand ook misschien in welke variant van het Noors de teksten zijn?

Doedskvad heerscht trouwens


Dit had Host erover te zeggen toen ik hem interviewde bij het optreden n Hengelo...
If people are interested in the Futhark runes and the old Norwegian mythology, especially from out of Norway. Are there any addresses you can recommend (URL’s for instance)?
“Well, it is only the writing system that is the runes. I sing in modern Norwegian… So if you speak Norwegian, you can translate the lyrics. I don’t want to sing in th eold language, because that would be Icelandic. I try to put my personal feelings in the songs, and that goes best in the language I speak and think… It is very personal, so it has to be done in a way that really expresses it…”

Lijkt me duidelijk en betrouwbaar, aangezien het uit zijn eigen mond komt...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 15-03-2005 17:37 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2005 14:41 schreef Meltdown het volgende:
Die andere bestelling (Infernö) kreeg ik er meteen bij, dus die is ook veilig hier beland. Ziet er prima uit, Marcel.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Inquisitor Of Satan
Eulaliaaa!
Usericon van Inquisitor Of Satan
Posted 15-03-2005 18:27 by Inquisitor Of Satan Wijzig reactieProfiel van Inquisitor Of SatanQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Hidden-In-a-Fog/

quote:
Op 15 maart 2005 16:13 schreef Vampire John het volgende:
Dit had Host erover te zeggen toen ik hem interviewde bij het optreden n Hengelo...
If people are interested in the Futhark runes and the old Norwegian mythology, especially from out of Norway. Are there any addresses you can recommend (URL’s for instance)?
“Well, it is only the writing system that is the runes. I sing in modern Norwegian… So if you speak Norwegian, you can translate the lyrics. I don’t want to sing in th eold language, because that would be Icelandic. I try to put my personal feelings in the songs, and that goes best in the language I speak and think… It is very personal, so it has to be done in a way that really expresses it…”

Lijkt me duidelijk en betrouwbaar, aangezien het uit zijn eigen mond komt...



ja, dat wist ik wel.
Ik vroeg me alleen af in welke variant van het moderne Noors, ik ben daar namelijk wel geïnteresseerd in, ga het volgend jaar studeren.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 15-03-2005 20:07 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Ah, excuus. Weet ik veel dat ze verschillende varianten hebben van het moderne Noors... Rare jongens, die Noren. Als cynist zeg ik daar dan bij; stel dat wij verschillende varianten hadden van het Nederlands, zou het dan nog een landstaal zijn, gheghe..


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 15-03-2005 20:12 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Wij hebben ook verschillende versies binnen het nederlands
Hoe vind je de Taake trouwens collega?


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 15-03-2005 20:29 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2005 20:07 schreef Vampire John het volgende:
Ah, excuus. Weet ik veel dat ze verschillende varianten hebben van het moderne Noors... Rare jongens, die Noren. Als cynist zeg ik daar dan bij; stel dat wij verschillende varianten hadden van het Nederlands, zou het dan nog een landstaal zijn, gheghe..


Dialecten?
In Bergen spreken ze bijvoorbeeld heel anders Noors dan verderop.


Jullie zijn allemaal negers!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 15-03-2005 20:31 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

In Friesland spreken ze toch ook heel anders dan in Limburg bijvoorbeeld


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 15-03-2005 20:33 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Dat bedoel ik inderdaad. [tienertjuh] DUH! [/tienertjuh]




Jullie zijn allemaal negers!


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 15-03-2005 20:37 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Marcel, zoals ik al schreef vind ik hem fantastisch, al hadden er iets minder soort van akoustische breaks in gemogen...

En er is toch maar één Nederlands, alleen wordt dat gesproken met dialecten. Als je Nederlands studeert aan de universiteit moet je toch ook niet opgeven of je de Zeeuwse, Gelderse, Achterhoekse of Noord-Hollandse versie wilt doen, maar ik zal wel te simpel denken..
En Friezen, dat inkoppertje laat ik liggen voor Orion of Deathwish...
Overigens, als je dan naar Leeuwarden rijdt is het zien van de woorden 'Akwadukt' altijd weer een glimlach waard


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 15-03-2005 21:34 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2005 20:37 schreef Vampire John het volgende:

Overigens, als je dan naar Leeuwarden rijdt is het zien van de woorden 'Akwadukt' altijd weer een glimlach waard


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Paaj
Ik ben 1337
Usericon van Paaj
Posted 15-03-2005 22:04 by Paaj Wijzig reactieProfiel van PaajQuote dit bericht

Moest maares yn liwadden komen eeuh

on topic: Moet de nieuwe Taake nog bestellen.

[Dit bericht is gewijzigd door Paaj op 15-03-2005 22:05]


. . . . . . . . . ?


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 21-03-2005 21:16 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Tijd inmiddels voor een stuk gelul dat ik kwijt moet.
Gaaf album. Zeker.

Deze samensmelting tussen de eerste twee albums en hun stijlen vermengd met wat Thrash is absoluut geslaagd, het resultaat is een pot heerlijk knallende en verslavende Black. Hoest heeft weer een groot deel van zijn karakteristieke hysterie terug, die voor mij op Bjoergvin een beetje ontbrak. Dat was samen met de stijl behoorlijk omgeslagen tot een ietwat droge scream. De uithalen zijn terug, laat ik het zo zeggen. Dit is veel herkenbaarder. Dat gebruik van gastzangers is ook stukken beter uitgewerkt dan ik vantevoren gedacht had.

Het geschreeuw van Nattefrost in pt.I voegt bijvoorbeeld echt iets toe. Heerlijk energiek. Ik was trouwens bang dat de zang voor een groot deel zou worden overgenomen door deze gastrollen, maar het is nu dergelijk sporadisch dat het alleen maar toevoegt.

De gitaren gillen wat meer, zijn wat hoger afgesteld, en ook dat doet aan Nattestid denken. Echter, het spel zelf doet voor het grootste deel nog erg 'Bjoergvin' aan. Ik kan eigenlijk niet eens goed omschrijven wat het verschil tussen Bjoergvin en Nattestid is, veel te veel termen die ik niet ken, maar wie ze kent weet goed wat ik bedoel.

Welnu, ik geef meer om Nattestid naar mijn smaak. Bjoergvin stampt lekker en het is apart genoeg één van de weinige Black Metal platen die ik liever 's zomers draai dan in de winter, maar Nattestid heeft zó'n anders gevoel. Koud, vreselijk koud. Emotioneel. Het is het stijlverschil tussen de eerste twee albums die de tweede van meesterwerk degenereert tot gave plaat. Het is zeker oké, maar de kippevel die ik van Nattestid's snijdende riffs, rauwe geluid, langzamere, meer afwisselende potten-en-pannen-drumwerk, en compleet verscheurende zang krijg ontbreekt. Jullie weten wel waar het verschil in geluid ligt. De stijl van gitaarplukken is omgeslagen en lijkt vooral te zijn gaan draaien om snelheid en vreemde accentjes aan het einde van elke riff. Dat was eerder veel meer 'Black' te noemen.

Ondanks het rauwere geluid, betere songwriting en de gavere zang t.o.v zijn voorganger wordt Doedskvad nog steeds in deze stijl gespeeld, en dat laat me tot de conclusie komen dat dit album eigenlijk een verbeterde Bjoergvin is. Het schopt dat album er doodeenvoudig uit, maar zolang deze richting aangehouden blijft worden zal het me nooit het gevoel kunnen geven dat Nattestid doet. Dat album is meer dan gewoon gave Black. Wellicht moet ik de albums ook gewoon individueel bekijken en niet steeds hopen er hetzelfde in te vinden als bij het eerste. Losstaand gezien staan Bjoergvin en Doedskvad immers hun mannetje.

Verder mijn complimenten voor iedereen die meegewerkt heeft aan Doodsvertellingen. Het vorige stuk wordt groots overtroffen.

Ik ga er ook niet van uit dat je zo'n dijk van een album als de eerste gewoon nog een keer schrijft, zoiets doe je maar één keer, al zou je wel een stuk dichter in de buurt komen door de stijl van dat album te gebruiken. Misschien dat hij dat wel helemaal niet meer wil, kan ook prima.

Maar... voor nu staat Taake dus officieel in de vrieskist.

Een welgemeende groet van mijn kant aan Oryan (dat was z'n naam?) voor het maken van drie geweldige bijdragen aan het BM-repertoire. Dat het je goed gaat bij Ragnarok, en uiteraard dat Taake ooit weer eens terugkomt. Liever vandaag dan morgen, daar drink ik een biertje op!

Helnorsk Svartmetall!


Jullie zijn allemaal negers!


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 25-03-2005 15:07 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2005 18:27 schreef Inquisitor Of Satan het volgende:
ja, dat wist ik wel.
Ik vroeg me alleen af in welke variant van het moderne Noors, ik ben daar namelijk wel geïnteresseerd in, ga het volgend jaar studeren.


Bokmål


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 25-03-2005 15:45 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Goede review Meltdown, ik kan me hier compleet in vinden.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Argh
Usericon van Argh
Posted 25-03-2005 15:51 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

ik niet, ik moet toch nog even commentaar kwijt op nummer 5, begint ijzersterk, typisch taake, maar al na een minuut en 50 seconden moeten we ongeveer 4 minuten naar hetzelfde langerekte trage stuk luisteren, vind ik persoonlijk erg tegenvallen, sowieso vind ik dat er minder afwisseling op deze plaat aanwezig is, in het laatste nummer worden we ook getrakteerd op 2 minuten lang hetzelfde riffje.. dat zijn de tegenvallers voor mij, maar verder een prima en puike plaat.. zal em nu weer ff opzetten

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 25-03-2005 15:54]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 25-03-2005 16:50 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2005 15:45 schreef Verval het volgende:
Goede review Meltdown, ik kan me hier compleet in vinden.


Haha, als review had ik het niet eens bedoeld, gewoon mijn mening. Maar toch bedankt.

In VII wordt er trouwens op volgens mij 5:40 een soort gitaarvervorming gebruikt die me gigantisch aan de eerste Thule demo doet denken. Heel gaaf!


Jullie zijn allemaal negers!


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen