IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : In wat voor auto rij je? Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-01-2004 13:37 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 25 januari 2004 18:34 schreef ~Narsil het volgende:
Mijn auto mankeert géén buitenspiegel (is allang weer gefikst)

Anyway, too late precies, maar Belgie was toch iets te ver neem ik aan. Mijn Fiesta is van 95 of 96, en er staat iets van 68.000 op de teller, en ik had er bijlange geen 1250 Euro voor gveraagd, vent toch, da's veel te veel geld voor hetgeen jij daar beschrijft.

Wow.. Belgie zou te ver geweest zijn ja.. ja maar 1250 is echt niet veel voor die auto die ik gekocht heb hoor (1.1, 1993, 120.000), .. misschien dat auto's in Belgie goedkoper zijn, of in iedergeval jou type auto, maar in NL betaal je bij een dealer/garage al gauw 1500 - 1750 euro voor zo'n auto als ik gekocht heb, en ik denk meer dan 2500 voor een goed uitziende en rijdende fiesta uit 1995/1996.. Op de particuliere markt is dat ding natuurlijk al gauw vijf of zeshonderd euro minder waard, maar als je hem voor 1250 euro op marktplaats.nl zou zetten ben je hem denk ik binnen een week kwijt ...

Kijk voor de vergelijking maar eens op www.autoweek.nl (bij 'zoek in aabod') voor de prijzen van zo'n auto bij een garage, of op www.marktplaats.nl om te zien wat dat ding op de particuliere markt waard is....

Maar zoals ik al zei, misschien is het in Belgie anders.. ook weet ik niet hoe aantrekkelijk een Belgische auto voor Nederlanders is (extra kosten om er in NL mee te kunnen rijden?, daar keuren of in NL? (anders zou je hem best op marktplaats kunnen zetten en kijken wat er gebeurt..)

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-01-2004 13:40 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 26 januari 2004 1:32 schreef zillah-morte het volgende:
Ligt aan hoe zwaar e auto is, en hoeveel km je per jaar rijdt. Maar ook of het een benzine of een diesel is. En je leeftijd, en evt korting ivm schadevrije jaren
OF je neemt de no claim korting van je ouders over!

Hoezee 67,5% korting!

Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 26-01-2004 13:46 by Metallica-Freak Profiel van Metallica-Freak

quote:
Op 26 januari 2004 13:40 schreef Jenje het volgende:
OF je neemt de no claim korting van je ouders over!

Hoezee 67,5% korting!

wtf! hoe krijg je dat voor mekaar????

They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-01-2004 13:49 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 26 januari 2004 13:46 schreef Metallica-Freak het volgende:
wtf! hoe krijg je dat voor mekaar????

Niet zo moeilijk volgens mij, gewoon de auto op hun naam zetten.. ook makkelijk met boetes

adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 26-01-2004 13:50 by adder Profiel van adder

quote:
Op 25 januari 2004 18:07 schreef adder het volgende:
Morgen praktisch examen rijles.
weeha

allemaal duimen!

Het heeft niet mogen baten.
Volgende week mag ik opnieuw proberen.

Uit liefde voor ZM.

Metallica-Freak
NWOBHM
Posted 26-01-2004 13:50 by Metallica-Freak Profiel van Metallica-Freak

quote:
Op 26 januari 2004 13:49 schreef Valorian het volgende:
Niet zo moeilijk volgens mij, gewoon de auto op hun naam zetten.. ook makkelijk met boetes

zie mijn post iets terug....

They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-01-2004 13:53 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 26 januari 2004 13:50 schreef Metallica-Freak het volgende:
zie mijn post iets terug....

Aha... ok..

mijn auto komt ook gewoon op eigen naam trouwens..

Metallica-Freak
NWOBHM
Posted 26-01-2004 13:54 by Metallica-Freak Profiel van Metallica-Freak

Heb ik ook gedaan, mijn pa heeft alles qua verzekering geregeld.
Ik had nog geen meter met die auto gereden, geen rijbewijs en ik had al 40% no claim korting

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-01-2004 13:58 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 26 januari 2004 13:54 schreef Metallica-Freak het volgende:
Heb ik ook gedaan, mijn pa heeft alles qua verzekering geregeld.
Ik had nog geen meter met die auto gereden, geen rijbewijs en ik had al 40% no claim korting

Ik moet nog een verzekering kiezen,, waar zit jij bij?

NB: die oude autootjes, heeft het nog zin om dat beperkt casco te verzekeren of is het slimmer om gewoon alleen WA te doen?

zzzodiac
Villeman
Usericon van zzzodiac
Posted 26-01-2004 14:00 by zzzodiac Profiel van zzzodiac

quote:
Op 26 januari 2004 12:51 schreef Metallica-Freak het volgende:
Dat is wel leuk, auto op naam van een van je ouders zetten. Maar in de tijd dat die auto op naam van je ouders staat bouw je zelf ook geen no-claim korting op.
Ik heb het zelf uitgerekend, als ik mijn auto tot m'n 23e op m'n vaders naam zou zetten ben ik bijv. 1700euro kwijt.
Zet ik hem gelijk op m'n eigen naam, ben ik wel meer kwijt, maar ik bouw ook no-claim korting op. En dan kom ik uiteindelijk op m'n 23e per saldo goedkoper uit....

Dat hoeft niet. Ik heb mijn korting die ik in moeders naam had opgebouwd gewoon mee kunnen nemen. Kwestie van duidelijk maken dat jij al die tijd toch al gereden hebt. Zal wel aan de verzekeringsmaatschappij liggen hóór, daar niet van... maar anders moet je gewoon dreigen dat je elders gaat zoeken, wordt er vast wel meer mogelijk.

*Sights and visions, prophecies and horror, they all come in one.*

Metallica-Freak
NWOBHM
Posted 26-01-2004 14:01 by Metallica-Freak Profiel van Metallica-Freak

De Leeuw assurantieen in Rijnsburg zit ik bij.

Ik heb zelf een nissan micra uit '85, alleen WA verzekerd.
Als ik die auto (nog) meer zou verzekeren ben ik meer kwijt dan dat die auto waard is

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 26-01-2004 14:01 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 26 januari 2004 14:00 schreef zzzodiac het volgende:
Dat hoeft niet. Ik heb mijn korting die ik in moeders naam had opgebouwd gewoon mee kunnen nemen. Kwestie van duidelijk maken dat jij al die tijd toch al gereden hebt. Zal wel aan de verzekeringsmaatschappij liggen hóór, daar niet van... maar anders moet je gewoon dreigen dat je elders gaat zoeken, wordt er vast wel meer mogelijk.

Triple-Dan kan je hier alles over vertellen, werkt op een assuratiekantoor

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-03-2004 21:15 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Weet iemand toevallig hoeveel een nieuw embleem van een auto ongeveer kost? Ik ben op zoek naar een Hyundai (lantra) embleem voor de voorkant, maar kan 2ehands niets vinden (online) en heb nog geen zin gehad om de sloops te checken.. iemand die hier ervaring mee heeft of beter kan googlen dan ik?

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 06-03-2004 21:16 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

jatten is gratis

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-03-2004 21:23 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 6 maart 2004 21:16 schreef ghoulliette het volgende:
jatten is gratis

De aso-optie bewaar ik voor noodgevallen

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-03-2004 21:25 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 6 maart 2004 21:15 schreef Valorian het volgende:
Weet iemand toevallig hoeveel een nieuw embleem van een auto ongeveer kost? Ik ben op zoek naar een Hyundai (lantra) embleem voor de voorkant, maar kan 2ehands niets vinden (online) en heb nog geen zin gehad om de sloops te checken.. iemand die hier ervaring mee heeft of beter kan googlen dan ik?
Die zijn nieuw echt niet goedkoop; een Ford logo kostte een jaar of 4 geleden geloof ik al een piek of 40. Probeer de sloop; daar zijn ze gratis. Kan je direct je collectie zekeringen en lampen aanvullen voor weinig.

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-03-2004 23:38 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 6 maart 2004 21:25 schreef Greycloak het volgende:
Die zijn nieuw echt niet goedkoop; een Ford logo kostte een jaar of 4 geleden geloof ik al een piek of 40. Probeer de sloop; daar zijn ze gratis. Kan je direct je collectie zekeringen en lampen aanvullen voor weinig.

Gratis? ik wist niet dat dat nog bestond .. 40 piek.. tjsa, dat is wel prijzig, vooral aangezien ze na inflatie en eurocorrectie nu dan op 39,99 euro zitten .. grr.. Sloop lijkt dan de beste optie inderdaad.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-03-2004 23:44 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 6 maart 2004 23:38 schreef Valorian het volgende:
Gratis? ik wist niet dat dat nog bestond .. 40 piek.. tjsa, dat is wel prijzig, vooral aangezien ze na inflatie en eurocorrectie nu dan op 39,99 euro zitten .. grr.. Sloop lijkt dan de beste optie inderdaad.
Joh, je gaat er langs eentje, je plukt wat je denkt nodig te hebben en meldt je vooraf of achteraf (ligt eraan wat voor sloop je hebt...) ff bij iemand die er rondloopt en er lijkt te werken en je vraagt wat ze ervoor moeten hebben. Ik heb tot nu toe alleen maar voor een setje knipperlicht-units en een bumper hoeven betalen. Lampen, zekeringen, een paneeltje van het interieur (voet-compartiment) kon ik zó meenemen.

Dat paneeltje:

"Ik wil deze graag, kost dat?"
"100 gulden!"
"Ai, zoveel heb ik niet bij me..."
"Oh, neem dan maar mee."

Dus.

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 07-03-2004 11:05 by Triple-Dan Profiel van Triple-Danhttp://www.danielclassen.nl

quote:
Op 26 januari 2004 14:00 schreef zzzodiac het volgende:

Als er op de aanvraag destijds heeft gestaan dat jij de meest regelmatige bestuurder bent geweest is dat geen probleem nee. Heb je in de auto gereden terwijl de auto op je moeders naam stond dan heeft een verzekeraar recht om de polis door te halen op art. 251 (verzwijging). Veel verzekeraars doen dat niet, maar hebben die mogelijkheid wel.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-03-2004 14:39 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

een collega van me reed tot gisteravond in een opel astra .. is met 120 km/uur op een ongeluk ingereden

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 11-03-2004 14:43 by Heiden Profiel van Heiden

En die gast leeft nog? Dan heeft íe erg veel geluk gehad.

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-03-2004 16:23 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 11 maart 2004 14:43 schreef Heiden het volgende:
En die gast leeft nog? Dan heeft íe erg veel geluk gehad.

Inderdaad.. ik weet niet precies hoe het afgelopen is maar er waren in ieder geval geen zwaar gewonden bij hun in de auto.. maar werken doen ze voorlopig ook even niet.

Er was een ongeluk gebeurd, kennelijk mensen die vervolgens vergeten waren om even de boel goed aan te geven dmv gevarendriehoek o.i.d. ,, of mijn collega lag te slapen,, en zij knalden er dus vol op.. geloof erna nog wat auto's (in totaal een stuk of 4 betrokken bij het ongeluk) ...

Maar het kan ook goed aangedikt zijn hoor, de helft van de lui op mijn werk sporen niet helemaal, dan wordt 80 al snel 120

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-03-2004 21:21 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Weet iemand hoe schadelijk het voor een auto is als je er teveel motorolie in gooit? Ik heb er onlangs een liter ingegooid en dit blijkt net wat veel na een nieuwe pijling

RaNk
Usericon van RaNk
Posted 26-03-2004 21:36 by RaNk Profiel van RaNk

quote:
Op 26 maart 2004 21:21 schreef Valorian het volgende:
Weet iemand hoe schadelijk het voor een auto is als je er teveel motorolie in gooit? Ik heb er onlangs een liter ingegooid en dit blijkt net wat veel na een nieuwe pijling

Ligt eraan hoeveel teveel. De druk kan te hoog worden waardoor je een olie lek kunt krijgen, en als de druk veel te hoog wordt kan de motor zelfs schade oplopen omdat de olie niet goed rondkan. Ik zou zeggen laat wat af voor de zekerheid.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-03-2004 21:45 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 26 maart 2004 21:36 schreef RaNk het volgende:
Ligt eraan hoeveel teveel. De druk kan te hoog worden waardoor je een olie lek kunt krijgen, en als de druk veel te hoog wordt kan de motor zelfs schade oplopen omdat de olie niet goed rondkan.[img]

Ben nogal een leek op autogebied,,,, in boekje staat iets van 'als het pijl op minimunniveau is moet het meteen worden bijgevuld met 0,5 - 1,0 liter olie..

Ik heb er 1,0 liter ingegooid..

quote:
Ik zou zeggen laat wat af voor de zekerheid.

Makkelijker gezegd dan gedaan lol.. of valt dat wel mee?

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com