IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Laat je band eens horen 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-03-2007 17:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 10 maart 2007 17:13 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Ik zit ook net de oude demo te luisteren en de solo stond er toen nog niet op.
Je moet eerst zelf luisteren om te weten wat er ook alweer opstaat

Jij bent trouwens ook erg sterk in het negeren van onderdelen van gesprekken.

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-03-2007 17:17 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

maar ik gun t je wel allemaal hoor jongetje... ik gun je een dik platencontract met een grote tour... Met jouw inzicht in alles teken je waarschijnlijk een dik wurgcontract en krijg je een gammele tourbus goed voor minstens drie ongelukken met dodelijke afloop maar goed.. ik gun t je allemaal...

proost, krijg de knaker en ga nu maar weer bij je mams aan r tiet hangen, tis nl. bijna etenstijd

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 10-03-2007 17:29 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Kunnen jullie niet gewoon lief zijn voor elkaar .

Jenje's argument over lage technische kwaliteit van rifjes vind ik onzin. Simpele dingen kunnen ook goed klinken. En ingewikkelde dingen klinken maar al te vaak brak (imo: Dragonforce, Malmsteen bijvoorbeeld).

Voor de rest:
Ik mis een soms beetje tempo.
Ben niet echt gecharmeerd van de zang.

Maar ok, voor de rest is het ook niet echt mijn muziek.

Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-03-2007 17:42 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

lief zijn.. hij vraagt toch om een mening... nou dan zeg je wat je ervan vindt... heel simpel en Jenje zegt dat hij het waardeloze onzin vindt... Dat die sukkel in de waterdamp dat niet wil aanvaarden omdat hij denkt dat hij het grootste wonder sinds de kerel met de schep is, tja sorry maar dan moet je echt naar een bouwmarkt en even een extra grote meetlat halen. Je maakt dan immers kans op een guinnes book of records notering wegens grootste bord voor je harses...

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 10-03-2007 17:48 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 10 maart 2007 17:15 schreef Jenje het volgende:
Je moet eerst zelf luisteren om te weten wat er ook alweer opstaat

Jij bent trouwens ook erg sterk in het negeren van onderdelen van gesprekken.

Big deal, de details van een opname die zo onderhand anderhalf jaar geleden gemaakt is staan me niet precies meer bij! It's like the end of the world.

Ben ik wel benieuwd van wie we de intro van Journey zogenaamd geript hebben.... (oh ja, nu weet ik weer waarom ik liefst mijn eigen accoorden bedenk, krijg je dit gezeik tenminste niet)

Weleens muziekles gehad? Daar leren ze mensen een term voor wat jij onstrakheid noemt.... Syncopatie.

Oh en die grove maatfouten (zoals jij het noemt), als je dat bewust doet heet het contra-beat, off-beat, break-beat of een van vele andere aanduidingen die er bestaan voor muziek die zich niet aanpast aan de normale ritmesoorten....

Nee, het zijn geen 4kwarts of 3kwarts maten, het zijn 5/achtsten met vervolgens een 6 achtste en weer een 5 achtste erachteraan waardoor je per saldo stiekem toch nog een 4kwarts overhoudt, of dergelijke leipe combinaties.

Het feit dat de bassist niet hetzelfde speelt als ik komt doordat we daar juist expres afstand van nemen omdat dat is wat wij nou dodelijk saai vinden aan negen van de 10 metalbands, ze durven niets innovatiefs te doen met meerdere melodielijnen die door elkaar heen lopen omdat ze anders afgezeken worden door bekrompen metalheads zoals jij, die dan ook nog eens redacteur zijn voor een blad, wat "hoog aangeschreven" staat.

En weet je, metal of niet, en of we nou de juiste genrenaam aan de zooi gegeven hebben (boeien want we hebben die naam zelf bedacht, weet je nog? Om in ieder geval bij benadering een idee te kunnen geven van wat we doen) of niet, het is ten allen tijde de bedoeling dat de recensist objectief blijft en anders moet je een baan zoeken waarbij je mening niet uitmaakt.

Als ik kies welke bands ik wel of niet boek voor de Cave denk ik niet aan wat voor genre het is, dan denk ik aan andere dingen namelijk:
1. Doen ze iets wat ik niet vaak hoor (originaliteit staat bij mij voorop)
2. passen ze in de avond zoals ik die voor ogen heb
3. klinkt het lekker of niet (strak of niet, blaaaa bullshit, de mensen die binnenkomen willen gewoon een leuke avond, en die kunnen ze in sommige gevallen net zo goed met de slechtste band ooit hebben als met een geniale band)(Remember the Sex Pistols? die jongens konden er NIETS van, lelijk, vals, slecht gezongen, simpele bagger riffs die onstrak gespeeld worden blaaa braaak ik bedoel, van alle punkbands die ik ook gekend heb vind ik ze het slechtst, maar ze hebben het wel het verst geschopt....)
4. zijn het kapsones-lijers die met de vuist op tafel gaan slaan als je ze probeert te boeken en met eisen komen die vanuit mijn perspectief niet zinnig zijn
5. heeft het dat ondefinieerbare gevoel dat het wel gewoon goed komt (zoals bijvoorbeeld al eerder aangehaald, Tourettes Syndrome, blijkt achteraf dat die een hele slechte recensie gehad hebben in de Aardschok, terwijl ik de cd heerlijk vind klinken en velen met mij, waarnaast ze ook nog eens in de WInston bewezen hebben niet alleen een zaal te kunnen vullen, maar ook nog eens een performance neer te zetten waar je U tegen zegt, de laatste keer dat ik zo'n vette show gezien heb was bij Pantera)
6. (mocht het muziek zijn die me qua genre gewoon niet aanstaat) als ik het aan anderen laat horen vinden ze het dan cool of niet (ik doe altijd een dubbelcheck)

Staat niets in wat ook maar enig verband heeft met genre of niet. Mocht je het toch echt kwijt willen kan je natuurlijk alsnog een objectieve recensie schrijven en erbij vermelden:"Maar ik denk dat jullie jezelf tekort doen door niet te zeggen dat jullie een (vul maar een genre in wat je bij ons vind passen) band zijn" of "Ik denk dat jullie jezelf bij de verkeerde doelgroep aanprijzen" of "ehmm... dude.... weet je wel zeker dat jij voor een zaal vol metalheads wilt staan? Als je die zaal al vol krijgt".

[Dit bericht is gewijzigd door Rouwend in de Mist op 10-03-2007 17:54]

Davidian
Groningse ellende
Usericon van Davidian
Posted 10-03-2007 17:49 by Davidian Profiel van Davidian

Hey jentje, wat zijn de beste tijden om die demo's in te sturen?

Ik heb ergens in april een intake en alle beetje publicteiten helpen.

"Oh en die grove maatfouten (zoals jij het noemt), als je dat bewust doet heet het contra-beat, off-beat, break-beat of een van vele andere aanduidingen die er bestaan voor muziek die zich niet aanpast aan de normale ritmesoorten...."

Wat een kutsmoes

En doe niet zo moeilijk met rare gernes aanjezelf geven, andere mensen moeten je maar labelen je moet zelf maar gewoon lekker muziek maken zonder zorgen.

Sommige mensen noemen mijn muziek(dracovic) death metal wat maakt mij dat uit zolang ze de muziek maar mooi vinden

[Dit bericht is gewijzigd door Davidian op 10-03-2007 17:57]

Rouwend in de Mist
Posted 10-03-2007 17:51 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 10 maart 2007 17:29 schreef Gemene Lepel het volgende:
Kunnen jullie niet gewoon lief zijn voor elkaar .

Jenje's argument over lage technische kwaliteit van rifjes vind ik onzin. Simpele dingen kunnen ook goed klinken. En ingewikkelde dingen klinken maar al te vaak brak (imo: Dragonforce, Malmsteen bijvoorbeeld).

Voor de rest:
Ik mis een soms beetje tempo.
Ben niet echt gecharmeerd van de zang.

Maar ok, voor de rest is het ook niet echt mijn muziek.

Kijk.... Jij zou veel beter op je plek zijn als redacteur van een blad.... eerst de recensie, en daarna pas je persoonlijke mening, dank je wel. Het tempo ligt live overigens hoger, dus ik hoop dat dit je niet belet ons eens uit te checken als je de kans krijgt.

Rouwend in de Mist
Posted 10-03-2007 17:58 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 10 maart 2007 17:49 schreef Davidian het volgende:

Ik heb ergens in april een intake en alle beetje publicteiten helpen.

"Oh en die grove maatfouten (zoals jij het noemt), als je dat bewust doet heet het contra-beat, off-beat, break-beat of een van vele andere aanduidingen die er bestaan voor muziek die zich niet aanpast aan de normale ritmesoorten...."

Wat een kutsmoes

En doe niet zo moeilijk met rare gernes aanjezelf geven, andere mensen moeten je maar labelen je moet zelf maar gewoon lekker muziek maken zonder zorgen.

Sommige mensen noemen mijn muziek(dracovic) death metal wat maakt mij dat uit zolang ze de muziek maar mooi vinden

Stop lickin Jenje's ass just because he's an editor, it's pathetic, grow a fucking spine.

En ja het maakt wat uit, als mensen vantevoren al een verkeerde kijk op de muziek hebben omdat ze zich niet los kunnen maken van een vantevoren bedacht beeld bij de muziek zoals dat het bijvoorbeeld per sé Metal moet zijn wordt je slechter beoordeeld dan je daadwerkelijk bent omdat je niet in de benauwende vakje past.

[Dit bericht is gewijzigd door Rouwend in de Mist op 10-03-2007 18:01]

Davidian
Groningse ellende
Usericon van Davidian
Posted 10-03-2007 18:01 by Davidian Profiel van Davidian

quote:
Op 10 maart 2007 17:58 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Stop lickin Jenje's ass just because he's an editor, it's pathetic, grow a fucking spine.

Ga jij nou maar even op een gewone stoel zitten als die cactus waar je nu je bilflappen op rust.

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 10-03-2007 18:03 by mental Profiel van mental

Of hard oefenen met je bandje zodat je goed materiaal kunt afleveren.

Fuck the world and fuck you

Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 10-03-2007 18:04 by Smoochy Profiel van Smoochy

Het is algemeen bekend dat Jenje alles afzeikt behalve DOOOOOM...dus dat zegt al genoeg.

SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.

Rouwend in de Mist
Posted 10-03-2007 18:05 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

Ja wat nou? ik vraag om commentaar en het eerste wat die grapjas zegt is: Het heeft niets met metal van doen....
No shit sherlock, daarom staat er Melodic Death (sub-genre) GRUNGE (hoofd-genre aanduiding, omdat ie aan het eind staat)
weet je wel.... bij ThrashMETAL staat er ook daadwerkelijk dat het METAL is.... MetalCORE (Hardcore punk met metal invloeden).
Daarom staat dat er bij ons niet bij, want het is niet metal en dat willen we niet eens zijn...

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 10-03-2007 18:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 10 maart 2007 17:49 schreef Davidian het volgende:

Tussen 9 en 5

Maakt ons niet uit, ik verzamel de promo's/demo's en als er een aanzienlijk aantal zijn worden die verdeeld onder de redacteuren.

Altijd leuk bands die niet tegen kritiek kunnen. Daarnaast was dat mijn persoonlijke mening en niet een recensie. Je vroeg om een mening en dan krijg je die, jank dan niet als die niet is zoals je graag ziet.

Davidian
Groningse ellende
Usericon van Davidian
Posted 10-03-2007 18:14 by Davidian Profiel van Davidian

quote:
want het is niet metal en dat willen we niet eens zijn...

Dan is het toch ook niet zo raar dat sommige metalfans het niet diggen?

Hoe lang spelen jullie al?

[Dit bericht is gewijzigd door Davidian op 10-03-2007 18:15]

Sargatanas
Usericon van Sargatanas
Posted 10-03-2007 18:16 by Sargatanas Profiel van Sargatanas

Waarom ga je er constant op in? Ik zou verder gaan oefenen.

Zuur.

[Dit bericht is gewijzigd door Sargatanas op 10-03-2007 18:19]

Rouwend in de Mist
Posted 10-03-2007 18:21 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 10 maart 2007 18:14 schreef Jenje het volgende:
Tussen 9 en 5

Maakt ons niet uit, ik verzamel de promo's/demo's en als er een aanzienlijk aantal zijn worden die verdeeld onder de redacteuren.

Altijd leuk bands die niet tegen kritiek kunnen. Daarnaast was dat mijn persoonlijke mening en niet een recensie. Je vroeg om een mening en dan krijg je die, jank dan niet als die niet is zoals je graag ziet.

Haal dan ook niet het feit aan dat je redacteur bent.... want dan verwacht ik ook dat je jezelf ook gedraagt als redacteur en dus een objectieve recensie neerzet i.p.v. je mening lucht.

[Dit bericht is gewijzigd door Rouwend in de Mist op 10-03-2007 18:25]

Rouwend in de Mist
Posted 10-03-2007 18:30 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 10 maart 2007 18:14 schreef Davidian het volgende:
Dan is het toch ook niet zo raar dat sommige metalfans het niet diggen?

Hoe lang spelen jullie al?

Nee dat niet... als diezelfde metalfans d'r prat op gaan dat ze festivals organiseren, een metalblad runnen of wat dan ook, verwacht ik ook zo'n houding, en anders moeten ze maar niet te koop lopen met hun baan en als willekeurige vreemdeling hun mening luchten.

We spelen al drie jaar samen, ikzelf (gitaar en zang) al bijna tien jaar, de bassist ook, en de drummer speelt nu in totaal drie jaar.

En niet diggen is wat anders dan dergelijk commentaar spuien dat meteen duidelijk wordt dat hij de moeite niet genomen heeft om te luisteren.

spectre
Usericon van spectre
Posted 10-03-2007 18:34 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 10 maart 2007 17:48 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
(oh ja, nu weet ik weer waarom ik liefst mijn eigen accoorden bedenk, krijg je dit gezeik tenminste niet)

Het is toch wat, en dat gelul over die maatsoorten blablabla.. komop man, denk je nou werkelijk dat iemand dat geloofd? Wat een humor.

De demo-nummers zijn brak ingespeeld, hebben valse cleane zang zijn verre van orgineel en hebben een beroerd geluid.
Dat is geen schande, de meeste demo's leiden hieronder.. Leer van de kritieken zou ik zeggen.

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 10-03-2007 18:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 10 maart 2007 18:21 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Haal dan ook niet het feit aan dat je redacteur bent.... want dan verwacht ik ook dat je jezelf ook gedraagt als redacteur en dus een objectieve recensie neerzet i.p.v. je mening lucht.
Aapje, dat verteld ik er alleen bij omdat jij mij verweet de magazines blindelings te vertrouwen ... toen had ik mijn mening allang gegeven. Je haalt je bookingswerk erbij waar ik niks over zeg, ik heb puur en alleen wat over die crap op je myspace gezegd, omdat je dat graag wilde.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 10-03-2007 18:54 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Nou, ik weet niet wat jullie hier allemaal zitten te zeuren hoor, maar objectief naar muziek luisteren doen jullie in ieder geval niet!

Anders had je wel gehoord dat dit zeker wel originele muziek is! (EINDELIJK weer eens iets nieuws!!!) Ik vind vooral het feit dat jullie duidelijk invloeden uit de grunge hebben erg vet, dat heb ik nog nooit eerder gehoord in metalmuziek (ja, metalmuziek ja, want ik vind het hoofdzakelijk metal). De drummer doet ook aparte dingen die ik niet vaak hoor, meestal zijn metaldrummers erg saai en totaal niet creatief, maar ik hoor jullie drummer veel stijlen door elkaar gebruiken en dat moedig ik alleen maar aan!
Je zang heb ik trouwens al helemaal niets over te klagen! Die opmerking over dat boodschappenlijstjes opdreunen gaat er bij mij echt niet in. Ik vind je cleane zang op de wat melancholischere stukken juist geweldig! Doet me heel erg denken aan wijlen Ian Curtis van Joy Division, ook zo'n geniale depressieve strot heeft die kerel.
Verder denk ik gewoon dat velen van jullie weinig muzikale kennis hebben. Als dat zo is vind ik het ook niet raar dat jullie dit op het eerste gehoor gewoon onstrakke ingespeelde muziek vinden, maar als je beter gaat luisteren hoor je echt wel dat er verschillende lagen over elkaar heen spelen en het altijd weer uitkomt. Ik snap niet dat jullie wel allemaal Satyricon (die 1e stond in de laatste ZM jaarlijst) goed vinden maar dit onstrak, want Satyricon maakt net als Misty Mourning veel gebruik van aparte maatsooten die op het eerste gehoor niet lijken te kloppen, maar daarna toch weer briljant uitkomen.
Ik vind 'leaves' trouwens het beste nummer, en de dubbele zang onder Journey is ook een hoogtepunt van de demo. Maareh, waarvan zou die intro dan geript zijn? Ik luister toch echt wel veel muziek, maar ik heb zoiets echt nog niet eerder gehoord hoor!?

Nou, ik zou zeggen: Trek je er niets van aan Rouwend in de mist, en ga vooral door, want ik vind het echt vette shit!!!

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 10-03-2007 18:58 by mental Profiel van mental

kramy maakt een grap ?!?

Fuck the world and fuck you

Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 10-03-2007 19:55 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Wat een ophef.. ik zal es gaan luisteren, ben nu wel nieuwsgierig.

[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 10-03-2007 19:58 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 10 maart 2007 19:55 schreef Illusione het volgende:
Wat een ophef.. ik zal es gaan luisteren, ben nu wel nieuwsgierig.

Ik doe met je mee, saampjes luisteren!!

waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 10-03-2007 19:59 by waterfiets Profiel van waterfiets

Echt een hoop gezwam hier, Jenje mag wel is wat aan z'n attitude doen en meneer mist moet niet overal op in gaan.

Het scheve is dat veel dingen die hier gepost worden kwa muzikaal niveau veel slechter zijn en toch beter gewaardeerd worden, Welcome to vriendjespolitiek.

Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 10-03-2007 20:05 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hmm. Wellicht ligt het aan mijn gebrek aan kennis van muziekleer en aanverwanten, maar.. bijzonder vind ik 't niet. Zowel niet qua muziek als qua productie.

Desalniettemin, veel succes.

[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com