IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Laat je band eens horen 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 11-03-2007 22:37 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 10 maart 2007 14:57 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Ik had trouwens gehoopt op iets meer commentaar,
dus als er nog iemand anders effe zijn/haar mening wil luchten op een beetje een onderbouwde manier (MMayo bijvoorbeeld, die was in mijn andere topic heel enthusiast, terwijl het nog niet afgemixed was).... is dat meer dan welkom... check het uit op www.myspace.com/mistymourning

Ok, onderbouwde kritiek:

Het geluid mist ballen. Een balans is ver te zoeken, net als een vet gitaar/drumgeluid. Regelmatig loopt het geheel onstrak, ofwel: oefenenoefenenoefenen. Het geheel klinkt ook vrij eentonig. Als er al wat gebeurt valt het nummer weer stil, wat er voor zorgt dat de nummers niet echt lekker doorlopen. En niet lullig bedoeld, maar Crossover Metal In Your Face? Ik hoor weinig metal, en al zeker niet in mijn face.

Over de stem: Tsjah, echt zuiver is anders, ik vind het geluid ook niet mooi. Ik erger me ook scheel aan het 'dubbelen' van de zang. Is heel erg vet als dat góéd gebeurt, maar zeker niet zoals hier. Als het héél iets langs elkaar loopt geeft het een lekker vet effect, maar dit loopt bijna continu zó langs elkaar heen dat het gewoon enorm lelijk klinkt.

Conclusie: (althans de mijne):
Niet opsturen deze demo. Ik heb al vaal zat gehoord dat een band tegen wil en dank herinnerd en gekoppeld blijft worden aan een 'foute' demo. Al maken ze daarna nog zoiets vets. Een demo moet indruk wekken, ze moeten bij jullie eventuele full-length denken 'nee toch, hebben we hen ook weer, vorige keer was het niks dus waarschijnlijk zal dit ook niks zijn..' Dan gaan ze je volgende produkten al met hele andere oren beluisteren.

Oefen iets meer, investeer in betere opnames (studio?), laat het afmixen of leer dat zelf en maak een fatsoenlijke demo.
Nogmaals, dit is allemaal niet lullig bedoeld, maar het klinkt enorm als een oefenruimte-opname van een 13-in-een-dozijn-bandje, niet als een vette demo van een nieuwe belofte in rock-land.

Misschien is een nieuw logo ook geen slecht idee, aan de naam en het logo te zien verwacht je vette doom/death watdanook, maar die verwachting wordt absoluut niet ingelost.
En leer je beperkingen. Jullie zanger is niet toonvast (hetgeen niet erg hoeft te zijn), maar laat hem dan ook geen lange tonen aanhouden. Dat gaat echt door merg en been, trust me, ik kom net uit een band waarvan de zanger dat syndroom ook had. Echt tergend. Sommige tonen komt de zanger niet bij, haal die alsjeblieft uit de nummers! Mensen gaan echt weglopen tijdens optredens. Wederom uit ervaring.

Hoop dat je hier wat mee kunt. Ik heb echt slechtere bands gehoord, maar het is gewoon niet goed genoeg om rond te sturen als demo. Just my 2 eurocents.

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 11-03-2007 22:38]

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 11-03-2007 22:43 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Ohja, en mijn band natuurlijk nog eens, hehe:

NE1 op Myspace
NE1 Official Website

Geen metal, meer rock / electronica crossover... Al wel eens eerder gepost, maargoed.. Myspace heeft nodig een update nodig zie ik trouwens

General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 11-03-2007 23:59 by General Skullfucker Profiel van General Skullfuckerhttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 11 maart 2007 22:37 schreef Ethereal het volgende:
Ok, onderbouwde kritiek:

Het geluid mist ballen. Een balans is ver te zoeken, net als een vet gitaar/drumgeluid. Regelmatig loopt het geheel onstrak, ofwel: oefenenoefenenoefenen. Het geheel klinkt ook vrij eentonig. Als er al wat gebeurt valt het nummer weer stil, wat er voor zorgt dat de nummers niet echt lekker doorlopen. En niet lullig bedoeld, maar Crossover Metal In Your Face? Ik hoor weinig metal, en al zeker niet in mijn face.

Over de stem: Tsjah, echt zuiver is anders, ik vind het geluid ook niet mooi. Ik erger me ook scheel aan het 'dubbelen' van de zang. Is heel erg vet als dat góéd gebeurt, maar zeker niet zoals hier. Als het héél iets langs elkaar loopt geeft het een lekker vet effect, maar dit loopt bijna continu zó langs elkaar heen dat het gewoon enorm lelijk klinkt.

Conclusie: (althans de mijne):
Niet opsturen deze demo. Ik heb al vaal zat gehoord dat een band tegen wil en dank herinnerd en gekoppeld blijft worden aan een 'foute' demo. Al maken ze daarna nog zoiets vets. Een demo moet indruk wekken, ze moeten bij jullie eventuele full-length denken 'nee toch, hebben we hen ook weer, vorige keer was het niks dus waarschijnlijk zal dit ook niks zijn..' Dan gaan ze je volgende produkten al met hele andere oren beluisteren.

Oefen iets meer, investeer in betere opnames (studio?), laat het afmixen of leer dat zelf en maak een fatsoenlijke demo.
Nogmaals, dit is allemaal niet lullig bedoeld, maar het klinkt enorm als een oefenruimte-opname van een 13-in-een-dozijn-bandje, niet als een vette demo van een nieuwe belofte in rock-land.

Misschien is een nieuw logo ook geen slecht idee, aan de naam en het logo te zien verwacht je vette doom/death watdanook, maar die verwachting wordt absoluut niet ingelost.
En leer je beperkingen. Jullie zanger is niet toonvast (hetgeen niet erg hoeft te zijn), maar laat hem dan ook geen lange tonen aanhouden. Dat gaat echt door merg en been, trust me, ik kom net uit een band waarvan de zanger dat syndroom ook had. Echt tergend. Sommige tonen komt de zanger niet bij, haal die alsjeblieft uit de nummers! Mensen gaan echt weglopen tijdens optredens. Wederom uit ervaring.

Hoop dat je hier wat mee kunt. Ik heb echt slechtere bands gehoord, maar het is gewoon niet goed genoeg om rond te sturen als demo. Just my 2 eurocents.

Na deze bespreking dacht ik nog - gezien de positieve bui waarin ik verkeer - zo slecht zal het toch niet zijn? Helaas, ik werd teleurgesteld. Wat een drama! Die zanger moet echt iets anders gaan doen... Het liefst aan de andere kant van de wereld en samen met de drummer.

spectre
Usericon van spectre
Posted 12-03-2007 0:25 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 11 maart 2007 22:43 schreef Ethereal het volgende:
Ohja, en mijn band natuurlijk nog eens, hehe:

NE1 op Myspace
NE1 Official Website

Geen metal, meer rock / electronica crossover... Al wel eens eerder gepost, maargoed.. Myspace heeft nodig een update nodig zie ik trouwens
Ojee, nu gaat hij je helemaal afbranden

quote:
Op 11 maart 2007 22:37 schreef Ethereal het volgende:
Ok, onderbouwde kritiek:

Regelmatig loopt het geheel onstrak, ofwel: oefenenoefenenoefenen.

quote:
Op 10 maart 2007 17:48 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Weleens muziekles gehad? Daar leren ze mensen een term voor wat jij onstrakheid noemt.... Syncopatie.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 12-03-2007 0:52]

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Scorcher
Usericon van Scorcher
Posted 12-03-2007 1:19 by Scorcher Profiel van Scorcherhttp://www.ExistenceDenied.com

Mijn band: Existence Denied.

Nummers zijn te luisteren op www.myspace.com/ExistenceDeniedband

Drums staan een beetje crappy op de demo, en we hebben inmiddels ook een betere drummer. Opbouwende kritiek zou vet zijn.

Greets, Arrie.

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-03-2007 8:07 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 12 maart 2007 0:25 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Weleens muziekles gehad? Daar leren ze mensen een term voor wat jij onstrakheid noemt.... Syncopatie.

Dus Lars Ulrich is een syncopatische drummer?

Maar echt, het opsturen van zo'n demo gaat je echt niet vooruit helpen, eerder achteruit...

blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 12-03-2007 9:04 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 10 maart 2007 14:57 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Ik had trouwens gehoopt op iets meer commentaar,
dus als er nog iemand anders effe zijn/haar mening wil luchten op een beetje een onderbouwde manier (MMayo bijvoorbeeld, die was in mijn andere topic heel enthusiast, terwijl het nog niet afgemixed was).... is dat meer dan welkom... check het uit op www.myspace.com/mistymourning

Mkay.. heb net het nummer Leaves beluisterd..

Het intro wordt gekenmerkt door een gitaargeluid die op sommige punten schel klinkt, tevens is de chorus erg prominent aanwezig, wat resulteerd in tonen die tegen het vals aanliggen... Probeer eens wat minder chorus erin te stoppen, dan klnkt het strakker en minder vals.

Dan de drums... ik vind het standaard partijen die iemand die een jaar drumt zo mee kan drummen.

De zang.. Over de zangstem kan de mening verschillen, ik vond het niet echt storend, maar voordat de distortion erin komt zit een stukje met gelaagde zang, wat niet gelijk opgaat, erg jammer, want zo klinkt het voor geen meter. Ook een uithaal, net voor de distortion is erg vals.

Het distortionstuk... tsja, erg standaard riffjes, niets speciaals, en zeker niet iets om bij op te veren ofzo.

Er zit een brug in (naar een versnelling) die erg onstrak gespeeld wordt. Ook hier in 1 keer een chorusorgie die resulteerd in onstrakheid en valsige gitaartonen.

Het einde van het distortionstuk wordt onstrak ingedrumt, haperend gespeeld.

Dan het bas en drumstukje, met "cleane" gitaren... de drummer zit er een aantal maal flink naast, en de bas is soms de weg ook kwijt.

Concretiserend: Een leuk stukje muziek voor op Myspace, maar ik hoop dat het jullie geen geld gekost heeft, dat zou zonde zijn. Het ontstijgt in dit nummer nergens het "oefenruimteideeën die nog niet helemaal zijn uitgewerkt" niveau, en ik zou als ik jullie was erg hard gaan oefenen op strakheid. Maak desnoods een clicktrack voor de drummer, mischien dat het helpt.

Als extra noot wil ik hier nog even een advies kwijt.. Laat niet alle kritiek aan je voorbij gaan, en voel je niet aldoor aangevallen, je vraagt om feedback, en die krijg je dan ook, positief of negatief.

Mijn reactie hierboven is gewoon hoe ik het zie als praktiserend muziekant die zelf ook kritisch naar zijn eigen producten moet kijken.

spectre
Usericon van spectre
Posted 12-03-2007 9:23 by spectre Profiel van spectre

Jij hebt gewoon te weinig muzikale kennis om dit te bevatten (aldus kramy)

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 12-03-2007 9:23]

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

blonde rockgod
Posted 12-03-2007 9:27 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 12 maart 2007 1:19 schreef Scorcher het volgende:

Drums staan een beetje crappy op de demo, en we hebben inmiddels ook een betere drummer. Opbouwende kritiek zou vet zijn.

Greets, Arrie.

Zo, ik was toch bezig, hehehe

Ik heb het nummer "Sacrifice of Faith" beluisterd.

De productie van het geheel is zeer goed te doen, alleen mag de zang wel iets harder in de mix staan. in het intro lijkt het of de dubbele bass niet helemaal strak zit, en de drums hadden inderdaad wel iets voller mogen klinken. De bas is lekker aanwezig, en heeft creatieve loopjes, voegt veel toe aan de gitaarriffs.

Het middenstuk is mooi gedaan, de gitaar met Wah zit er lekker in, de solo die erop volgt is ook prettig, niet moeilijkdoenerij, maar wel melodieus.

Het cleane stukje is een welkome afwisseling, de samples zijn cool, de cleane zang vind ik dan weer wat minder, terwijl de zang voor de rest wel overtuigd.

De riffs zijn niet wereldschokkend, redelijk standaard, maar wel goed uitgevoerd, maar op sommige punten missen ze iets power.

Zo.... en nu heb ik wel genoeg op de schrijfstoel gezeten.

blonde rockgod
Posted 12-03-2007 9:29 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 12 maart 2007 9:23 schreef spectre het volgende:

Ochja.. ieder zijn menig toch?

Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 12-03-2007 9:33 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 12 maart 2007 9:23 schreef spectre het volgende:

Goddank, ik dacht al dat het aan mij lag.

[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'

Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 12-03-2007 9:34 by Herr von Wolfenstein Profiel van Herr von Wolfensteinhttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

teveel koffie zeg ik je

Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 12-03-2007 9:45 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hmmmm.. zal vanavond wel eens een nieuw nummer op MySpace zitten. Kan het wel hier zetten, maar het is zo NIET metal dat dit niet de juiste plek is.

[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'

Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 12-03-2007 10:02 by Skyggesang Profiel van Skyggesanghttp://www.baldrsdraumar.com

Post het gewoon, we trappelen!

Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 12-03-2007 10:02 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Zowiezo nog even niet, ik wil nog even de reactie van de zangeres afwachten. Maar die hoort toch wel vandaag binnen te komen.

Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 12-03-2007 10:03 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Is dat die je mij ook doorgestuurd had? Heb m al een paar keer beluisterd, totaal niet mijn ding, zoals verwacht, maar het heeft wel iets moet ik toegeven.

Zla ngo wel een uitgebreider verslag geven als ik wat meer leef.

True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband

Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 12-03-2007 10:14 by Skyggesang Profiel van Skyggesanghttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 12 maart 2007 10:02 schreef Illusione het volgende:
Zowiezo nog even niet, ik wil nog even de reactie van de zangeres afwachten. Maar die hoort toch wel vandaag binnen te komen.

-> SowieSo, maar verder wachten we af hoor

waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 12-03-2007 10:38 by waterfiets Profiel van waterfiets

quote:
Op 12 maart 2007 1:19 schreef Scorcher het volgende:

Greets, Arrie.

Niet erg orgineel (wie is dat nog wel tegenwoordig) maar het klinkt wel aardig jammer dat de bass weg valt op sommige stukken, succes ermee!

waterfiets
Usericon van waterfiets
Posted 12-03-2007 10:43 by waterfiets Profiel van waterfiets

quote:
Op 11 maart 2007 21:51 schreef Illusione het volgende:
Mathcore toonladders.. is dat niet lokrisch ? Niet in gebruik, maar wel bekend.. ?

Anyway, niet echt een nuttige discussie dit..

Kerk toon ladders! herkenbare verminderde kwint, sinds wanneer worden er diminished accoorden in mathcore gespeeld ?

B 1/2 C 1 D 1 E 1/2 F 1 G 1 A 1 B

[Dit bericht is gewijzigd door waterfiets op 12-03-2007 11:00]

Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 12-03-2007 11:15 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Neeee, ik bedoelde dat mathcore toonladders net zoiets zijn als lokrisch, niet dat ze lokrisch zijn.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-03-2007 11:16 by Snaack Profiel van Snaack

Bestaat dat, genre-gebonden toonladders?

Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 12-03-2007 11:17 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Kweenie, nobody ever told me..

waterfiets
Usericon van waterfiets
Posted 12-03-2007 11:42 by waterfiets Profiel van waterfiets

Damn wist je dat niet!? das nieuw! van metal

Scorcher
Usericon van Scorcher
Posted 12-03-2007 15:04 by Scorcher Profiel van Scorcherhttp://www.ExistenceDenied.com

Bedankt voor de kritiek! Als er nog meer mensen opbouwende kritiek hebben dan zou ik het graag horen.

Hailz!

Cees
Usericon van Cees
Posted 12-03-2007 17:19 by Cees Profiel van Cees

Ja, ik heb wat ongemixte nummers van de demo op demyspace gezet. MAAR VOOR dat je het gaat luisteren wil ik je er even opwijzen: De triggers van de Bass Drum namen telkens 2 trilingen op, dus dat moet geknipt worden, en bij sommige dubble base stukjes nam die niet alles op vanwege een Flame... www.myspace.com/sculptureband

Cheers,
Cees

[Dit bericht is gewijzigd door Cees op 12-03-2007 17:29]

The trend is dead.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com