|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Pfff, hallo zeg... ik ben juist prima in balans, wil alleen maar zeggen dat je in een chagrijnige bui in je hoofd best mensen mag pletten, niets mis mee. Straks ga je me nog iets aanpraten . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Ik had het toch niet specifiek over jouhouuuu, M-etje! Van jou weet iedereen toch allang dat je gewoon niet spoort joh. Met je fiets. Jij valt niet te helpen gewoon, ze hebben de hoop allang opgegeven. En inderdaad, mensen zijn vervelend.. in een chago bui net wat meer dan anders. En dan mag je best naar doen tegen je medemens. [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 09-12-2007 14:13] |
|
Vanaf vandaag houd ik altijd een spuit met tranxène in mijn handtasje voor het geval ik M. nog een keer in een chagrijnige bui tegenkom. Die gozer is beyond help, ik zweer het je. *angstige smiley!* “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
Gewoon zijn fietsbanden lek prikken, moet lukken als zuster zijnde. [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 09-12-2007 16:09] |
|
Niet m'n fietsbanden Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Je moet ook geen vechtsport, maar vechtkunst gaan doen Wat je bij bijvoorbeeld karate en jiu-jitsu meer (al dan niet bewust) leert dan bij bijvoorbeeld kickboksen is het vinden van de rust in jezelf en het je een situatie meester maken ipv dat de situatie jou controleert. Ik heb nog nooit zo vaak gehoord dat je vooral niet moet gaan vechten als je in een bedreigende situatie zit als bij jiu-jitsu. Tegelijkertijd merk je ook goed dat je telkens beter in je schoenen komt te staan (je weet immers dat als het erop aan komt je iemand veel pijn kunt doen) en in het algemeen langer rustig blijft. Dit hele aspect van zelfvetrouwen en innerlijke rust bevordert het vermijden van conflicten natuurlijk, maar daarmee dus ook je eigen aggressieve neigingen. Ook door het hele hierarchische en respecttonende systeem (banden, begroetingen, buigingen) wat erom heen zit leer je juist dat je geen vrijbrief hebt om lomp op elkaar in te hakken. En zeker de meer zweverige vechtkunsten (tai chi, bijvoorbeeld) besteden expliciet veel aandacht aan je geest. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ja dat snap ik hehe, maar nogmaals.. het is wellicht een oplossing om je agressie te reguleren, maar mij lijkt dat je juist wil weten waar die agressie vandaan komt. En dan helpt alleen een vechtsport/kunst/whatevah niet. Voor mijn broertje bijvoorbeeld hielp karate bijvoorbeeld nou niet echt bepaald, als hij nu een woedebui heeft deelt hij karatetrappen en slagen uit. |
|
quote: Misschien was karate dan een slecht voorbeeld Ik had/heb zelf geen last van woedeuitbarstingen of wat dan ook, maar aangezien ik wel wat verschil merkte en van anderen bij JJ wel weet dat het helpte bij het daadwerkelijk verhelpen van aggressieve impulsen is het volgens mij meer dan reguleren. Je moet niet onderschatten wat alleen het veranderen van je instelling/houding voor verbeteringen levert. En daar kan vechtkunst prima bij helpen. En nee, hiermee zeg ik niet dat je alles er mee kan oplossen. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Karate was niet zo'n best plan geweest voor mijn broertje nee, mochten ze mij ook wel aan karate laten doen. Konden we thuis wedstrijdjes houden, hmzz Ik onderschat zeker niet het veranderen van houding en instelling en de verbeteringen die daaraan hangen. Maar wat je al zegt, niet alles lost zich daardoor op. Soms zijn er gewoon dingen in je leven waar je niet alleen doorheen kan komen. |
|
quote: Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
En wat hippie Aaargh er nog aan toe wil voegen (met dank aan het universum): Of course, anger can always be justified. But then, so can forgiveness. “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
quote: Wat een wijze woorden |
|
Het is ontvangen wijsheid, ik geef het slechts door... Aaargh, doet ook maar wat. “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
quote: Weekenden bij mijn ouders zijn niet goed voor me, merk ik wel. Ik laat hem voor de eerlijkheid maar staan Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ik laat me binnenkort onderzoeken. Wel als controlegroep natuurlijk. Even de verwarming hoger zetten, mijn cactus zegt dat hij het koud heeft. |
|
Je cactus hoeft helemaal niet zo warm, hier in de kas staan ze bij iets van 16 graden en dat is vooral voor de mensen die werken ze kunnen makkelijk een winter op 12 graden. Maar in deze periode moet het wel droog zijn van november tot ongeveer maart. Als je het warmer maakt moet je ook voor meer licht zorgen. tot zover tuinieren met brammen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Ik heb ff teruggelezen maar kon niet vinden waarom. Waarom? Ik moet me ook laten onderzoeken, maar met de rede dat ik een te hoge cholesterolspiegel over kan houden aan bep. medicijngebruik. |
|
quote: Hahahaha, dankjewel man, ik denk dat ik vanmiddag een cactus ga kopen! quote: Omdat ik me daarvoor heb aangemeld. http://www.bcn-nic.nl/spiegelonderzoek/ Ik ben dus deel van de gezonde controlegroep zonder psychiatrische diagnose. Mochten er toch nog afwijkingen worden gevonden, dan word ik daar wel van op de hoogte gesteld. |
|
quote: Gaaf! Ik doe mee aan het onderzoek Verken Uw Geest van de universiteit van Utrecht. Ook als controlegroep, want ik hoor geen stemmen. Best lachen om een keer zo'n EEG te krijgen... “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
Gaaf, "verken uw geest"... en dan toch zo'n EEG plakkertje op de neus plakken. Heb ze je grote teen ook even gescreend? Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote:Da's voor de referentie, anders kun je niet meten www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
ik had me ook opgegeven als deelnemer, maar waarschijnlijk ben ik niet aangenomen omdat ik blowde. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Of omdat je elite bent. |
|
Pff, gisteren kreeg ik opeens toch wel erg last van m'n angst voor drukke ruimtes, denk dat het ook aan het zaaltje lag. Maar het staat me erg in de weg, ik vind optredens e.d. geweldig om heeb te gaan, maar vaak word het tevee door alle indrukken of mensen die te dichtbij komen. Ik had er voorheen niet zo'n last van, mar nu ik gestopt ben met ritalin is het opeens verergerd. Misschien toch eens terug de psych opzoeken, het word me nu toch te erg, als het een leuk avondje in de weg gaat staan. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |