|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: de interpunctie mag er ook wezen hmm |
|
quote: zonder persoonlijke ervaring ja. |
|
quote: ik heb t nooit zo op hoofdletters. punten eigenlijk ook niet. comma's al even min eigenlijk. als ze nou consistente waarde hadden...maar dat hebben ze niet. er zijn zowiezo twee verschillende soorten comma's, en hoofdletters werken nogal berperkt. punten zijn ook tricky wat betreft afk., want die verklotende interpunctie. ik ga maar eens chinees leren (ach t zal mijn asperger wel wezen) |
|
quote: ja daar ben ik toe in staat. yes they can ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:nou zonder punten komma s en hoofdletters wordt een verhaal als geheel behoorlijk inconsistent en ik vind het ook wel mooi dat je zo tegelijk een beetje inzicht krijgt hoe iemand spreekt oke het zal natuurlijk nooit precies zo zijn zoals iemand in het echt spreekt maar je krijgt wel een beetje een indicatie ach waar maak ik me ook druk om over vijf jaar hebben we de eerste msn smileys in het groene boekje Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
haha, ja uiteraard heeft interpunctie/hoofdlettergebruik wel functie. Al goed al goed, ik offer me linker pink wel op aan de [shift] toets. als ik eraan denk:/ they dont have the neurological capability. |
|
quote: Kudt! Spellingscontrole is ook maar symptoombestrijding en onderdeel van een veel groter probleem. Suck my piss |
|
ex-dealer met een schuldgevoel. http://www.youtube.com/watch?v=67sgy14CnYo&mode=related&search= Shit happens. Suck my piss |
|
Lichttherapie, men kent 't wel. Nu heb ik geen zin om een paar keer per week naar een kliniek te gaan en daar voor zo'n lichtbak te gaan zitten. Nee, zat er eerder aan te denken zelf zo'n bak aan te schaffen of alleen maar wat lampen. Maar wat zijn dit voor lampen? Ja, hele sterke, maar ik zoek een naam. Zijn ze los verkrijgbaar? |
|
Zijn zover ik weet via je verzekering te verkrijgen .. |
|
Ohoh, dan moet ik een of ander boekje eens ff gaan nalezen. Zou ideaal zijn, want ze schijnen nogal duur te zijn. |
|
Klopt ... je zou ook gewoon dagelijks een paar keer een wandelin kunnen maken, doe dat met name bij zo min mogelijk bewolking en zoveel mogelijk zon, werkt beter dan een uurtje zo'n lamp. |
|
Klopt, doe ik ook [veel]. Simpelweg 's morgens meteen nadat je opstaat even naar buiten kijken schijnt ook al te helpen. Mijn kamer is gewoon te donker denk ik. Heb ook uitzicht op een bakstenen motief. Maar kan het ook zo zijn dat je te weinig serotonine aanmaakt omdat het licht niet 'goed' binnekomt via je ogen? Omdat ik vaak half blind/half jankend op de fiets zit bij 2 stralen zon. |
|
Voor zover ik weet gaat het ook door je huid .. maar elk mens is daar weer anders in, deéén neemt veel op de ander minder .. die laatste hebben dan vaak een SAD .. |
|
quote:Melatonine Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
idd zon is zoveel meer sterker dan een lampje, maarja ik merk het effect op een sombere dag al met mn uberwitte felle TL balk, je moet wel proberen wit licht te nemen want die softe licht soorten maken het misschien nog erger. Ik ga ook wat dichter op een raam zitten om zo toch aardig wat op te vangen. volgens mij heb je er ook minder last van als je gewoon een stevig dag nacht ritme aanhoud. maarja mijn eerste symptoom is eigenlijk geen ritme meer hebben en daarvan ga ik me volgens mij slecht voelen omdat ik veel dingen niet meer normaal kan uitvoeren. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Sorry Elite, maar dat is bullshit .. in een tl lamp zitten niet de bestandelen die in zonlicht zitten ... |
|
quote: ...euh...licht is een vorm van electro-magnetische straling en niet iets dat uit bestanddelen bestaat. Tenzij je als de verschillende golflengtes; infrarood, zichtbaar, uv als 'losse' bestanddelen beschouwt. Verder, het is geen bullshit. Laatst een itempje over lichttherapie op de radio gehoord. In geval van seizoensgebonden depressie gaat vooral om de lichtintensiteit en niet zozeer om de precieze golflengte (kleur) samenstelling van het licht. Kleur speelt ook een rol maar wel een kleinere. [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 24-11-2006 14:53] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Klopt (heb er zelf onderzoek naar gedaan) maar dus levert een TL buis geen energie op voor de ontvanger |
|
Seizoensgebondendepressie wordt veroorzaakt door het ontbreken van blootstelling aan een bepaalde cumulatieve intensiteit van licht gedurende een dag. Dat kan je dus weldeglijk met kunstmatig licht herstellen en daartoe wordt ook kunstmatig licht gebruikt. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: ik sluit me aan bij chelman! in elke lamp zit een gigantisch breed spectrum aan licht alleen de verhoudingen zijn anders. Je hebt ook vele verschillende soorten TL balken, ik heb thuis eentje die erg wit is wat erg op daglicht lijkt. de meeste lampen hebben echter "zacht" licht die er wat warmer uit zien, dat wekt ook minder de indruk van de dag maar je houd een beetje een avond gevoel. bovendien werkt het voor mij wel en dat is het belangrijkste(niet alleen als placebo omdat ik het effect wist voordat ik wist wat lichtdepressie was ) [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 24-11-2006 15:08] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Dat betwist ik ook niet (lichtbaktherapie werkt zo) maar een aantal tl bakken zorgt niet voor het effect wat men zoekt. |
|
nee natuurlijk bereikje niet wat je echt nodig hebt, de zon is zoooveel sterker en heeft een goed ritme. dat zal je nooit bereiken met lichttherapie omdat je anders wel erg felle lantaarnpalen moet plaatsen ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Volgens mij is het niet helemaal onwaar dat TL licht klachten als depressie kan veroorzaken, dit omdat die dingen eigenlijk 50 keer per seconde aan en uit springen (en de combinatie met een relatief 'koude' kleurtemperatuur). Maar vooral dus door die 50 Hz... Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |