IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressie, Schizofrenie, Psychose [geestelijke aandoeningen e.d.] Vorige pagina | Volgende pagina
Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 07-11-2006 17:17 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 6 november 2006 18:01 schreef Phriar het volgende:
Een leraar wijsgerige psychologie vertelde me ooit dat er een redelijk aantal studenten psychologie is die zelf door teveel lezen van de lesstof zich allerlei ziekten inbeelden en aanpraten. Als ze er ver genoeg in gaan kunnen ze vast ervaringsdeskundige worden.


Klopt wel ja, dat zag je op mijn opleiding ook. Hulpverleners gaan vaak ook de zielepoot uithangen en de helft van de mensen heeft opeens zelf een nare jeugd gehad of is op wat voor manier dan ook misbruikt.


..."Hate can only create more hate"...


lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 07-11-2006 21:34 by lygophile Profiel van lygophile

quote:
Op 7 november 2006 17:11 schreef skullfuck het volgende:
De zinsopbouw e.d. in dit topic is zowiezo gaaf omdat, het soms zichzelf binnenstebuiten keert.

de interpunctie mag er ook wezen hmm


lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 07-11-2006 21:35 by lygophile Profiel van lygophile

quote:
Op 7 november 2006 16:15 schreef Slechtheid het volgende:
"Ze" asin de psychologen zonder ervaring?

zonder persoonlijke ervaring ja.


lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 07-11-2006 21:44 by lygophile Profiel van lygophile

quote:
Op 7 november 2006 13:05 schreef BARABAS het volgende:
can't

Wil jij dan misschien wel even rekening houden met de welbekende Hoofdletters? Ik als asperger kan mij hier nogal aan storen

ik heb t nooit zo op hoofdletters. punten eigenlijk ook niet. comma's al even min eigenlijk. als ze nou consistente waarde hadden...maar dat hebben ze niet. er zijn zowiezo twee verschillende soorten comma's, en hoofdletters werken nogal berperkt. punten zijn ook tricky wat betreft afk., want die verklotende interpunctie.
ik ga maar eens chinees leren

(ach t zal mijn asperger wel wezen)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-11-2006 21:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 november 2006 3:52 schreef lygophile het volgende:
het lijkt mij dat psychologen met ervaring een stuk prettiger/beter kunnen of zullen zijn. in mijn ervaring snappen ze ondanks al hun kennis er nog steeds geen drol van.
volgens mij had jij ook al ooit s zoiets gezegd, slechtheid..

ow en ElitE, je zou ff "there" kunnen vervangen met "their" in je sig. en no they cant.

ja daar ben ik toe in staat.
yes they can


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 07-11-2006 22:47 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 7 november 2006 21:44 schreef lygophile het volgende:
ik heb t nooit zo op hoofdletters. punten eigenlijk ook niet. comma's al even min eigenlijk. als ze nou consistente waarde hadden...maar dat hebben ze niet. er zijn zowiezo twee verschillende soorten comma's, en hoofdletters werken nogal berperkt. punten zijn ook tricky wat betreft afk., want die verklotende interpunctie.
ik ga maar eens chinees leren

(ach t zal mijn asperger wel wezen)
nou zonder punten komma s en hoofdletters wordt een verhaal als geheel behoorlijk inconsistent en ik vind het ook wel mooi dat je zo tegelijk een beetje inzicht krijgt hoe iemand spreekt oke het zal natuurlijk nooit precies zo zijn zoals iemand in het echt spreekt maar je krijgt wel een beetje een indicatie ach waar maak ik me ook druk om over vijf jaar hebben we de eerste msn smileys in het groene boekje


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 08-11-2006 0:44 by lygophile Profiel van lygophile

haha, ja uiteraard heeft interpunctie/hoofdlettergebruik wel functie. Al goed al goed, ik offer me linker pink wel op aan de [shift] toets. als ik eraan denk:/

they dont have the neurological capability.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 08-11-2006 10:19 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 7 november 2006 21:34 schreef lygophile het volgende:
de interpunctie mag er ook wezen hmm


Kudt!

Spellingscontrole is ook maar symptoombestrijding en onderdeel van een veel groter probleem.


Suck my piss


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 08-11-2006 13:45 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

ex-dealer met een schuldgevoel.

http://www.youtube.com/watch?v=67sgy14CnYo&mode=related&search=

Shit happens.


Suck my piss


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-11-2006 6:58 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Lichttherapie, men kent 't wel. Nu heb ik geen zin om een paar keer per week naar een kliniek te gaan en daar voor zo'n lichtbak te gaan zitten.
Nee, zat er eerder aan te denken zelf zo'n bak aan te schaffen of alleen maar wat lampen.

Maar wat zijn dit voor lampen? Ja, hele sterke, maar ik zoek een naam.
Zijn ze los verkrijgbaar?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2006 8:37 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zijn zover ik weet via je verzekering te verkrijgen ..


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-11-2006 8:44 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ohoh, dan moet ik een of ander boekje eens ff gaan nalezen.
Zou ideaal zijn, want ze schijnen nogal duur te zijn.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2006 8:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Klopt ... je zou ook gewoon dagelijks een paar keer een wandelin kunnen maken, doe dat met name bij zo min mogelijk bewolking en zoveel mogelijk zon, werkt beter dan een uurtje zo'n lamp.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-11-2006 8:47 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Klopt, doe ik ook [veel]. Simpelweg 's morgens meteen nadat je opstaat even naar buiten kijken schijnt ook al te helpen.

Mijn kamer is gewoon te donker denk ik. Heb ook uitzicht op een bakstenen motief.


Maar kan het ook zo zijn dat je te weinig serotonine aanmaakt omdat het licht niet 'goed' binnekomt via je ogen? Omdat ik vaak half blind/half jankend op de fiets zit bij 2 stralen zon.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2006 9:08 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Voor zover ik weet gaat het ook door je huid .. maar elk mens is daar weer anders in, deéén neemt veel op de ander minder .. die laatste hebben dan vaak een SAD ..


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-11-2006 14:08 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 24 november 2006 8:47 schreef Slechtheid het volgende:
serotonine
Melatonine


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2006 14:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

idd zon is zoveel meer sterker dan een lampje, maarja ik merk het effect op een sombere dag al met mn uberwitte felle TL balk, je moet wel proberen wit licht te nemen want die softe licht soorten maken het misschien nog erger. Ik ga ook wat dichter op een raam zitten om zo toch aardig wat op te vangen.

volgens mij heb je er ook minder last van als je gewoon een stevig dag nacht ritme aanhoud. maarja mijn eerste symptoom is eigenlijk geen ritme meer hebben en daarvan ga ik me volgens mij slecht voelen omdat ik veel dingen niet meer normaal kan uitvoeren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2006 14:46 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Sorry Elite, maar dat is bullshit .. in een tl lamp zitten niet de bestandelen die in zonlicht zitten ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-11-2006 14:51 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 november 2006 14:46 schreef Jenje het volgende:
Sorry Elite, maar dat is bullshit .. in een tl lamp zitten niet de bestandelen die in zonlicht zitten ...


...euh...licht is een vorm van electro-magnetische straling en niet iets dat uit bestanddelen bestaat. Tenzij je als de verschillende golflengtes; infrarood, zichtbaar, uv als 'losse' bestanddelen beschouwt.

Verder, het is geen bullshit. Laatst een itempje over lichttherapie op de radio gehoord. In geval van seizoensgebonden depressie gaat vooral om de lichtintensiteit en niet zozeer om de precieze golflengte (kleur) samenstelling van het licht. Kleur speelt ook een rol maar wel een kleinere.



[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 24-11-2006 14:53]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2006 14:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Klopt (heb er zelf onderzoek naar gedaan) maar dus levert een TL buis geen energie op voor de ontvanger


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-11-2006 15:00 by Chelman Profiel van Chelman

Seizoensgebondendepressie wordt veroorzaakt door het ontbreken van blootstelling aan een bepaalde cumulatieve intensiteit van licht gedurende een dag.

Dat kan je dus weldeglijk met kunstmatig licht herstellen en daartoe wordt ook kunstmatig licht gebruikt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2006 15:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2006 14:57 schreef Jenje het volgende:
Klopt (heb er zelf onderzoek naar gedaan) maar dus levert een TL buis geen energie op voor de ontvanger

ik sluit me aan bij chelman! in elke lamp zit een gigantisch breed spectrum aan licht alleen de verhoudingen zijn anders. Je hebt ook vele verschillende soorten TL balken, ik heb thuis eentje die erg wit is wat erg op daglicht lijkt. de meeste lampen hebben echter "zacht" licht die er wat warmer uit zien, dat wekt ook minder de indruk van de dag maar je houd een beetje een avond gevoel.
bovendien werkt het voor mij wel en dat is het belangrijkste(niet alleen als placebo omdat ik het effect wist voordat ik wist wat lichtdepressie was )



[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 24-11-2006 15:08]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2006 15:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 november 2006 15:00 schreef Chelman het volgende:
Seizoensgebondendepressie wordt veroorzaakt door het ontbreken van blootstelling aan een bepaalde cumulatieve intensiteit van licht gedurende een dag.

Dat kan je dus weldeglijk met kunstmatig licht herstellen en daartoe wordt ook kunstmatig licht gebruikt.
Dat betwist ik ook niet (lichtbaktherapie werkt zo) maar een aantal tl bakken zorgt niet voor het effect wat men zoekt.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2006 15:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nee natuurlijk bereikje niet wat je echt nodig hebt, de zon is zoooveel sterker en heeft een goed ritme. dat zal je nooit bereiken met lichttherapie omdat je anders wel erg felle lantaarnpalen moet plaatsen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-11-2006 16:09 by BARABAS Profiel van BARABAS

Volgens mij is het niet helemaal onwaar dat TL licht klachten als depressie kan veroorzaken, dit omdat die dingen eigenlijk 50 keer per seconde aan en uit springen (en de combinatie met een relatief 'koude' kleurtemperatuur). Maar vooral dus door die 50 Hz...


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen