IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressie, Schizofrenie, Psychose [geestelijke aandoeningen e.d.] Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-04-2008 10:58 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Im not getting anything off what u just said.

[Dit bericht is gewijzigd door Slechtheid op 05-04-2008 10:58]


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 05-04-2008 12:23 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

The self-fulfilling prophecy is, in the beginning, a false definition of the situation evoking a new behaviour which makes the original false conception come 'true'. This specious validity of the self-fulfilling prophecy perpetuates a reign of error. For the prophet will cite the actual course of events as proof that he was right from the very beginning. quote unquote.


Suck my piss


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-04-2008 22:06 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

nog maar eens een keer mail de deur uit doen. Heb nu nog geen foto's verdomme.


Suck my piss


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-04-2008 23:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

grootste gelijk


signature


daffodil
sort
Usericon van daffodil
Posted 30-04-2008 12:25 by daffodil Profiel van daffodilhttp://www.myspace.com/pickingdaisies

Damn.....toch maar weer eens een dokter opgezocht, nu dan in Denemarken. Deze raadde me meteen weer aan om aan de anti-depressiva te gaan, gatver..eigenlijk wil dat helemaal niet. Maar weet ook even geen alternatief, want een alles-van-me-afprater ben ik niet.
In Nederland had ik een therapeute die mijn schilderijen analyseerde...dat was super...ik kan met verf blijkbaar wel gevoelens uitdrukken (waar ikzelf overigens geen weet van had). Ik heb hier zo weinig tijd om te schilderen, dat frustreert me enorm. Nou ja, even afwachten maar weer wat psych gaat zeggen.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 30-04-2008 13:24 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Schildertherapie heeft ook wel wat ja.



daffodil
sort
Usericon van daffodil
Posted 01-05-2008 16:52 by daffodil Profiel van daffodilhttp://www.myspace.com/pickingdaisies

Hee, hoe gaat het met jou judge? Is het allemaal nog te hebben na zo'n 4 mnd?
En ja, schildertherapie zou super geschikt zijn.


Reddy
Viespeuk
Usericon van Reddy
Posted 03-05-2008 22:29 by Reddy Profiel van Reddy

quote:
Lusteloos bij zomerdip
Maarten van Son, hoogleraar klinische psychologie aan de Universiteit Utrecht, aan het woord over zomerdips.

,,Over zomerdips en zomerdepressies en hun oorzaken is vrijwel niets bekend. Zomerdepressie valt onder seizoensgebonden depressies.

,,Dat is een gewone depressie, een ziekte dus, waarbij het begin en einde duidelijk is gekoppeld aan een seizoen. De winterdepressie is de bekendste en is goed onderzocht. Die ontstaat door een lichttekort.

,,Een zomerdepressie komt voor bij 0,1 procent, winterdepressie bij 3 procent van de bevolking, blijkt uit een Nederlands onderzoek in de noordelijke provincies eind jaren ’90.

Een zomerdip komt vaker voor. Hierbij gaat het niet om een ziekte, maar zijn het sociale factoren die mensen somber en lusteloos maken. Bijvoorbeeld doordat iedereen met vakantie is. Meestal worden mensen met een manisch-depressieve stoornis juist actiever of manisch in de zomer.’’



Dus het bestaat toch.

Bij mij spelen een bloedhete kamer op het zuiden en een absurd lichte huid ook een rol.
En ik vind het ook deprimerend om te zien hoe iedereen als mieren naar de terrasjes rent en dat "gezellig" noemt. Evenals dingen als een (bepaald) ijsje eten of in een bepaald meer zwemmen "omdat het anders geen zomer is", of, erger nog, "omdat dat hoort". Om over de zonnebrillen nog maar te zwijgen...

's Avonds vind ik het wel leuk in de zomer. Dan ben ik ook niet zo ontzettend lamlendig als overdag. Ik weet niet waar het vandaan komt, maar zo'n beetje vóór het avondeten kom ik tot helemaal niets.


dus


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-05-2008 22:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 30 april 2008 13:24 schreef Judge M. het volgende:
Schildertherapie heeft ook wel wat ja.
50 first dates


signature


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 03-05-2008 22:39 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

is er een keer zon, gaan mensen weer zeuren. Het is ook nooit goed.Je zou er bijna depressief van worden.



Suck my piss


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 03-05-2008 22:42 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 3 mei 2008 22:29 schreef Reddy het volgende:
Dus het bestaat toch.


's Avonds vind ik het wel leuk in de zomer. Dan ben ik ook niet zo ontzettend lamlendig als overdag. Ik weet niet waar het vandaan komt, maar zo'n beetje vóór het avondeten kom ik tot helemaal niets.
Dat gezellig doen op terrasjes heb ik dan weer minder problemen mee... maar dan wel sávonds.
Ik heb helemaal niets met de zomer. Ik kan absoluut niet tegen de hitte en tegen een warme zon. Het enige wat ik dan kan is binnen zitten ventilator op m'n knar en zweten. Ik heb dan heel weinig energie, vooral in verhouding met de winter. Dan stuiter ik rond en kan haast niet slapen door te veel aan energie.
Daarnaast ben ik in de zomer ook veel geirriteerd vooral omdat je meteen wordt nagefloten als je ook maar even een spagetti shirtje aan hebt.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 03-05-2008 22:51 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 3 mei 2008 22:39 schreef skullfuck het volgende:
is er een keer zon, gaan mensen weer zeuren. Het is ook nooit goed.Je zou er bijna depressief van worden.


Niet iedereen zeurt als het keihard vriest of sneeuwt!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-05-2008 23:04 by mental Profiel van mental

@Cada : Dat nafluiten kan je ook opvatten als compliment aan jouw, ipv het ondergaan als irritatie...een lelijke dikke trol fluiten ze niet na he...


Fuck the world and fuck you


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 03-05-2008 23:09 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

ik kan daar toch echt niet de lol van inzien.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 04-05-2008 0:25 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 1 mei 2008 16:52 schreef daffodil het volgende:
Hee, hoe gaat het met jou judge? Is het allemaal nog te hebben na zo'n 4 mnd?
Gaat goed op zich. Ik boek grote vorderingen alleen wordt het wel steeds spannender want de kern van de problematiek komt steeds dichterbij en dat is zo nu en dan bloedeng.

Maar goed, dat wist ik vantevoren en ik moet hier echt mee aan de slag nu. Zal loodzwaar worden de komende tijd maar ik ben er vrij zeker van dat ik er veel baat bij ga hebben.

Thanks for asking trouwens



Reddy
Viespeuk
Usericon van Reddy
Posted 04-05-2008 0:33 by Reddy Profiel van Reddy

quote:
Op 3 mei 2008 22:42 schreef Cadaveria het volgende:
Dat gezellig doen op terrasjes heb ik dan weer minder problemen mee... maar dan wel sávonds.
Ik heb helemaal niets met de zomer. Ik kan absoluut niet tegen de hitte en tegen een warme zon. Het enige wat ik dan kan is binnen zitten ventilator op m'n knar en zweten. Ik heb dan heel weinig energie, vooral in verhouding met de winter. Dan stuiter ik rond en kan haast niet slapen door te veel aan energie.
Daarnaast ben ik in de zomer ook veel geirriteerd vooral omdat je meteen wordt nagefloten als je ook maar even een spagetti shirtje aan hebt.


Op het nagefloten worden na is het heel herkenbaar.
Avond heerscht!

Oh ja, en mijn winterjas is veel toffer dan mijn zomerjas. Met lekker veel grote zakken enzo.
(en ja, de grootste zak die erin zit ben ik zelf )


dus


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 15-05-2008 12:45 by Julia Profiel van Julia

ik heb zo'n coole huisarts...

net was ik bij haar en zaten we te giechelen als 2 schoolmeisjes toen we mijn diagnose van de psychiater lazen vanwege de medische verklaring voor het rijbewijs.

"ADD; tamelijk hoge score"



er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-05-2008 13:22 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 april 2008 13:24 schreef Judge M. het volgende:
Schildertherapie heeft ook wel wat ja.

kunstzinnig therapie is dat, erg gaaf omdat het kritisch met psychiatrie en psychologie omgaat waardoor het een beetje een eigen behandelwijze behoud.

maar het is niet alleen schilderen maar alle vormen van kunst, waaronder muziek.

Op het eerste gezicht is het een beetje zweverig, maar creativiteit is erg belangrijk voor de mens en er is veel af te lezen aan de manier van bezig zijn, en het uiteindelijke werk.
Daarnaast is het ook een goede manier om gevoelens te uiten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-05-2008 13:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 mei 2008 22:29 schreef Reddy het volgende:
Dus het bestaat toch.

Bij mij spelen een bloedhete kamer op het zuiden en een absurd lichte huid ook een rol.
En ik vind het ook deprimerend om te zien hoe iedereen als mieren naar de terrasjes rent en dat "gezellig" noemt. Evenals dingen als een (bepaald) ijsje eten of in een bepaald meer zwemmen "omdat het anders geen zomer is", of, erger nog, "omdat dat hoort". Om over de zonnebrillen nog maar te zwijgen...

's Avonds vind ik het wel leuk in de zomer. Dan ben ik ook niet zo ontzettend lamlendig als overdag. Ik weet niet waar het vandaan komt, maar zo'n beetje vóór het avondeten kom ik tot helemaal niets.


noem je dat depressie?

ik snap dat sommigen wat minder okee draaien in de zomer, maar zoals je het nu beschrijft lijkt het meer op dufheid door de hitte. Als je te lang duf bent kun je idd in een soort depressie vallen omdat je niet toekomt aan de dingen die je normaal overdag doet. In mediterrane landen hebben ze een goede oplossing: Siesta


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 15-05-2008 13:34 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

pffffffff. gisteren een arrestatieteam dwars door mijn huis heen gehad om de psychotische zoon van de buren te arresteren die zijn stiefmoeder op een haar na de halsslagader had doorgejast.


Een kleine snol zit zo vol.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-05-2008 13:35 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Moeten ze dan door jouw huis???


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 15-05-2008 13:39 by mental Profiel van mental

Draag je ook spaghettishirtjes, Reddy ?


Fuck the world and fuck you


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 15-05-2008 13:40 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

team voordeur en team achterdeur. 1 hoog met gezamelijke dakterras.


Een kleine snol zit zo vol.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-05-2008 13:41 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Leuke buren ...


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 15-05-2008 17:19 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 15 mei 2008 13:22 schreef ElitE het volgende:
kunstzinnig therapie is dat, erg gaaf omdat het kritisch met psychiatrie en psychologie omgaat waardoor het een beetje een eigen behandelwijze behoud.

maar het is niet alleen schilderen maar alle vormen van kunst, waaronder muziek.

Op het eerste gezicht is het een beetje zweverig, maar creativiteit is erg belangrijk voor de mens en er is veel af te lezen aan de manier van bezig zijn, en het uiteindelijke werk.
Daarnaast is het ook een goede manier om gevoelens te uiten.


Dat wordt mijn opleiding een van de komende jaren, lijkt me zo leuk om te leren.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen