|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
gedeeltelijk met jenje eens. Het valt me wel op dat zoveel mensen zo snel dingen van de huisarts voorgeschreven krijgen, en er niet iets aan proberen te doen door middel van therapie of iets dergelijks. [Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 18-12-2007 16:24] Verrassend triviaal |
|
quote: Ik heb er in dien mate zelf niet mee te maken, maar ik ben behoorlijk wars van medicijnen (buiten de ibu) en de gedachte dat ik chemicaliën tot mee neem om mijn karakter/geest te wijzigen gruwelt me behoorlijk. |
|
quote:Hele dikke +1. Het eerste wat mijn huisarts vroeg toen ik me daar voor het eerst meldde dat ik niet lekker in mijn vel zat. Te absurd voor woorden. Het zijn geen M&M's hoor |
|
Ja, ik heb het idee dat die middelen idd net zo hard als M&M's over de balie gaan Slechte ontwikkeling imho. Maar goed ... |
|
Inderdaad. Niet echt een gezonde ontwikkeling. Het blijft chemische meuk, en bij sommige varianten kun je een sterke afhankelijkheid ontwikkelen. Verrassend triviaal |
|
quote:Ik durf zelfs de bewering aan te gaan dat ons Nederlandse huisartsenkorps een dubbele agenda heeft en geld toegestopt krijgt door de phamaceutische industrie om maar zoveel mogelijk voor te schrijven. |
|
Michiel, ik wist een beetje dat deze stap eraan zat te komen natuurlijk. Ik heb er veel respect voor dat je hier zo open voor uitkomt. En vooral dat je het durft aan te pakken op deze positieve manier. Sterkte, we zien elkaar ook komend jaar vast wel www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
@Judge M: Goed dat je deze stap zet, hopelijk ga je er veel aan hebben! In elk geval erg veel sterkte! Disko Disko Partizani |
|
Hmm dan hoort mijn huisarts daar dus niet bij. Ik heb die ervaring totaal niet, mijn huisarts bezorgde me een wel direct een verwijzing met de woorden niet te snel naar de medicatie te grijpen. Gelukkig ben ik daar ook niet zo dol op, dat scheelt |
|
Over de medicatie: het verschilt nogal per huisarts lijkt me. Ik ben het ermee eens dat het soms wel erg makkelijk wordt voorgeschreven tegenwoordig. Maar dat is een kwestie van een goede diagnose kunnen stellen. Het is ook zo afhankelijk van het geval. In sommige gevallen kan het wel degelijk helpen om iemand uit het diepste dal te krijgen. Op langere termijn wordt het een ander verhaal.. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote: Zou zomaar kunnen. Er is wel een concurrentieslag tussen verschillende pharmaceutische bedrijven, huisartsen paaien om middelen van een bepaald bedrijf voor te schrijven is niets nieuws. Verrassend triviaal |
|
Verplichte literatuur over dit onderwerp wat mij betreft: (Weet niet of het ook in het Nederlands vertaald is trouwens...) Zeker als je in de gezondheidszorg werkt of er privé veel mee te maken hebt. Lees die shit! “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
vedde sjid,. Suck my piss |
|
'Artsen behandelen teveel op eigen houtje' Uitgegeven: 19 december 2007 12:21 Laatst gewijzigd: 19 december 2007 12:22 UTRECHT - Artsen houden zich bij het kiezen van een behandeling te weinig aan de richtlijnen die door henzelf zijn opgesteld. Dat blijkt uit onderzoek van DGV, het Nederlands instituut voor verantwoord medicijngebruik, dat woensdag is gepresenteerd. De richtlijnen zijn bedoeld om patiënten de beste zorg te geven en die niet onnodig duur is. Maagzuurremmers De dokters wijken vooral af bij het voorschrijven van maagzuurremmers, cholesterolverlagers, antibiotica, antidepressiva en slaapmiddelen. Bij maagzuurklachten schrijven ze, volgens DGV, bijvoorbeeld vaak meteen een zogenoemde protonpompremmer voor, terwijl dat middel een soort verslavende werking heeft. De richtlijn schrijft voor dat patiënten eerst middelen moeten krijgen met minder bijwerkingen. |
|
quote: Dat klinkt erg bekend in de oren (gesjeesd HTS'er, 'tig banen gehad, geen discipline, om over relaties (nooit gehad overigens) maar te zwijgen). iig veel succes kerel Ben ik wel rechts genoeg voor deze tyfusbende? |
|
Dank u |
|
Klinkt als een ingrijpende stap. Respect, en veel sterkte. Het zal ongetwijfeld niet gemakkelijk gaan worden voor je het komende jaar. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Zo een interview om te bepalen of ik medische of psychische klachten ervaar of heb ervaren, dus als ik afgevoerd word en jullie nooit meer zie: Vaarwel. |
|
dan moet je gewoon even je tekeningen laten zien ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Hahahaha, dan zullen ze wel inzien dat het wel goed zit inderdaad! |
|
quote: Goed van je hoor Michiel! En heeel erg veel succes daarzo! En respect idd voor dat je het er zo openlijk over hebt op het forum, wie weet heeft een van de forumleden er wat aan! |
|
quote:Dankjewel Imke quote:Je moest eens weten hoeveel mensen me de afgelopen maanden al opgebiecht hebben dat het met hen ook niet al te best gaat sinds ik ze verteld heb wat er met mij staat te gebeuren. Enerzijds doet me dat goed, anderzijds is het een teken dat er toch een boel mis is en er een behoorlijk taboe rust op dit onderwerp. Dus bij deze ook een hart onder de riem voor alle andere psychische brekebeentjes . Go for it! |
|
Succes Judge! Jezus, wat was die onderzoekster lekker, jammer dat ik na twee uur al klaar was met dat drie uur durende onderzoek. |
|
Wow Judge, veel succes en sterkte het komende jaar. Het zal niet makkelijk worden, maar waarschijnlijk (en hopelijk) kom je er beter en sterker uit. Go for it ..."Hate can only create more hate"... |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |