IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar links geridiculiseerd wordt [nieuwstopic deel veel] Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-10-2006 13:50 by Chelman Profiel van Chelman

quote:

China heft Wikipedia-blokkade op

Uitgegeven: 12 oktober 2006 13:08
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2006 13:37

AMSTERDAM - De Chinese internetbevolking kan weer met hartelust gebruikmaken van Wikipedia. De overheid blokkeerde de online encyclopedie ruim een jaar geleden, maar die blokkade is eerder deze week opgeheven.

Medewerkers van Wikipedia zijn skeptisch over de opheffing. "We moeten nog maar zien hoe lang het duurt." Volgens Wikipedia heeft de Chinese overheid de populaire website inmiddels drie keer geblokkeerd.


China staat erom bekend dat het informatie op internet streng censureert. De overheid van het communistische land geeft bijna nooit een reden op voor het blokkeren van internetsites. Wel is bekend dat de overheid bang is dat informatie op het web Chinezen op verkeerde gedachten kan brengen.

Campagne

Enkele maanden geleden begon Amnesty International een campagne tegen internetcensuur. De mensenrechtenorganisatie wil middels een petitie overheden oproepen om een eind te maken aan de beperking van de vrije meningsuiting op het net.



JOEPIE.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-10-2006 15:19 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 oktober 2006 13:50 schreef Chelman het volgende:
JOEPIE.
Zullen ze nu eindelijk het kapitalisme ontdekken daar?



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-10-2006 15:41 by Chelman Profiel van Chelman

Ze kennen dat maar al te goed. Ze willen dat alleen niet voor alle Chinezen toegankelijk maken ze hebben liever een oligarchie. Ze weten namelijk dat kapitalisme gelijke rechten en mogelijkheden voor iedereen betekent.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-10-2006 15:50 by Chelman Profiel van Chelman

quote:

AMSTERDAM - De gemeente moet startsubsidies geven aan zelfstandige werkende prostituees. Ook moet de stad zorgen voor goede huisvesting en meewerken aan een kwaliteitskeurmerk. Dat vindt collegepartij GroenLinks.

Het stadsbestuur stelt zich veel te afwachtend op als het gaat om de seksindustrie, vindt raadslid Marieke Doorninck van GroenLinks. Nu de gemeente 37 bordeelvergunningen heeft ingetrokken van louche bedrijven op de Wallen en in Oud-Zuid, zou men actief op zoek moeten gaan naar bedrijven waar wel netjes wordt gewerkt.

Karina Schaapman, raadslid voor de PvdA, die samen met GroenLinks het college van b. en w. vormt, reageert verontwaardigd. ''Snappen ze bij GroenLinks nou nog niet dat het ideaalbeeld uit de jaren zeventig niet meer bestaat? Ik verzet me tegen deze waandenkbeelden. Het is een onzalig plan.''

Doorninck redeneert dat er een unieke kans ligt om de prostitutie uit de sfeer van onderdrukking te halen. Als zelfstandig werkende prostituees door de gemeente geholpen worden met het opzetten van bedrijven zal dat een voorbeeld zijn voor de rest van de sector.

Doorninck stelt dat veranderingen tot nu toe werden bemoeilijkt omdat er geen nieuwe bedrijven werden toegelaten. Nu er 37 vergunningen vrijkomen, zou dat kunnen veranderen. 'Door een aanmerkelijk deel van de panden te behouden voor de seksindustrie kan aan nieuwe ondernemers en zelfstandige sekswerkers de kans worden gegeven om een nieuwe hervorming te bewerkstelligen'.

Schaapman stelt juist dat 'gebleken is' dat aan het vak zoveel schadelijke kanten zitten dat alleen ontmoediging een optie is. ''Laten we nou niet gaan denken dat vrouwen in de prostitutie terecht komen via een cursus beroepsoriëntatie.''


Wat is en blijft GroenLinks toch een bizare partij.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-10-2006 15:52 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Subsidie en lastenverlichting geven aan zelfstandige ondernemers?! Hoe on-Groenlinks!

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 12-10-2006 15:52]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 12-10-2006 15:56 by windkracht10 Profiel van windkracht10

Je zou toch verwachten dat startende prostituees het meest in trek zijn...


mvg wk10


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-10-2006 11:53 by Chelman Profiel van Chelman

quote:

De Nobelprijs voor de Vrede is vrijdag in Oslo toegekend aan de Bangladeshi Muhammed Yunus en de Grameen Bank in dat land. Deze persoon en deze instelling zijn grondleggers van het zogenoemde microkrediet. Het Nobelcomité meent dat zij de prijs verdienen wegens de belangrijke rol die deze vorm van kredietverlening speelt bij het bestrijden van armoede en daarmee het bevorderen van duurzame vrede.


Goede zaak dit. De Nobelprijs voor de vrede en literatuur is al jaren een aanfluiting waarbij men vooraal voor zgn. 'progressieve' denkbeelden beloond werd. Nu wordt iemand beloond die aantoont dat het zelfs in enorm achtergestelde landen mogelijk is om ZELF uit de armoede te komen. Goede zaak dus.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 13-10-2006 12:13 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 12 oktober 2006 15:50 schreef Chelman het volgende:
Wat is en blijft GroenLinks toch een bizare partij.


Met Halsema is het toch NOG erger geworden naar mijn mening hoor


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-10-2006 12:16 by Chelman Profiel van Chelman

Hehe klopt.


Stem hier op de grootste Rotterdammer allertijden.

Ik heb op Tinbergen gestemd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-10-2006 12:23 by spectre Profiel van spectre

Mental staat er niet bij potver.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 13-10-2006 12:34 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 12 oktober 2006 15:41 schreef Chelman het volgende:
Ze kennen dat maar al te goed. Ze willen dat alleen niet voor alle Chinezen toegankelijk maken ze hebben liever een oligarchie. Ze weten namelijk dat kapitalisme gelijke rechten en mogelijkheden voor iedereen betekent.


Ze weten dat dat de mythe van het kapitalisme is.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-10-2006 13:50 by Chelman Profiel van Chelman

quote:

Een taxichauffeur en een vrachtwagenbestuurder hebben er donderdagmiddag voor gezorgd dat een dronken Britse trucker geen brokken kon maken. De 49-jarige Engelsman reed met zijn truck met oplegger slingerend over de A15. Hij had zoveel gedronken dat hij zelfs geen blaastest meer kon afleggen, aldus de politie vrijdag.

Een taxichauffeur die de slingerende vrachtwagen opmerkte ging voor de wagen rijden waardoor deze vaart moest minderen. Een Nederlandse vrachtwagenbestuurder ging naast de Brit rijden. Op die manier leidden ze de Engelsman naar een parkeerplaats langs de A15.

De politie stopte de dronken man ter ontnuchtering in de cel met wat eten en drinken. Daarna kreeg hij een rijverbod van 24 uur.



Het zijn dit keer niet de Finnen maar de Britten!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-10-2006 14:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 oktober 2006 12:16 schreef Chelman het volgende:
Ik heb op Tinbergen gestemd.


zo, op een fanatiek lid van de social democratische arbeidspartij nog wel(volgens eeuwige bron van wijsheid, WIKIPEDIA). Maar serieus, dat zijn nobelprijswinnendr broer nikolaas er dan ook niet bij staat...

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 13-10-2006 14:33]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-10-2006 14:39 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 13 oktober 2006 14:32 schreef attila_de_hun het volgende:
zo, op een fanatiek lid van de social democratische arbeidspartij nog wel(volgens eeuwige bron van wijsheid, WIKIPEDIA). Maar serieus, dat zijn nobelprijswinnendr broer nikolaas er dan ook niet bij staat...


Ik stem dan ook niet op de gaafste maar op de grootste.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-10-2006 14:50 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 oktober 2006 12:16 schreef Chelman het volgende:
Hehe klopt.


Stem hier op de grootste Rotterdammer allertijden.

Ik heb op Tinbergen gestemd.


Ah, ik op Willem Pijper



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-10-2006 14:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kamer woedend over schrappen Lingo

Uitgegeven: 13 oktober 2006 13:06
Laatst gewijzigd: 13 oktober 2006 13:50

DEN HAAG - Het CDA is woedend over de beslissing van netcoördinator Ton F. van Dijk (Ned. 1) om de woordquiz Lingo de nek om te draaien. CDA-Kamerlid Joop Atsma bevraagt dinsdag tijdens het vragenuurtje in het parlement minister Maria van der Hoeven (Media) over de kwestie. Dat meldde hij vrijdag.

Volgens Atsma raakt de beslissing van Van Dijk het hart van het publieke bestel. De coördinator wil het spelletje van presentatrice Lucille Werner stoppen omdat er te veel oudere kijkers naar kijken. Van Dijk wil een spel voor zowel jonge als oude kijkers.


Discriminatie

"Wat is dat voor raar soort discriminatie? Donderdag keken er iets meer dan 800.000 kijkers. Blijkbaar zijn dat veel ouderen, maar is dat erg? Ons publieke omroepbestel is niet gemaakt voor dit soort overwegingen, maar dat alle groepen in de samenleving moeten worden bereikt."

Het CDA wil dat Van der Hoeven bekijkt hoe Hilversum met pluriformiteit omgaat en dat ze ingrijpt. De politieke partij was altijd al een tegenstander van het in september ingevoerde programmeringsmodel, waarin op de publieke zenders programma's naar genre over de netten worden verspreid. Door dit model is de macht van de omroepen zeer verkleind en dat zint het CDA niet. Atsma vindt het daarom absurd dat één man een programma als Lingo kan stoppen, tegen de wil van de TROS.

Doelgroep

De volksvertegenwoordiger noemt de beslissing een dictaat van de coördinator. Hij plaatst ook vraagtekens bij de doelgroep die Van Dijk in kaart heeft gebracht. Volgens de CDA'er kijken er ook veel allochtonen en lager opgeleiden naar het spelletje.

PvdA-woordvoerder Martijn van Dam vindt het net als Atsma schandelijk dat Lingo om deze reden moet verdwijnen. Hij zal daarom stevig van leer trekken in het voorgenomen debat dinsdag in de Tweede Kamer. Maar hij zal dan ook zeker het CDA voorhouden dat die partij in het verleden heeft ingestemd met het verlenen van meer macht aan de raad van bestuur Publieke Omroep.

Boze kijkers

"Wij hebben daar destijds tegen gestemd, juist om dat soort problemen te voorkomen", aldus Van Dam. Hij ziet niet direct een oplossing ontstaan na het vragenuurtje met de minister. "Het enige wat zou kunnen is dat er een spoedwet komt, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Ik denk dat een actie van boze kijkers eerder effect sorteert."

Voorzitter Karel van Doodewaerd van de TROS heeft zijn spelletje, dat al sinds 1989 bestaat, al vaker door woelige wateren geloodst. Hij hoopt dat dat nu ook weer zal lukken, liet hij vrijdag weten. Hij is blij met de politieke ophef.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 13-10-2006 17:21 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Poolse vrouw (22) dood in politiecel

Uitgegeven: 13 oktober 2006 15:56
ALMELO - De politie heeft vrijdagmorgen een dode Poolse vrouw in een politiecel op het Almelose bureau aangetroffen. Dat meldde het Openbaar Ministerie (OM) vrijdag. Op het lichaam wordt sectie verricht.

Hoe de 22-jarige vrouw uit Wroclaw om het leven is gekomen, kan het OM niet zeggen. De vrouw zat sinds woensdag opgesloten in de cel voor winkeldiefstal. De Rijksrecherche stelt een onderzoek in.

Het slachtoffer liep samen met twee andere Poolse dames woensdag tegen de lamp bij een winkeldiefstal in Rijssen. De twee andere dievegges werden vrijdag in de Almelose rechtbank voorgeleid voor de poging tot winkeldiefstal.


Ok, het was maar een Poolse, maar sinds wanneer word je twee dagen vastgezet voor een winkeldiefstalletje? Ik ruikt een schandaal in wording.

Sterker nog; het was maar een poging.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 13-10-2006 17:22]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 13-10-2006 17:24 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Als je niet aan het bekennen slaat, dan mogen ze je 3 dagen vasthouden. Dacht ik.



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 13-10-2006 17:27 by Heiden Profiel van Heiden

Wat valt er te bekennen als je op heterdaad word betrapt, wat ik uit het stukje opmaak?

En in mijn tijd werd je nog dezelfde dag/avond/nacht aan een hulpofficier van justitie voorgeleid op het politiebureau. Of is dat tegenwoordig allemaal veranderd?

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 13-10-2006 17:30]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 13-10-2006 17:34 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Ik ben er al lang niet meer geweest.



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 13-10-2006 18:12 by Heiden Profiel van Heiden

Ik ook niet, maar ik mag aannemen dat zelfs de rechtbanken in Almelo betere dingen te doen hebben dan voor ieder winkeldiefstalletje zitting te houden.
Ergo; men handelt kleine vergrijpen gewoon op het woutebureau af met een hulpofficier van justitie.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat de heren politieagenten niet het achterste van hun tong hebben laten zien.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 13-10-2006 20:50 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Dat zou me idd niets verbazen.



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-10-2006 21:12 by Lionheart Profiel van Lionheart

Het was maar een buitenlander...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-10-2006 21:34 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

McDrive geeft klant per ongeluk 15.000 euro

WATERLOO - Een hongerige Belg keek zondagavond vreemd op bij de McDrive in het Belgische Waterloo. In de papieren zak met zijn bestelling vond hij tussen de hamburgers een envelop met 15.000 euro.

"Even heb ik getwijfeld of ik het geld zou houden. Geef toe, wie zou dat niet doen? Maar mijn ouders hebben me geleerd om altijd eerlijk te zijn", zei Marco Parra-Martinez (23) donderdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.

Marco heeft de envelop terugbezorgd. Het geld was de omzet van enkele dagen, die per ongeluk tussen de bestellingen was beland. McDonalds heeft de eerlijke klant een mooi geschenk beloofd.

Bron: www.nu.nl




RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 13-10-2006 21:35 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

Als Burger King dat nou ook eens doet...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-10-2006 21:39 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 13 oktober 2006 21:35 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Als Burger King dat nou ook eens doet...


Ach, voor 15.000 euro wil ik best een keer een BigMac vreten..


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen