IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Celtic Frost Vorige pagina | Volgende pagina
Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 01-12-2005 21:33 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik ga koppen snellen om volgende jaar vrij te krijgen voor Wacken


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-12-2005 21:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2005 21:33 schreef Gunman het volgende:
Ik ga koppen snellen om volgende jaar vrij te krijgen voor Wacken

Ik heb gehoord dat ze alleen maar "Cold lake" materiaal gaan spelen.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 01-12-2005 21:47 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2005 21:45 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik heb gehoord dat ze alleen maar "Cold lake" materiaal gaan spelen.


Héhé, nuja, tot Vanity/nemesis mogen ze gerust gaan van mij


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-12-2005 21:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2005 21:47 schreef Gunman het volgende:
Héhé, nuja, tot Vanity/nemesis mogen ze gerust gaan van mij


Het "cold lake" materiaal hoeft nooit meer live gespeeld te worden. Vanity/.. was weer in de goede richting ja. maar voor mij zullen het waarschijnlijk voor altijd de eerste drie CF-releases zijn die in de cd-speler belanden.(eigenlijk 4 want hellhammer hoort er ook bij)


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 01-12-2005 21:53 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2005 21:45 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Iemand bekend met de cd Celtic Frost - Demos 84 & 85 ?


Niemand die dit album heeft?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-12-2005 21:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2005 21:53 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Niemand die dit album heeft?
nee, is toch een bootleg?


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 01-12-2005 21:55 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2005 21:53 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Niemand die dit album heeft?


Jowel, ikke.
Een knappe release, sober , maar 17 tracks uit de periode, met een zeer anvaardbaar geluid. Mooi als je van Hellhammer en Celtic Frost pap lust


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 01-12-2005 21:56 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 01-12-2005 21:56]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-12-2005 21:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2005 21:55 schreef Gunman het volgende:
Jowel, ikke.
Een knappe release, sober , maar 17 tracks uit de periode, met een zeer anvaardbaar geluid. Mooi als je van Hellhammer en Celtic Frost pap lust


is dat deze titel ??? (mischien toch eens bieden)

http://cgi.ebay.nl/Rare-CELTIC-FROST-CD-w-Demos-Show-Hellhammer-Mayhem_W0QQitemZ4798591513QQcategoryZ307QQrdZ1QQcmdZViewItem


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 01-12-2005 22:01 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2005 21:55 schreef attila_de_hun het volgende:
nee, is toch een bootleg?

Volgens mij niet.
http://www.dis-order.com/ heeft de cd in ieder geval (voor 13,50).


quote:
Op 1 december 2005 21:55 schreef Gunman het volgende:
Jowel, ikke.
Een knappe release, sober , maar 17 tracks uit de periode, met een zeer anvaardbaar geluid. Mooi als je van Hellhammer en Celtic Frost pap lust

De nummer schijnen rauwer te klinken dan de albumversies.
Denk dat ik de cd toch maar ga aanschaffen.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 01-12-2005 22:19 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Idd, die cd wil ik ook wel hebben.

Raar eigenlijk dat ik van frost alleen maar of morbid tales of into the pand. draai.

To mega therion eigenlijk veel minder.



RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 01-12-2005 22:45 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Nummers van To Mega Therion lijken enigszins op elkaar.
Zelf ga ik ook voor Into The Pandemonium, waarvan de teksten mij meer aanspreken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-12-2005 23:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Tom "warrior' krijgt een beetje kritiek op zijn cryptisch gejank en zie hoe "the usurper" reageert

CELTIC FROST Mainman's 'Pathetic' Blog Taken Down Following Criticism - Dec. 29, 2005

CELTIC FROST mainman Tom Gabriel Fischer appears to have taken his official blog down after it was criticized by some of the group's fans for being an outlet for Fischer's "pathetic" and "sometimes riddle-like thought exhibitions." An online exchange between Fischer and one especially vocal critic, who calls himself "megawimp", can be found at the band's official message board (which, for the time being, remains active).

As previously reported, CELTIC FROST have set "Monotheist" as the tentative title of their first album in 13 years. The culmination of some three and a half years of songwriting and recording work, the album was largely produced by the band themselves and financed by their own production company, with additional assistance from HYPOCRISY/PAIN mastermind Peter Tägtgren during the final recording and mixing sessions at Horus Sound Studio in Hanover, Germany. Negotiations with a variety of labels are currently underway, and the album is scheduled for a release in early 2006. Original CELTIC FROST members Tom Gabriel Fischer (voice and guitars) and Martin Eric Ain (bass) are joined by Erol Unala (guitar) and Franco Sesa (drums). The band are now managed by Antje Lange for The A Label in Berlin, Germany.

CELTIC FROST will make several European festival appearances next summer before embarking on a North American tour in September. A list of currently known FROST live dates can be found at this location.




Chris / Ghost
Usericon van Chris / Ghost
Posted 02-01-2006 19:14 by Chris / Ghost Wijzig reactieProfiel van Chris / GhostQuote dit bericht

1.) Er zijn geen Celtic Frost demo's uit de jaren 80. Er is van "Emperor's Return" een ruwe mix die in het tape traders cirquit omging toen ik er in zat. Daar houdt het mee op. "Satanic Rites" is de eerste en laatste demo die Tom heeft mogen maken van hun platenmaatschappij tot "Cold Lake" geloof ik. Noise wou dat geld niet aan ze uitgeven. Kortom; iemand zit nu met jullie geld op Ibiza te lachen.

2.) Ik heb vier nummers van de nieuwe plaat gehoord toen ik op bezoek was in de studio en ik kwam volslagen verbijsterd naar buiten. De nieuwe plaat wordt te gek! Het heeft alles wat een Celtic Frost plaat hoort te hebben, ano 2005 klinkt het alleen veel bruter dan je gewend bent.

3.) Tom is een erg vriendelijke vent. Hij heeft heel zijn ziel, zaligheid en financien in muziek gestoken en dat gaat met emoties gepaard, ben je dan meteen een jankert? De stoerste vent aller tijden is hij zeker niet, lekker belangrijk.

Ik ben nieuw hier trouwens, maak van de gelegenheid gebruik me af te zeiken.
Hail Satan enzo


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-01-2006 19:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 2 januari 2006 19:14 schreef Chris / Ghost het volgende:
1.) Er zijn geen Celtic Frost demo's uit de jaren 80. Er is van "Emperor's Return" een ruwe mix die in het tape traders cirquit omging toen ik er in zat. Daar houdt het mee op. "Satanic Rites" is de eerste en laatste demo die Tom heeft mogen maken van hun platenmaatschappij tot "Cold Lake" geloof ik. Noise wou dat geld niet aan ze uitgeven. Kortom; iemand zit nu met jullie geld op Ibiza te lachen.

2.) Ik heb vier nummers van de nieuwe plaat gehoord toen ik op bezoek was in de studio en ik kwam volslagen verbijsterd naar buiten. De nieuwe plaat wordt te gek! Het heeft alles wat een Celtic Frost plaat hoort te hebben, ano 2005 klinkt het alleen veel bruter dan je gewend bent.

3.) Tom is een erg vriendelijke vent. Hij heeft heel zijn ziel, zaligheid en financien in muziek gestoken en dat gaat met emoties gepaard, ben je dan meteen een jankert? De stoerste vent aller tijden is hij zeker niet, lekker belangrijk.

Ik ben nieuw hier trouwens, maak van de gelegenheid gebruik me af te zeiken.
Hail Satan enzo


Welkom Chris / Ghost;!

Over je demo's; ik meen toch een Nemesis of power demo ooit gevonden te hebben en vele Hellhammer opnames circuleren op t net maar goed...

Uiteraard zeer benieuwd naar de nieuwe plaat; Tom Warrior heeft altijd de indruk gewekt een excentrieke gast te zijn; echt een creatieveling dus de verwachtingen zijn hooggespannen.

Verder vind ik dat jankerd gebeuren juist gejank van anderen naar hem toe; Support music not gossip




[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 02-01-2006 20:57]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Chris / Ghost
Usericon van Chris / Ghost
Posted 02-01-2006 19:37 by Chris / Ghost Wijzig reactieProfiel van Chris / GhostQuote dit bericht

Er zijn natuurlijk de eerste twee Hellhammer demo's "Death Fiend" en "Triumph of Death" die samen in 1 sessie zijn opgenomen op gehuurde apparatuur in de oefenruimte. Deze hebben ze natuurlijk zelf betaald. "Satanic Rites" was een test opname voor Noise. Het nummer dat je op Metal Massacre 5 (?) vind is van deze laatste sessie. Als laatste heeft Hellhammer die zes nummers van de Apocalyptic Raids sesseie opgenomen. Al die Hellhammer livetapes zijn onzin, Hellhammer heeft nooit opgetreden.

Daarna hebben ze echt lange tijd geen demo's meer opgenomen. Voor "Cold Lake" zijn demo's gemaakt, maar ik weet zo niet of die in een studio opgenomen zijn of op een 4 sporen recorder. Voor "Vanity / Nemesis" zijn in ieder geval echte demo's gemaakt en zelfs voor de plaat daarna (die dus nooit uit kwam).

De titel "Nemesis of Power" zegt me vaag iets, is dat niet gewoon die "Vanity / Nemesis" demo?

Je kunt die demo's altijd makkelijk ontmaskeren. Als je de album versie en de "demo" na elkaar draait hoor je dat naar hetzelfde zit te luisteren, alleen met meer ruis. Misschien dat de pitch veranderd is door het vele kopieren.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 02-01-2006 20:53 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Jankert of niet, meneer Fisher blijft een apart persoon (vind ik). Maar het gaat tenslotte om de muziek.
En het ongeduldige volk wil muziek.
Het verzamelalbum Innocence and Wrath - An Anthology en een nieuw studio-album hadden eigenlijk al lang verkrijgbaar moeten zijn.

Celtic Frost speelt trouwens in de maanden juni, juli en augustus op drie festivals in Zweden, Noorwegen en Finland. Naast het concert op Wacken Open Air dus.

Zie http://www.celticfrost.com/main.html


Chris / Ghost
Usericon van Chris / Ghost
Posted 03-01-2006 1:56 by Chris / Ghost Wijzig reactieProfiel van Chris / GhostQuote dit bericht

Tom is inderdaad nogal een aparte (hij drinkt niet, om te beginnen). Het zijn alleen vaak de rare lui die de grensverleggende plaatjes maken. Als je van Voivod houdt (wat ik aanneem als ik je naam bekijk) weet je wat ik bedoel.
Al zou Tom een jankert zijn, dan is hij wel de jankert die de Death Grunt uitgevonden heeft, de term Death Metal bedacht heeft en vervolgens "Into the Pandemonium" heeft gemaakt.
Inderdaad vervelend dat de plaat nog niet uit is. Maar net als wanneer je nodig moet pissen; hoe langer je wacht, hoe beter het voelt, hehe.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-01-2006 2:00 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hehe geniale vergelijking



Je moeder.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 03-01-2006 18:22 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 3 januari 2006 1:56 schreef Chris / Ghost het volgende:
Tom is inderdaad nogal een aparte (hij drinkt niet, om te beginnen). Het zijn alleen vaak de rare lui die de grensverleggende plaatjes maken. Als je van Voivod houdt (wat ik aanneem als ik je naam bekijk) weet je wat ik bedoel.
Al zou Tom een jankert zijn, dan is hij wel de jankert die de Death Grunt uitgevonden heeft, de term Death Metal bedacht heeft en vervolgens "Into the Pandemonium" heeft gemaakt.
Inderdaad vervelend dat de plaat nog niet uit is. Maar net als wanneer je nodig moet pissen; hoe langer je wacht, hoe beter het voelt, hehe.


Dan moet ik nu écht nodig pissen, want het duurt wel heel erg lang, hehe.

Over de uitvinding van de deathgrunt, ik dacht eigenlijk dat dat zo'n beetje Kam Lee was. Dat heeft hij zelf ook wel eens gezegd, meen ik me te kunnen herinneren. Of zegt Tom hetzelfde?



RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 03-01-2006 18:25 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Ik hoop in ieder geval dat ik ter zijner tijd niet iets warms langs mijn benen voel lopen...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-01-2006 18:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 3 januari 2006 18:22 schreef Oud Vuil het volgende:
Dan moet ik nu écht nodig pissen, want het duurt wel heel erg lang, hehe.

Over de uitvinding van de deathgrunt, ik dacht eigenlijk dat dat zo'n beetje Kam Lee was. Dat heeft hij zelf ook wel eens gezegd, meen ik me te kunnen herinneren. Of zegt Tom hetzelfde?


Tom is wat mij betreft de uitvinder van de OEH! kreet; ik sluit me aan bij de Kam Lee credits.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 03-01-2006 18:58]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 04-01-2006 11:36 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

'Into The Pandemonium' heeft wel z'n momenten inderdaad, maar toch draai ik voornamelijk Morbid Tales.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-01-2006 12:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2006 11:36 schreef neefherbert het volgende:
'Into The Pandemonium' heeft wel z'n momenten inderdaad, maar toch draai ik voornamelijk Morbid Tales.


en "to megatherion" niet????


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 04-01-2006 16:53 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

't gaat, 't gaat. Was destijds niet zo'n overdadige CF fan. zat meer in de bay area hoek


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen