IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Celtic Frost Vorige pagina | Volgende pagina
Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 01-04-2006 1:08 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Wellicht het aankomende nieuwe schijfje straks maar eens gaan beluisteren in den platenzaak...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-04-2006 12:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2006 22:59 schreef Oud Vuil het volgende:
Os abysmi vel daath!

Tis allemaal nog erg wennen, maar de eerste indruk is absoluut niet verkeerd! Obscured is ook een aanrader, zeg! Beetje wave-achtig. Vrouwenzang, pauken meende ik ook ergens te horen.

Dat trekken aan die snaren in my domain of decay!


Tis natuurlijk geen morbid tales ofzo, maar volgens mij ga ik deze plaat heel erg goed vinden. En die piepjes storen me niet eens zo erg, hahaha.


en hoe bevalt de cd nu?? nu dat de eerste indruk wel weg zal zijn???


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 08-04-2006 14:45 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Pfff, ik weet echt niet goed wat ik van die nieuwe moet denken. De plaat laat zich niet makkelijk luisteren. Er is heel wat tijd voor nodig voor de nummers zich langzaam gaan ontvouwen. Speciaal is het wel. Het klinkt lomp, heavy, groots en de sfeer is echt verwrongen.

Helaas is de productie overduidelijk Abyss-studio en dat geluid HAAT ik dus.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 08-04-2006 21:44 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Goed omschreven, ja. De productie vind ik niet storend.

Ik vind niet álle nummers even geweldig, maar dat had ik met eerdere albums van CF ook al wel. Volgens mij zijn ze hun tijd weer ver vooruit, net als toendertijd met Into The Pandemonium. Imo dan, hè.

edit: ik heb nu een versie zonder piepjes, toch beter.

edit2:

Ik heb via een bepaalde torrentsite nu ook de "nemesis of power" demo uit 1993. Ik wist niet eens dat die bestond.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 08-04-2006 21:50]



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 08-04-2006 22:00 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2006 21:44 schreef Oud Vuil het volgende:
Goed omschreven, ja. De productie vind ik niet storend.

Ik vind niet álle nummers even geweldig, maar dat had ik met eerdere albums van CF ook al wel. Volgens mij zijn ze hun tijd weer ver vooruit, net als toendertijd met Into The Pandemonium. Imo dan, hè.

edit: ik heb nu een versie zonder piepjes, toch beter.

edit2:

Ik heb via een bepaalde torrentsite nu ook de "nemesis of power" demo uit 1993. Ik wist niet eens dat die bestond.


Mijn versie heeft gelukkig ook geen piepjes.
Maar inderdaad, ongetwijfeld zullen velen weer in de voetsporen van CF gaan volgen na de release. Groeiplaten zijn nu eenmaal vaak de klassiekers in wording.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 09-04-2006 7:27 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

Monotheist is een erg goed plaat geworden die nog het zelfde vuige heeft als voorheen (met name de to mega therion en beetje into the pandemonium plaat), de nummers zijn vrij zwaar en doomy maar toch compact.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-04-2006 10:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2006 21:44 schreef Oud Vuil het volgende:


Ik heb via een bepaalde torrentsite nu ook de "nemesis of power" demo uit 1993. Ik wist niet eens dat die bestond.


maar die is toch vrij kut dacht ik. er is nog een demo,"apolyun sun" of zoiets, maar wat ik daar van gehoord heb is ook zwak.

nee, ik vergeet die onuitgebrachte bagger gewoon en richt me nu maar op de aanstaande cd.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 09-04-2006 10:42]


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 09-04-2006 10:43 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

1 juni


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-04-2006 10:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2006 10:43 schreef Hexegot het volgende:
1 juni


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 09-04-2006 11:41 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik heb van horen zeggen vernomen dat de kade niet zo'n geweldige zaal is, is dat zo?



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 09-04-2006 12:21 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ook van horen zeggen: de grote zaal van De Kade doet sterk denken aan de kleine zaal van eender welke andere bekende concertgelegenheid.

Maar het geluid schijnt er wel aardig goed te zijn.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 09-04-2006 12:33 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Godallemachtig, waarom dan zo'n kleine zaal. Ik kan me voorstellen dat er heel wat dertigers zijn die daar aanwezig willen zijn. En jonger spul, uiteraard.



spectre
Usericon van spectre
Posted 09-04-2006 12:49 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik ben echt verliefd op dat getaargeluid zeg


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 09-04-2006 12:50 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Hmm, die walgelijk slechte rehearsalsample die op de site stond was pure misleiding, want die promo (met die kutpiepjes) klinkt wel degelijk erg goed.


Nog zo stoere internet warrior.


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-04-2006 12:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

hehe, ik heb mijn piepversie ingeruild voor een pieploze


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-04-2006 13:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze tijdens de aanstaande tour hellhammers "triumph of death" zouden gaan spelen. Ik zou dat een enorm goed idee vinden zelf.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-04-2006 13:11 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Verliefd op dat gitaargeluid? Zowat elke band die na '97 opnam in de Abyss Studio heeft datzelfde gitaargeluid! Ik HAAT dat geluid!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-04-2006 13:13 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

nee hoor


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 09-04-2006 13:19 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

Met De Kade is als zaal helemaal niks mis. Sterker nog, het is een mooie zaal, beetje knus, maar met idd een vrij goed geluid ook.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 09-04-2006 13:58 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 april 2006 13:11 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze tijdens de aanstaande tour hellhammers "triumph of death" zouden gaan spelen. Ik zou dat een enorm goed idee vinden zelf.


Zou dat niet ietwat vreemd zijn, tom is zelf nooit zo te spreken geweest over hellhammer. Maar ik zou het prima vinden.



Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 09-04-2006 20:41 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Hmm, ik heb net de nieuwe eens geluisterd, en ik ga m denk ik ook wel kopen, maar ik weet niet precies wat ik van de plaat moet vinden...

Moet ik teleurgesteld zijn omdat ik een aantal dingen van de eerste drie platen mis, of moet ik blij zijn dat ze dat niet gedaan hebben.

Ik ga m zeker ngo ff wat rondjes laten maken, en ik ben stiekem wel behoorlijk aangenaam verrast door wat ik net gehoord heb.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 09-04-2006 21:23 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2006 13:11 schreef Count Usher het volgende:
Verliefd op dat gitaargeluid? Zowat elke band die na '97 opnam in de Abyss Studio heeft datzelfde gitaargeluid! Ik HAAT dat geluid!


???

Zo'n bij vlagen fucking smerig gitaargeluid is juist machtig man! Hoe de nummers starten etcetera, lomp gaaf!


Nog zo stoere internet warrior.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-04-2006 13:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2006 20:41 schreef Murdering Monk het volgende:

Moet ik teleurgesteld zijn omdat ik een aantal dingen van de eerste drie platen mis, of moet ik blij zijn dat ze dat niet gedaan hebben.


Vraag je dat aan ons????
Nee, ik zou de plaat de tijd gunnen. Ten minste zo ging dat bij mij bij sommige oudere celtic frost titels. Na een tijdje bleken het, voor mij dan, meesterwerken te zijn. ik vermoed dat dit ook het geval zal zijn met de nieuwe cd.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-04-2006 14:11 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2006 21:23 schreef zakkenvuller het volgende:
???

Zo'n bij vlagen fucking smerig gitaargeluid is juist machtig man! Hoe de nummers starten etcetera, lomp gaaf!


Dat is het net! Het geluid is helemaal niet smerig of lomp. De riffs zelf zijn dat gelukkig wel. De productie klinkt zo fucking digitaal als het maar kan.
En dat is bij elke Abyss-productie zo: drums waarbij de kicks zo vlak klinken als maar kan en waarbij telkens veel te veel galm op de toms zit én, belangrijker en nóg irritanter, gitaren die met een (zo lijkt het) goedkope Boss ME-30 rechtstreeks op de harddisc zijn opgenomen.

Enfin, ik ben blijkbaar de enige die zich aan de Abyss producties erger, maar godverdomme kijk maar eens hoe die oetlul van een Tätgren albums van Enslaved, Marduk, Enthroned en In Aeternum naar de kloten heeft weten te helpen.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 10-04-2006 14:24 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 10 april 2006 13:33 schreef attila_de_hun het volgende:
Vraag je dat aan ons????
Nee, ik zou de plaat de tijd gunnen. Ten minste zo ging dat bij mij bij sommige oudere celtic frost titels. Na een tijdje bleken het, voor mij dan, meesterwerken te zijn. ik vermoed dat dit ook het geval zal zijn met de nieuwe cd.


Hehe, ik ben dr gister nog eens goed voor gaan zitten en heb m nog een paar rondjes laten draaien...

Wat een fucking goede plaat, echt, het is anders dan ik verwacht had, maar daar ben ik juist weer heel blij mee, ik zal m zeker nog een aantal keer meer moeten luisteren, dit is zeker een groei plaat, maar man, wat een lekkere...

uitschieters zijn voor mij dan A god dying slowly of zoiets, en obscurem ofzoiets, man wat een geweldige sfeer in die nummers. alleen dat laatste nummer van dioe promo die ik heb, dat vrouwengejenmgel? dat had er voor mij dan weer niet opgehoeven.

Hehe, en ik dacht ook dat bij een aantal nummers die piepjes bijhoorden, misstaat zelfs niet eens in sommige nummers


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen