IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel te veel Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-09-2007 22:15 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 september 2007 21:59 schreef WhiteRider het volgende:
Politici moeten zich met hun vak leren bezig te houden, in plaats van 24/7 met verkiezingen bezig te zijn. Als je voor gecompliceerde problematiek moeilijke woorden nodig hebt, is het mijns inziens ridicuul zo simpel mogelijke woorden te gebruiken.


Leg mij nou eens uit waar je die moeilijke woorden dan zo hard voor nodig hebt.

(Waarom moet jij by the way per se het woord ridicuul gebruiken terwijl elke willekeurige andere Nederlander het woord belachelijk zou gebruiken?)

Ik moet zelf tijdens mijn werk regelmatig complexe en minder complexe IT-problemen aan niet-IT'ers uitleggen. Het is gewoon een kwestie van woordkeuze.

Is het echt zo erg als buitenstaanders ook begrijpen waar je het over hebt?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-09-2007 22:19 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik heb altijd geleerd dat je je woordkeuze moet aanpassen aan je "publiek" en de situatie.

Nu ben ik van mening dat in de politiek je publiek de voltallige Nederlandse bevolking is, en je je woordkeuze daaraan moet aan passen ...


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 20-09-2007 22:22 by mental Profiel van mental

@ALTX, WR praat graag Chelman na. die gebruikt dat soort woorden ook zo vaak. zal wel interessant staan ofzo denk ik..


Fuck the world and fuck you


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-09-2007 22:31 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 september 2007 22:19 schreef Jenje het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat je je woordkeuze moet aanpassen aan je "publiek" en de situatie.



Klopt.

quote:

Nu ben ik van mening dat in de politiek je publiek de voltallige Nederlandse bevolking is, en je je woordkeuze daaraan moet aan passen ...


Ja zeg, Balk, ik heb hier een kankervet voorstel weetje.

O?

Ja man. Het is weet je, echt enorm fresh.

Vertel joh.

Als we van die gasten hier eens wat afpakken en aan die homeys hier geven weetj, dan kunnen ze weer rustig blowen. Echt vet zeg ik je.

Goeie shit man! He Rouvoet! Kom es hier! Die homo van een Wouter heeft een idee. Dit motten we eg gaan doen!

God allemachtig en Jezus nog aan toe. Dit is echt regeren(d)!

----

In elk geval gaat het niet om wel of geen 'moeilijke' woorden gebruiken. Het gaat om het kunnen articuleren van, soms complexe, problemen op een eenduidige manier. Helaas is het zo dat het gebruik van vaktermen die eenduidigheid schept(onder de professionals).

Als Balkenende zijn plannen voor het NOS journaal toelicht dan mag hij het kort, simpel en bondig vertellen voor de Tokkies.

Over vervlakking van cultuur (taal is daar een wezenlijk onderdeel van), dalende woordenschat bij middelbare scholieren en aanverwante zaken heb ik het niet eens over.

edit: Wat zijn 'moeilijke' woorden eigenlijk en hoe definieer je dat? Moet alles in het leven naar het laagste niveau afvlakken?

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 20-09-2007 22:34]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-09-2007 22:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Een taal is dynamisch Chel, woorden halsstarrig blijven gebruiken is als niet weten wat een mobieltje is. daarnaast overdrijf je weer lekker.

Tokkietalk is imho geen gemiddeld Nederlands ..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-09-2007 22:38 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 september 2007 22:34 schreef Jenje het volgende:
Een taal is dynamisch Chel, woorden halsstarrig blijven gebruiken is als niet weten wat een mobieltje is. daarnaast overdrijf je weer lekker.


Natuurlijk is een taal dynamisch. We hebben het hier niet over het gebruik van moderne/nieuwe termen. Dit is volstrekt natuurlijk en kan als een progressie gezien worden. We hebben het hier over een welhaast atavistische ontwikkeling die zich helaas niet alleen binnen taalgebruik maar ook op andere vlakken manifesteert.
quote:

Tokkietalk is imho geen gemiddeld Nederlands ..


Je zou eens versteld kunnen staan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-09-2007 22:40 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 20 september 2007 22:38 schreef Chelman het volgende:
Natuurlijk is een taal dynamisch. We hebben het hier niet over het gebruik van moderne/nieuwe termen. Dit is volstrekt natuurlijk en kan als een progressie gezien worden. We hebben het hier over een welhaast atavistische ontwikkeling die zich helaas niet alleen binnen taalgebruik maar ook op andere vlakken manifesteert.
Ontwikkeling, evolutie, dynamiek, imho allemaal onderdeel van elkaar

quote:

Je zou eens versteld kunnen staan.
Och ik spreek dagelijks mensen van verschillende lagen der bevolking en moet zeggen dat ik die tokkietalk zelden hoor. (ik laat dialect en accent even buiten wegen)


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 20-09-2007 22:45 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 20 september 2007 22:31 schreef Chelman het volgende:
Klopt.



Ja zeg, Balk, ik heb hier een kankervet voorstel weetje.

O?

Ja man. Het is weet je, echt enorm fresh.

Vertel joh.

Als we van die gasten hier eens wat afpakken en aan die homeys hier geven weetj, dan kunnen ze weer rustig blowen. Echt vet zeg ik je.

Goeie shit man! He Rouvoet! Kom es hier! Die homo van een Wouter heeft een idee. Dit motten we eg gaan doen!

God allemachtig en Jezus nog aan toe. Dit is echt regeren(d)!

----

In elk geval gaat het niet om wel of geen 'moeilijke' woorden gebruiken. Het gaat om het kunnen articuleren van, soms complexe, problemen op een eenduidige manier. Helaas is het zo dat het gebruik van vaktermen die eenduidigheid schept(onder de professionals).

Als Balkenende zijn plannen voor het NOS journaal toelicht dan mag hij het kort, simpel en bondig vertellen voor de Tokkies.

Over vervlakking van cultuur (taal is daar een wezenlijk onderdeel van), dalende woordenschat bij middelbare scholieren en aanverwante zaken heb ik het niet eens over.

edit: Wat zijn 'moeilijke' woorden eigenlijk en hoe definieer je dat? Moet alles in het leven naar het laagste niveau afvlakken?

Wat je hier doet zijn die jochies met trainingsbroeken in hun sokken en afgrijselijke Nikejasjes in nog lelijkere kleuren. VMBO-ruidders die hun wansmakelijke muziek de wereld in helpen via een mobiele telefoon en een flikkerhandtasje dragen. Van die jochies die niet mogen stemmen, zeg maar. als het dan toch een taal moet hebben heet dit straattaal, geen tokkietaal.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-09-2007 22:46 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 20 september 2007 22:40 schreef Jenje het volgende:
Ontwikkeling, evolutie, dynamiek, imho allemaal onderdeel van elkaar

Och ik spreek dagelijks mensen van verschillende lagen der bevolking


WOW, we're not worthy!!!!

(maar toch alleen om te vertellen wat ze precies moeten doen he????)


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 20-09-2007 22:49 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Me wou dat ik U was.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-09-2007 22:49 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 september 2007 22:40 schreef Jenje het volgende:
Ontwikkeling, evolutie, dynamiek, imho allemaal onderdeel van elkaar


Evolutie = goed

Regressie = slecht


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-09-2007 22:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 20 september 2007 22:46 schreef attila_de_hun het volgende:
(maar toch alleen om te vertellen wat ze precies moeten doen he????)
Om ze te helpen en uit te leggen hoe ze het moeten doen Ze moeten zelf beslissen hoe ze het precies doen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-09-2007 22:50 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

maar regressie is soms evolutie (zie bijv. grottenvissen die blind zijn)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-09-2007 22:55 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 september 2007 22:50 schreef attila_de_hun het volgende:
maar regressie is soms evolutie (zie bijv. grottenvissen die blind zijn)


Ik bedoelde hier natuurlijk niet de evolutie in biologische zin. Ik had beter progressie kunnen zeggen.

Daarnaast hoop ik dat wij als mensheid niet in een donkere grot beland zijn waardoor we ons nu regressief aan de nieuwe omstandigheden moeten aanpassen....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-09-2007 14:53 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja veel delen van het lichaam zoals spieren en afweer worden wel steeds meer onderhevig aan regressie.

als voordeel hebben we beter denken, het is nou eenmaal een afweging.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 21-09-2007 16:57 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Kabinet wil geen referendum EU-verdrag
Uitgegeven: 21 september 2007 16:12
Laatst gewijzigd: 21 september 2007 16:45

DEN HAAG - Het kabinet wil zoals verwacht geen nieuw referendum organiseren over het in juni gesloten nieuwe verdrag voor de Europese Unie. Een nieuw referendum is niet nodig en niet wenselijk.



De definitieve doodsteek van het referendum!


Dear dirty delightful old drunken old days


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 21-09-2007 17:04 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

man man, wat een geleuter hier


Against God and Government


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-09-2007 17:17 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 20 september 2007 22:34 schreef Jenje het volgende:

Tokkietalk is imho geen gemiddeld Nederlands ..


quote:
Op 20 september 2007 22:38 schreef Chelman het volgende:
Je zou eens versteld kunnen staan.


Ik neig toch het eens te zijn met Chelman.
Mensen die tokkietalk geen gemiddeld nederlands vinden zijn in mijn ervaring mensen die zich slimmer voelen dan de gemiddelde nederlander.

Is tokkietalk trouwens niet gewoon een ander woord voor straattaal?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-09-2007 17:26 by XXL Profiel van XXL



Mammoet poep grootste gevaar voor wereldklimaat

Mammoet poep grootste gevaar voor wereldklimaatHet is niet de co2 uitstoot van auto’s waar wij ons zorgen over moeten maken, maar het ontdooien van prehistorische mammoet poep. Dat veroorzaakt 70 keer meer broeikas effecten dan alle auto’s bij elkaar.

Dit opmerkelijke bericht komt uit Rusland, waar een Russische wetenschapper ons waarschuwd voor het ontdooien van de Siberische permafrost. De mammoeten die daar rondliepen hebben kennelijk zoveel mest geproduceerd dat het ontdooien daarvan gevaarlijk is voor ons klimaat.

Het huidige broeikas effect veroorzaakt dat de permafrost van Siberie steeds sneller ontdooid. De microben in de mammoet mest komen daardoor weer tot leven en beginnen de mest te verwerken. Daar komen grote hoeveelheden broeikasgassen bij vrij. Zelfs zoveel dat we net zo goed kunnen ophouden met al onze milieu maatregelen, omdat wat we daarmee aan broeikasgassen willen besparen valt in het niet bij wat er vrij komt door de ontdooide mammoet poep. Maar liefst zeventig keer de hoeveelheid broeikasgassen die wij met al onze auto’s produceren. Aldus deze Russische wetenschapper.





http://www.commentaarophetnieuws.nl/mammoet-poep-grootste-gevaar-voor-wereldklimaat/



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Gnosis
With Furious Intent
Usericon van Gnosis
Posted 21-09-2007 17:37 by Gnosis Profiel van Gnosishttp://www.erebus.nl

quote:
Op 21 september 2007 17:26 schreef XXL het volgende:


Mammoet poep grootste gevaar voor wereldklimaat

Mammoet poep grootste gevaar voor wereldklimaatHet is niet de co2 uitstoot van auto’s waar wij ons zorgen over moeten maken, maar het ontdooien van prehistorische mammoet poep. Dat veroorzaakt 70 keer meer broeikas effecten dan alle auto’s bij elkaar.

Dit opmerkelijke bericht komt uit Rusland, waar een Russische wetenschapper ons waarschuwd voor het ontdooien van de Siberische permafrost. De mammoeten die daar rondliepen hebben kennelijk zoveel mest geproduceerd dat het ontdooien daarvan gevaarlijk is voor ons klimaat.

Het huidige broeikas effect veroorzaakt dat de permafrost van Siberie steeds sneller ontdooid. De microben in de mammoet mest komen daardoor weer tot leven en beginnen de mest te verwerken. Daar komen grote hoeveelheden broeikasgassen bij vrij. Zelfs zoveel dat we net zo goed kunnen ophouden met al onze milieu maatregelen, omdat wat we daarmee aan broeikasgassen willen besparen valt in het niet bij wat er vrij komt door de ontdooide mammoet poep. Maar liefst zeventig keer de hoeveelheid broeikasgassen die wij met al onze auto’s produceren. Aldus deze Russische wetenschapper.





http://www.commentaarophetnieuws.nl/mammoet-poep-grootste-gevaar-voor-wereldklimaat/





Dan moeten we maar snel weer een wereldwijd festival organiseren

[Dit bericht is gewijzigd door Gnosis op 21-09-2007 17:38]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-09-2007 18:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

http://www.nu.nl/news/1245121/34/Salaris_minister_gaat_omhoog.html

Daarom moeten de normale werkers er maar op achteruit


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 21-09-2007 18:24 by Dodo Profiel van Dodo

dat zeg ik! vuile zakkenvullers


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-09-2007 18:28 by Snaack Profiel van Snaack

Leer rekenen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-09-2007 18:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Gata mij meer om het signaal wat er af gegeven word. De burger moet maar even met minder genoeg nemen, maar die paupers niet.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-09-2007 19:29 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 september 2007 18:31 schreef Jenje het volgende:
Gata mij meer om het signaal wat er af gegeven word. De burger moet maar even met minder genoeg nemen, maar die paupers niet.
Dat die salaris verhoogd zou worden stond al eerder vast. Bovendien:

"Dit ligt in lijn met voorstellen van een commissie onder leiding van oud-minister Hans Dijkstal.
Die stelde voor het salaris nog verder te verhogen, tot maximaal 130 procent van het huidige."

Daarnaast zijn de maatregelen van het kabinet fiscale maatregelen en geen salarismaatregelen. Dat zijn twee gescheiden zaken. Ik ben ook geen fan van hun links beleid maar je moet ze niet alles in de schoenen willen schuiven.

Een ministersalaris is trouwens niet zo hoog. Zeker niet in vergelijking met tweede kamer leden. Daar zitten pas veel klaplopers tussen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen