IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel te veel Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 29-09-2007 9:19 by XXL Profiel van XXL



Huur opgezegd wegens te luide seks
Uitgegeven: 28 september 2007 14:20

AMSTERDAM - Een 34-jarige vrouw uit de Duitse provincie Beieren is haar huis uitgezet omdat ze te luide seks had. Haar verhuurder schrijft in een brief meerdere klachten van buren te hebben ontvangen.

Dit meldt de Duitse krant Bild. De vrouw, Alenka S., kan zich bij de klachten echter niets voorstellen.

"Het kan zijn dat ik een keer veel geluid heb gemaakt. Maar niet zoveel dat dit buiten het huis te horen kan zijn geweest."

Slapen

Haar buurvrouw heeft echter een andere versie van het verhaal. "Ik kon er meerdere keren per week niet van slapen."

Desondanks neemt Alenka het zekere voor het onzekere: "Mijn nieuwe woning heeft dikkere muren."
(c) NU.nl/Heleen Haverkort





Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Daops
Usericon van Daops
Posted 29-09-2007 12:10 by Daops Profiel van Daops

DEN BOSCH - De Nachttrein die Brabant met de Randstad verbindt gaat definitief door. Minister Eurlings van Verkeer heeft dit de provincie laten weten.

Vanaf 13 december zal de trein rijden tussen Rotterdam, Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven, Den Bosch en Utrecht. De treinen rijden donderdagnacht, vrijdagnacht en zaterdagnacht.

Helmond wordt aangesloten op de nachttrein via een busdienst naar Eindhoven. De Brabantse steden betalen elk een ton en de Provincie betaalt ruim een miljoen euro per jaar.


Eindelijk, erg gunstig met concertbezoeken


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-09-2007 12:53 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

En dit is nog maar het topje van de cokeberg:

Volendamse cokesnuivers steeds jonger

Moedige Moeders, een initiatief van moeders van drugsgebruikende Volendamse jongeren, schat dat er per weekend acht kilo coke in neusgaten verdwijnt in het vissersdorp aan het IJsselmeer. ''Als we het dan over de kermis hebben van een maand geleden, praat je over tientallen kilo's'', zo zegt een woordvoerder van Moedige Moeders vandaag in het Noordhollands Dagblad.

De leeftijd waarop gesnoven wordt, vliegt ook naar beneden in Volendam. Kinderen van twaalf, dertien jaar die cocaïne gebruiken zijn geen bijzonderheid. De politie: ''Er wordt zelfs openlijk op straat gebruikt.'' Tijdens de kermis betrapten agenten in burger veertig gebruikers op heterdaad op straat. ''Openlijk gebruik dus. Dat geeft aan hoe groot het probleem in Volendam is. Gebruik wordt als normaal ervaren. Wat naar buiten komt is slechts het topje van de ijsberg.''

In de weekeinden worden regelmatig kinderen tussen de 14 en 16 jaar met een overdosis drank en drugs naar de EHBO-post in Purmerend gebracht. Het Waterlandziekenhuis ziet een lichte stijging in het aantal jongeren met een overdosis, al is daarmee niet gezegd dat die allemaal uit Volendam komen.

Volgens Moedige Moeders wordt gesproken van een negatieve en verontrustende ontwikkeling. ''Er zijn op verschillende fronten successen geboekt, maar minder leuk is dat ze steeds jonger gaan gebruiken. Dan praten we over kinderen van elf, twaalf jaar. Hoe we dat weten? Dat horen we van vriendjes, die bij ons in hulpgroepen terecht zijn gekomen en van moeders van de kinderen.''


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 29-09-2007 13:23 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

'Zelfonderzoek borsten nutteloos'

AMSTERDAM - Het maandelijks zelfonderzoek op borstonderzoek levert geen gezondheidswinst op. Oncologe van het Universitair Medisch Centrum in Utrecht Elsken van der Wall zegt zaterdag in het AD dat het jarenlang gepropageerde onderzoek alleen maar de kans vergroot op onnodige ingrepen.

Onderzoek heeft uitgewezen dat vrouwen die maandelijks hun borsten controleren gemiddeld niet langer leven en ook niet eerder afwijkingen ontdekken. Vrouwen die maandelijks controleren hebben wel een grotere kans op onnodige ingrepen, omdat ze dingen voelen die er niet zijn. Daardoor krijgen ze vaker onnodige onderzoeken en ondergaan ze vaker onnodige mammografieën, waarvan de straling de kans op kanker vergroot.

Volgens Van der Wall voelen of zien vrouwen ook wel afwijkingen aan hun borsten bij het douchen, insmeren of voor de spiegel staan. Volgende maand is het de maand van de borstkanker.

-------------------------------------------------------

Dus ja...



“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-09-2007 13:33 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 29 september 2007 13:23 schreef Aaargh het volgende:
'Zelfonderzoek borsten nutteloos'

AMSTERDAM - Het maandelijks zelfonderzoek op borstonderzoek levert geen gezondheidswinst op. Oncologe van het Universitair Medisch Centrum in Utrecht Elsken van der Wall zegt zaterdag in het AD dat het jarenlang gepropageerde onderzoek alleen maar de kans vergroot op onnodige ingrepen.

Onderzoek heeft uitgewezen dat vrouwen die maandelijks hun borsten controleren gemiddeld niet langer leven en ook niet eerder afwijkingen ontdekken. Vrouwen die maandelijks controleren hebben wel een grotere kans op onnodige ingrepen, omdat ze dingen voelen die er niet zijn. Daardoor krijgen ze vaker onnodige onderzoeken en ondergaan ze vaker onnodige mammografieën, waarvan de straling de kans op kanker vergroot.

Volgens Van der Wall voelen of zien vrouwen ook wel afwijkingen aan hun borsten bij het douchen, insmeren of voor de spiegel staan. Volgende maand is het de maand van de borstkanker.

-------------------------------------------------------

Dus ja...




Dan haal ik nav hiervan graag een wat ouder nieuwtje weer aan:

Strijken en dweilen helpt tegen borstkanker

Vrouwen die de kans om borstkanker te krijgen willen verkleinen, zouden vaker de stofzuiger ter hand moeten nemen. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat huishoudelijke taken het risico op borstkanker aanmerkelijk verkleinen, meldde de Britse krant The Times vrijdag.

Vrouwen die in de vruchtbare leeftijd zijn, hebben 30 procent minder kans op de ziekte als ze vijf keer per week 30 tot 45 minuten schrobben en poetsen. Vrouwen die de overgang achter de rug hebben, zouden het risico met 20 procent zien afnemen.

De onderzoekers voor het Britse kankerinstituut bestudeerden de gegevens van meer dan 200.000 vrouwen uit negen Europese landen. In de ruim zes jaar dat de vrouwen werden gevolgd, kregen bijna 3500 van hen borstkanker.

De onderzoekers wijzen erop dat alle vormen van beweging die niet met het werk te maken hebben, tegen de kankersoort helpt. Huishoudelijk werk zou echter het meeste effect hebben.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 29-09-2007 13:54 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 29 september 2007 12:53 schreef Mutilator het volgende:
En dit is nog maar het topje van de cokeberg:

Volendamse cokesnuivers steeds jonger

Moedige Moeders, een initiatief van moeders van drugsgebruikende Volendamse jongeren, schat dat er per weekend acht kilo coke in neusgaten verdwijnt in het vissersdorp aan het IJsselmeer. ''Als we het dan over de kermis hebben van een maand geleden, praat je over tientallen kilo's'', zo zegt een woordvoerder van Moedige Moeders vandaag in het Noordhollands Dagblad.

De leeftijd waarop gesnoven wordt, vliegt ook naar beneden in Volendam. Kinderen van twaalf, dertien jaar die cocaïne gebruiken zijn geen bijzonderheid. De politie: ''Er wordt zelfs openlijk op straat gebruikt.'' Tijdens de kermis betrapten agenten in burger veertig gebruikers op heterdaad op straat. ''Openlijk gebruik dus. Dat geeft aan hoe groot het probleem in Volendam is. Gebruik wordt als normaal ervaren. Wat naar buiten komt is slechts het topje van de ijsberg.''

In de weekeinden worden regelmatig kinderen tussen de 14 en 16 jaar met een overdosis drank en drugs naar de EHBO-post in Purmerend gebracht. Het Waterlandziekenhuis ziet een lichte stijging in het aantal jongeren met een overdosis, al is daarmee niet gezegd dat die allemaal uit Volendam komen.

Volgens Moedige Moeders wordt gesproken van een negatieve en verontrustende ontwikkeling. ''Er zijn op verschillende fronten successen geboekt, maar minder leuk is dat ze steeds jonger gaan gebruiken. Dan praten we over kinderen van elf, twaalf jaar. Hoe we dat weten? Dat horen we van vriendjes, die bij ons in hulpgroepen terecht zijn gekomen en van moeders van de kinderen.''


Wilde het net posten, hehe.
8 kilo coke, per weekend, op een populatie van circa 21.000 mensen?

Als ik nog eens coke ga dealen zou het in Volendam zijn.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 29-09-2007 13:58 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 29-09-2007 14:04 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 29 september 2007 12:10 schreef Daops het volgende:
DEN BOSCH - De Nachttrein die Brabant met de Randstad verbindt gaat definitief door. Minister Eurlings van Verkeer heeft dit de provincie laten weten.

Vanaf 13 december zal de trein rijden tussen Rotterdam, Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven, Den Bosch en Utrecht. De treinen rijden donderdagnacht, vrijdagnacht en zaterdagnacht.

Helmond wordt aangesloten op de nachttrein via een busdienst naar Eindhoven. De Brabantse steden betalen elk een ton en de Provincie betaalt ruim een miljoen euro per jaar.


Eindelijk, erg gunstig met concertbezoeken
EINDELIJK!!



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 29-09-2007 14:07 by XXL Profiel van XXL

Als we nou eens gewoon in heel nederland een nachtnet invoeren.

Gezeik bij die kanker NS.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 29-09-2007 14:09 by Pandora Profiel van Pandora

Als ik zie dat het bovengenoemde traject al ruim anderhalf miljoen kost vind ik het eigenlijk niet zo gek dat ze het niet in heel nl invoeren.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 29-09-2007 14:16 by XXL Profiel van XXL

Ik eigenlijk wel erg benieuwd waarom 3 maal per week 2 a 3 extra ritten op een bestaand traject anderhalf miljoen euro kosten.

Da's al snel 10.000 euro per rit.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 29-09-2007 14:17]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Daops
Usericon van Daops
Posted 29-09-2007 15:57 by Daops Profiel van Daops

Materieel, energieverbruik, treinpersoneel, het moeten openhouden van grote stations (met ook weer bijbehorend personeel). Daarbij zullen het meer dan 2 a 3 ritten per nacht zijn op het hele traject.

Kan me goed voorstellen dat ze het (nog) niet in heel Nederland doen. Brabant is na de randstad het belangrijkste gebied in ons land, zowel economisch als qua populatie. Benieuwd of ze dat al rendabel kunnen krijgen..

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 29-09-2007 15:58]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 29-09-2007 18:41 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 29 september 2007 12:10 schreef Daops het volgende:
DEN BOSCH - De Nachttrein die Brabant met de Randstad verbindt gaat definitief door. Minister Eurlings van Verkeer heeft dit de provincie laten weten.

Vanaf 13 december zal de trein rijden tussen Rotterdam, Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven, Den Bosch en Utrecht. De treinen rijden donderdagnacht, vrijdagnacht en zaterdagnacht.

Helmond wordt aangesloten op de nachttrein via een busdienst naar Eindhoven. De Brabantse steden betalen elk een ton en de Provincie betaalt ruim een miljoen euro per jaar.


Eindelijk, erg gunstig met concertbezoeken




WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-09-2007 12:14 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Holy shit, ik had al geruchten gehoord over dit verhaal, maar het blijkt dus echt zo te zijn. De kerel waarover het gaat zat bij mij op school, een paar jaar. Ging destijds regelmatig met hem om.


'Leger des heils biedt leven vol wiet'
door Johan van den Dongen
AMSTERDAM -

Een aan het Leger des Heils toevertrouwde probleemjongen dook tot verbijstering van zijn moeder plots op als drugssmokkelaar in Japan. 'Woonprogramma Vast en Verder van Het Leger bood hem een leven vol alcohol en wiet!'



De 18-jarige zoon van Aaltje Hoogervegt zat ‘veilig‘ bij het leger des Heils. Dacht ze.. Maar dook als drugssmokkelaar op in Japan

"Goedendag mevrouw. U spreekt met het ministerie van Buitenlandse Zaken. Bent u de moeder van Bienvenido? Wij moeten u meedelen dat uw zoon gedetineerd is in Japan." Aaltje Hoogervegt sloeg steil achterover toen ze dit telefoontje kreeg. Haar hoofd duizelde van de vragen. Want haar uit huis geplaatste zoon (18) was toch veilig onderdak in het woonprogramma Vast en Verder van het Leger des Heils?



Twee kilo marihuana had hij bij zich, onder meer verstopt in zijn schoenen, toen Bienvenido Nieuw op 24 juli tegen de lamp liep op de luchthaven van Nagoya. Hoe hij daar überhaupt kon zijn, als bewoner van het woon- en trainingsproject voor problematische jongeren, is zijn moeder Aaltje Hoogervegt een raadsel.


Woedend


Hoogervegt is boos op haar zoon, maar ook woedend op de mentoren van het woonprogramma. "Want ze hebben me niet verteld wat er aan de hand was. Als ik belde om te vragen hoe het met mijn zoon ging, werd ik voortdurend met een kluitje in het riet gestuurd. Dan zeiden ze: 'Ik roep hem even voor u. O, hij is er nu niet. Probeert u het later nog eens."Bijna twee weken verstreken: Bienvenido zou met vrienden een aantal dagen op vakantie zijn in de Ardennen... Moeder Hoogervegt: "Toen ik hem op donderdag 2 augustus weer niet aan de lijn kreeg, werd me gezegd: 'Belt u dinsdag even. Dan is zijn mentor er'. Ik dacht: dat is pas over vijf dagen. Gekker moet het toch niet worden!"


Het Leger leverde weinig Heil op voor Bienvenido: nu zucht hij in een Japanse gevangenis



Ze vervolgt: "Toen ik die dinsdag belde, zei de mentor van Bien: 'Ik weet wel wat meer, maar ga u dat niet over de telefoon vertellen. Ik wil wel met u afspreken, over een uurtje'. Ik wist niet wat ik hoorde en raakte behoorlijk van slag. Terwijl ik me haastte om naar die afspraak te komen, werd ik gebeld door Buitenlandse Zaken. Pas toen bleek dat Bien al twee weken vastzat!"


Bien Nieuw hangt nu gevangenisstraf van vijf à zes jaar boven het hoofd. "Gelukkig heb ik hem mogen bezoeken. Hij vertelde me dat hij €2000 met de klus zou verdienen en zo zijn schuld van €1600 kon afbetalen. Nu zit en slaapt hij daar in een hok op de grond, in zijn eentje. Er is geen stoel, geen tafel, geen matras en hij mag niet tegen de muur leunen. Als de bewaarder langskomt, moet hij zijn ogen neerslaan. Hij mag met niemand praten en krijgt alleen rijst en gekookt water."


Beschermen


De moeder kan haar woede over Vast en Verder amper de baas. "Waarom hebben ze daar niet op Bien gelet? Hij is daar juist ondergebracht om hem te beschermen. Ik had weinig zicht op hem en wilde niet dat hij, als jongste van de zes en na een jeugd vol huiselijk geweld, zou worden meegesleept door zijn oudere broer, die aan de drank en de drugs is. Bij Vast en Verder kon hij onder begeleiding voor zichzelf leren zorgen. Althans, dat dacht ik. Maar in plaats van stabiliteit te krijgen, leidde hij daar een leven vol alcohol, wiet en tattoos. En wat erg is: zijn kamer wordt nu al bewoond door iemand anders."


Leger des Heils-woordvoerder M. Kooijman bevestigt dat Vast en Verder niet onmiddellijk de moeder heeft ingelicht toen het nieuws uit Japan binnenkwam. Op de vraag waarom dat niet gebeurde, antwoordt Kooijman: "Omdat we de regie niet mochten voeren van Buitenlandse Zaken. Het ministerie wilde zelf de familie inlichten. Dat maakte het voor ons tot een uiterst lastige situatie."





Daaamn, zieke shit!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article71864331.ece?cid=rss


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 01-10-2007 11:08 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:

Gastvrije buurman zit twee deuren mis
Uitgegeven: 30 september 2007 19:39

GASSELTERNIJVEEN - Een 25-jarige inwoner van het Drentse Gasselternijveen keek zaterdagavond raar op toen hij bij thuiskomst het licht zag branden.

Helemaal bizar werd het toen de voordeur voor zijn neus openzwaaide en hij oog in oog kwam te staan met een 53-jarige plaatsgenoot van twee huizen verderop, die hem joviaal welkom heette en iets te drinken aanbood.

De stomdronken buurman verkeerde in de stellige overtuiging dat hij in zijn eigen woning was. Hij vond het wel vreemd dat hij een ruit van de achterdeur moest inslaan om binnen te komen, dat zijn hond er niet was en dat de meubels er wat anders uitzagen, maar daar kon hij die avond niet zo mee zitten.

Tot de ware bewoner hem duidelijk wist te maken dat hij toch echt twee deuren mis zat. De politie arresteerde de man wegens huisvredebreuk. Hij verklaarde meteen de schade te zullen vergoeden.

(c) ANP

Bron: nu.nl





Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 01-10-2007 11:16 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 30 september 2007 12:14 schreef WhiteRider het volgende:
Holy shit, ik had al geruchten gehoord over dit verhaal, maar het blijkt dus echt zo te zijn. De kerel waarover het gaat zat bij mij op school, een paar jaar. Ging destijds regelmatig met hem om.


*verhaal*





Daaamn, zieke shit!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article71864331.ece?cid=rss


Damn, wat een tering slecht geschreven verhaal....



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2007 11:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Telegraaf en tokkiewijf wat zelf voor d'r kind moet zorgen en niet de schuld bij een ander moet leggen


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 01-10-2007 11:26 by mental Profiel van mental

Ehh en wat als dat niet kan jenje? beetje jammer dit van je he.


Fuck the world and fuck you


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2007 11:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als ze kan klagen bij de Telegraaf kun je ook voor een kind zorgen.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 01-10-2007 11:32 by mental Profiel van mental

dat slaat nu echt weer nergens op, maar goed...


Fuck the world and fuck you


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2007 11:37 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik beschrijf het wat zwart wit, maar wat ik bedoel: Die beste dame klaagt nu eigelijk dat een instantie niet kan doen wat zij ook al niet kon. Dat ze dan via de media daarover gaat klagen vind ik tamelijk hypocriet.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 01-10-2007 11:38 by mental Profiel van mental

dat is al wat duidelijker , ok.


Fuck the world and fuck you


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 01-10-2007 23:04 by MetalJan Profiel van MetalJan

Grote brand bij Nedstaal Alblasserdam









Bij het bedrijf Nedstaal in Alblasserdam heeft maandagmiddag een zeer grote brand gewoed. De rookwolken waren tot in de wijde omgeving te zien.

Het vuur zou zijn ontstaan in een ruimte waar de elektrische installatie staat die het bedrijf van stroom voorziet. Een ruimte met 15.000 liter koelolie stond in brand. De olie dient voor de koeling van de stroomvoorziening van de onderneming aan de Staalindustrieweg.

Bij de brand zijn geen slachtoffers gevallen. Hoe de brand bij Nedstaal is ontstaan is nog niet bekend.

-------------

Ik woon dus in Alblasserdam en heb het zelf gezien. Ik fietste van m'n werk naar huis en zag al vanaf Zwijndrecht rookwolken. Dacht eerst dat het in H.I. Ambacht was, maar toen ik de brug over de Noord op reed, zag ik dat het bij Nedstaal was. Heb zelf geen vlammen gezien. Het was wel spectaculair zeg, dat zeker. Heel het dorp liep uit om te komen kijken, hehehe.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 02-10-2007 3:19 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Fries wil af van Nederlandse nationaliteit


(Novum) - Het Friese gemeenteraadslid Sjoerd Groenhof wil dat de rechter in Den Haag zich uitspreekt over zijn wens om de Nederlandse nationaliteit te verruilen voor de Friese. Dat schrijft hij op zijn website. Volgens de Fries uit Harkema maakt het Europees Kaderverdrag Nationale minderheden dat mogelijk, omdat Nederland de Friezen als minderheden erkent.

In april verklaarde Groenhof op het gemeentehuis van Buitenpost afstand te willen doen van de Nederlandse nationaliteit. Volgens de gemeente kon dat niet. Groenhof wil nu dat de rechter zich buigt over die afwijzing, en sluit daarbij zelfs een stap naar het Europese Hof niet uit.

In het Europese verdrag zou onder meer staan dat 'beleid gericht op assimilatie tegen de zin van de minderheid' niet mag. Het raadslid van de Fryske Nasjonale Partij in Achtkarspelen wil de Friese nationaliteit hebben en daarnaast het Nederlands staatsburgerschap. De nationaliteit wordt bepaald door de afkomst van een persoon; het staatsburgerschap gaat over het grondgebied waar iemand op woont, valt te lezen op de website van het Instituut voor Publiek en Politiek. In Nederland zouden de twee begrippen door elkaar gebruikt worden, en dat sterkt Groenhof in zijn verzoek.

Groenhof verwijst naar Doekele Brouwer die in 1951 de wens van Groenhof wist te realiseren. Brouwer schreef bij het inschrijven van zijn firma bij de Kamer van Koophandel op dat hij de Friese nationaliteit had en het Nederland staatburgerschap. De kantonrechter in Leeuwarden gaf hem gelijk.

Op de website van Groenhof hebben inmiddels dertig mensen de loyaliteitspetitie getekend. Als voldoende mensen tekenen, wil Groenhof de petitie overhandigen aan de commissaris van de Koningin in Friesland Ed Nijpels.


Diepe, diepe zucht...


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 02-10-2007 5:42 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Ik vind het vooral lullig voor alle andere Friezen die hiervan "profiteren" qua reputatie... JB, Deathwish, Orion, etc... schop die gast eens hard voor zijn muil!


Bruce Banner


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen