![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Hoe vaak zit jij op de weg? 's'Nachts zijn er ook files hoor... ![]() quote: Ja, hallo... ten eerste rij ik 70.000 km per jaar, probeer dat maar eens in hetzelfde tijdsbestek met de trein te doen, en dan ook nog werken... onmogelijk... En jij en ik krijgen alles vergoed toch? Dat is niet bij iedereen zo, en zoals ik al vermeldde is de bereikbaarheid van veel bedrijfsterreinen volledig kut met het openbaar vervoer... quote: Oh, en wie betaald dan dat ik bijvoorbeeld 3 uur langer onderweg ben? quote: Dan heb jij geluk, ik ben 1 keer met de trein naar Rijswijk gegaan vanaf Zwolle, en dat was al een ramp... [Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 06-09-2007 11:27] www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
Nog steeds ben ik voor dat vrachtwagens nooit mogen inhalen!! Daarnaast scheelt cruisecontrol volgens mij ook wel in het file probleem. Zonder dit ga je net ff iets te hard, remt af, waardoor de ander achter je ook weer afremt omdat het toch een actie-> reactie is op remlichten. Dat geeft een ketting reactie. Ook vind ik dat de minimum snelheid aangepast kan worden naar 90 of 100. Soms moet je boven op de rem staan als er weer zo'n idioot 80 rijdt met gevolg dat er een rits auto's achter je ook moeten remmen.. En files ontstaan voor een groot gedeelte door remacties. En ik ben het helemaal met Judge M. eens.. ga eens vaker met de trein, je bent regelmatig sneller (ik weet het wel hoor dat je ook heus vertraging hebt, maar wat is nu een kwartier vertraging op een half uur file??) Bovendien kan je lekker een bakkie leut drinken, krantje lezen, nog ff een tukkie doen, perfect toch? Ook zelfs voor de dorpen valt wat te zeggen! Ik weet dat er veel mensen uit mijn geboorte dorp met de auto naar Lelystad gaan en vanuit daar met de trein naar Amsterdam vertrekken. Je bent er in de spits dan veel sneller! Maar de kritische noot is wel dat de Nederlandse trein (nog) niet berust is op een groeiende groep nieuwe gebruikers. Nu is het al zo dat je niet eens altijd zitplek hebt en dat de perrons en de treinen overvol zijn! Maar jah.. je kan niet alles hebben in het leven ![]() Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! ![]() |
|
quote: Weet jij eigenlijk wel hoe files ontstaan? Als iedereen 120km per uur rijdt ,met voldoende snelheid invoegd, en niet op het laatste moment een vrachtwagen in gaat halen zou het al heel wat leed besparen... www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
quote: dat kan lang niet op alle trajecten. Ook op het spoor is er sprake van verstopping en kan er geen trein meer bij, bijv op een traject als rotterdam - venlo. Dat komt vnl doordat het goederenvervoer de afgelopen jaren enorm is toegenomen (mede door de filedruk op de weg). Kirkjur Skola Brenna --- http://www.xs4all.nl/~kmachine/ http://www.urdland.com http://twitter.com/gavinspearhead ![]() |
|
quote: klopt! ik fiets naar station, dan stap ik op de sneltrein die op maar 1 halte tussendoor stopt en daarna kan ik op amsterdam centraal overstappen op tig metro's of trams. ben 50 minuten onderweg. met de auto zou dat flink langer zijn (als voorbeeld want ik heb niet eens een rijbewijs) sebosstiaan daarentegen doet ook achterlijk lang erover naar het werk. die rijdt van file in file in file. hij zóu met het openbaar vervoer kunnen en zodoende tot schiphol een tijdswinst van een half uur maken, maar die wordt dan weer teniet gedaan als de bus van schiphol naar plaats van bestemming (laatste mini-stukje) geen vrije busbaan heeft en in een file van 45 minuten komt te staan er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P ![]() |
|
quote: Dat klopt ook helemaal, dat heb ik net ook gezegd in reactie op Jenje waar ook wat staat over het ontstaan van files en de samenhang tussen snelheid en capaciteit. Maar 90km/u is dan alsnog beter om te handhaven dan 120 km/u. Daar ligt het optimum, dat verzin ik ook niet, dat zijn gemeten verbanden. Het probleem is zoals ik al aangaf en jij eigenlijk ook, dat mensen het gewoon niet kunnen om netjes 1 snelheid te rijden. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
Oh, en nog een frustratie: Mensen die de overheid slaafs volgen en 2 seconden afstand houden.... op de snelweg.... damn hoe dom.... www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
quote:Jaahaa tuurlijk ... want? ![]() |
|
Klant wil taxirit met vuurwapen betalen Uitgegeven: 6 september 2007 11:09 ROTTERDAM - De politie heeft in de nacht van woensdag op donderdag een 41-jarige Rotterdammer in zijn woonplaats aangehouden nadat die een taxichauffeur wilde betalen met een vuurwapen. Dat heeft de politie bekendgemaakt. De man weigerde op de eindbestemming, de Willem Ruysstraat, zijn taxirit te betalen. Wel probeerde hij de chauffeur een laptop te verkopen. Toen de taxichauffeur dit weigerde, bood hij hem als betaling een vuurwapen aan. Hierop belde de taxichauffeur de politie. Die heeft de man vervolgens aangehouden en ingesloten. (c) ANP You suck and that's sad ![]() |
|
Dronken man achtervolgt buurman met kettingzaag Uitgegeven: 5 september 2007 16:45 ASSEN - De 42-jarige O.S. uit het Drenthse Eexterveenschekanaal heeft op 3 juni zijn buurman achterna gezeten met een draaiende kettingzaag. De buurman had geklaagd over geluidsoverlast. Dat bleek woensdag bij de politierechter in Assen, die de belager veroordeelde tot een celstraf van acht maanden, waarvan drie maanden voorwaardelijk. Achtervolging De zwaar beschonken S. maakte tijdens de achtervolging zwaaiende bewegingen met de kettingzaag, gaf voortdurend gas en riep dat hij de hals van zijn buurman zou doorsnijden. Het slachtoffer wist ternauwernood aan zijn belager te ontsnappen door zijn huis in te vluchten en net op tijd de deur dich te trekken. De kettingzaag raakte nog wel de deur, die daardoor vernield raakte. (c) ANP You suck and that's sad ![]() |
|
quote: Wat niet overal bestaat, en wat dus extra ruimte kost ![]() quote: Nou, ik denk dat dat nog vies tegenvalt. In ieder geval in de Randstad, waar ook de meeste files zijn. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote:Klopt helemaal. Andere oplossing op dat gebied is meer transport over water te laten plaatsvinden. Ik ben toch eens benieuwd wat Camiel Eurlings hier allemaal aan kan doen. Ik vind het een gladjanus van het ergste soort maar volgens mij zou hij er wel in kunnen slagen om het vervoersprobleem efficient op te lossen. ![]() |
|
quote: Want dat is gemeten ![]() [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 06-09-2007 11:42] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote:Niet iedereen heet Michael Schumacher. Ik vind het nog niet eens zo'n gekke regel eigenlijk met het al die impulsieve idioten die te pas en te onpas zonder richting aan te geven van baan wisselen ![]() |
|
quote:oh eerst ontzettend twijfelen en op het moment dat jij dan maar gaat inhalen, die ander dan toch ook ineens wilt inhalen zodat je boven in de rem moet klimmen!! Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! ![]() |
|
quote: ![]() ![]() |
|
quote: Hahaha, dat werkt die regel juist in de hand... als je 2 seconden afstand neemt, kruipt er een auto voor je. Dan moet je daar weer 2 seconden afstand van nemen... kruipt er wer en auto voor je.. Moet je weer 2 seconden afstand nemen... enz.enz... Daar krijg je dus files van. En mensen moeten zich eindelijk gaan realiseren dat de kilometerteller van een personenauto niet geijkt is, en die van vrachtwagens wel..hou dus met een caravan of aanhanger de snelheid van de vrachtauto's aan, dan hoeven die niet in te halen... www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
quote: Dit heeft geen gevolg op de snelweg. Een middenklasser meet ergens tussen de 4,0 en 4,5 meter. De aanbevolen veilige afstand is de helft van de snelheid in meters op je voorganger. Bij 120 is dat 60m. Laten we het op 50 meter houden en dan neemt elke auto tussen 54 en 54,5 meter 'in beslag'. Als je elke auto met 1 meter korter maakt kan je per 54 auto's een extra auto op de snelweg verwerken…dat is ongeveer een auto per 2,5-3km oftewel 25-30 auto's per rijbaan op het traject Rotterdam-Utrecht (om maar een filegevoelig punt te noemen) bij het hanteren van de maximum snelheid. Dit betekent dat de file dus sowieso gaat ontstaan. Omdat de auto's een kwart korter zijn is het dan inderdaad geen 10km file maar 7km, maar ja daar koop je niks voor want er staan net zoveel (of meer) auto's in dan voorheen. De berekeningen zijn vrij grof maar het beeld moge duidelijk zijn. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Voor puur de ruimte hoef je het niet te doen, nee. Het ging me ook meer om dat auto's simpelweg gemiddeld groter geworden zijn waardoor het optisch drukker lijkt en mensen meer veiligheid in acht nemen (dan strikt noodzakelijk). Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
Niks mis met veiligheid in acht nemen imho. ![]() |
|
quote:Wel met te veel veiligheid in acht nemen. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: ![]() Ik zie juist bestuurders die denken heel veilig te zijn en zich daarom als een domme neanderthaler gedragen ![]() |
|
quote:Ik ook. Rijden in Duitsland was een verademing wat dat betreft afgelopen zomer. Zoiets zie ik machinisten nu nooit doen ![]() ![]() |
|
Mwa in Duitsland heb je ook idioten hoor .. maar van de zomer voor het eerst op druke autobahn gereden end at was behoorlijk relaxter dan op de a15 ... ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |