IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel te veel Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-09-2007 11:25 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 september 2007 11:19 schreef blonde rockgod het volgende:
Die "langzaam rijden" onzin is echt volslagen malloot...

Nee, mensen zijn malloot Die denken teveel dat zij het recht hebben om hard(er) te rijden en ook bij 120 km/u. Heel begrijpelijk, maar daar help je jezelf en anderen alleen maar in de problemen mee.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 06-09-2007 11:27 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 6 september 2007 11:21 schreef Judge M. het volgende:
Maar dan heb je ook geen files als je om 4 uur 's morgens begint en om 12 bent afgewerkt



Hoe vaak zit jij op de weg? 's'Nachts zijn er ook files hoor...

quote:


Hoeveel verstook jij per jaar aan benzine? Ik gok aanzienlijk meer dan mijn OV jaarkaart kost.


Ja, hallo... ten eerste rij ik 70.000 km per jaar, probeer dat maar eens in hetzelfde tijdsbestek met de trein te doen, en dan ook nog werken... onmogelijk...

En jij en ik krijgen alles vergoed toch? Dat is niet bij iedereen zo, en zoals ik al vermeldde is de bereikbaarheid van veel bedrijfsterreinen volledig kut met het openbaar vervoer...

quote:

Op tijd er zijn dan kun je als eerste een plekje uitzoeken. iPod op, boekje/krantje erbij of nog even extra uitslapen. Kan allemaal hoor


Oh, en wie betaald dan dat ik bijvoorbeeld 3 uur langer onderweg ben?

quote:

Slechts 1 keer last mee gehad maar dat lag niet aan de trein zelf maar aan een stel untermenschen die het nodig vonden om koper van de wissels te jatten


Dan heb jij geluk, ik ben 1 keer met de trein naar Rijswijk gegaan vanaf Zwolle, en dat was al een ramp...

[Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 06-09-2007 11:27]



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-09-2007 11:28 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

Nog steeds ben ik voor dat vrachtwagens nooit mogen inhalen!!
Daarnaast scheelt cruisecontrol volgens mij ook wel in het file probleem. Zonder dit ga je net ff iets te hard, remt af, waardoor de ander achter je ook weer afremt omdat het toch een actie-> reactie is op remlichten. Dat geeft een ketting reactie.
Ook vind ik dat de minimum snelheid aangepast kan worden naar 90 of 100. Soms moet je boven op de rem staan als er weer zo'n idioot 80 rijdt met gevolg dat er een rits auto's achter je ook moeten remmen..
En files ontstaan voor een groot gedeelte door remacties.
En ik ben het helemaal met Judge M. eens.. ga eens vaker met de trein, je bent regelmatig sneller (ik weet het wel hoor dat je ook heus vertraging hebt, maar wat is nu een kwartier vertraging op een half uur file??) Bovendien kan je lekker een bakkie leut drinken, krantje lezen, nog ff een tukkie doen, perfect toch?

Ook zelfs voor de dorpen valt wat te zeggen! Ik weet dat er veel mensen uit mijn geboorte dorp met de auto naar Lelystad gaan en vanuit daar met de trein naar Amsterdam vertrekken. Je bent er in de spits dan veel sneller! Maar de kritische noot is wel dat de Nederlandse trein (nog) niet berust is op een groeiende groep nieuwe gebruikers. Nu is het al zo dat je niet eens altijd zitplek hebt en dat de perrons en de treinen overvol zijn! Maar jah.. je kan niet alles hebben in het leven


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 06-09-2007 11:29 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 6 september 2007 11:25 schreef ZelThoR het volgende:
Nee, mensen zijn malloot Die denken teveel dat zij het recht hebben om hard(er) te rijden en ook bij 120 km/u. Heel begrijpelijk, maar daar help je jezelf en anderen alleen maar in de problemen mee.

Weet jij eigenlijk wel hoe files ontstaan? Als iedereen 120km per uur rijdt ,met voldoende snelheid invoegd, en niet op het laatste moment een vrachtwagen in gaat halen zou het al heel wat leed besparen...




Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 06-09-2007 11:30 by Spearhead Profiel van Spearheadhttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 6 september 2007 11:17 schreef Judge M. het volgende:
Treinen kunnen idd niet langer maar kunnen wel frequenter gaan rijden als je het mij vraagt.


dat kan lang niet op alle trajecten. Ook op het spoor is er sprake van verstopping en kan er geen trein meer bij, bijv op een traject als rotterdam - venlo. Dat komt vnl doordat het goederenvervoer de afgelopen jaren enorm is toegenomen (mede door de filedruk op de weg).



Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 06-09-2007 11:31 by Julia Profiel van Julia

quote:
Op 6 september 2007 11:18 schreef Jenje het volgende:
EN zodra jij idd niet dichtbij een station/grote bushalte woont/werkt, kun je tig keer overstappen met veel wachttijd etc etc, waardoor je veel langer onderweg bent, wie wil dat nou?

klopt!
ik fiets naar station, dan stap ik op de sneltrein die op maar 1 halte tussendoor stopt en daarna kan ik op amsterdam centraal overstappen op tig metro's of trams.
ben 50 minuten onderweg.
met de auto zou dat flink langer zijn (als voorbeeld want ik heb niet eens een rijbewijs)

sebosstiaan daarentegen doet ook achterlijk lang erover naar het werk. die rijdt van file in file in file.
hij zóu met het openbaar vervoer kunnen en zodoende tot schiphol een tijdswinst van een half uur maken, maar die wordt dan weer teniet gedaan als de bus van schiphol naar plaats van bestemming (laatste mini-stukje) geen vrije busbaan heeft en in een file van 45 minuten komt te staan


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-09-2007 11:33 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 september 2007 11:29 schreef blonde rockgod het volgende:
Weet jij eigenlijk wel hoe files ontstaan? Als iedereen 120km per uur rijdt ,met voldoende snelheid invoegd, en niet op het laatste moment een vrachtwagen in gaat halen zou het al heel wat leed besparen...

Dat klopt ook helemaal, dat heb ik net ook gezegd in reactie op Jenje waar ook wat staat over het ontstaan van files en de samenhang tussen snelheid en capaciteit. Maar 90km/u is dan alsnog beter om te handhaven dan 120 km/u. Daar ligt het optimum, dat verzin ik ook niet, dat zijn gemeten verbanden.

Het probleem is zoals ik al aangaf en jij eigenlijk ook, dat mensen het gewoon niet kunnen om netjes 1 snelheid te rijden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 06-09-2007 11:34 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Oh, en nog een frustratie: Mensen die de overheid slaafs volgen en 2 seconden afstand houden.... op de snelweg.... damn hoe dom....



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-09-2007 11:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 6 september 2007 11:33 schreef ZelThoR het volgende:
Maar 90km/u is dan alsnog beter om te handhaven dan 120 km/u.
Jaahaa tuurlijk ... want?


killerbarbie
Usericon van killerbarbie
Posted 06-09-2007 11:35 by killerbarbie Profiel van killerbarbie

Klant wil taxirit met vuurwapen betalen
Uitgegeven: 6 september 2007 11:09

ROTTERDAM - De politie heeft in de nacht van woensdag op donderdag een 41-jarige Rotterdammer in zijn woonplaats aangehouden nadat die een taxichauffeur wilde betalen met een vuurwapen. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

De man weigerde op de eindbestemming, de Willem Ruysstraat, zijn taxirit te betalen. Wel probeerde hij de chauffeur een laptop te verkopen.

Toen de taxichauffeur dit weigerde, bood hij hem als betaling een vuurwapen aan. Hierop belde de taxichauffeur de politie. Die heeft de man vervolgens aangehouden en ingesloten.

(c) ANP


You suck and that's sad


killerbarbie
Usericon van killerbarbie
Posted 06-09-2007 11:36 by killerbarbie Profiel van killerbarbie

Dronken man achtervolgt buurman met kettingzaag
Uitgegeven: 5 september 2007 16:45

ASSEN - De 42-jarige O.S. uit het Drenthse Eexterveenschekanaal heeft op 3 juni zijn buurman achterna gezeten met een draaiende kettingzaag. De buurman had geklaagd over geluidsoverlast.

Dat bleek woensdag bij de politierechter in Assen, die de belager veroordeelde tot een celstraf van acht maanden, waarvan drie maanden voorwaardelijk.

Achtervolging

De zwaar beschonken S. maakte tijdens de achtervolging zwaaiende bewegingen met de kettingzaag, gaf voortdurend gas en riep dat hij de hals van zijn buurman zou doorsnijden.

Het slachtoffer wist ternauwernood aan zijn belager te ontsnappen door zijn huis in te vluchten en net op tijd de deur dich te trekken. De kettingzaag raakte nog wel de deur, die daardoor vernield raakte.

(c) ANP


You suck and that's sad


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-09-2007 11:36 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 september 2007 11:17 schreef Judge M. het volgende:
Daar zijn busbanen voor uitgevonden


Wat niet overal bestaat, en wat dus extra ruimte kost
quote:

Dat is er wel maar Pro Rail wil met haar nieuwe dienstregeling zo veel mogelijk mensen in zo weinig mogelijk treinen proppen. En Schultz vond dat best indertijd. Treinen kunnen idd niet langer maar kunnen wel frequenter gaan rijden als je het mij vraagt.

Nou, ik denk dat dat nog vies tegenvalt. In ieder geval in de Randstad, waar ook de meeste files zijn.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-09-2007 11:37 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 september 2007 11:30 schreef Spearhead het volgende:
dat kan lang niet op alle trajecten. Ook op het spoor is er sprake van verstopping en kan er geen trein meer bij, bijv op een traject als rotterdam - venlo. Dat komt vnl doordat het goederenvervoer de afgelopen jaren enorm is toegenomen (mede door de filedruk op de weg).
Klopt helemaal. Andere oplossing op dat gebied is meer transport over water te laten plaatsvinden.

Ik ben toch eens benieuwd wat Camiel Eurlings hier allemaal aan kan doen. Ik vind het een gladjanus van het ergste soort maar volgens mij zou hij er wel in kunnen slagen om het vervoersprobleem efficient op te lossen.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-09-2007 11:37 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 september 2007 11:34 schreef Jenje het volgende:
Jaahaa tuurlijk ... want?

Want dat is gemeten Bij 90 km/u kunnen er meer auto's (edit: per tijdseenheid) over een baanvak dan met 120/u.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 06-09-2007 11:42]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-09-2007 11:39 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 september 2007 11:34 schreef blonde rockgod het volgende:
Oh, en nog een frustratie: Mensen die de overheid slaafs volgen en 2 seconden afstand houden.... op de snelweg.... damn hoe dom....
Niet iedereen heet Michael Schumacher. Ik vind het nog niet eens zo'n gekke regel eigenlijk met het al die impulsieve idioten die te pas en te onpas zonder richting aan te geven van baan wisselen



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-09-2007 11:43 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 6 september 2007 11:39 schreef Judge M. het volgende:
Niet iedereen heet Michael Schumacher. Ik vind het nog niet eens zo'n gekke regel eigenlijk met het al die impulsieve idioten die te pas en te onpas zonder richting aan te geven van baan wisselen
oh eerst ontzettend twijfelen en op het moment dat jij dan maar gaat inhalen, die ander dan toch ook ineens wilt inhalen zodat je boven in de rem moet klimmen!!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-09-2007 11:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 6 september 2007 11:34 schreef blonde rockgod het volgende:
Oh, en nog een frustratie: Mensen die de overheid slaafs volgen en 2 seconden afstand houden.... op de snelweg.... damn hoe dom....


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 06-09-2007 11:47 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 6 september 2007 11:39 schreef Judge M. het volgende:
Niet iedereen heet Michael Schumacher. Ik vind het nog niet eens zo'n gekke regel eigenlijk met het al die impulsieve idioten die te pas en te onpas zonder richting aan te geven van baan wisselen




Hahaha, dat werkt die regel juist in de hand... als je 2 seconden afstand neemt, kruipt er een auto voor je. Dan moet je daar weer 2 seconden afstand van nemen... kruipt er wer en auto voor je.. Moet je weer 2 seconden afstand nemen... enz.enz...

Daar krijg je dus files van. En mensen moeten zich eindelijk gaan realiseren dat de kilometerteller van een personenauto niet geijkt is, en die van vrachtwagens wel..hou dus met een caravan of aanhanger de snelheid van de vrachtauto's aan, dan hoeven die niet in te halen...



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-09-2007 11:49 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 6 september 2007 10:58 schreef ZelThoR het volgende:
4. Kleinere auto's!


Dit heeft geen gevolg op de snelweg. Een middenklasser meet ergens tussen de 4,0 en 4,5 meter. De aanbevolen veilige afstand is de helft van de snelheid in meters op je voorganger. Bij 120 is dat 60m. Laten we het op 50 meter houden en dan neemt elke auto tussen 54 en 54,5 meter 'in beslag'. Als je elke auto met 1 meter korter maakt kan je per 54 auto's een extra auto op de snelweg verwerken…dat is ongeveer een auto per 2,5-3km oftewel 25-30 auto's per rijbaan op het traject Rotterdam-Utrecht (om maar een filegevoelig punt te noemen) bij het hanteren van de maximum snelheid.

Dit betekent dat de file dus sowieso gaat ontstaan. Omdat de auto's een kwart korter zijn is het dan inderdaad geen 10km file maar 7km, maar ja daar koop je niks voor want er staan net zoveel (of meer) auto's in dan voorheen.

De berekeningen zijn vrij grof maar het beeld moge duidelijk zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-09-2007 11:59 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 september 2007 11:49 schreef Chelman het volgende:
Dit heeft geen gevolg op de snelweg. Een middenklasser meet ergens tussen de 4,0 en 4,5 meter. De aanbevolen veilige afstand is de helft van de snelheid in meters op je voorganger. Bij 120 is dat 60m. Laten we het op 50 meter houden en dan neemt elke auto tussen 54 en 54,5 meter 'in beslag'. Als je elke auto met 1 meter korter maakt kan je per 54 auto's een extra auto op de snelweg verwerken…dat is ongeveer een auto per 2,5-3km oftewel 25-30 auto's per rijbaan op het traject Rotterdam-Utrecht (om maar een filegevoelig punt te noemen) bij het hanteren van de maximum snelheid.

Dit betekent dat de file dus sowieso gaat ontstaan. Omdat de auto's een kwart korter zijn is het dan inderdaad geen 10km file maar 7km, maar ja daar koop je niks voor want er staan net zoveel (of meer) auto's in dan voorheen.

De berekeningen zijn vrij grof maar het beeld moge duidelijk zijn.

Voor puur de ruimte hoef je het niet te doen, nee.

Het ging me ook meer om dat auto's simpelweg gemiddeld groter geworden zijn waardoor het optisch drukker lijkt en mensen meer veiligheid in acht nemen (dan strikt noodzakelijk).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-09-2007 12:02 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Niks mis met veiligheid in acht nemen imho.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-09-2007 12:04 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 september 2007 12:02 schreef Judge M. het volgende:
Niks mis met veiligheid in acht nemen imho.
Wel met te veel veiligheid in acht nemen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-09-2007 12:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 6 september 2007 12:04 schreef ZelThoR het volgende:
Wel met te veel veiligheid in acht nemen.
ik weet niet op welke snelwegen jij rijdt, maar ik zie geen overdreven veiligheid bij bestuurders ...

Ik zie juist bestuurders die denken heel veilig te zijn en zich daarom als een domme neanderthaler gedragen


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-09-2007 12:07 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 september 2007 12:05 schreef Jenje het volgende:
Ik zie juist bestuurders die denken heel veilig te zijn en zich daarom als een domme neanderthaler gedragen
Ik ook. Rijden in Duitsland was een verademing wat dat betreft afgelopen zomer.

Zoiets zie ik machinisten nu nooit doen



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-09-2007 12:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Mwa in Duitsland heb je ook idioten hoor .. maar van de zomer voor het eerst op druke autobahn gereden end at was behoorlijk relaxter dan op de a15 ...



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen