IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Nightwish Vorige pagina | Volgende pagina
Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 19-04-2004 20:25 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

8 november spelen ze in paradiso, vvk is reeds gestart! 20 euro wel.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-04-2004 22:11 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Heeft iemand het nieuwe album al gehoord?

Ik ben benieuwd of ze de neerwaartse spiraal voortzetten


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 03-06-2004 16:04 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

voor de 'diehard'fans die niet op dynamo zijn:

Aanstaande zaterdag is NIGHTWISH van 13.00 tot 14.00 uur aanwezig voor een handtekeningensessie in STATE OFF ART METAL STORE. State Off Art is te vinden aan Zwanenveld in Nijmegen. Voor meer info kun je mailen naar info@stateoffartmetalstore.nl

Bron: aardschok.nl


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 03-06-2004 16:08 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2004 22:11 schreef Mutilator het volgende:
Heeft iemand het nieuwe album al gehoord?

Ik ben benieuwd of ze de neerwaartse spiraal voortzetten

Jammer genoeg wel, ja.


valfar
Usericon van valfar
Posted 03-06-2004 16:09 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 3 juni 2004 16:04 schreef Mark Z het volgende:
voor de 'diehard'fans die niet op dynamo zijn:

Aanstaande zaterdag is NIGHTWISH van 13.00 tot 14.00 uur aanwezig voor een handtekeningensessie in STATE OFF ART METAL STORE. State Off Art is te vinden aan Zwanenveld in Nijmegen. Voor meer info kun je mailen naar info@stateoffartmetalstore.nl

Bron: aardschok.nl


Aapjes kijken



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-06-2004 1:09 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2004 22:11 schreef Mutilator het volgende:
Heeft iemand het nieuwe album al gehoord?

Ik ben benieuwd of ze de neerwaartse spiraal voortzetten


Ik vind het nieuwe album eigenlijk best aardig...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


DeaconImp
Usericon van DeaconImp
Posted 06-06-2004 11:15 by DeaconImp Wijzig reactieProfiel van DeaconImpQuote dit bericht

nee he toch niet nu al uitverkocht


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-06-2004 11:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Review van Lord K (Project Hate) gelezen .. wat een humor al die nightwishlikkertjes volledig over de toeren


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 06-06-2004 11:21 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Nee! Link?


Bazzio Attacks!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-06-2004 11:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 06-06-2004 11:35 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

"So, let me rant a little bit more about the whore´s vocals"

Thanks Jenje.


Bazzio Attacks!!!


DeaconImp
Usericon van DeaconImp
Posted 06-06-2004 12:19 by DeaconImp Wijzig reactieProfiel van DeaconImpQuote dit bericht

haha wat een lol zeg...


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 06-06-2004 12:29 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
"It's really nice of you to say you "kinda" like Nightwish, only to go on to called Tarja Turunen a "cumbucket". Yeah, that's really nice. And, er..by the way, I'd really like to know how you can call Tuomas Holopainen a "wanker". I'd like to know how you know he is."

- I have a way with words, thanx for the compliment. How can I call Tuomas a "wanker"... Hmm.. Lemme see... I'll try to see if I can do the same to you... You are a ... WANKER! Yes, I could do it. It's not that hard really. Try it. Look: Wanker, wanker, wanker... Works every time. Want me to give you lessons, wanker? I can even point and draw for you so it might be easier to understand. Just wanna help out. Wanker.



en daarna alle reacies aflsuiten met "wanker"

waarom mensen hier ook op reageren....



maniacM
Usericon van maniacM
Posted 14-06-2004 20:49 by maniacM Wijzig reactieProfiel van maniacMQuote dit bericht

Kan iemand hier mij helpen aan 1 kaartje voor het optreden van Nightwish in Paradiso 8 November??? Mail me dan ff!!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-06-2004 12:27 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Why bother?

Ze spelen totaal geen oud materiaal meer (op het nummer 'Wishmaster' na) en het nieuwe Nightwish is in een woord zuig. De zanger die in sommige nummers meejankt is een drama en de muziek is totaal voorspelbaar en dertien in een dozijn.

Ik heb ze nu twee keer live gezien met post-Wishmaster materiaal en de tweede keer was het nog erger (lees: meer input van die zanger) dan de eerste keer. Ik begin er niet meer aan, ik behoud graag goede herinneringen aan de Oceanborn tijd en elke keer als ik ze zie krijg ik meer aversie tegen de band.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 15-06-2004 13:06 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Ik ben ook geen grote fan van Marco zijn zangstem. (Bas is iets anders, natuurlijk). Maar op Once is zijn zangrol minder groot dan op Century Child. Dus, als ze vooral nieuw materiaal (Once) spelen, en dan nog een aantal Wishmaster/Over The Hills nummers, dan zal zijn 'bijdrage' wel enigszins beperkt zijn, zeker?

Na nu het album een paar keer meer beluisterd te hebben, vind ik het niet langer meer het slechtste dat NW geproduceerd heeft. Het haalt het Wishmaster-niveau niet, maar is toch stukken beter dan CC.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-06-2004 13:32 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ja, nogal wiedes, veel slechter kan ook bijna niet

En 'een paar Wishmaster' nummers, ik geloof er niet meer in. Volgens mij heb ik ook ergens in een interview gelezen dat ze niet graag terugkijken ( ) en dat oud materiaal dus uit den boze is op concerten. De enige twee nummers die ik ze recentleijk live heb horen spelen van vóór Over the Hills... waren 'Wishmaster' en 'Wanderlust'.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 15-06-2004 13:44 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Tijdens de Century Child Tour hebben ze toch ook veel "Sleeping Sun", "Walking in the Air", "The Pharaoh Sails to Orion" en zelfs "Beauty and the Beast" vanop het eerste album gespeeld. Is dat dan zo hard veranderd?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-06-2004 13:59 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nou, ik zou een moord plegen voor The "Pharoa sails to Orion", geweldig nummer dat. Al zo'n twee jaar niet meer live gehoord.

Uiteraard baseer ik mij puur op eigen ervaring en da's 2 concerten uit de afgelopen 1,5 jaar, dus wie weet ligt het inderdaad aan de setlist van dat moment.

Maar ik vind puur uit principe al dat:
1) als een band als Nightwish van de 6-7 uitblinkende nummers van Oceanborn en Wishmaster er slechts eentje speelt op een concert, je geen kaas gegeten hebt van het opstellen van een degelijke setlist;
2) als ik met zo'n zanger erbij al na drie nummers overal jeuk heb, heb ik geen leuk concert;
3) als je in interview eerdergenoemde uitlatingen doet dan geef je blijk van een verminderde interesse voor het oude materiaal en zinspeel je op een volledig andere koers van de band. Die koers bevalt mij persoonlijk totaal niet, afgaande op alle albums na Wishmaster. Ergo: voor mij is de band dood.

Da's dus inderdaad een persoonlijke mening, maar ik hoor hem redelijk breed gedragen worden in mijn directe omgeving en daarbuiten, dus ik zal zeker niet alleen staan hierin (getuige ook die link die Jenje plaatste).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 15-06-2004 14:03 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2004 13:59 schreef Mark het volgende:
3) als je in interview eerdergenoemde uitlatingen doet dan geef je blijk van een verminderde interesse voor het oude materiaal en zinspeel je op een volledig andere koers van de band. Die koers bevalt mij persoonlijk totaal niet, afgaande op alle albums na Wishmaster.

Okee. Uit interesse, waar heb je dit interview gelezen?

Verder, als je dan naar nummers zoals Dead Gardens, Romanticide, of Dark Chest of Wonders vanop Once, of End of All Hope en Phantom of the Opera vanop Century Child luistert, dan hoor je daar toch duidelijk hun "roots" in, nl. de Oceanborn/Wishmaster-achtige sound. Het lijkt mij dus nogal een contradictie van NW om te zeggen dat ze het "oude" materiaal gaan laten vallen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-06-2004 15:37 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Eerder al: "Volgens mij heb ik ook ergens in een interview gelezen dat ze niet graag terugkijken en dat oud materiaal dus uit den boze is op concerten."

Maar goed, da's een beetje makkelijk, iets zeggen zonder dat je kunt verwijzen naar een daadwerkelijk artikel (geloof trouwens dat het een tijdschrift was ipv een internet link, dus al helemaal lastig). Toch even rondgekeken:


* Uit interview with Jukka Nevalainen (http://www.xs4all.nl/~cursed/jukka.htm):
"- Nightwish has changed a lot within the years, what are the differences between the old Nightwish and the current one?

- I guess it has been a natural development which has come along with the improved skills of individual instruments and understanding of what it takes to play in a band. Nowadays we don't play what we would like to play but what is good for the music and for the song. Of course Tuomas has learned to do better songs which naturally brings a little change in the music. =)"


Tja, je moet ervan houden denk ik, die 'change'. Ik vind het dus niks. Zelfde interview:

"- What is the most difficult and the most easy Nightwish song to play live?

- Most difficult would be "Devil And The Deep Dark Ocean," but luckily we won't play it live. =) Easiest might be "Walking In The Air""


Jammer, 'Devil and the Deep Dark Ocean' is mijns inziens een van de twee beste nummers van dat album. Hop, in de prullenbak.


Ander interview, naar aanleiding van Century Child:
"Tony: If you would start a project titled Nightwish now, what would you do different?
Tuomas: I would start from here."


Zoals gezegd, het blijft een persoonlijke smaak, maar voor mij heeft Nightwish afgedaan. Is jammer.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 15-06-2004 15:50 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Het is inderdaad een kwestie van smaak. Ik vind vooral de mannelijke zang spijtig. Kwestie van veranderende muziek merk ik er niet echt overdreven veel van... Ze zijn een beetje voorbij hun hoogtepunt, voor mij dan, maar nog lang niet afgedaan.


campske666
Usericon van campske666
Posted 30-08-2004 14:50 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2004 15:50 schreef DarknessThere het volgende:
Het is inderdaad een kwestie van smaak. Ik vind vooral de mannelijke zang spijtig. Kwestie van veranderende muziek merk ik er niet echt overdreven veel van... Ze zijn een beetje voorbij hun hoogtepunt, voor mij dan, maar nog lang niet afgedaan.


Ik vind "one" toch wel een stap voorwaarts ten opzichte van de vorige paar albums.
Maar die mannelijk vocals steken idd het grootste deel van de tijd tegen.
Zou een stuk beter klinken als die rauwer zouden zijn. Maar ik denk dat ze dan hééél veel fans zouden verliezen (al die gothiek meisjes vinden dat "gebrul" helemaal niet mooi).


Pantalaimon
bluh
Usericon van Pantalaimon
Posted 30-08-2004 15:56 by Pantalaimon Wijzig reactieProfiel van PantalaimonQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2004 14:50 schreef campske666 het volgende:
Ik vind "one" toch wel een stap voorwaarts ten opzichte van de vorige paar albums.
Maar die mannelijk vocals steken idd het grootste deel van de tijd tegen.
Zou een stuk beter klinken als die rauwer zouden zijn. Maar ik denk dat ze dan hééél veel fans zouden verliezen (al die gothiek meisjes vinden dat "gebrul" helemaal niet mooi).


Er zit een stuk meer power in als je het mij vraagt. Eerlijk gezegt vind ik die mannelijke zang niet zo erg, het vormt een mooi contrast.


How can I know so many never really knowing anyone?


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 21-09-2004 11:53 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Voor de geïnteresseerden. (Bron www.tarjaturunen.com)

Tarja went again into Finnvox Studios, but this time to record two songs for her first solo CD single release outside of Nightwish ever: two Christmas traditional Finnish songs with the production of Esa Nieminen:

En etsi valtaa, loistoa (Melody: Jean Sibelius / Lyrics: Z. Topelius; translator unknown) and Kun joulu on (Melody: Otto Kotilainen / Lyrics: Alpo Noponen )

This single will be released next Christmas 2004 in Finland.
More information soon available.


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen