IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 21-04-2009 21:46 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 21 april 2009 14:25 schreef Mark het volgende:
Nederlandse kinderen het gelukkigst

De onderzoekers keken naar 43 levensomstandigheden die het geluk beïnvloeden, zoals kindersterfte, overgewicht en armoede. In elke categorie scoorde Nederland goed.
Ze hebben vast niet gekeken naar het aantal moslims in de buurt [/Geert-modus]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-04-2009 21:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 21 april 2009 21:46 schreef Judge M. het volgende:
Ze hebben vast niet gekeken naar het aantal moslims in de buurt [/Geert-modus]


Staat toch ook NEDERLANDSE kinderen [/opruimodus]


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-04-2009 21:48 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 21 april 2009 21:42 schreef Greycloak het volgende:
Kan je mooi binnen blijven, dat dan weer wel.




Met de goalkeeper ook, wordt bediend vanuit de commandocentrale, waar ik ook zo'n 9 jaar gewerkt heb.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-04-2009 21:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 april 2009 21:46 schreef Judge M. het volgende:
Ze hebben vast niet gekeken naar het aantal moslims in de buurt [/Geert-modus]


http://www.zwaremetalen.com/nieuws/12883/Metal-in-het-Midden-Oosten-op-Al-Jazeera.html


mooi alle shit gecounterd door deze mooie move


signature


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 21-04-2009 21:53 by Dentz Profiel van Dentz



... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-04-2009 9:21 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Verbrand vlees leidt tot kanker

Nieuw onderzoek wijst uit dat mensen die regelmatig verbrand vlees eten 60 procent meer kans hebben om kanker aan de alvleesklier te krijgen.

Volgens de onderzoekers van de universiteit van Minnesota kan men de temperatuur van barbecue of frituur beter lager zetten om te voorkomen dat vlees zwart wordt.


De resultaten werden dinsdag gepubliceerd tijdens een conferentie van kankerdeskundigen in de Amerikaanse stad Denver.

Eetgewoonten

Wetenschappers hebben negen jaar aan het onderzoek gewerkt. Ze hielden daarvoor de eetgewoonten van 62.000 gezonde mensen in de gaten. Van de onderzochte personen kregen 208 mensen kanker aan de alvleesklier.

,,We kwamen erachter dat degenen die van een doorbakken hamburger of steak hielden 60 procent meer risico liepen op alvleesklierkanker dan zij, die hun steak minder doorbakken eten of geen vlees eten.'' Degenen die de grootste hoeveelheden doorgebakken vlees aten hadden zelfs 70 procent meer kans om alvleesklierkanker te krijgen.

(SN)

Hm, heeft m'n ma al die jaren toch gelijk gehad.

:s


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-04-2009 16:00 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Was al heel wat jaartjes bekend hoor.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-04-2009 16:10 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Mja dat dacht ik ook?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-04-2009 16:11 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Het gaat nu denk ik specifiek om de percentages en niet zozeer het gegeven van kanker krijgen door verbrande wat-dan-ook.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-04-2009 16:14 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ik zat er meer aan te denken dat dit onderzoek wellicht specifiek om alvleesklierkanker en verbrand vlees gaat.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-04-2009 16:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Oh, dat kan ook inderdaad.

edit: Spitsnieuws maakt wel vaker van die 'goede' krantenkoppen.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 22-04-2009 16:15]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 22-04-2009 16:39 by Dentz Profiel van Dentz



... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-04-2009 16:50 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Tokkies eisen 100.000 euro vanwege imagoschade
Uitgegeven: 22 april 2009 15:52
Laatst gewijzigd: 22 april 2009 15:55
AMSTERDAM - De Amsterdamse familie Tokkie eist 50.000 euro van de Van Dale. Het woordenboek associeert het woord 'Tokkie' met 'asociaal gedrag' en dat is bij moeder Hanna in het verkeerde keelgat geschoten.

De familie werd in de zomer van 2004 bekend door een tv-documentaire over het reilen en zeilen van het gezin in de wijk Slotermeer.

Hanna Tokkie wil dat haar achternaam niet langer geassocieerd wordt met asociaal gedrag, zo meldt AT5. Een financiële tegemoetkoming van Van Dale voor de geleden imagoschade moet de pijn verzachten.

Revu

Ook weekblad Revu moet diep in de buidel tasten, als het aan Hanna ligt. Het blad had een artikel gewijd aan het gezin en daar ondervinden de Amsterdammers nog steeds hinder van.

"Mensen uit mijn familie worden in elkaar geslagen door jou. Door jouw schuld heb ik een hartinfarct gehad. En kanker en suikerziekte", waren de woorden van Hanna Tokkie gericht aan een redacteur van Revu.

Het weekblad kan ook een rekening van een halve ton tegemoet zien.


...


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 22-04-2009 16:53 by Dentz Profiel van Dentz

Stelletje knuppels. Je krijgt helegaar geen kanker van de Revu, dat komt door verbrand vlees eten.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-04-2009 17:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 april 2009 16:14 schreef kwelgeest het volgende:
Ik zat er meer aan te denken dat dit onderzoek wellicht specifiek om alvleesklierkanker en verbrand vlees gaat.


heeh vaag op Fok stond hetzelfde maar dan bij rood vleees

Risico op kanker veel groter bij eten rood vlees


pionaal Nieuw onderzoek wijst uit dat mensen die vaak bijna rauw vlees eten, een veel groter risico lopen op kanker. Wie regelmatig vlees consumeert dat slechts zeer kort op hoge temperatuur is dichtgeschroeid, bijvoorbeeld op een barbecue, loopt circa 60 procent meer kans om kanker te krijgen aan de alvleesklier.

Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Minnesota. De resultaten werden gisteren gepubliceerd tijdens een conferentie van kankerdeskundigen in de Amerikaanse stad Denver.

Wetenschappers hebben negen jaar aan het onderzoek gewerkt. Ze hielden daarvoor de eetgewoonten van 62.000 mensen in de gaten.

Lekker betrouwbaar zo


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-04-2009 17:41 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel


CDA wil verbod vegetarisch kookboek
print rss Nederland - door Redactie op 22-04-2009 @ 17:15
Nederland

Het CDA gaat minister Verburg vragen een kookboek voor vegetariërs tegen te houden. Dat zei CDA Tweede Kamerlid Henk Jan Ormel vandaag in het programma Dit is de Dag op Radio 1.

Het omstreden boek is een uitgave van het Voedingscentrum, een door het ministerie van Landbouw gefinancierde instantie die voorlichting geeft over eten. Volgens Ormel is het niet gepast dat het ministerie propaganda maakt voor een vegetarische leefstijl.

Het CDA wil het geld van het vegetarisch kookboek besteden aan een voorlichtingscampagne over het maatschappelijk nut van dierproeven.

In een omgekeerd conflict ontstond ophef over de campagne ‘Kip ‘t meest veelzijdige stukje vlees’. De stichting Wakker Dier beschuldigde de vleessector er van overheidssubsidie te misbruiken voor een kip-campagne.

De tegencampagne ‘Kip ‘t meest mishandelde stukje vlees’ werd door vleesproducenten bestreden, maar Wakker Dier werd door de Reclame Code Commissie in het gelijk gesteld en mocht de spotjes blijven uitzenden.


Beetje rare titel aangezien ik uit de tekst opmaak dat het vooral om de financiëring van het boek gaat, maar dan nog: wtf.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-04-2009 17:41 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 22 april 2009 17:30 schreef ElitE het volgende:
heeh vaag op Fok stond hetzelfde maar dan bij rood vleees

Risico op kanker veel groter bij eten rood vlees


pionaal Nieuw onderzoek wijst uit dat mensen die vaak bijna rauw vlees eten, een veel groter risico lopen op kanker. Wie regelmatig vlees consumeert dat slechts zeer kort op hoge temperatuur is dichtgeschroeid, bijvoorbeeld op een barbecue, loopt circa 60 procent meer kans om kanker te krijgen aan de alvleesklier.

Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Minnesota. De resultaten werden gisteren gepubliceerd tijdens een conferentie van kankerdeskundigen in de Amerikaanse stad Denver.

Wetenschappers hebben negen jaar aan het onderzoek gewerkt. Ze hielden daarvoor de eetgewoonten van 62.000 mensen in de gaten.

Lekker betrouwbaar zo

Media-interpretatie gehoer.

Het gaat dus nog steeds om verbrand vlees denk ik: "zeer kort op hoge temperatuur is dichtgeschroeid".


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-04-2009 23:04 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Martin Bril overleden Uitgegeven: 22 april 2009 22:46
Laatst gewijzigd: 22 april 2009 22:54

AMSTERDAM - Schrijver, dichter en columnist Martin Bril is woensdag op 49-jarige leeftijd in zijn woonplaats Amsterdam overleden. Hij leed aan darmkanker. Dat maakte de Volkskrant, waarvoor hij columns schreef, bekend.

Naast zijn werk als auteur voor uitgeverij Prometheus schreef Bril sinds 2001 dagelijks een column in de Volkskrant. Ook publiceerde hij in Vrij Nederland het wekelijkse feuilleton Evelien.

De geboren Utrechter was regelmatig te gast in het tv-programma De Wereld Draait Door.



Voorpagina


De columns van Bril stonden sinds 6 april op de voorpagina van de Volkskrant in plaats van verderop in de krant. Zijn plek op de voorpagina was sinds begin deze week leeg. Bril zou te ziek zijn geweest om te schrijven.

Bril bracht eerder dit jaar het boek Mijn Leven als Hond uit. De bundel met korte verhalen gaat over de omgang tussen mens en dier. Ook ontving hij dit jaar de Max Pam Award voor zijn gehele oeuvre. In 2006 schreef hij Het Groot Dictee der Nederlandse Taal.

De schrijver en columnist won dinsdagmiddag voor zijn boek De Kleine Keizer nog de VPRO Bob den Uyl Prijs, de jaarlijkse prijs voor het beste literaire en/of journalistieke reisboek.

Bril was vanwege zijn ziekte niet bij de prijsuitreiking in Amsterdam aanwezig.

De Volkskrant bericht uitgebreid.





Erg triest, vond het altijd een zéér sympathieke vent.


GimmeGore
Doe maar weer zo!
Usericon van GimmeGore
Posted 22-04-2009 23:36 by GimmeGore Profiel van GimmeGorehttp://gimmegore.hyves.nl

quote:
Op 22 april 2009 16:50 schreef Gemene Lepel het volgende:
Tokkies eisen 100.000 euro vanwege imagoschade
Uitgegeven: 22 april 2009 15:52
Laatst gewijzigd: 22 april 2009 15:55
AMSTERDAM - De Amsterdamse familie Tokkie eist 50.000 euro van de Van Dale. Het woordenboek associeert het woord 'Tokkie' met 'asociaal gedrag' en dat is bij moeder Hanna in het verkeerde keelgat geschoten.

De familie werd in de zomer van 2004 bekend door een tv-documentaire over het reilen en zeilen van het gezin in de wijk Slotermeer.

Hanna Tokkie wil dat haar achternaam niet langer geassocieerd wordt met asociaal gedrag, zo meldt AT5. Een financiële tegemoetkoming van Van Dale voor de geleden imagoschade moet de pijn verzachten.

Revu

Ook weekblad Revu moet diep in de buidel tasten, als het aan Hanna ligt. Het blad had een artikel gewijd aan het gezin en daar ondervinden de Amsterdammers nog steeds hinder van.

"Mensen uit mijn familie worden in elkaar geslagen door jou. Door jouw schuld heb ik een hartinfarct gehad. En kanker en suikerziekte", waren de woorden van Hanna Tokkie gericht aan een redacteur van Revu.

Het weekblad kan ook een rekening van een halve ton tegemoet zien.


...


Ik denk dat de rest van de mensen die Tokkie heten eerder moeten gaan klagen...
ik geloof dat het binnen de advocatuur is, dat de naam Tokkie ooit veel aanzien genoot.


Rebel without a sauce


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-04-2009 0:31 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 22 april 2009 17:41 schreef Gemene Lepel het volgende:
Het CDA wil het geld van het vegetarisch kookboek besteden aan een voorlichtingscampagne over het maatschappelijk nut van dierproeven.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-04-2009 0:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2009 1:58 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 april 2009 17:41 schreef ZelThoR het volgende:
Media-interpretatie gehoer.

Het gaat dus nog steeds om verbrand vlees denk ik: "zeer kort op hoge temperatuur is dichtgeschroeid".

Idd, rood vlees werd al eerder genoemd als kansverhoger van (darm)kanker maar of dit los staat van her schroeien vraag ik me af.

Maar al het schroeien en aanbranden heeft kankerverwekkende stoffen in zich. een aangebrande vega burger zal niet veel beter zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-04-2009 1:58]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-04-2009 9:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 april 2009 17:41 schreef Gemene Lepel het volgende:

Het CDA wil het geld van het vegetarisch kookboek besteden aan een voorlichtingscampagne over het maatschappelijk nut van dierproeven.



Het ging mis toen ergens geschreven werd dat de mens boven alle andere zoogdieren stond en het rentmeesterschap hierover had. Niet voor niks bestaat de achterban van de gristenen uit zoveel agrariërs.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-04-2009 11:19 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 april 2009 1:58 schreef ElitE het volgende:
Maar al het schroeien en aanbranden heeft kankerverwekkende stoffen in zich. een aangebrande vega burger zal niet veel beter zijn.

Yep.
quote:
Op 22 april 2009 16:11 schreef ZelThoR het volgende:
...het gegeven van kanker krijgen door verbrande wat-dan-ook...



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-04-2009 11:54 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Brussel wil visbeleid over andere boeg gooien

BRUSSEL (ANP) – De Europese Commissie wil de visserij in Europa grondig veranderen. Het aantal visserschepen moet drastisch omlaag. Te veel vissoorten zijn overbevist en dreigen uit te sterven.

Europa moet daarom voorlopig fors minder vis vangen, zodat de soorten kunnen herstellen. Dat staat in een inspraaknota die EU–commissaris Joe Borg (Visserij) woensdag in Brussel heeft gepresenteerd. Doel is dat het nieuwe EU–beleid in 2012 ingaat.

De huidige overcapaciteit van de vissersvloot en de Europese regels zorgen voor ernstige problemen, vindt Borg. Van de visbestanden in Europese wateren is 88 procent overbevist. Een op de drie vissoorten kan zich niet goed meer voortplanten door een gebrek aan volwassen exemplaren.

„In tal van visserijtakken wordt twee á drie keer meer gevist dan de visbestanden aankunnen, veelal als gevolg van de overcapaciteit van de vloot", aldus Borg. Zo blijken overheden te weinig bereid om vangstbeperkingen af te dwingen.

Minister Verburg (LNV) noemt het goed dat Borg de problemen heeft benoemd. „Wij willen toe naar een eenvoudiger en effectiever stelsel. Er is nu veel aandacht voor controle en handhaving, maar de verantwoordelijkheid kan meer bij de sector en de hele keten worden gelegd. In een andere opzet waarbij vissen moet worden verdiend met onder meer zorgvuldig bestandsbeheer".

Verburg denkt dat de Nederlandse vissers een voorsprong hebben op hun collega’s elders in Europa. „Iedereen in de visserij heeft het nu ontzettend moeilijk. Maar in Nederland is de afgelopen jaren al 30 procent van de vloot gesaneerd. Minder vissers mogen dezelfde hoeveelheid vis vangen. Dat is elders nog niet zo".

Goeie zaak. Wel veel te laat. Als hier eerder mee was begonnen, was nu de paling niet bijna uitgestorven.
Kunnen ze trouwens niet gewoon verplicht kleinschalige visserij invoeren? B.v. dat je alleen maar met een hengel vanaf een oude vissersboot mag vissen? Ik zou mijn huidige baan daar zo voor opgeven, lekker de hele week hengelen.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen