IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
Lampje
Usericon van Lampje
Posted 30-04-2009 23:48 by Lampje Profiel van Lampje

Tja, eigen rechtertje spelen is inderdaad niet goed, maar naar mijn mening mag de nederlandse strafvervolging best wel een keer wat strenger worden.


lampje


watery black
Usericon van watery black
Posted 30-04-2009 23:58 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 30 april 2009 23:48 schreef Lampje het volgende:
Tja, eigen rechtertje spelen is inderdaad niet goed, maar naar mijn mening mag de nederlandse strafvervolging best wel een keer wat strenger worden.


en dat is precies wat ik ook al de hele avond zeg


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-05-2009 1:14 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Het komt doordat er in NL veel te soft gestraft wordt, met zwaardere straffen doen mensen zoiets niet.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-05-2009 1:30 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 30 april 2009 14:35 schreef Rotzak het volgende:
Tweede medeplichtige is ook bekend






Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-05-2009 6:00 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 mei 2009 1:14 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Het komt doordat er in NL veel te soft gestraft wordt, met zwaardere straffen doen mensen zoiets niet.

Ik hoop dat je nu ironisch bent. Het is onzin om bij zo'n geschifte eenmansactie te zeggen dat zwaarder straffen zou helpen. Dat zien we o.a. in de VS waar straffen veel strenger zijn, maar de zware criminaliteit ook vele malen hoger is. Als je niks te verliezen hebt wordt criminaliteit juist erger.
Wraak nemen, ook op misdadigers, is sowieso een slechte motivatie. Je lost er ook niks mee op.
http://www.adviesorgaan-rmo.nl/downloads/standard/Artikel%20NRC%208%20januari.pdf
Waarmee ik ook nog even de quote van Taets wil aanhalen, waarin hij zegt dat onbekendheid met psychiatrische zorg niet wil zeggen dat de dader niet psychisch gestoord is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-05-2009 8:25 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 30 april 2009 21:46 schreef XXL het volgende:
Nee hoor. Ik de link van MH22 lees ik:




Lijkt me nogal logisch, hersendood en dan nog kunnen autorijden?

Maarreh damn die beelden zeg, niet zo fraai.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2009 8:39 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Nha, die gast is dood, het waarom zullen we dus nooit weten ..



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-05-2009 8:42 by MMayo Profiel van MMayo

Blijf het vaag vinden, zijn er wapens in de auto gevonden? Wat precies wilde die uithalen door met zijn auto tegen een bus aan te rijden, echt op volle vaart reed die bus niet lijkt mij. Vreemde aanslag dan.

Oh en hoorde ik het nu goed dat Balkenellende zijn medeleven vooral uitging naar de koningin en haar familie die wellicht wel erg geschrokken waren door het gebeuren?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2009 8:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik gok erop dat ie depri was en out with a bang wilde gaan


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 01-05-2009 9:23 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 1 mei 2009 8:45 schreef Jenje het volgende:
Ik gok erop dat ie depri was en out with a bang wilde gaan
Dus niet geestelijk gezond zoals eerder beweerd werd..

Op die manier lopen er nog ik weet niet hoeveel tikkende tijdbommen rond in ons land. Om die reden snap ik het wel dat huisartsen massaal anti-depressiva uitdelen. Is altijd nog een stuk goedkoper dan iedereen een gedegen behandeling geven dus dan kan daar ook weer mooi op bezuinigd worden. Ik verwacht alleen niet dat de discussie uiteindelijk deze kant op zal gaan en er eerder extra miljoenen in de beveiliging van het koningshuis gestoken gaan worden.

En mijn medeleven aan de nabestaanden, ook die van de dader.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2009 9:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Hij was wat dat betreft niet bekend nee, maar niet iedereen die zich depri voelt gaat naar een arts he.

Daarnaast, het is ook maar een vermoeden wat ik heb. Ook omdat hij zijn huur al netjes opgezegd had en hij bijvoorbeeld ook zijn baan was kwijtgeraakt.

Eens afwachten of we te horen krijgen wat er in zijn appartement gevonden is, misschien geeft dat wat uitsluitsel.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 01-05-2009 9:34 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

true, alleen wat ik ervan begrepen had was dat hij niet zelf zijn huur opgezegd had maar dat hij dreigde uitgezet te worden. Minor detail..

En idd, de eerste stap is het zelf erkennen en er ook daadwerkerlijk iets aan willen doen.. Been there, done that zullen we maar zeggen..



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2009 9:35 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Hmm, gisteren op het nieuws was juist dat de eigenaar van het pand gezegd had dat het een nette huurder was die zelf zijn huur ruim op tijd opgezegd heeft.

Zou een nette rustiuge kerel zijn, die alleen volgens één vrouw hard scheurde in zijn Swiftje ..


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 01-05-2009 9:37 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Die berichtgeving heb ik dan gemist



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2009 9:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

De dader komt uit Huissen, dorp bij mijn ouders in de buurt (pa is er geboren) dus werd het iets interessanter voor me.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-05-2009 9:41 by Forever After Profiel van Forever After

Blijft triest dat ie dit moest flikken en niet een half uur eerder in het midden van (bijna) niks een innige relatie met een boom was begonnen...


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-05-2009 9:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 mei 2009 8:42 schreef MMayo het volgende:
Oh en hoorde ik het nu goed dat Balkenellende zijn medeleven vooral uitging naar de koningin en haar familie die wellicht wel erg geschrokken waren door het gebeuren?

Ik heb het gezien op het journaal ja. Maar goed, er zijn verzachtende omstandigheden, de man is erg gristelijk en Zeeuws, hetgeen toch ook wel richting psychiatrische stoornis kan leiden.
Verder wat Judge zei. In een maatschappij waarin er wat meer controle zou zijn op mensen die doordraaien en meer behandeling zou plaatsvinden had er wellicht het één en ander voorzien of voorkomen kunnen worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2009 9:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dan zou je dus alle mensen continu moeten controleren om er die kleine groep uit te pikken die eventueel kan doorslaan. Nee dank je.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-05-2009 9:49 by Forever After Profiel van Forever After

@B

Ken je de kreet "Wie gaat dat betalen?"



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 01-05-2009 9:49]


 


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 01-05-2009 9:54 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Uitspattingen zoals gister kosten natuurlijk geen geld.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 01-05-2009 9:57 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 1 mei 2009 9:49 schreef Forever After het volgende:
@B

Ken je de kreet "Wie gaat dat betalen?"


Tsja, kortetermijnbevrediging is belangrijker dan de besparingen op lange termijn. Ik ben er tamelijk zeker van dat het op termijn goedkoper is.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2009 10:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Maar, dat betekent dus ook dat heel veel mensen heel veel van andere mensen weten.

Bijvoorbeeld als je gaat solliciteren bij een bedrijf, dat dat bedrijf dan al alles weet over jouw mentale verleden. Lijkt me niet wat hoor ..


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-05-2009 10:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 mei 2009 9:48 schreef Jenje het volgende:
Dan zou je dus alle mensen continu moeten controleren om er die kleine groep uit te pikken die eventueel kan doorslaan. Nee dank je.

Ik bedoel dit niet Rouvoet-achtig. Maar volgens de berichten in het journaal hield de man de laatste tijd al het bezoek buiten de deur, en leek het me nogal een loner. En de vereenzaming van individuen lijkt me wel iets waar wat aan gedaan kan worden.
@FA:
Goede zorg kost geld ja. Als je daar als maatschappij geen geld voor over hebt is dat prima, maar dan moet je ook niet achteraf gaan zitten janken om hardere straffen of moeilijk gaan doen als er allerlei psychisch gestoorde mensen escaleren.
Uiteindelijk krijg je dan wat je op National Geographic kan zien in gevangenisdocumentaires, b.v. gedragsmoeilijke hoog niveau Down-syndromers die dagelijks door zes man gevangenispersoneel tegelijk tegen de vlakte worden geslagen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 01-05-2009 10:04 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

En als je al zoiets wilt gaan betalen, hoe ga je dan zo'n groep potentiële mentale tijdbommen controleren? Je hebt altijd te maken met een groep mensen die zelf geen hulp zoekt. De dader van Koninginnedag was bij geen enkele geestelijke instelling bekend. Als er al zo'n controle bestond, dan was het allemaal alsnog gebeurd, omdat hij nergens geregistreerd stond als geestelijk hulpbehoevend...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 01-05-2009 10:09 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 1 mei 2009 10:03 schreef bastianus het volgende:
Ik bedoel dit niet Rouvoet-achtig. Maar volgens de berichten in het journaal hield de man de laatste tijd al het bezoek buiten de deur, en leek het me nogal een loner. En de vereenzaming van individuen lijkt me wel iets waar wat aan gedaan kan worden.
@FA:
Goede zorg kost geld ja. Als je daar als maatschappij geen geld voor over hebt is dat prima, maar dan moet je ook niet achteraf gaan zitten janken om hardere straffen of moeilijk gaan doen als er allerlei psychisch gestoorde mensen escaleren.
Uiteindelijk krijg je dan wat je op National Geographic kan zien in gevangenisdocumentaires, b.v. gedragsmoeilijke hoog niveau Down-syndromers die dagelijks door zes man gevangenispersoneel tegelijk tegen de vlakte worden geslagen.


Dus je zou dan iedere "loner" moeten gaan controleren? Niet iedereen wil zich even actief ophouden in het sociale en maatschappelijke verkeer en zoiets vind ik prima te begrijpen. Zelf hou ik niet van evenementen met grote mensenmassa's, dus blijf ik met gebeurtenissen als Koninginnedag met alle soorten van genoegen genoeg thuis. Soms heb ik ook dagen dat ik liever alleen ben en geen volk om me heen wil hebben. Maakt me dat ook meteen een "loner" met mentale problemen?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen