IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Ik stop met strippen" [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-09-2009 23:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik dacht dat ze die vooral in Zweden maakte.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-09-2009 23:44 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 28 september 2009 23:21 schreef Greycloak het volgende:
Nieuws graag. Mij woorden in de mond schuiven is dit het topic niet voor (en bovendien geen nieuws meer aangezien dit wekelijks gebeurt) en gaan huilen dat ik geen discussie aanga zou je niet sieren want nogmaals, lees even wat er boven dit topic staat dankjewel.

Mijn God, dat noemt -mij- een trol.

On topic maar weer!




(SN)

Zie? Nu jij.


Ik plemp dit wel in een andere topic, kan je je tenminste niet meer achter het excuus van on/offtopic verschuilen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-09-2009 9:49 by MMayo Profiel van MMayo

Leraren tegen inkorting zomervakantie
Uitgegeven: 29 september 2009 08:12
Laatst gewijzigd: 29 september 2009 09:29

UTRECHT - Leraren zien een verkorte zomervakantie niet als oplossing tegen de werkdruk. Dat blijkt uit een onderzoek dat lerarenvakbond CNV Onderwijs dinsdag heeft gepubliceerd.

Ook de andere aandeelhouders van het failliete The Entertainment Group, Paul Brinks, Unico Glorie en Ajax-directeur Rik van den Boog worden in de rechtbank verwacht, schrijft de Telegraaf dinsdag op basis van diverse ingewijden van het omgevallen bedrijf.

De bond ondervroeg 787 leraren uit het voortgezet onderwijs. Negen van de tien ondervraagden zei niets te zien in de maatregel die de commissie Cornielje in december vorig jaar voorstelde aan staatssecretaris Marja van Bijsterveldt.


Roosterdagen

Door de zomervakantie met vijf dagen in te korten, zou het werk van de leraren over meer weken verspreid kunnen worden, zo redeneerde de commissie.

Leerlingen zouden in plaats daarvan vijf vrije roosterdagen krijgen.

Volgens bestuurder Patrick Banis van CNV Onderwijs is de vakantie voor leraren juist een noodzakelijke periode om bij te tanken.

''Verder denken ze dat de tijd die vrijkomt door minder vakantie binnen de kortste keren weer wordt ingevuld met nog meer extra taken'', zegt Banis.

Piekbelasting

Ook als door een kortere vakantie de piekbelasting zou verdwijnen, zoals administratieve taken en zware momenten tijdens het schooljaar, wil 83 procent van de leraren nog steeds geen vakantie inleveren.

Volgens Banis willen leraren gelijk behandeld worden als leerlingen. ''Als voor de leerlingen een week vakantie wordt omgezet in roostervrije dagen dan moeten de docenten die vijf dagen ook gecompenseerd krijgen.''




Dat laatste stuk ook.. ze hebben niet genoeg aan vier tot vijf week zomervakantie naast voorjaars, herfst en kerstvakantie?




Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-09-2009 9:53 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 29 september 2009 9:49 schreef MMayo het volgende:
Dat laatste stuk ook.. ze hebben niet genoeg aan vier tot vijf week zomervakantie naast voorjaars, herfst en kerstvakantie?

Een oud-schoonpa van me is leraar en ik moet zeggen dat die lui in het onderwijs het in hun vakantie nog aardig druk kunnen hebben, dus geheel onterecht vind ik het niet.

Ander nieuws:

quote:
Laagopgeleiden weigeren slechte baantjes

Vooral onder laagopgeleiden is de jeugdwerkloosheid dramatisch hoog.

Maar volgens De Pers zouden de 116.000 jongeren die werkloos thuiszitten eens moeten kijken bij drogisterij Kruidvat of fastfoodrestaurant McDonalds, waar de banen voor het oprapen liggen. Het betaalt alleen niet zo goed.

"Het is voor jongeren gewoon niet aantrekkelijk om er te werken'', zegt arbeidsmarktanalist Hans Hoekstra van Intelligence Group. FNV Jong vindt dan ook dat het salaris bij zulke banen omhoog moet.

(SN)

Ja, je -kan- de lonen omhoog doen. Hiermee naai je dan wel de burger die meer moet gaan betalen voor een product. Je -kan- echter ook de uitkeringen omlaag gooien, waardoor een burger meer geld over heeft om producten te kopen.

Wat zou, in deze tijden van kredietcrisis, het beste werken..? Meer mensen aan een baan helpen en mensen meer producten laten kopen of het alternatief dat door het FNV wordt voorgesteld?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 29-09-2009 9:54 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Inderdaad, nieuwe schooljaar voorbereiden, kindertjes met problemen rond overgaan etc. Zal je nog verbazen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-09-2009 9:56 by MMayo Profiel van MMayo

Oh tuurlijk hebben ze al die dingen, maar heb je daar dan al je vakantieweken voor nodig? Ik vind het geen slecht plan om de vrije dagen een beetje te verspreiden door het schooljaar heen, zodat men dat soort dingen beter, eerder kunnen aanpakken in het schooljaar zelf. Voordat het probleem te groot gaat worden.

Tien tot elf week vakantie in het jaar heb je meestal ook niet in andere sectoren, ondanks dat sommige sectoren ook wel meer vakantiedagen kunnen gebruiken.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 29-09-2009 10:05]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-09-2009 9:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 september 2009 9:53 schreef Greycloak het volgende:
(SN)

Ja, je -kan- de lonen omhoog doen. Hiermee naai je dan wel de burger die meer moet gaan betalen voor een product. Je -kan- echter ook de uitkeringen omlaag gooien, waardoor een burger meer geld over heeft om producten te kopen.

Wat zou, in deze tijden van kredietcrisis, het beste werken..? Meer mensen aan een baan helpen en mensen meer producten laten kopen of het alternatief dat door het FNV wordt voorgesteld?


+1


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-09-2009 10:02 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 29 september 2009 9:53 schreef Greycloak het volgende:
Ja, je -kan- de lonen omhoog doen. Hiermee naai je dan wel de burger die meer moet gaan betalen voor een product. Je -kan- echter ook de uitkeringen omlaag gooien, waardoor een burger meer geld over heeft om producten te kopen.

Wat zou, in deze tijden van kredietcrisis, het beste werken..? Meer mensen aan een baan helpen en mensen meer producten laten kopen of het alternatief dat door het FNV wordt voorgesteld?


Tja.. die werkloosheid..
Met diploma zeggen ze dat je te hoog bent opgeleid, zonder diploma zeggen ze dat je te laag bent opgeleid. Daarbij zijn de salarissen daar wel dramatisch laag. Jongeren die al een werkverleden hebben, krijgen vaak meer aan uitkering dan als ze urenlang aan een Mac balie hamburgers gaan verkopen. Zwart werken is dan veel aantrekkelijker.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 29-09-2009 10:02]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-09-2009 10:03 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 29 september 2009 9:56 schreef MMayo het volgende:

Tien tot elf week vakantie in het jaar heb je ook niet in andere sectoren.


O?



Boeiender


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-09-2009 10:04 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 29 september 2009 10:02 schreef MMayo het volgende:
Tja.. die werkloosheid..
Met diploma zeggen ze dat je te hoog bent opgeleid, zonder diploma zeggen ze dat je te laag bent opgeleid. Daarbij zijn de salarissen daar wel dramatisch laag. Jongeren die al een werkverleden hebben, krijgen vaak meer aan uitkering dan als ze urenlang aan een Mac balie hamburgers gaan verkopen. Zwart werken is dan veel aantrekkelijker.
En waar zit het probleem dan? Ik snap werkelijk waar niet (maar goed ik heb dan ook down, da's een dikke week geleden vastgesteld) waarom de overheid snijdt in de zorg en in de opleidingen en dit soort dingen gewoon laat bestaan.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-09-2009 10:06 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 29 september 2009 10:03 schreef MR. N het volgende:
O?




Ja hoor jij weer wel zeker
Hoeveel uur werk je in de week, 100?


quote:
Op 29 september 2009 10:04 schreef Greycloak het volgende:
En waar zit het probleem dan? Ik snap werkelijk waar niet (maar goed ik heb dan ook down, da's een dikke week geleden vastgesteld) waarom de overheid snijdt in de zorg en in de opleidingen en dit soort dingen gewoon laat bestaan.


Omdat in die overheid jouw soorgenoten zitten? (even uitgaande van je diagnose)

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 29-09-2009 10:07]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-09-2009 10:07 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 29 september 2009 10:06 schreef MMayo het volgende:
Ja hoor jij weer wel zeker
Hoeveel uur werk je in de week, 100?




Omdat in de overheid jouw soorgenoten zitten? (even uitgaande van je diagnose)
ROFL

Must be it, alleen denken die de andere kant op.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-09-2009 10:08 by MMayo Profiel van MMayo

Ja dat heb je zelfs onder soorgenoten.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-09-2009 10:08 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 29 september 2009 10:06 schreef MMayo het volgende:
Ja hoor jij weer wel zeker
Hoeveel uur werk je in de week, 100?




Neuh, ongeveer 45 / 50 als je alles bij elkaar optelt, valt wel mee dus. Gewoon erg goede secundaire arbeidsvoorwaarden hier. Was gewend 25 vakantiedagen te hebben, hehehe, een heel verschil.


Boeiender


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-09-2009 10:09 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 29 september 2009 10:08 schreef MR. N het volgende:
Neuh, ongeveer 45 / 50 als je alles bij elkaar optelt, valt wel mee dus. Gewoon erg goede secundaire arbeidsvoorwaarden hier. Was gewend 25 vakantiedagen te hebben, hehehe, een heel verschil.


Maar dan zijn je werkuren er ook gewoon naar.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-09-2009 10:14 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 29 september 2009 10:09 schreef MMayo het volgende:
Maar dan zijn je werkuren er ook gewoon naar.


Mwoa, vorig werk had ik regelmatig 60 a 70 uur in de week vol....

Maar ik mag niet klagen, hehe.

Ohja, nieuws:
quote:

Apothekers hijsen de stormbal
door Leon Krijnen. dinsdag 29 september 2009 | 08:53 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 29 september 2009 | 09:53

Tekstgrootte

BREDA - Apothekers zijn er dit jaar nog meer op achteruit gegaan dan tot nog toe werd aangenomen.


Sinds ze vanaf 1 juli 2008 van een groot aantal veelgebruikte en qua samenstelling identieke medicijnen alleen nog maar de goedkoopste variant vergoed krijgen, heeft een aantal apotheken de buikriem flink aan moeten halen, terwijl anderen in de gevarenzone beland zijn.

Een en ander blijkt uit een onderzoek van het bureau Conquaestor. De Tweede Kamer had om dat onafhankelijke onderzoek gevraagd om duidelijkheid te brengen in het conflict om de apothekersinkomens, dat zich nu al bijna twee jaar voortsleept. Door de uitslag van het onderzoek, waarover de Tweede Kamer op 8 oktober in discussie gaat, lijkt een berekening van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter Bevordering van de Pharmacie te kloppen. Volgens de KNMP zou een doorberekening van de ontwikkelingen in 2009 aantonen dat een standaardapotheek er sterk op achteruit zou gaan. Tegenover een totaal aan inkomsten van 720.000 euro gemiddeld zou 758.000 euro aan kosten staan, waarin opgenomen een norminkomen van 108.000 euro. Op dat inkomen zou de apotheker 38.000 euro moeten minderen om rond te komen.

Martin Wolterman van apothekersorganisatie KNMP, afdeling West-Brabant, is bepaald niet verrast door de resultaten van het nu uitgelekte onderzoek. "Dat was ook niet zo moeilijk te voorspellen, het bleek uit alle onderzoeken die er al gehouden waren; dat een aantal apotheken in de financiële problemen zou belanden. Het kan zo echt niet langer. Dat norminkomen klinkt indrukwekkend, maar dat is om te beginnen bruto bruto, en ten tweede is er geen apotheker die het op deze manier gaat halen." Woltermann vraagt zich hardop af waarom het rapport zo lang is blijven liggen. "Voor zover ik weet heeft Conquaestor het tijdig afgerond, waarna het naar de Nederlandse Zorg Autoriteit gegaan is, die het nog eens door wilden rekeken. De NZA zou het in julie presenteren, maar we wachten er nog steeds op."

Woltermann: "Ik hoop dat alle betrokkenen er nog eens goed naar gekeken wordt. Als deze cijfers kloppen en er komt geen compensatie dan zou wel eens dertig procent van alle apotheken failliet kunnen gaan. De tijd die aan patiënt besteed kan worden, gaat dan achteruit. Het wordt dan schuiven met doosjes en dat moet niemand willen".

Nu ze sinds vorig jaar juli geen kortingen meer krijgen willen de apothekers dat de vergoeding per geleverd medicijn verhoogd wordt. Nu is dat 7,28 euro per medicijn. De KNMP wil dat bedrag naar 8,75 euro verhoogd zien over 2009.


Euh, dat norminkomen, is dat voor de apotheker zelf? Of inclusief personeel en dergelijke? Want klagen dat je 108.000 euro - 38.000 = 70.000 euro per jaar als loon hebt lijkt me een beetje overdreven.



Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-09-2009 10:33 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja voor een eigen bedrijf met al zn risico's en verantwoordelijkheid en langere werkdagen is zoiets al snel vrij laag hoor.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-09-2009 10:38 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 29 september 2009 10:33 schreef ElitE het volgende:
nouja voor een eigen bedrijf met al zn risico's en verantwoordelijkheid en langere werkdagen is zoiets al snel vrij laag hoor.


Daarom vraag ik mij af wat het bedrag nu betekent....


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-09-2009 10:43 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

tja een gemiddelde geloof ik, aan de andere kant is het niet meer dan logisch dat een apotheek medicijnen verstrekt die de goedkoopste zijn als de samenstelling maar hetzelfde is. de klant heeft er geen verstand van en kan niet echt vrij kiezen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 29-09-2009 10:43]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 29-09-2009 10:56 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Het zal voor de nieuwe generatie apothekers klote zijn maar de oudere apothekers hebben hun zakken al lang en breed gevuld. Dat was 10 jaar werken en je was binnen. Vergeleken daarmee zijn ze er idd hard op achteruit gegaan ja.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-09-2009 11:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

weinig beroepen waarbij je binnen 10 jaar binnen bent hoor.
Marco was wel zover en heeft er toen liedje over gemaakt, alleen ook een paar foutjes erna.

edit: nouja als nachtapotheker kan het nog wel lukken.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 29-09-2009 11:21]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 29-09-2009 11:20 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

lang leven de pillenboer!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 29-09-2009 11:21 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Laagopgeleiden weigeren slechte baantjes

Vooral onder laagopgeleiden is de jeugdwerkloosheid dramatisch hoog.

Maar volgens De Pers zouden de 116.000 jongeren die werkloos thuiszitten eens moeten kijken bij drogisterij Kruidvat of fastfoodrestaurant McDonalds, waar de banen voor het oprapen liggen. Het betaalt alleen niet zo goed.

"Het is voor jongeren gewoon niet aantrekkelijk om er te werken'', zegt arbeidsmarktanalist Hans Hoekstra van Intelligence Group. FNV Jong vindt dan ook dat het salaris bij zulke banen omhoog moet.

Misschien moeten er gastarbeiders aangetrokken worden om dit soort werk te doen...



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-09-2009 11:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ja, je -kan- de lonen omhoog doen. Hiermee naai je dan wel de burger die meer moet gaan betalen voor een product. Je -kan- echter ook de uitkeringen omlaag gooien, waardoor een burger meer geld over heeft om producten te kopen.

Wat zou, in deze tijden van kredietcrisis, het beste werken..? Meer mensen aan een baan helpen en mensen meer producten laten kopen of het alternatief dat door het FNV wordt voorgesteld?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-09-2009 11:30 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 29 september 2009 11:21 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Laagopgeleiden weigeren slechte baantjes

Vooral onder laagopgeleiden is de jeugdwerkloosheid dramatisch hoog.

Maar volgens De Pers zouden de 116.000 jongeren die werkloos thuiszitten eens moeten kijken bij drogisterij Kruidvat of fastfoodrestaurant McDonalds, waar de banen voor het oprapen liggen. Het betaalt alleen niet zo goed.

"Het is voor jongeren gewoon niet aantrekkelijk om er te werken'', zegt arbeidsmarktanalist Hans Hoekstra van Intelligence Group. FNV Jong vindt dan ook dat het salaris bij zulke banen omhoog moet.

Misschien moeten er gastarbeiders aangetrokken worden om dit soort werk te doen...
Of iemand in dienst nemen die mijn posts van 09:53 even overneemt, kan je ook doen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen