IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Twitter redt poepende man zonder wc-papier [nieuws topic] Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2010 12:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

voor al uw boeiende nieuws.

@ zorgwekkende discussie:
Van de mensen die ik ken vinden het allemaal behoorlijk kut geregeld in de zorg. Nu vind iedereen dat wel maar volgens mij is het ook wel redelijk zwaar werk. Aan de ene kant is het goed om verbetering te zien. Aan de andere kant kun je niet alles in leven houden. Het is altijd een bodemloze put.
Ik weet eigenlijk zelf niet zo goed hoe ik er tegenaan moet kijken maar ik vraag me ook goed af of het wel een verrijking van de samenleving is.
Een goed begin is een acceptatie van hulp bij zelfdoding voor de oudere niet terminaal zieken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 18-05-2010 12:22 by Dentz Profiel van Dentz

Frogers vliegen zelden samen
Uitgegeven: 15 mei 2010 10:36
Laatst gewijzigd: 15 mei 2010 10:36
AMSTERDAM - De vliegramp in Tripoli houdt ook bekend Nederland bezig. René Froger vertelt zaterdag dat hij zelden naast zijn vrouw Natasja in het vliegtuig zit.
© ANP

"Je wilt toch dat de kinderen altijd één ouder overhouden", zegt de zanger in De Telegraaf.

"Natasja en ik zitten nooit samen in een vliegtuig als de kinderen niet meegaan", legt Froger zijn reisplannen uit.

"We vliegen of als compleet gezin of ieder apart."

Geschokt

De Topper moet toegeven dat het verschrikkelijk is om voordat hij aan boord van een vliegtuig stapt na te moeten denken over een ramp. "Maar je wilt toch dat de kinderen altijd één ouder overhouden."

Froger is geschokt door de ramp in Libië. "Als je zoiets hoort, staat je hart stil. Zo onwerkelijk nog voor de nabestaanden. En dan dat 6-jarige meisje Dana wiens moeder, zangeres Joëlle van Noppen, in het vliegtuig zat. Ze heeft gelukkig haar grootouders en vader nog."



Dat hadden meer mensen moeten doen.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2010 12:28 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe risicospreiding, maar natuurlijk wel een beetje vreemd aangezien vliegen nog altijd de veiligste manier van transport is. Dan zouden ze ook nooit tegelijk over straat moeten lopen.

'Rel over onderzoek vleermuisseks'
Uitgegeven: 18 mei 2010 12:16
Laatst gewijzigd: 18 mei 2010 12:18

AMSTERDAM – Een Ierse wetenschapper heeft een berisping gekregen, omdat hij een onderzoek over orale seks bij vleermuizen heeft laten zien aan een vrouwelijke collega.

Gedragswetenschapper Dylan Evans van de Universiteit van Cork staat op dit moment onder curatele van het universiteitsbestuur, omdat hij een publicatie over de studie aan de vrouw toonde.

Zelf zegt Evans dat hij het onderzoek aan haar liet zien, omdat hij de inhoud als argument wilde gebruiken in een discussie over evolutionaire biologie en de vraag in hoeverre het seksuele gedrag van mensen uniek is.

Petitie

De vrouwelijke collega vatte het tonen van de studie echter op als seksuele intimidatie. Die klacht werd niet gegrond verklaard. Maar Evans staat de komende twee jaar wel onder streng toezicht, omdat het tonen van de studie volgens het universiteitsbestuur niet gepast was.

Internationale wetenschappers hebben verontwaardigd gereageerd op de sancties tegen Evans, omdat de maatregel de academische vrijheid en het recht op debatten zou inperken. Ze hebben een petitie online gezet, waarin wordt geprotesteerd tegen het besluit van de Universiteit van Cork.

Bizar

Evans zelf begrijpt weinig van alle ophef. “Het is bizar”, verklaart hij in het Britse tijdschrift New Scientist. “Toen ik de studie aan mijn collega liet zien was ze totaal niet beledigd. Ze vroeg zelfs om een kopie van het artikel.”

Bizarre houding die de universiteit erop nahoud. Of hebben ze ook artikelen dat vleermuizen elkaar schorsen als ze elkaar seksueel gerelateerde artikelen laten zien.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-05-2010 12:29 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 18 mei 2010 12:22 schreef Dentz het volgende:
Dat hadden meer mensen moeten doen.


Paranoide waanzin.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-05-2010 12:36 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Elite schreef in het vorige topic:
ouja een beetje natuur kunnen we in Nederland wel gebruiken hoor. Ik heb geen problemen met een extra eiland in de Noordzee natuurlijk sloop je wel wat zeeleven onder dat eiland maar kustlijn is meestal veel belangrijker voor natuur, als we daar nog de nodige kustlijn bij kunnen maken als goede paaigrond kunnen we de visstand wat veiliger stellen. Voor de rest kan je het vol gooien met havens en andere industrie die we liever niet te dicht bij woongebieden hebben.

Je sloopt niet alleen zeeleven onder dat eiland, plots zo'n vorm daar neergooien gaat tientallen kilometers om dat eiland heen effect hebben. En niet alleen beestjes hebben daar last van, ook bvb. de kabels die we in/op de bodem leggen, scheepvaartgeulen enzovoorts.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 18-05-2010 12:43 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 18 mei 2010 12:15 schreef ElitE het volgende:
voor al uw boeiende nieuws.

@ zorgwekkende discussie:
Van de mensen die ik ken vinden het allemaal behoorlijk kut geregeld in de zorg. Nu vind iedereen dat wel maar volgens mij is het ook wel redelijk zwaar werk. Aan de ene kant is het goed om verbetering te zien. Aan de andere kant kun je niet alles in leven houden. Het is altijd een bodemloze put.
Ik weet eigenlijk zelf niet zo goed hoe ik er tegenaan moet kijken maar ik vraag me ook goed af of het wel een verrijking van de samenleving is.
Een goed begin is een acceptatie van hulp bij zelfdoding voor de oudere niet terminaal zieken.


Het gaat niet zozeer om alles onnodig lang in leven te houden, het gaat er om dat er kwalitatieve zorg geboden kan worden aan mensen die dat nodig hebben, en dat wordt de laatste jaren steeds moeilijker.

Ik werk zelf in een bejaardentehuis (in het restaurant wel eens waar) en zie het gewoon gebeuren. De zorg heeft steeds minder tijd om ook daadwerkelijk in de bewoners te investeren (zogenoemde tijd aan het bed) Dat is voor de bewoners niet prettig, maar voor de zorg ook niet. De werkdruk is gigantisch, wat ook weer zorgt voor uitval van personeel waardoor de druk weer hoger wordt (mooi cirkel effect)

Momenteel zijn ze bezig met het invoeren van de zogeheten "zorgscorekaart." Op zich een mooi idee. Er wordt gekeken hoeveel hulp een zorgbehoevende ongeveer nodig heeft en hieruit wordt het zorgzwaartepakket opgesteld (ZZP) wat dan weer de basis is om instellingen te financieren, de zorgzwaartebekostiging.
In de praktijk is het lastig. Het opstellen van de zorgscorekaart vreet tijd, en waar op papier zeg maar 5 minuten voor gegeven wordt is in de praktijk vaak niet realistisch. Gevolg: tijdgebrek, en zorg die eigenlijk niet afdoende is.

Tenminste, dat is wat ik ervan begrepen heb tot zo ver. Mocht het idd allemaal zo uitpakken lijkt me dat een zeer kwalijke zaak.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-05-2010 12:44 by XXL Profiel van XXL

Als we nou gewoon de zee tussen Nederland en Engeland droogleggen heb je gelijk weer een eiland minder.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2010 12:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 mei 2010 12:36 schreef ZelThoR het volgende:
Je sloopt niet alleen zeeleven onder dat eiland, plots zo'n vorm daar neergooien gaat tientallen kilometers om dat eiland heen effect hebben. En niet alleen beestjes hebben daar last van, ook bvb. de kabels die we in/op de bodem leggen, scheepvaartgeulen enzovoorts.


Jah klopt het is zo simpel vast niet. Maar ik denk dat je voor de kust van Den Haag en Leiden een mooi stuk hebt zonder de vaargeulen van Amsterdam/IJmuiden en Rotterdam te beinvloeden. Daartussen heb je volgens mij niet echt diepe vaargeulen nodig. Qua kabel en pijpleidingwerk heb ik echt geen beeld van. Maar een eiland zou misschien handig kunnen zijn voor wat nieuwe kabels.
Maar het is qua industrie en eventueel woningbouw uitbreiding wel een erg logische plek zo vlak voor de randstad.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-05-2010 12:47 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 18 mei 2010 12:44 schreef XXL het volgende:
Als we nou gewoon de zee tussen Nederland en Engeland droogleggen heb je gelijk weer een eiland minder.


En de Nederlandse economie naar de klote (Rotterdamse haven).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2010 12:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 mei 2010 12:44 schreef XXL het volgende:
Als we nou gewoon de zee tussen Nederland en Engeland droogleggen heb je gelijk weer een eiland minder.


Hehe lijkt me iets te groot aangepakt. Bovendien zul je dan wel enorm effect hebben op natuur doordat zeeverbinding te veel doorbroken is. Daarnaast nog even op scheepvaart en visserij. En heb waarschijnlijk zelfs nog een klimatologisch efffect dat de warmere golfstroming niet goed meer langs onze kust stroomt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-05-2010 13:06 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 18 mei 2010 12:45 schreef ElitE het volgende:
Jah klopt het is zo simpel vast niet. Maar ik denk dat je voor de kust van Den Haag en Leiden een mooi stuk hebt zonder de vaargeulen van Amsterdam/IJmuiden en Rotterdam te beinvloeden.

Ik citeer: tientallen kilometers

Daarbij moet dat zand ergens vandaan komen, raden waarvandaan
quote:
Daartussen heb je volgens mij niet echt diepe vaargeulen nodig.

Lekker vaag

De bodem zal op zeer grote schaal veranderen door het toevoegen van een grote vorm. Dat kan ook betekenen dat op sommige plaatsen waar eerder geen geulen werden gemaakt deze wel gemaakt moeten worden. Of dat geulen sneller dichtslibben of dieper gemaakt moeten worden.

Het kan natuurlijk ook positief uitpakken, maar we moeten dus wel weten wat het wordt
quote:
Qua kabel en pijpleidingwerk heb ik echt geen beeld van.

http://www.noordzeeatlas.nl/nl/index.html Veel plezier

Voor de bestaande kabels is vooral van belang, wederom, dat de bodem verandert. Kabels die opeens los komen te hangen omdat de bodem eronder verdwijnt kunnen bezwijken. Verder; pijpleidingen die vrij komen terwijl die juist onder de bodem moeten blijven, pijpleidingen/kabels die voor monitoring/onderhoud juist bereikbaar moeten blijven verdwijnen onder het zand enzovoorts.
quote:
Maar een eiland zou misschien handig kunnen zijn voor wat nieuwe kabels.

Hoe?
quote:
Maar het is qua industrie en eventueel woningbouw uitbreiding wel een erg logische plek zo vlak voor de randstad.

Absoluut!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2010 14:02 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 mei 2010 13:06 schreef ZelThoR het volgende:
Ik citeer: tientallen kilometers [quote]

Mja dat zal zeker wel wat problemen opleveren maar de maasvlakte is toch ook direct voor een vaargeul aangelegd?

De vaargeulen zullen ongetwijfeld meer uitgebaggerd moeten worden maarja en dat kun je dan weer storten op het nieuwe eiland. Zo blijf je waarschijnlijk wel aan de gang, maarja het levert ook iets nieuws op. Voor de kust zul je misschien minder moeten opspuiten als nu het geval.

[quote]Daarbij moet dat zand ergens vandaan komen, raden waarvandaan


Hehe jah meestal tientallen kilometers verderop.
Maar wat beton en puin inzamelen zal ook wel nodig zijn. Ik weet niet of daar een echt overschot van is.

quote:
Lekker vaag


klopt, ik ben geen expert op het gebied. Maar er zijn minder belangrijke havens ertussen dus daarzo lijkt het me minder ernstig

quote:
De bodem zal op zeer grote schaal veranderen door het toevoegen van een grote vorm. Dat kan ook betekenen dat op sommige plaatsen waar eerder geen geulen werden gemaakt deze wel gemaakt moeten worden. Of dat geulen sneller dichtslibben of dieper gemaakt moeten worden.

Het kan natuurlijk ook positief uitpakken, maar we moeten dus wel weten wat het wordt


Idd zal een behoorlijk stukje engineering aan toe moeten komen. Ik vraag me ook wel af of het nu al een rendabel idee is, maar het lijkt me goed om ernaar te kijken.

Het is natuurlijk ook mogelijk om structuren aan te leggen die langzaamaan zelf voor opbouw kunnen zorgen. Een lange termijn inverstering.(zijn we nu volgens mij al een beetje mee bezig).

quote:
http://www.noordzeeatlas.nl/nl/index.html Veel plezier

Voor de bestaande kabels is vooral van belang, wederom, dat de bodem verandert. Kabels die opeens los komen te hangen omdat de bodem eronder verdwijnt kunnen bezwijken. Verder; pijpleidingen die vrij komen terwijl die juist onder de bodem moeten blijven, pijpleidingen/kabels die voor monitoring/onderhoud juist bereikbaar moeten blijven verdwijnen onder het zand enzovoorts.


Ah daar ligt wel wat jah, Dar zal wel een aardig probleem vormen.
quote:

Hoe?


Als centrale schakel in het netwerk, bedoel ik.


Het is inderdaad niet zo gemakkelijk dus, maar toch mis ik wel een beetje de grote projecten zoals deltawerken enzo.
Nu is de economie er ook niet echt naar(nouja als het echt heel slecht gaat is het juist weer wat beter om daar wat werk in te steken. zoals de afsluitdijk tijdens de crisis ook belangrijk was) En de bevolkingsstructuur van die jaren was natuurlijk ook beter.
Nu krijgen we eigenlijk meer een 20 tal jaren luisteren naar oude verhalen, een bakkie koffie doen en wat luider praten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-05-2010 14:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 mei 2010 12:43 schreef Mottighaerd het volgende:
Het gaat niet zozeer om alles onnodig lang in leven te houden, het gaat er om dat er kwalitatieve zorg geboden kan worden aan mensen die dat nodig hebben, en dat wordt de laatste jaren steeds moeilijker.

Ik werk zelf in een bejaardentehuis (in het restaurant wel eens waar) en zie het gewoon gebeuren. De zorg heeft steeds minder tijd om ook daadwerkelijk in de bewoners te investeren (zogenoemde tijd aan het bed) Dat is voor de bewoners niet prettig, maar voor de zorg ook niet. De werkdruk is gigantisch, wat ook weer zorgt voor uitval van personeel waardoor de druk weer hoger wordt (mooi cirkel effect)

Momenteel zijn ze bezig met het invoeren van de zogeheten "zorgscorekaart." Op zich een mooi idee. Er wordt gekeken hoeveel hulp een zorgbehoevende ongeveer nodig heeft en hieruit wordt het zorgzwaartepakket opgesteld (ZZP) wat dan weer de basis is om instellingen te financieren, de zorgzwaartebekostiging.
In de praktijk is het lastig. Het opstellen van de zorgscorekaart vreet tijd, en waar op papier zeg maar 5 minuten voor gegeven wordt is in de praktijk vaak niet realistisch. Gevolg: tijdgebrek, en zorg die eigenlijk niet afdoende is.

Tenminste, dat is wat ik ervan begrepen heb tot zo ver. Mocht het idd allemaal zo uitpakken lijkt me dat een zeer kwalijke zaak.
Klopt aardig, maar ZZP is eigenlijk een verkapte bezuiniging, zoals de meeste nieuwe regelgeving. Bij ons zijn alle cliënten met de herindicatie lager ingeschaald, hetgeen betekent dat ze netto minder geld en dus minder begeleiding overhouden. Verder kost al dat herindiceren heel veel administratieve tijd, zowel van ons als begeleiders qua kantoorwerkzaamheden als van alle ambtenaren die zich hiermee bezig moeten houden. Tel daarbij op al het rapporteren en ander kantoorwerk wat je moet doen, en er is weer een bult tijd van de directe zorg af.
Wat ze eigenlijk zouden moeten doen, is alle administratieve rompslomp verminderen, scheelt weer een hoop werk. Van het geld en de personeelskosten die je daaraan overhoudt, kan je dan weer "handen aan het bed", oftewel directe cliëntenzorg inzetten.
Wat verder vergeten wordt in te zetten, is de zogenaamde kwaliteitstijd. Dus even een praatje maken met je cliënten, een gezellige sfeer creëren. Dit wordt niet berekend in de te bieden zorg, althans te weinig. Maar als je als begeleider een beetje sfeer biedt en bewaakt op je werk, kan je b.v. al een groot deel van de escalaties voorkomen en het welzijn van je cliënten bevorderen.
Tijd voor de mensen waarvoor je zorgt en een luisterend oor zijn heel belangrijk als begeleider, maar dit vind je nergens in de berekeningen terug. Maar zorg is meer dan luiers verschonen of een wasbeurt van maximaal vijf minuten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-05-2010 14:24 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 18 mei 2010 14:02 schreef ElitE het volgende:
Mja dat zal zeker wel wat problemen opleveren maar de maasvlakte is toch ook direct voor een vaargeul aangelegd?

Die is een behoorlijk stuk kleiner dan waar nu over gesproken wordt, maar je hebt gelijk.
quote:
De vaargeulen zullen ongetwijfeld meer uitgebaggerd moeten worden maarja en dat kun je dan weer storten op het nieuwe eiland. Zo blijf je waarschijnlijk wel aan de gang, maarja het levert ook iets nieuws op. Voor de kust zul je misschien minder moeten opspuiten als nu het geval.

Het volume uitbaggering versus volume eiland is vrij klein
quote:
Hehe jah meestal tientallen kilometers verderop.
Maar wat beton en puin inzamelen zal ook wel nodig zijn. Ik weet niet of daar een echt overschot van is.

Meeste zal waarschijnlijk zand zijn. Beton en puin weet ik ook niet. Is denk niet echt een overschot van in de zin dat het nog steeds veel kost om op de juiste plek te krijgen
quote:
Idd zal een behoorlijk stukje engineering aan toe moeten komen. Ik vraag me ook wel af of het nu al een rendabel idee is, maar het lijkt me goed om ernaar te kijken.

Absoluut.
quote:
Het is natuurlijk ook mogelijk om structuren aan te leggen die langzaamaan zelf voor opbouw kunnen zorgen. Een lange termijn inverstering.(zijn we nu volgens mij al een beetje mee bezig).

Absoluut

Naar dat soort dingen wordt inderdaad gekeken: http://www.kustvisiezuidholland.nl/zandmotor/index.html

Het is allemaal alleen niet zo makkelijk, daarom zijn dit soort projecten nu nog relatief kleinschalig en pleuren ze niet meteen de halve Noordzee dicht Uiteindelijk gaat het erom dat je het totale water/zand-systeem 'Nederlandse Noordzee' zo inricht dat het zo min mogelijk investering en onderhoudt kost.
quote:
Ah daar ligt wel wat jah, Dar zal wel een aardig probleem vormen.

Uitdaging
quote:
Als centrale schakel in het netwerk, bedoel ik.

Zo centraal is het niet
quote:
Het is inderdaad niet zo gemakkelijk dus, maar toch mis ik wel een beetje de grote projecten zoals deltawerken enzo.
Nu is de economie er ook niet echt naar(nouja als het echt heel slecht gaat is het juist weer wat beter om daar wat werk in te steken. zoals de afsluitdijk tijdens de crisis ook belangrijk was) En de bevolkingsstructuur van die jaren was natuurlijk ook beter.
Nu krijgen we eigenlijk meer een 20 tal jaren luisteren naar oude verhalen, een bakkie koffie doen en wat luider praten.


Het zou inderdaad goed zijn om hoog in te zetten en uit te zoeken wat er nodig is, kennis ontwikkelen, uitvoeren, enz. enz. Gigantische boost aan kennis, exporteerbare expertise, werkgelegenheid enz.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2010 14:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 mei 2010 14:24 schreef ZelThoR het volgende:

Het volume uitbaggering versus volume eiland is vrij klein


Hehe nee ik bedoel ook niet dat we het daar vandaan halen, het moet elders uit de noordzee enzo. maarjah daarmee vernietig je ook bodemleven ja.

quote:
Meeste zal waarschijnlijk zand zijn. Beton en puin weet ik ook niet. Is denk niet echt een overschot van in de zin dat het nog steeds veel kost om op de juiste plek te krijgen [/quote}
klopt maar groter harder gesteente heb je sowieso ook nodig, alleen een berg zand werkt niet zo goed.

Absoluut.

Absoluut
[quote]
Naar dat soort dingen wordt inderdaad gekeken: http://www.kustvisiezuidholland.nl/zandmotor/index.html


Hee tof ik wist niet dat ze dat juist daar gingen doen. Daar kom ik geregeld. Ook wel leuk dat er redelijk was fossielen te vinden zijn op het strand na het opspuiten. Maar jammer dat ik niets kan vinden. gebeurt denk meer door mensen die elke dag hun hond daar uitlaten.

quote:
Het is allemaal alleen niet zo makkelijk, daarom zijn dit soort projecten nu nog relatief kleinschalig en pleuren ze niet meteen de halve Noordzee dicht Uiteindelijk gaat het erom dat je het totale water/zand-systeem 'Nederlandse Noordzee' zo inricht dat het zo min mogelijk investering en onderhoudt kost.


Idd daarom eerst wat meer onderzoek doen.


quote:
Zo centraal is het niet


Ik heb mn eindplan nog niet gepresenteerd

quote:
Het zou inderdaad goed zijn om hoog in te zetten en uit te zoeken wat er nodig is, kennis ontwikkelen, uitvoeren, enz. enz. Gigantische boost aan kennis, exporteerbare expertise, werkgelegenheid enz.


Idd, zijn wel wat meer landen die dit willen. Maar voor zo'n zandmotor systeem kom je dan wel snel bij ondiepe rivierdelta's uit.(wel weer plekken met veel steden)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 18-05-2010 14:45 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 18 mei 2010 14:21 schreef bastianus het volgende:
Klopt aardig, maar ZZP is eigenlijk een verkapte bezuiniging, zoals de meeste nieuwe regelgeving. Bij ons zijn alle cliënten met de herindicatie lager ingeschaald, hetgeen betekent dat ze netto minder geld en dus minder begeleiding overhouden. Verder kost al dat herindiceren heel veel administratieve tijd, zowel van ons als begeleiders qua kantoorwerkzaamheden als van alle ambtenaren die zich hiermee bezig moeten houden. Tel daarbij op al het rapporteren en ander kantoorwerk wat je moet doen, en er is weer een bult tijd van de directe zorg af.
Wat ze eigenlijk zouden moeten doen, is alle administratieve rompslomp verminderen, scheelt weer een hoop werk. Van het geld en de personeelskosten die je daaraan overhoudt, kan je dan weer "handen aan het bed", oftewel directe cliëntenzorg inzetten.
Wat verder vergeten wordt in te zetten, is de zogenaamde kwaliteitstijd. Dus even een praatje maken met je cliënten, een gezellige sfeer creëren. Dit wordt niet berekend in de te bieden zorg, althans te weinig. Maar als je als begeleider een beetje sfeer biedt en bewaakt op je werk, kan je b.v. al een groot deel van de escalaties voorkomen en het welzijn van je cliënten bevorderen.
Tijd voor de mensen waarvoor je zorgt en een luisterend oor zijn heel belangrijk als begeleider, maar dit vind je nergens in de berekeningen terug. Maar zorg is meer dan luiers verschonen of een wasbeurt van maximaal vijf minuten.


Dat van die lager geschaalde herindicatie + administratieve zooi was ik helemaal vergeten te melden. Maar idd, en ik vind het gewoonweg schandalig dat het deze kant op gaat. Verder ben ik het helemaal met je punten eens.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-05-2010 15:11 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 18 mei 2010 14:45 schreef Mottighaerd het volgende:
Dat van die lager geschaalde herindicatie + administratieve zooi was ik helemaal vergeten te melden. Maar idd, en ik vind het gewoonweg schandalig dat het deze kant op gaat. Verder ben ik het helemaal met je punten eens.


Mwah schandalig.. wat is er mis dat mensen zorg inkopen waar ze middels indicatie recht op hebben? Okee, het gaat nog niet helemaal zoals het zou moeten maar al wel een stuk beter dan het -hier, een zak met geld en doe er mee wat je leuk vind- gebeuren zoals het eerder was.

Wij kregen gister te horen dat wij 76% meer zorg bieden dan dat wij zouden mogen bieden, waardoor wij dus 76% aan inkomsten missen. Dat is nogal wat. En ondertussen maar bezuinigen op de werkvloer, terwijl een betere zorgverdeling al heel wat geld zou schelen. In sommige gevallen wordt de geboden zorg dan wat minder inderdaad, in andere gevallen juist weer wat meer. Maatwerk, roept men.. een mooi idee, alleen werkt het in de praktijk momenteel nog niet zo geweldig maar het begin is er.

Ik vind het geen slechte maatregel, wel zou men wat uitvoeriger naar de uitwerking moeten kijken.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 18-05-2010 15:17]


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 18-05-2010 19:16 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Dat blijft het probleem met dergelijke zaken. Die worden vaak bepaalt door mensen die geen reet af weten van hoe het nu echt (op de werkvloer) er aan toe gaat.



Silence
Usericon van Silence
Posted 18-05-2010 21:10 by Silence Profiel van Silence

Geen idee of het al gepost is:

quote:
Onderzoeker overtuigd van vondst Ark van Noach

(Novum) - Een Nederlandse onderzoeker is overtuigd dat de Ark van Noach is gevonden. In het Reformatorisch Dagblad zegt Gerrit Aalten dat de ark op vier kilometer hoogte op de berg Ararat in het oosten van Turkije ligt. Hij is bedolven onder ijs en rotsachtige grond. Uit een test zou blijken dat het hout 4800 jaar oud is.

* print
* stuur artikel door

Een onderzoeksteam van Chinese en Turkse documentairemakers is de nog intacte ark binnengegaan. Dinsdagmiddag presenteerden zij en een functionaris van de Turkse overheid de onderzoeksresultaten op Kasteel De Vanenburg in Putten. In buitenlandse media sprak Aalten al eerder over de vondst. De universiteit van Oxford deed zijn beweringen echter al snel af als 'onzin'.

Aalten is aan het team toegevoegd omdat hij al 35 jaar onderzoek doet naar mogelijke resten van het schip. De ingang lag drie meter onder de grond en moest volgens Aalten worden uitgegraven.

Binnen vonden de onderzoekers volgens Aalten ruimten die lijken op stallen. Een balk met acht pinnen met vierkante koppen is volgens hem bedoeld om dieren aan vast te binden. Ook zijn er deurtjes van een meter bij een halve meter waar alleen dieren door kunnen.

Aardewerken schalen die er liggen dienden volgens hem als voederbakken. Duizenden witte bolletjes op de grond zouden voedselresten zijn. Toen een onderzoeker tijdens de speurtocht door het bouwwerk uitgleed, belandde hij aan het eind van een gang. Daar kon hij volgens Aalten zes meter naar boven en zes meter naar beneden kijken. "Dan denk je aan een flatachtig gebouw."

Op de hoeken van het hout zit een zwarte substantie. "We weten vanuit de bijbel dat de ark met pek was afgewerkt", zegt Aalten in de krant. Volgens hem gebruikt god de onderzoekers om de wereld te laten zien dat hij is geïnteresseerd in het behoud van mensen.


Artikel uit de trouw. Zou wel vreemd zijn. Schijnt dat dat ding op een berg op 4000 meter hoogte is gevonden. Hoe een schip daar terecht is gekomen?

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 18-05-2010 21:12]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-05-2010 21:12 by Mark Profiel van Mark

Ja, al gepost. Wel een beetje opletten verdorie


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-05-2010 21:13 by Silence Profiel van Silence

Sorry. Tijdje niet in het nieuwstopic gebladerd. Ik zal het eens teruglezen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-05-2010 21:15 by Mark Profiel van Mark

Wellicht dat het in een van die gruwelijke religie-topics terecht is gekomen, dat zou verklaren waarom je hem gemist hebt


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 18-05-2010 21:16 by bokaj Profiel van bokaj

Dat was in het religie-topic door progton.

Maar in het bericht wat oorspronkelijk in het Reformatorisch dagblad stond, werd de vondst al behoorlijk genuanceerd.

Die witte bolletjes betekenen dat er ook surinamers op het schip waren.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-05-2010 23:33 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Aub nieuws posten, geen verzinsels.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 18-05-2010 23:49 by bokaj Profiel van bokaj

Aangifte tegen columnist Hugo Borst
Uitgegeven: 18 mei 2010 14:45
Laatst gewijzigd: 18 mei 2010 14:45

AMSTERDAM - Tegen AD-columnist Hugo Borst is aangifte gedaan van belediging en discriminatie van joden.

© ANP Dat bevestigt zijn advocaat Herman Loonstein dinsdag. De aangifte heeft betrekking op een column van januari vorig jaar in het AD.

In deze column stelt hij dat de kakkerlak een indrukwekkend beest is, 'de jood onder de insecten', omdat de kakkerlak onuitroeibaar is.

De advocaat is verbaasd over de aangifte, die is gedaan door een agent van het korps Amsterdam-Amstelland.

Compliment

"Ten eerste vind ik het vreemd dat de agent de aangifte heeft gedaan in zijn eigen clubhuis, mogelijk onder diensttijd. Ten tweede is het duidelijk als je de column leest dat de opmerking als een compliment is bedoeld, en zeker niet als een belediging. Hij benadrukt de goede eigenschappen van joden."

De Amsterdamse politie bevestigt dat aangifte tegen de sportjournalist is gedaan, maar wil er verder niet op in gaan.

© Novum


Dat zal hem leren. Foei.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-05-2010 0:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Kankerpatiënten gedupeerd door isotopentekort


Bij ziekenhuizen in het hele land worden kankeronderzoeken uitgesteld door een tekort aan isotopen. Dat zegt voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Nucleaire Geneeskunde Fred Verzijlbergen dinsdag.

Wereldwijd zijn er maar een paar kernreactoren die isotopen kunnen maken. De isotopen zijn nodig voor bestraling van kankerpatiënten. In Nederland is er één, in Petten. Die is al tijden in reparatie.

Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) ging er eerder vanuit dat de reparatie niet tot een tekort zou leiden. Maar hij had niet voorzien dat de openstelling van een kernreactor in Canada langer op zich laat wachten. Die reactor had begin dit jaar weer in gebruik moeten worden genomen, maar is nog altijd dicht.

"Omdat een kernreactor in Polen zo was aangepast dat die ook isotopen kon leveren, konden we nog een tijd rondkomen", zegt Verzijlbergen. "Maar nu de reactor in België dicht is voor onderhoud, lukt het niet meer."

Het tekort houdt aan tot in de tweede week van juni. Daarna wordt de Belgische reactor in gebruik genomen. In de tweede helft van juli gaat weer een reactor dicht voor onderhoud, waardoor naar verwachting weer een tekort aan isotopen ontstaat.

Voorlopig proberen geneeskundigen de wachtlijsten met kunst- en vliegwerk zo kort mogelijk te houden. "Voor een klein deel kunnen we terugvallen op oude onderzoeksmethoden. Ook maken we gebruik van andere stoffen en technieken."

Vlak voor het pinksterweekeinde komt een nieuwe lading isotopen vrij. "Die gaan meteen vervallen, dus werken we met Pinksteren door om er zoveel mogelijk gebruik van te maken."

Een woordvoerder van minister Klink laat dinsdag in een reactie weten dat er wel problemen waren voorzien en dat daar ook maatregelen voor zijn getroffen. "Maar dat de openstelling van de reactor in Canada langer op zich laat wachten, was niet voorzien en dat maakt het probleem wel groter. Dat is op dit moment een gegeven."


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen