IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Het Barbecue Topic (Barbecue, Barbeque, BBQ, Grill) Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 31-05-2018 10:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2018 21:24 schreef bastianus het volgende:

Kloteland hebben we, met al die betutteling.


Niks betutteling, enorm smerig. Die walmen van korven, bbq's en meer zijn helemaal niet zo leuk IMHO.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-05-2018 10:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2018 10:26 schreef spectre het volgende:
Niks betutteling, enorm smerig. Die walmen van korven, bbq's en meer zijn helemaal niet zo leuk IMHO.
Snap ik, zeker in een woonwijk. Maar dat zijn dingen die je onderling als buren toch prima op kunt lossen, dacht ik zo. Toen mijn vorige buurman een allesbrander vulde met geïmpregneerd en ander bewerkt hout en stukken plastic, heb ik hem daar ook even op aangesproken. Maar volgens mij kan in overleg heel veel, dat zijn m.i. geen zaken waar de overheid op moet zitten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-05-2018 10:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-06-2018 23:33 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Al een paar avonden lang dit Youtubekanaal aan het bingewatchen. Aantal ontzettende rednecks die de hele dagen BBQ-en en inmiddels honderden recepten met vooral heul veul vlees online hebben staan. Heerlijk knullig, maar erg vermakelijk en teringjantje wat krijg je er een honger van.





[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 14-06-2018 23:33]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-06-2018 22:56 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Er staat hier een splinternieuwe kamado in de tuin en tot nu toe komt alles daar super lekker vanaf. Niet normaal die gepofte aardappels, bizar.

Vanavond een gerookte paprikasalsa gemaakt: paprika en rode ui tussen de kolen gelegd (paprika een kwartiertje, ui een minuut of 40), aan de buitenkant totaal derdegraads verbrande groenten, aan de binnenkant heerlijk gekarameliseerd met een zeer lichte rooksmaak van de houtskool. Ook wat tomaten gegrild. Paprika, tomaat, ui (allen ontveld dus) met wat munt en koriander + olijfolie en rodewijnazijn, Daarbij ditmaal entrecote van diezelfde kamado, met deksel dicht gegrild zodat het vocht goed vastgehouden wordt. En wat bosui erbij gegrild.

Vorige keer zalm op cederhout langzaam gegaard en knollen+aardappelen idem dito. Volgende week wat ambitieuzer aan de gang met oa (zeer) langzaam gegaarde procureur. Gaaf apparaat.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 15-06-2018 23:27 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dat klinkt erg goed, zeg!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-06-2018 23:30 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Zeker gaaf, zo'n geval. Mijn overbuurman heeft hem ook, vorig weekend bij hem pulled porc gegeten die in tien (!) uur gegaard was op hout. Belachelijk lekker.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 15-06-2018 23:33 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ai ai ai...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-06-2018 23:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

En toch hè. Die gozer heeft zo'n kernthermometer voor zijn vlees, alles is helemaal te controleren, de temperatuur van de bbq zelf kun je ook helemaal regelen met een meter en met de schuiven. Dan vind ik het toch avontuurlijk om vlees indirect te grillen op de Weber zonder temperatuurmeters, en een beetje op gevoel af te gaan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-06-2018 0:01 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Nou ja, ik ga zeker niet allemaal die moeilijke dingen doen, maar áls iemand de moeite neemt en ik ben er, dan schuif ik wel aan, natuurlijk.

Niet dat dat ooit gebeurt is of gaat gebeuren, maar goed, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-06-2018 0:27 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2018 0:01 schreef F.Jacobse het volgende:
Niet dat dat ooit gebeurt is of gaat gebeuren, maar goed, hehe.



Snap ik, zo'n bbq is toch vaak meer dan alleen ff een lekker vleeschje eten.


... hoe de hazen lopen ...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-06-2018 9:26 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Nix voor mij, dat hippe gedoe met die hi-tech apparaten.

Ik gooi wel gewoon oldskool een lap vlees op een rooster boven wat kolen. Als ik de temperatuur wil regelen zet ik het rooster wel wat hoger.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 16-06-2018 9:27]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2018 10:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2018 9:26 schreef XXL het volgende:
Nix voor mij, dat hippe gedoe met die hi-tech apparaten.

Ik gooi wel gewoon oldskool een lap vlees op een rooster boven wat kolen. Als ik de temperatuur wil regelen zet ik het rooster wel wat hoger.
Dit ja. Of een beetje kloten met de luchtgaten en de brandstof.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-06-2018 12:35 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja je kunt helemaal overboord gaan met zo'n kamado. Temperatuursensors met ventilator die je in die schuif onderin plugt om nog nauwkeuriger de interne temperatuur te regelen enzo. Dat voelt wel een beetje als het paard achter de wagen spannen ja.

Aan de andere kant, ik zie het wel als een kooktoestel en een uitbreiding van mijn keuken. Er moet natuurlijk wel iets lekkers op tafel komen (daarom vind ik het juist een leuke hobby) en het is erg jammer als je vlees uitgedroogd of juist te rauw eruit komt. Voor een hamburgertje of een plak entrecote heb je geen kernthermometer nodig, voor een cote de boeuf van een paar tientjes en een centimeter of vijf dik zou ik het niet graag zonder doen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-06-2018 16:59 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 30-06-2019 14:57 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Gisteren spareribs gemaakt volgens de 3-2-1-methode. 3 uur lang indirect garen, 2 uur lang in folie en daarna nog een uur met zelfgemaakte BBQ-saus afbakken.

Zelfgemaakte rub (bruine suiker, knoflookpoeder, uienpoeder, paprikapoeder, beetje kerrie, klein beetje extreem hete peperpoeder), appelhout als rookhout, geniale BBQ-saus (ketjap manis, honing, worcestershiresaus, klein beetje appelazijn, ketchup en overgebleven beetje rub), klein beetje appelsap over de ribben gesprenkeld voordat ze in de folie gingen... Wauw. Mooie rookring, smaak was geniaal.

Echter in het begin iets te hard gegaan. Temperatuur zou constant op 110 graden moeten liggen maar was na anderhalf uur opgelopen tot 200. Minder sappig dus als gepland, nog best lastig om die temperatuur laag en constant te houden. Had de kolen allemaal naast elkaar gelegd (snake-methode) zodat de hitte langzaam van de ene naar de andere zou gaan maar denk dat dat toch te snel ging. Iemand tips om dat op een (fatsoenlijke) kettle-grill (Outdoorchef Chelsea 570C) voor elkaar te krijgen?

Dacht ook dat de bijgeleverde plaat prima zou functioneren als heat deflector maar denk dat ik daar iets anders voor moet verzinnen. Misschien toch te dun daarvoor. Zou dolgraag zo’n kamado in de tuin hebben maar die zijn voor mij onbetaalbaar.

Hoe dan ook, superleuk om mee te prutsen


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-06-2019 23:00 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Even een stukje vlees op de BBQ. Daar komt tegenwoordig nog behoorlijk wat vakmanschap bij kijken, he?



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-07-2019 10:32 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 30 juni 2019 23:00 schreef XXL het volgende:
Even een stukje vlees op de BBQ. Daar komt tegenwoordig nog behoorlijk wat vakmanschap bij kijken, he?




Hehe, valt mee hoor, gewoon leuk om te doen

Vroegâh was bbq-en bij ons gewoon een ketel bomvol hete kolen gooien, het vlees erboven hangen en wachten tot het door de veel te hoge temperatuur volkomen uitgedroogd van de grill afkwam om het daarna met knoflooksaus nog een beetje te vreten te maken. Nu komen er echt perfect gare en sappige stukken vlees vanaf. Duurt even, maar dan heb je ook wat


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-07-2019 10:38 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2019 14:57 schreef Ethereal het volgende:
Zou dolgraag zo’n kamado in de tuin hebben maar die zijn voor mij onbetaalbaar.


Snaack heeft er meteen eentje besteld na het lezen van dit bericht.


... hoe de hazen lopen ...


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 01-07-2019 11:21 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Ik heb nog twee lamskoteletten liggen. Even kijken of ik die vanavond kan incineraten.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-07-2019 11:42 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 1 juli 2019 10:38 schreef faalhaas het volgende:
Snaack heeft er meteen eentje besteld na het lezen van dit bericht.


Oh dan maak ik er even een Big Green Egg XXL van. Godverdomme 4 ruggen voor een bbq


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-07-2019 11:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Vooralsnog erg tevreden met mijn Weber van één bankie. Zeker sinds ik kokosbriketten heb ontdekt. Wel wat duurder, maar ze branden stukken beter, langer en vooral efficiënter. En fijn voor de buren: ze roken bijna niet.
Tegenwoordig leg ik de briketten in de helft van de bbq. Alles wat snel en direct gegrild moet worden gaat meteen en kortstondig boven de briketten. Alles wat langzaam moet garen gaat langdurig op de andere helft en wordt indirect gegrild. Als je gewoon de goede tijden aanhoudt, komt het wel goed met de gaarheid en vochtigheid van je vlees.
En tot slot: goed marineren is ook heel belangrijk. Als je b.v. geen olie in de marinade van je saté, steak of ander snel stuk vlees doet, loop je sneller het risico dat je een crematie gaat krijgen. Of dat de buitenkant verschroeit en de binnenkant rauw blijft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-07-2019 12:52 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 1 juli 2019 11:54 schreef bastianus het volgende:
Vooralsnog erg tevreden met mijn Weber van één bankie. Zeker sinds ik kokosbriketten heb ontdekt. Wel wat duurder, maar ze branden stukken beter, langer en vooral efficiënter. En fijn voor de buren: ze roken bijna niet.
Tegenwoordig leg ik de briketten in de helft van de bbq. Alles wat snel en direct gegrild moet worden gaat meteen en kortstondig boven de briketten. Alles wat langzaam moet garen gaat langdurig op de andere helft en wordt indirect gegrild. Als je gewoon de goede tijden aanhoudt, komt het wel goed met de gaarheid en vochtigheid van je vlees.
En tot slot: goed marineren is ook heel belangrijk. Als je b.v. geen olie in de marinade van je saté, steak of ander snel stuk vlees doet, loop je sneller het risico dat je een crematie gaat krijgen. Of dat de buitenkant verschroeit en de binnenkant rauw blijft.


Dat doe ik eigenlijk altijd, indirect garen en dan even dichtschroeien boven de kolen. Maar een lage (en vooral constante) temperatuur aanhouden is nog wel even stoeien... Vooral voor langere tijd. Misschien inderdaad eens kokos proberen!

Las vandaag dat je het beste gewoon een beste laag briketten in een hoek kunt gooien en dan maximaal 5 brandende briketten er bovenop. Volgende keer eens proberen, alles naast elkaar ging me te hard.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-07-2019 13:12 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 1 juli 2019 11:54 schreef bastianus het volgende:
Vooralsnog erg tevreden met mijn Weber van één barkie
Da's nog best goedkoop


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-07-2019 17:47 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2019 12:52 schreef Ethereal het volgende:
Dat doe ik eigenlijk altijd, indirect garen en dan even dichtschroeien boven de kolen. Maar een lage (en vooral constante) temperatuur aanhouden is nog wel even stoeien... Vooral voor langere tijd. Misschien inderdaad eens kokos proberen.
Het is wel ff wennen. Ze ontbranden wat langzamer, halen de temperatuur van houtskool en houden die ook langer vast. Dus als je direct iets erboven legt moet dat niet te lang zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen